1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590540 inlägg · 6216 ämnen

Spelarjakten

« · 1552163 · » Till forumet

Sv: Spelarjakten

Blizzard: Om Z involverar sig ekonomiskt i det här så tror jag inte att det varken sker genom någon 500-lapp överförd från nätbanken eller någon paketlösning med hans namn i loggan kantat med guldbokstäver.

Jag tror istället att han i så fall sköter en sån grej i det tysta. Jag ser inte varför han skulle se någon fördel med att offentliggöras som en stor donator i det här sammanhanget. Jag tror faktiskt inte att han känner att han måste göra det för att vinna över fans eller få mer ära och berömmelse.

Kommentera

mikenomad: Syftade inte på din åsikt. Jag håller dessutom med dig.
Men som vanligt blir nivån så otroligt jävla låg här inne ibland.
Kommentera

The great one: Exakt. Timrå har fullt upp med att försöka överleva och han är mitt uppe i sin karriär. Förståeligt att han inte hinner ägna särskilt mycket omsorg till det förstnämnda. Som sagt, enda gången det blir ett problem för mig är när hans jättestora hjärta för TIK kommer på tal. För inbilla mig inte att han INTE känner till TIK:s prekära ekonomiska läge eller inte har tid och möjlighet att göra några manövrar via datorn för att bidra om han verkligen vill.
Kommentera

hubbenorlen: Det har du rätt i. Lägre än GlocalNet ibland. Finns det kvar förresten?
Kommentera

Olle: Han skänker i hemlighet menar du? Tja kanske det. Även om jag har svårt att förstå syftet med att vara hemlig i det här fallet. Men visst kan det vara så...särskilt mycket kan det dock inte röra sig om (med hans mått mätt) eftersom TIK:s ekonomi knappast är i närheten av att anta ens orange färg. Sen har jag svårt att förstå varför alla tänker att just hans engagemang måste omgärdas av en massa Greta Garbo-mystik? Knappast så att Foppa och grabbarna smyger med sin kärlek till Modo.

Nä, jag tror helt enkelt inte att Z:a bidrar konkret med pengar till Timrå IK. Däremot talar han gärna gott om klubben och bidrar på så vis till att höja vårt anseende lite. Och kan han påverka någon spelare att välja oss så gör han säkert det. På den nivån är det.
Kommentera

Blizzard: Du har rätt, antagligen mår Zäta själv dåligt när han tänker på Timrå och att de tog sig till elitserien det där året, helst skulle de ha missat och Zäta spelat för Modo säsongen efter, eller?

Hade så varit fallet hade Timrå IK aldrig gått upp i elitserien och Modo hade dränerat området på talanger.
En sak har han alltså gjort för klubben Zäta, spelat för den. Han höll den vid liv, mer eller mindre. Att Timrå nu inte håller elitserieklass som förening är ett faktum och den konstgjorda andning som pågår innehåller väl mer vatten än syre. Drunkningen känns ofrånkomlig.
Kommentera

McFire: haha . Oväntat att de skulle komma nåt litet kryp in här . Bordet var ju dukat med socker
Kommentera

McFire: du som modoit med guldfiskminne borde ju nästan komma ihåg eran direkt avgörande match mot SSK i kvalet för några säsonger sedan. Det går för tillfället lite bättre för er men det är väl ett tecken på att man kan vända en negativ trend?

Seså, tillbaka där du kom ifrån nu. Här inne retar du inte upp någon med dina tarvliga kommentarer.
Kommentera

Olle: Som sagt så är det inte äns 2 år sedan modo lyckades med nöd och näppe klara en 2a plats i kvalserien.
Kommentera

Olle: precis. Men till skillnad från Timrå som har trasig ekonomi, en undermålig "arena", en klubbledningen som inte duger till och numera även mediokra spelare skulle Modo inte avlidit där heller. Testa jämför dem som klubbar för omväxlings skull istället för att mimla.

