1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589723 inlägg · 6216 ämnen

Stackars Loob

« · 526624 · » Till forumet

Stackars Loob
Tänk att det finns dom som fiskar bland hans spelare mitt under säsongen, något han aaaaallllldrig gjort...
Kommentera

Sv: Stackars Loob
TIKbiff: Vilken jäkla clown karn är. Lider han (Loob) av personlighetsklyvning måntro?
Kommentera

Maggan:

Du får väl maila till FBK och fråga "dom" :-D

Kommentera

Maggan: Nu han har skjutit sig själv i foten gotlänningen. Man blir så jävla förbannad när man hör han uttala sig på det där viset. Han dra åt h-e på ren svenska.

Större skithög får du fanimej leta efter. Hade han vart i samma rum som mig hade jag inte tvekat från att ge honom en käftsmäll.

Bedrövligt att han ens öppnar käften och antyder något dylikt.

MATCHSTRAFF!!!
Kommentera

Hela FBK är väl en clown-förening. Tycker de fortfarande tror sig vara störst, bäst och vackrast trots att de senaste åren visat att så inte är fallet längre. Minns bara utspelet om dåliga lag i deras fiiina arena...
Kommentera

Redax 2: [Hela FBK är väl en clown-förening. Tycker de fortfarande tror sig vara störst, bäst och vackrast trots att de senaste åren visat att så inte är fallet längre. Minns bara utspelet om dåliga lag i deras fiiina arena...]

?? 5e raka finalen är snart i hamn, DET ÄR IMPONERANDE!!!
Kommentera

Dawidovski: klart att ni går bra år efter år med tanke på att Loob har en plånbok lika stor som sitt ego
Kommentera

Dawidovski: Nädå! Inte om man har hybris..! "Den eviga tvåan" (Ett guld på fem försök...) kanske inte skulla vara så kaxig alla gånger...
Kommentera

TIKbiff: För att dra ett citat ur Svenska hjärtan när Torsten får reda på att frun har varit otrogen med en "radhuscasanova":

Frun: Du har ju också varit otrogen.
Torsten: Men det är ju en jävla skillnad!
Kommentera

Modoante: Handlar inte bara om plånboken vettu! MIF kunde ju inte köpa ihop ett bra lag heller, nä, det är så mycket mer som gör ett bra lag, TEX, så har ju FBK en väldigt bra organisation, mm.
Om man kollar på modos lag, så borde dom ju ha tagit SM-guld, om man tar ditt uttalande i aspekt! jag menar, det var inga dåliga lirare som ni hade till förfogande, men det brast ju bla, i eran organisation!
Modo är väl landets 3e rikaste klubb? varför är det inte lika självklart att ni går bra år efter år då? dessutom så är ju modos juniorverksamhet, överlägsen FBK-modellen.
Kommentera

Redax 2: Pröva med att ta er till final istället, för en gångs skull, du kanske inte borde vara så kaxig alla gånger.
Kommentera

Dawidovski: Ibland tycks en överdos Löfbergs Lila ha dämpat ditt omdöme mer än väl... Så bara för att FBK tar sig till final får de fåna sig i massmedia? Snyfta ut om hur synd det är om dem att behöva möta dåliga lag eller drabbas av värvningar under säsongen. Varför är inte då Frölunda som om möjligt är ännu större, bättre och vackrare lika dryga?

Själv är jag inte kaxig på hockeyfronten. Det är jag för gammal för (Jamenar, har man sett matcher mot Bergnäset och CRIF vet man hur det kan vara...). Dock kan jag inte låta bli att känna viss stolthet med tanke på de förutsättningar vi har.
Kommentera

Redax 2: Helt rätt! vi ska vara jävlit stolta, Gnäll HC (FBK) verkar ha stora problem, se på matcherna mot MODO (vilket jag lägger i inom gnällagen också), det var ju en jävla massa skitsnack och inget hockey. det var hela tiden "han var jättedum, Nejj han var dummast..osv" Nä tacka vet jag TIK-DIF...VF-DIF...smäller på som fan, ingen gnäller, pang på igen..(förutom psykopat-Marcus då, det kan ju inte laget lastas för) så jäkla härlig hockey.

