Nåt slags matchtråd. Även om inte Timrå spelar kan det ju hända att man följer elitserien med ett halvt öga på lördag...
HV-AIK 1
Frölunda-Skellefteå 2
Modo-Djurgården 2
Södertälje-Färjestad 2
Luleå-Brynäs whatever
Nja? Med den maximala udelningen i andra resultat vi hade förra omgången lär det väl backfire den här gången. Jag tror HV och Skellet kan ha goda chanser att vinna även om de möter mer desperata lag. Södertälje och Modo tror jag med största sannolikhet tar poäng, kanske till och med tre stycken.
El Maco: Med tanke på hur ledsen Wallin såg ut i ögat efter matchen igår så tror jag att FBK ror hem en trea på ren revanschlust. Dessutom känns SSK på nedgång igen.
HV krossar AIK då de inte gärna tar 08:a-torsk igen. Modo spelar kryss med oviss förlängning. Sedan slår jag till med att Frölunda vinner över Skellefteå. Varför då? Ingen aning, bara en känsla jag fick. Den sista matchen röres inte ens med tång.
bearlakeyours: Låten heter "Det är inte kul att vara ful". Artisten är Just D. Hittade ingen Youtube - länk till låten, men den finns på skivan "Plast" som f ö har den übersköna låtan "Tre gringos" på repertoaren.
Raggaren Putte: Ja, det känns helt bisarrt att sitta och hålla på HV71.. visst känner man sig lite befläckad, smutsig? Fan, måste nog ta och gå in i duschen och gnugga mig med rotborsten innan MoDo-matchen ;) haha
Kattgubben: Ja verkligen. Det känns som att man blivit skändad a det grövsta, eller utsatt för en kränkningschock som skräpblaskorna förmodligen skulle uttryckt det. Men det var det värt.
Hmm, märkligt att Tollefsen inte fick minst en tvåa för roughing där. Att crosschecka och puckla på en spelare liggande med ryggen uppåt verkar vara tillåtet.
Snoop: Jo, men att ge någon stryk brukar kosta 2 minuter. Det borde vara Tollefsens avvägning att bedöma om det är värt det. Nu lyckades han både äta kakan och ha den kvar.
Raggaren Putte: Stryk tycker ja inte han fick OKT drog bara bort Mitman från Tarkki och höll ner han bara, hade Mitman stått upp hade han däremot fått duktigt med stryk.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
Nåt slags matchtråd. Även om inte Timrå spelar kan det ju hända att man följer elitserien med ett halvt öga på lördag...
HV-AIK 1
Frölunda-Skellefteå 2
Modo-Djurgården 2
Södertälje-Färjestad 2
Luleå-Brynäs whatever
Nja? Med den maximala udelningen i andra resultat vi hade förra omgången lär det väl backfire den här gången. Jag tror HV och Skellet kan ha goda chanser att vinna även om de möter mer desperata lag. Södertälje och Modo tror jag med största sannolikhet tar poäng, kanske till och med tre stycken.