Som Timrå supporter önskar man sig modos spelare, ledning och arena. Inte konstigt alls, det är ju klasskillnad. Dra ur huvet ur arslet och se det nu istället, som resten av hockeysverige redan sett.
Kommentera

McFire: Varför inte bara dra en ronk och gå och lägga sig? Det skulle glädja fler än dig. Se det som en ypperlig möjlighet att få dela både nöje och njutning med en samling människor som inget hellre vill än slippa ta del av dina visdomsord. 

Jag delar med mig av lite götta. Glöm inte att fukta. 

Kommentera

Sådär. Då har jag styrt upp så att Modoiterna kan få återgå till det dom älskar allra mest: sig själva. 

I detta andrum så tycker jag att man åtminstone kan försöka spekulera lite kring vad man kan ruska fram på centersidan. Jag vet inte hur man löste allt kring Mihalik förra säsongen men han var oavsett på lån, vilket KHL-klubbarna verkar vara intresserade av om man ligger avsågade i botten. 

Av de lag som redan nu är avsågade är nog Amur Khabarovsk de som har det mest intressanta. Pyörälä är ju redan skickad till Luleå men dom sitter med både Perttu Lindgren och Juha-Pekka Hytönen på kontrakt, båda renodlade centrar om man blint litar på Eliteprospects. Lindgren är ju ett väletablerat namn sedan tidigare och kan nog sitta på en kraftig lön. Hytönen, däremot. Där kanske det går att hitta på något. 

Inte fan vet jag, men det är säkert en lösning som Nubben undersöker. Lån alltså. Sen kan det möjligtvis vara så att sådant bara går att lösa om spelarna inte sitter på utgående kontrakt, vilket båda tyvärr gör. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Två rimliga namn. Om nu Murley är så billig som man misstänker så borde vi kunna fixa en av dessa.
Kommentera

hubbenorlen:på hockeypuls så bekräftatar nubben att det ska in en spelare till, en spelskicklig center:)
Kommentera

SuperMupster: Intressant. Man kan alltså tolka det som att Murley inte betalas av kampanjen. Det är ju positivt.
Kommentera

Den där Hytönen skulle man då inte tacka nej till med tanke på EP beskrivningen. Kom hit och stanna!
Kommentera

McFire: Varför vilja ha eran svindyra arena när våran är nästan gratis? Då skulle ju TIK verkligen duka under.
Kommentera

hubbenorlen: jo, han säger ju något o stil med, "honom hade vi tagit in iaf, vi avvaktade Nhl bara" nubbens ungerfärliga ord
Kommentera

vad hände med han lucenius?

Kommentera

söder över: Det var en jävla tur att vi inte tog honom. Han spelar numera i finska andraligan.
Kommentera

hubbenorlen: JA! vaffan hände liksom? han var ung o på g osså bara pang! metis here i come. 

skada?

dålig tränings moral?

tidig dekis?

lex anger? (plötsligt går det utför/beroende av andra)

han verkar juh iofs inte ha några större problem att leverera i metis...

Kommentera

söder över: Framför allt är väl inte den finska ligan lika bra längre. 32 poäng på 54 matcher i den ligan är inte så imponerande, vilket bekräftas av 0 mål och 15 assist i KHL.
Kommentera

Om inte alla noterat det har Nubben, Ante Karlsson, Montén, Bulla med flera anställda också fyllt på.

Kommentera

El Maco: Helt otroligt. Det stiger ju med runt 70 000 per dag. Fantastiskt.
Kommentera

hubbenorlen: Drygt 450 000 nu. Stabilt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Fan en halv mille måste ju räcka en bit ändå om man ska värva nån på knappt 3 månader. Säg vi får ihop 600k så e det ju 200k i månaden åt nån och klubben kanske kan lägga till lite oxå så säg 250-300k det borde man kunna få en klasscenter för, frågan är vad som finns ledigt nu när vi inte kan ta en transatlant heller.
Kommentera

Berglund: Det räcker ju utan tvekan till en bra center. Men han måste ju vilja komma till oss också...ett lag utan chans att vinna ligan.
Nubben har förmodligen någon finne på gång, annars tror jag inte han skulle våga chansa bort icke-europé-platsen på Murley.
Kommentera

hubbenorlen: Hörs bra dä. Kan sNubben skaka fram en ny Krykov som lekkamrat till Nordgren o Murlin? Vore fillibabba i KS.
Kommentera

Fortsätt dela uppdateringarna om Spelarjakten via er Facebook - sprid budskapet!