TIMRÅ ALLTID!!
Kommentera

Redax 2: Loob har tre guld på sex finaler som sportchef. Han hade dessutom knappt några pengar alls när han tillträdde. Däremot har han varit mästerlig på att bygga upp ekonomin i klubben. Det klarar Ni också med lite vilja.
Kommentera

MB: Ja DIF är så mycket roligare att spela mot (även SSK faktiskt) inget gnäll och hårt spel, en markant skillnad mot hur det var med kvartsfinalmotståndarna i år.
Kommentera

Ja som vanligt med FBK, skitsur på andra som rycker ideras spelare,,och inte faan har dom snackat med Per Ledin i Luleå..

Nämen...Per ledin klar för FBK,,vilken chock...

Kommentera

TIKbiff: Vore intressant att få veta vilken form av loobotomi Håkan har genomgått.

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

TIKbiff: Håller med dig till 100%. Det visar hur penningstarka föreningar fungerar för det är ju inte precis första gången. Det som är märkligt är att de senaste värvningarna antingen får sitta på bänken eller flytta till Malmö samt att de tappar landslagsplatserna. Henriksson borde väl vara en aning less vid det här laget...
Kommentera

TIKbiff: FBK borde byta förkortning till FMPK = Förening med Personlighets Klyvning.

Äh, hela den organisationen borde visa lite ryggrad och erkänna att de har varit i kontakt med "små klubbarna" (dvs de som har mindre kapital).
Men när den dagen inträffar, så flyger små rosa grisar runt i egna helikoptrar.
Kommentera

Hmm, Ledin kanske skulle ha tagit ett snack med Lindman innan han skrev på.
För alla vet ju hur den historien slutade....
Kommentera

Tycker att det är fascinerande med Loobs förnekanden. Att klubbar rycker i lediga spelare innan säsongen är färdigspelad är en sak. Kanske inte snyggt, men praxis. Varenda jävel gör det.

Det förändrar dock inte faktum. Loob är patetisk. Och dessutom en tvångsmässig lögnare. Det är ju samma visa varje år. Någon tidning snokar reda på en spelare som är klar för FBK i ett känsligt läge. Loob dundrar i tidningarna om 'lögner' och känner sig 'djupt kränkt'. Två veckor senare en nyhet på hemsidan där Loob välkomnar nyss nämnde spelare till klubben.

Varför håller han inte bara käft när hans värvningar läcker ut?
Kommentera

Maggan: Nu väntar vi bara på en kommentar av Dawidowski som inte kan låte bli att snoka runt här inne, och försvara sitt kära Kaffesump BK.
Kommentera

ja jäklar en sån chock det blev :-)

Kommentera

TIKbiff: Tänka sig att herr Ledin blev så chockad av det där ryktet att han kände sig tvingad att söka miljöombyte. Undrar om Lindman och Hento blev lika chockade de också?
Kommentera

Bragd-Birger: Är man ens förvånad då dom gör samma sak gång på gång. Patetiskt tycker jag att dom kan och får hålla på så.
Kommentera

Ha, något säger mig att årets SM-final återigen är Sverige - FBK, dvs övriga Sverige oavsett lagtillhörighet förvandlas för några matcher till supportrar till det lag som skall spöa FBK och se till att "Vilket lag som helst utom FBK" tar hem guldet. T.o.m jag, 08:a som jag är håller på sillstryparna från Götet... :D
Kommentera

Tycker næstan att den dær Loob och Per Ledin borde anmælas till disciplinnæmden. Att ljuga hela hockeysverige rakt upp i ansiktet ær inget som personer som skall framstå som goda exempel borde hålla på med !

