1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 594047 inlägg · 6213 ämnen

SSK - Timrå IK 2007-11-22

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
lungan: jag kan hålla med Dig om att man gott kan tex. flytta ner Jonte åtminstonde tillfälligt till tredjekedjan...då han behöver en väckarklocka han har ju förmågan o skicklighten men spelar så bakvänt för tillfället istället för att spela enkelt ur egen zon dribblar han tills han ramlar o får ta en utvisning som idag ett typiskt exempel på en Jonte-situation där enkelt spel skulle vara mycket klokare.

Kan inte förstå varför han upprepar detta spelbeteende då han säkert är medveten om det själv...men han kommer nog igång på sikt med klokare spel men en omstuvning liknande den Du gör här känns inte fel alls...

lungan: skärp dig, klart att de var en urtung förlust, men vi är fan i mig inte enda laget som torskat borta mot SSK, vi ligger bra till i tabellen och en vinst så är vi kanske 2.a, fan ta och ryck upp dig nu och försök hitta positiva saker, du tjänar ingenting på att sitta och sura, nu ser vi framåt och tar nya tag och hoppas att vårat kära Timrå hittar linjerna i spelet, för man har som jag sagt en del ikväll, bra med tid på sig att kirra detta.

lungan: ja Det finns ingen speed i spelet,ynkligt är vad det är,nä låt J-20 spela mot Lhc så kan alaget köra idioten i strimma hallen.

friskan:

Mmm, men klarar dom veklingarna det tro, kan ju bli lite kyligt mot Njurunda ;-)

Snoop: Det finns inget positivt, alla i TIMRÅ har blivit divor. Det finns ingen som är värdig något efter dagens match ingen vågar skapa något, det känns om hela laget förlitar sig på att andra ska göra det som krävs ingen verkar vilja ta skitgörat och ingen verkar vilja hjälpa varandra, DESSUTOM är det alldelles för mycket individuella prestationer PASSA PUCKEN och spela ett RAKARE SPEL. Pucken åker snabbare på isen än spelare!! Därför ska man låta PUCKEN göra jobbet.

Abron:
Tror att de flesta i laget skulle få kliva ur bussen i Årskogen och gå hem som straff efter kvällens usla match

lungan:

PRECIS.....

Nu har det gått 20 matcher, och jag har då inte sett några linjer i spelet, när kommer det.
Tror inte jag beskådat 2 borta matcher i rad som varit så in i he,, kass.

Vad är felet, kanske Jyri Martinen isste svaret å stack.....

lungan: Tack!!!

lungan: Du missade caps på e:et i spelglädje...

lungan: Linerna du har satt ihop där är inte helt fel, skulle vara kul om han testade Hynning med Regin och Tenkrat.

Ambroo: men håller du inte med om att de är bättre om vi försöker se de positiva i saker o ting ?

JUST NU SPELAR TIMRÅ SOM ETT RIKTIG USELT JUNIOR LAG, SKÄMMAS SKA DE GÖRA. JAG ÄR GRYMT BESVIKEN PÅ ETT TOPP LAG SOM TIMRÅ PÅ PAPPRET ÄR. DE INTE KAN VINNA OCH VISAR INGEN STABILITET I SPELET HELLER.

VARFÖR SPLITTRA PÅ FÖRSTA FEMMAN DEN SOM VAR SÅ BRA, VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM HEDSTRÖM INTE KAN SPELA MED REGIN; SÄTT IN HEDSTRÖM I TREDJE MED JOHAN OCH SOPA AXELSSON OCH FLYTTA UPP SUNDH.

JA HOPPAS HYNNING KOMMER BIDRA MED LITE MERA SPETSKOMPETENS FÖR NU FINNS DEN INTE I ÖVER HUVUDTAGET.

