1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591478 inlägg · 6216 ämnen

Stanna kvar Kenta!

« · 813289 · » Till forumet

Stanna kvar Kenta!
Detta budskap kommer jag genom att på ett stort lakan skriva
och förmedla på HV71-matchen den 22/1.....
Det finns ingen ödmjukare och bättre i tränare sett i mina ögon...
Lagbygget inför nästa säsong har börjat och där vill jag se Lill-Kenta
i båset....
Så SNÄLLA Lill-Kenta stanna kvar hos oss..Vi ÄLSKAR DIG!
Kommentera

Sv: Stanna kvar Kenta!
SMÅLAND: Om han nu är på väg till HV som ryktats så kan väl vi ta Mårts istället. Han verkar väldigt sympatisk.
Kommentera

pettsson:

Mårts är en gnällspik!
Kommentera

pettsson:

Wikegård prickar rätt här tycker jag...
Kommentera

Gidde: Hmm, ok. Sympatisk var kanske inte rätt ordval. Jag tycker han verkar vara en bra tränare iaf.
Kommentera

pettsson: Personligen har jag lite problem med Onkel Fester och Per Mårts, Mårts tycker jag verkar oödmjuk.
Kommentera

73Sjöbba: Har sagt det förr och säger det igen. Bobo Simensen är helt rätt man för jobbet. Meriterna i aik och Rögle är inte att förakta, nytt fräscht tränarnamn, verkar rättså lik Kenta när det gäller ödmjukhet. Temprament har han oxå vilket inte är fel ibland.

Prio 1 Kenta
Prio 2 Bobo
Kommentera

SMÅLAND: Är väl en av dem som vill se en ny tränare nästa säsong. Så personligen hoppas jag att karn försvinner till vilket lag som helst.
Kommentera

Mappe: Bobo var ju inte så poppis hos spelarna som lämnade Rögle iaf..
Kommentera

pettsson: Vi får be till högre makter att Mårts aldrig står i TIK bås.
Har aldrig sett hans storhet förutom att han alltid verkar ha nära till tårar.
Wikegård eller Jim Brithen däremot intressantare.
Kommentera

RTS: Idiot...Förutom=Fel . Dessutom= Rätt. skall det vara
Kommentera

actionleif: Verkade inte impopulär tidigare i AIK..o rutinerade transantlanter på väg utför i karriären kan ju ha svårt o ta bänkningar o dylikt så det kan ju lika gärna vara det som är problemet.

Som Kenta J. brukar svara ang. juniorer..är de TILLRÄCKLIGT bra får de spela annars inte.
Kommentera

RTS: Ja, får man välja och vraka så är det inget snack om saken vem som ska ta över. Wikegård.
Kommentera

RTS: Mårts har väl vuxit upp i Vivsta. Det är väl meriterande i sammanhanget?
Kommentera

pettsson: håller med dig om Wikegård, men ett till namn är väl stefan "lillis" lundh?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Alla ni som hissar och dissar tränarnamn, vad bygger erat tyckande på? Hörsägen, fakta, medial bild eller vad?
Kommentera

pettsson: Det är nog ett väldigt snack om det. Herregud, karln är rolig på teve, låt honom fokusera på det. Ska vara för att han inte ska vara med i På Spåret då.
Kommentera

El Maco: Mina prioriteringar i tränarfrågan:
1) Lill-Kenta, bäst i Sverige
2) Någon lovande från allsvenskan. Typ Bobo Siemensen om han vill röra på sig. Eller TV-mannen i Västerås om man nu vill ha någon som varit med i Hockeykväll.
3) "Säkert kort", man betalar dyra pengar för att återvinna en halvbra tränare. En sån som Mårts till exempel
4) Peter Toresson, sportchef i Kovland
5) Gammal drake. Christer Abrahamsson, Curre Lundmark eller Niklas Wikegård.
Kommentera

Mappe: Var det inte Bobo Simensen som slog sönder handen i ilska över en domarinsats rätt så nyligen? Tycker det handlandet säger en del intelligensen hos honom.

När vi ändå är inne på tv-tyckare som Vikegård ... Johan Tornberg verkar klara sig bra i Västerås. Vill man ha ett nytt fräscht namn kanske han är något att titta närmare på. Han kanske kan lura med sig supertalangen Berglund ifrån VIK också?

Angående Vikegård: Tycker han gör sig bra i tv. Rolig att lysnna på, om än lite väl mycket klyschor. Tänk er att som spelare lyssna på detta jävla tugg ca 10 timmar i veckan. Jag tror att man skulle få skavsår i öronen. Till slut skulle man nog bara stänga av och sluta lyssna på honom.
Kommentera

Eskas: I tv måste man ju prata på ett sätt som folk kan förstå, ta till sig osv. Han talar till lekmän i tv. Jag tror inte han är likadan i omklädningsrummet.
Kommentera

Eskas: Jo det stämmer. Det är väl bra när en tränare visar känslor i stället för att bara tacka och ta emot när det går riktigt åt helvete för laget man tränar.