Vad den dær Loob och Ledin kunde ha sagt istællet :
1. Ojdå. Det var inte meningen att det skulle komma ut redan nu.
2. Det har varit klart længre æn så. Kan hænda att førra SillySeason
( eller transferfønstret som den gode Loob troligtvis skulle sæga ) kan påstås vara tillfællet, men vi ville inte rycka Per under pågående kontrakt.
3. Vi kan inte kommentera sådana rykten under pågående sæsong.
4. Inget kontrakt ær skrivet. Vi håller kontinuerligt kontakten med många olika intressanta spelare i elitserien.
Kommentera

oraklet: Sant så sant med dina alternativa förslag av uttalanden.

Men Håkan Loob är väl inte den smartaste människan i ett par skor. Och jag kan nästan garantera att han inte har gått någon kurs i mediaträning, den enda han verkar ha fått "lära" sig är: Ljug, ljug, ljug....och ev slå till med en osanning.
Kommentera

oraklet: Ledin säger -Beslutet har vuxit fram dom senaste dagarna.
Dom är för roliga.
Kommentera

ståpäls: Den stora frågan är nu. Med hur många minuter vinner FBK utvisningsligan kommande säsong?

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

oraklet: Big deal, angående Loobs agerande.
Luleå har ju spelat färdigt och det är väl isf bättre att dom i det läget får klart besked så tidigt som möjligt angående Ledin.
De enda som "drabbas" är ju de facto FBK:s övriga spelare.
Vem får eventuellt flytta på sig?
Heder åt Loob som kör med raka puckar och ger Luleå god tid att täcka förlusten av Ledin....
Kommentera

Huge: Men hallå. Ryktet, som oxå visade sig vara sant, dök ju upp mellan elitserien och slutspelet. Samma sak hände ifjol och då var det Hento. Även då visade det sig vara sant.

Att det nu råkat vara Luleå 2 år i rad betyder ju inte att övriga lag slipper ha Loob härjande.

Att Ledin går till FBK är ju i sig inget att göra åt men sättet.....

Kommentera

Tror nog FBK ser till att dessa rykten kommer ut, allt för att vinna fördelar. Man skapar på så sätt en vi mot dom känsla samt att man kanske kan få en eventuell slutspelsmotsåtndarspelare lite ur balans. Se på Hento ifjol som var sämre än någonsin. Se på Lindman i TIK som även han efter artikeln i Expressen var så dålig så man mådde illa på läktaren...
Kommentera

Frella: Mkt konspirationsteorier nu:
Man sprider alltså ut rykten om ev övergångar med spelare, som man sedan bänkar när dom skrivit på och därmed försvagar det egna laget.
Och får dålig valuta för pengarna.
Allt detta för att få en slutspelsmotståndare ur balans.
Är det inte bättre med lite vanlig hederlig skitkastning i media för att psyka motståndaren? :-)
Kommentera

Huge: Ja, men konstiga är att ena parten ofta är FBK när dessa rykten 'kommer ut'. Lite svagt att ingen journalist kan läcka lite som t.ex. 'källor inom FBK antyder att....'

Det vore lite mer ärligt. När dessutom Loob går ut i tidningen och beklagar sig för att andra lag kontaktat 'hans' spelare blir det ju bara löjligt.

Kommentera

Bo_Beast: ALLA lag är nog irriterade när deras spelare kontaktas under pågående säsong.
I detta fall hade ju Luleå iaf spelat färdigt, och då tycker jag att det är helt OK.
Det är nog mer besvikelsen att ha tappat en bra spelare som gör att känslorna blir lite upprörda.
Tror du inte det? ;-)
Kommentera

Huge: Tanken är förmodligen inte att de ska bänkas då de skriver på. Men alla kan ju inte lyckas i den jättehärliga FBK-familjen. Hento och Lindman är väl praktexempel på det. Blir spännande att se om Ledin tar en plats förutom i fjärdelinen...
Kommentera

Huge: Ja, självklart är det trist att tappa en spelare som alltid jobbar hårt. Men om Ledin bara är ute efter pengarna så har Luleå knappast möjlighet att bjuda emot. Inget att göra åt det.