HOPPAS HYNNING LIRAR PÅ LÖRDAG:

DÅ HOPPAS JAG FINNFEMMAN ÄR TILLBAKA

OCH EN ANDRA FEMMA SOM SER UT SOM FÖLJER

2:a HYNNING REGIN TENKRAT

HEDSTRÖM KAN MAN SÄTTA IN I TREDJE

3:e HEDSTRÖM ANDERSSON SUNDH

OCH EN FJÄRDE MED

4:e AXELSSON CARLSSON SVENSSON

JAG VET ATT JAG KOMMER FÅ SKIT FÖR CAPS, MEN JAG ÄR SÅ BESVIKEN OCH IRRITERAD ÖVER HUR TIMRÅ VISAR SPELGLÄDJe OCH ENGAGEMANG OCH ÖDMJUKHET, DET FINNS INGET AV DETTA JUST NU!

SKÄMMS PÅ ER!

JAG ÄR INTE NÖJD FÖRRENS LAGET BÖRJAR VINNA FLERA MATCHER I RAD.

RocknRolf2: Attitydsproblem har vi i vilket fall.

Långben:

Om jag gjorde samma dags verke som Jonte under de sista matcherna, skulle jag nog fa,, bli skyldig innan månaden var över.

Skicka hem den till Boliden, in med junisarna....

Nubben!!!Jonte orkar inte,ge han en riktig lön som han klarar sig på,då kanske glidarn skulle börja ta i lite!

Snoop: Hynning är vida känd för att vara en humörspelare så jag tror inte att han är den där vitamininjektionen som vi behöver.

uhahl: Det var helt värdelöst.

Ambroo: ja inte vet jag om de var speciellt bra i andra och tredje,en massa jävla bök i hörnen.

mikenomad: "-Hockey är inte alltid logiskt. Första perioden var vår sämsta, men då gjorde vi mål. Andra och tredje spelade vi bra men gjorde inte mål. Men vi hade inte samma intensitet som SSK, säger Timrås assisterande tränare Per Nygårds."

Var är hettan? Ge fan i att vara så analytisk/klyschig, brinn!

RocknRolf2: precis, finns många lag med många stjärnor som funkar, Timrå har god tid på sig att spela ihop sina stjärnor inför slutspelet, och jag står bakom Berglund och Nygårds.

mikenomad: nä nu slutar vi klaga på spelare och tränare annars blir de sura som ifjol när de fick ta emot lite missnöje från de som ändå ser till att de kan må gott när de kollar bankkontona.

Laken: näe. De flesta lag som verkligen vinner nånting brukar vara tämligen stjärnspäckade. Det finns ju massor med exempel på stjärnlag som funkar. Jag tror snarare det är i ledarskapet det kan brista...

Laken: Head on the nail....+ en tränare som inte kan tackla detta.

Det är ju bara att konstatera - Timrå har attitydsproblem!
För många stjärnor och för få grovjobbare?

Ambroo: Sen en till positiv sak är ju Hynning, comeback på lördag och han kanske kan gå i bräschen och visa hur man går på mål, finns mycket positivt om man bara vill :)

RocknRolf2: Iofs...men att SAIK i övrigt är ett skitlag kanske en ensam spelare inte kan göra så mkt åt. Men missförstå mig inte, jag vill absolut inte ha tillbaka JM! Tycker det var helt rätt att han fick foten, relationen mellan honom och TIK var inte bra och i det hade han stor del av skulden.

RocknRolf2: vet inte om Marttinen är så överskattad då han ikväll gör mål för SAIK igen, han lyckades inte i Timrå helt enkelt och han visar ju nu vad han går för.

mikenomad: ja man undrar varför,var är problemet fortfarande kvar i Timrå.

mikenomad: likförbannat så loosar Saik match efter match. Så mkt för den frälsaren

Ambroo: Ja de är inte så långt dit ner, men titta på Frölunda dom har lika många poäng som oss och man ser ju att serien är väldigt jämn, vi får försöka plocka fram positiva saker nu, och positivt är ju att Timrå lirarna inte alls är nöjda med detta, och sen äre positiv att Timrå har mycket tid på sig att fixa detta.

RocknRolf2: Men JM är ju lustig, öser in mål i SAIK juh...

Snoop: Jo nog trodde jag RJ skulle vara bättre än så här allt. Men stjärnbacken var ju Marttinen och det syntes ju redan på försäsongen att han var svårt överskattad.