Du menar då också att exempelvis sir Alex inte är bra för Man U då han slänger vattenflaskor och sparkar forbollsskor åt höger och vänster i vredesutbrott?
Kommentera

Jag vill att Lill-Kenta ska vara kvar!!! Men om det inte blir så tycker jag att
Tommy Boustedt skulle vara intresant, jag vet att det inte kommer att bli så, men en rolig tanke.....
Kommentera

SMÅLAND: Kenta till Jönköping måste ju vara perfekt för dig. Då kan du bedyra din kärlek till honom varje dag.
Kommentera

77: Helt klart en intressant tanke det där med Boustedt.
Jag vill inte se Pär Mårts i Timrå i alla fall.
Kommentera

Eskas: Hoppas verkligen att Lill-Kenta stannar. Gärna flera år framåt.

Om inte så känns ditt tips om Johan Tornberg väldigt fräscht.

Absolut INTE Lillis eller Mårts.

Wikegård skulle nog funka bra, eller Lückner, möjligen Rindell.
Kommentera

Gorkyman: vad är det för fel på lillis om jag får fråga?
Kommentera

Mitt tips;

Kenta stannar som headcoach i TIK
Challe Berglund assisterande

Andersson till Björklöven

Den som lever får se
Kommentera

Kenta blir inte kvar.
Kommentera

Tjalle:

1) Hoppas!
2) Tja... Vi har ju en travbana så han kan vara intresserad. Var lyckad i Väsby i lingonserien och verkar inte göra bort sig tokmycket i DIF. Naturlig ledare. Intressant namn! Nästan på gränsen till en sådan "spännande" kille med talang som jag skulle kunna tänka mig som huvudansvarig om Kenta inte stannar. HELLRE ÄN WIKEGÅRD i alla fall.
3) Torde vara mer eller minde klart. Passar som hand i handske.
Kommentera

El Maco: Vi kanske ska satsa på något nytt och fräscht...
Kommentera

T T: Eller kanske släpa hem Uffe från Dallas
Kommentera

T T: Det känns ju inte direkt som att man skulle lägga ribban högt...
Kommentera

73Sjöbba: Eller Kentas bror.
Kommentera

Ambroo: *heEHhe*
Kommentera

T T: Jag säger Toresson igen. Kanske i en tandem med herr Klüft.
Kommentera

T T: ...men Mikael Johansson kan nog också bli något om ett par år om man ska vara ärlig. Det är något speciellt med lugna, ödmjuka spelgenier.
Kommentera

Om Kenta lämnar så tror jag på Ulf Dahlén, Johan Tornberg eller Stephan Lundh som ny huvudtränare.
Kommentera

El Maco: Vill Krykov bli tränare?
Kommentera

ee_: Tycker han verkar alldeles för mesig.
Kommentera

Tror knappast LillKenta blir kvar, HV har väl lagt ett bud så det är nog kört för TIK i den frågan, Mårts har väl redan fått besked att han inte blir kvar i HV men denne har nog inga problem att fixa jobb många klubbar är ute efter tränare till nästa säsong.

Har TIK nån chans i kväll? med den bästa centern borta det blir orhört tufft mot Frölunda så 2an är uppenbar på spelet, men TIK har ju lite flyt nu så vem vet? bra försvarspel sist, det vill vi se i kväll
Kommentera

TD: Bästa lösningen vore om "Kenta" ville fortsätta. Om inte så finns det mycket dugligt folk bakom "Kenta", som har har hjälpt honom. Skulle han inte godta det bud som kommer så vore Thornberg i Västerås ett klart bra
alternativ.
Kommentera

Jag vill ha Tommy Sandlin. Men Joakim Fagervall är ett spännande namn.
Kommentera

Hedström verkar ha varit i sin egen värld på träningen o gjort "egna" övningar. Är det någon som vet vad detta beror på?
Kommentera

Simmalugnt: Det där var inte ens roligt.....
Kommentera

Talangscouten: Källa för detta? Tränade han täckning av skott med ansiktet?
Kommentera

El Maco:

Det var en person som har sett träningen o Hedström hade bara hållit sig för sig själv.
Kommentera

Talangscouten: Han kanske är tokfokuserad på kvällens match och inte ville bli störd av dom andra killarna i laget?
Kommentera

Rox: Det var inte meningen heller. Han är den som har gjort överlägset mest för svensk hockey. Men han blev behandlad som skit av klubben han älskade.

Om han hade tränat Timrå i stället för Brynäs på 70-talet så hade Timrå tagit de SM-gulden Brynäs tog. Han fick sina spelare att träna utav helvete i stället för att sitta och dricka grogg.

Jag har sagt i många år att jag har velat ha honom som tränare i Timrå.
Men nu kan jag aldrig få det och det känns för jävligt.

Han levde för hockeyn och han gjorde det som krävdes för att vinna. Det är precis en sådan vinnarskalle som Timrå skulle behöva i ett slutspel.
Kommentera

Kerstin_k:
Hoppas det är så..................vi får snart se.

Dåligt att det är så mycket biljetter kvar.
Kommentera

« · 813289 · »