Det som stör mig och många andra är att förhandling och rykten kommer ut i pressen under slutspelet. Sedan har ju FBK flera gånger visat sig dåliga på att utnyttja de spelare dom värvat, t.ex. Lindman o Hento. Vi får väl se hur det går denna gång.

Kommentera

Bo_Beast: Ja, det är väl bara att hoppas att det går knackigt för deras nyförvärv.
Inget ont som inte har något gott med sig... :-)
Kommentera

Bo_Beast: Lindman har ju varit rena rama superbacken i MIF, sedan han gick dit... Hento har väl FBK knappast varit dålig på att utnyttja? det är väl klart att hento får stå åt sidan, när man har möjlighet att ta hem våran guldhjälte från 2002! hento spelade en del från början av säsongen, och höll ju faktiskt nollan i 4 matcher, så att påstå att hento gjorts sämre av FBK, är väldigt överdrivet,

Sedan är det ju likadant för alla lag, ibland funkar inte värvningarna, och det är inget man kan göra åt det, Loob har också visat vilken skicklig talangscout han är, det finns många spelare som loob plockat till FBK, som sedan blommat ut i FBK.
Kommentera

Frella: Ledin kommer med all säkerhet ta en plats i andralinen, nu när Marcel sticker till Scwheiz.
Kommentera

RunarUp: Såklart vi vinner utvisningsligan! sån prestige vill man ju inte gå miste om;-) spelar ingen roll som du kanske märkt att vi vinner utvisningsligan, vi går ju långt i slutspelet ändå:-)
Kommentera

Dawidovski: MMM, jätte duktig..... Framförallt att blå-neka vad gäller kontakter med andra spelare under kontraktstid.
Men om visan sjungs åt andra hållet, då blir det ett jäkla liv på Loob och c/o. Då ska man "tuppa" upp sig och slå sig på bröstet för att visa sig stor.
Ett exempel är Jennis övergång till Kloten.

Varför kan inte FBK bara erkänna att de (som alla lag) håller koll på spelare, kontrakterade eller inte, för att kunna ge ett kontraktsförslag till den spelare man tror skulle kunna passa i organisationen?
Kommentera

Kevin O Shea: Ajdå, vad du lät elak, är du månne sur för att Ledin valde Färjestads BK istället för TIK?
Kommentera

Maggan: Har du några fler exempel på "slå sig på bröstet" än Jenni?

Ja, varför kan man inte erkänna? vad vet jag, har ingen aning?
Kommentera

Dawidovski: Det är den nyaste, så det räcker med den. Och du vet, precis som jag, att Loob tyckte Kloten hade aggerat illa.
Kommentera

TIKbiff: [Ja som vanligt med FBK, skitsur på andra som rycker ideras spelare,,och inte faan har dom snackat med Per Ledin i Luleå..]

Har du några exempel på spelare i FBK som andra klubbar ryckt i, och sedan skulle FBK blivit sura över affären? (förutom Jenni)
Kommentera

Maggan: Eftersom du skrev ett exempel, så trodde jag du hade en hel hög med spelare att presentera i "slå sig på bröstet högen"

tydligen så hade du inte det.
Kommentera

Dawidovski: Det finns ingen anledning att dra upp gamla fall, utan vi behöver bara koncentrera oss på nuet.
Kommentera

Dawidovski: Ja detta FBK med Looben i spetsen har fortsatt där klanen Glennert slutade: DVS att vara svin istället för vargar...
Ordet ödmjukhet existerar knappast för dessa herrar. När förslaget om att utöka elitserien till 14 lag satt sig bl.a. FBK på tvären med motiveringen att det skulle bli för dåliga lag för publiken att se då o därigenom mindre publik. Har man redan glömt att man själv för en 10-15 år sedan var ett "dåligt" lag.
Sen att man man börjat ta kontakt med spelare under slutspel är en styggelse(Lindman Hento Ledin). Och varje gång nekar men till denna kontakt.
Det är bara att hoppas att de får sig en läxa (kan ju börja med att hoppas de får stryk med 4-0 i matcher mot VF) så att dessa svin åtminstone kan bli vargar...
Kommentera

« · 526624 · »