RTS: Hänga ut? Är man kass så är man. Det är välbetalda proffs det handlar om

Snoop: Det är inte så längt ner till lagen kring strecket heller. Även om jag inte tror att vi ska missa slutspel så är det ändå oroande att vi som sagt har blivit ett varannandagslag, och med tanke på detta så kan den hemska verkligheten snart vara ikapp oss.

RTS: Nu är det bara att bita i sura äpplet och ladda för en urladdning mot LHC, som vi förövrigt har revansch att utkräva mot :)

RocknRolf2: Du är visst tuffare än jag ang RJ. Jag gillar inte att hänga ut vissa spelare på HS. Jag försökte tro på karln till omg 10 men nu !.

Snoop: Du har rätt , vi gnäller inte mer. God natt.

RocknRolf2: finns väl en del anledningar till att RJ lämnade FBK, FBK har ju väldigt många bra backar och RJ ville väl själv flytta och försöka få mer spelatid i en annan klubb, och då dilla han väl med crippe och de blev Timrå, han spelade ju som sagt en turnering i tre kronor ifjol och ville ha ytterligare ansvar så de lär ju ha varit en faktor i att han lämnade FBK också, så att han lämnade FBK lär nog isf ha varit väldigt ömsesidigt :)

RocknRolf2: Till hans försvar skall man väl säga att det var rätt vass backuppsättning ii FBK förra året och han var väl skadad rätt mkt oxå ?

RTS: Ja jag förstod de :P

RTS: Ajja nu orkar jag inte gnälla på spelarna nå mer, vi måste försöka hitta ljuset i tunneln nu.De positiva är ju att vi är ju absolut inte långtifrån en 2:aplacering i tabellen, serien är ju mycket jämn.Sen vet ju alla att killarna själva är ju absolut inte nöjd med att bara vinna och spela bra i varannan match, vilket betyder att vi har väldigt bra med tid på oss att fixa detta och spela ihop laget innan slutspel :)

Snoop: Men varför var han inte intressant för FBK? Hur mkt man än vrider och vänder på det så fick han inte nytt kontrakt där. Han hade heller inte mkt speltid där. Att han hade sina landslagsmeriter och dessutom var intressant för fler klubbar... drog nog bara upp hans pris.

Summa: en överbetald sopa Timrå snarast bör varsla!

Snoop: Som sagt var så tror inte jag att challe pallar att sätta sig upp mot de så kallade Stjärnorna.

Snoop: Nu menade jag RJ och inte Tenkrat.

Snoop: Jo han har bevisat att han inte har en framtid i TIK.
Får jag fel i denna fråga ang RJ att han bommar ut är jag den förste att be om ursäkt.

RTS: men de är klart de är svårt för Tenkrat att få till något konstruktivt på helt egen hand, Pyörälä och Regin var ju bara si så där idag som hela övriga laget, Tenkrat och Axelsson är väl ljusglimtarna tycker jag, sen tycker jag att de är helt fel av challe att inte försöka vaska om i laget eller låta Lander o pääjärvi lira.

Snoop: Visst trampar han på bra, men det är lite Sundh där också. Han tappar mycket puck, tar för många felbeslut, håller i trissan för länge, ställer sig i passningsskugga och kommer till för få avslut.

Snoop: Det sa jag inte att han var lat, men typist tjecker vart det inte mycket konstruktivt fast han försökte. Hade han lika mycket flyt idag som oflyt hade han gjort minst 2 baljor.

RocknRolf2: och vad ska man då tolka de som när en back född 83 får chansen i en landslagstunrering ? klart han är intressant för många ES klubbar då, men han har verkligen inte bevisat mycket hittills.

Snoop: som sagt, hade Robin Jonsson varit bra i Färjestad hade han knappast fått kicken därifrån. Och uppenbarligen ska man inte stirra sig blind på lite inhopp i euro hockey tour under hösten.

Regin skulle ju ha sitt år i år och stärka sina aktier i nhl,det har ej skett ännu.
Utan jag tycker han har tagit ett steg bakåt, -7 i +-

RTS: Tenkrat försöker ju för fan, han försöker och han åker skridskor så fort han är inne försöker han dra upp tempot, som kom fan inte och säg att han åker runt som en lat tjeck !!!

« · 943574 · »