Om alla skänker lite, blir det mycket!

Kommentera

sargad: Murlin? :)
Kommentera

Härligt att spelarjakten drar in så bra med pengar! Är oerhört nyfiken på vad vi får in för center nu :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team:  Malkin  ?
Kommentera

Finns det ingen transatlant med dubbla pass i AHL? Nån finne, tjeck, slovak där?
Kommentera

Andersson: Nä, bottenskrapet lämnar vi till korparna. Bättre upp! 
Kommentera

Hahl Bundy: Krys Kolanos? Bra lirare...
Kommentera

Knylan: Perttu Lindgren klingar ju bra med Timråmått mätt. Finskt förnamn och svenskt efternamn.

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: jovars, åsså har han ju nummer 36....å skjuter höger....Styf reinkarnation?

Kommentera

hubbenorlen: Ja, jag tog med mig 2 företagare till på lunchmötet med Carina Norberg idag. Vi åt och pratade om laget, sponsringsarbete mm. Enligt Nubben så såg Murley ut att vara i fin form. Lika som i fjol. Vi köpte även varsitt paket. Carina berättade att Timrå IK är på väg att byta ut nuvarande callcenter som sköter mot provision samarbetet med mindre företagare med sponsring.
Bra möte med trevlig info.
Kommentera

Icing-Ove: Ja fan han skulle man inte direkt lipa om det blev
Kommentera

Berglund: Hade ni inte tagit in Murley, så hade tvåvägscentern Ben Walter, som skeppas samtidigt som Kolanos,  nog passat rätt bra.
Kommentera

73Sjöbba: Alltså till ett annat callcenter? Varför vill man byta?
Kommentera

73Sjöbba: Bra där!
Kommentera

Kongo: Jag antar att dom inte är nöjd med det nuvarande. Callcentret dom har sagt upp avtalet med nu jobbade mest med befintliga kunder och varj nöjd med det fattade jag det som. Sedan skulle dom försöka hitta ett lokalare callcenter, det nuvarande ligger i Skövde.
Kommentera

73Sjöbba: Hur är glöden och TIK-känslan på ett callcenter? Känns inte som en optimal lösning. Dock flexibel.
Kommentera

Kongo: Jag blev förvånad över att det låg i Skövde, men det lär ha gått ut på entrepenad. Dock så skulle det kännas halvskumt om en västergöting ringde och vurmade för Timrå. Lite skenheligt. Glöden lär nog finnas på vilket callcenter som helst, kanske inte TIK-känslan.

Förhoppningsvis så går det att hitta ett lokalare callcenter med en TIK-känsla.

Kommentera

73Sjöbba:

Ja, eller sätt Hagos eller Chrippe på att ringa runt. Tjänar man 200 000 i månade bör man kunna utföra lite jobb på sidan om. Borde stå med i kontraktet.
Kommentera

The great one: Hagos, eller någon annan, som trainee-säljare 6 timmar i veckan? Utveckling och CV för spelaren, reklamintäkter för TIK.
Kommentera

Kongo: Jag skulle vilja be Hagos ringa till Modano i taxin och be honom skänka dricksen till Timrå.
Kommentera

El Maco: Ha ha bättre haggan rånar mig dricksen räcker nog inte mer än till ett spa för crippe o haggan.

Kommentera

Jag tycker vi lånar hem Anton Lander och värvar en spetscenter så har vi det stabilt inför eventuell KS :)
Kommentera

« · 1552163 · »