I går gjorde jag premiär på ståplats. En sak jag reflekterade på direkt är att klacken hörs faktiskt mycket starkare ifrån sittplats på långsidorna (har suttit på bägge) när man står på ståplats så hörs det mycket sämre, låter skitdåligt helt enkelt, så ni som håller på att kritisera klacken för att det inte än någon fart i den,,prova sittplats så märker ni att det inte är så illa ändå.
Igår gjordes det ett försök med klackledare,,Bra,,hoppas att han fortsätter med att ställa sig där,,lite mera jävlaranamma bara med högre röst själv,,då blir det jättebra,,starkt jobbat.
Har också hört allt snack om de som står ock skriker och kritiserar våra egna spelare, hade ett typexempel på det igår, ovanför mig stod två killar (INTE rödvitklädda) och spydde galla över vårt egna lag under hela matchen,inget beröm när något var bra utan hela tiden..MEN VAD FAAN GÖR HAN,,, DET ÄR FÖR DÅLIGT,,,HAN ÄR SÅ JÄVLA DÅLIG..
och detta hela tiden där de namngav våra spelare som de kritiserade.. jag är en lugn och sansad person, men igår var det nära läktarvåld,,idioter. Dessa killar borde stått i MIF klacken igår.
Så om det är några TIK spelare som läser detta, lyssna inte på dessa puckon, de hör INTE till klacken eller oss SUPORTRAR... För vi som är riktiga TIK:are skulle ALDRIG göra så mot vårt egna lag och dess spelare,,,tänk på detta.
matsby: Jaså du hade också sånt folk omkring dig. Har under några matcher haft samma jävla gubbjävel som kritiserar TIKspelare hela tiden men igår sa jag stopp. - Om TIK är så jävla dålig i varje match så va fan gör du här då eftersom du hela tiden spyr galla, då böjade idioten gapa om att dom är ju proffs som ska göra mål i varje läge osv. Efter några minuters käftande så frågade jag vilken läkare som skrivit ut honom & då var läktarvåldet nära men han lugnade sig. Sen hörde jag inte ett ont ord om TIK. Blir bara så less på dessa idioter. Visst tycker jag också att vissa spelare är dåliga vissa matcher men inte fan skriker jag rakt ut för det.
matsby: Mmmm.. kan hålla me om de där att dom kritiserar Timråspelare hela tiden.. det finns ju några bakom för mej också som kritiserar.. Men dom gö det mest på skoj tror jag,,, Men man blir jävla less på att höra skit om domarn hela tiden.. Jag kan väl hålla me att domarna inte ä så bra, men dom kan ju inte döma till Timrås fördel hela tiden, det vore ju sjukt... Dom som klagar kan ju gärna gå ner o döma själv.. Då få dom se hur jävla populär dom bli också.... Nä, nog tjatat om de... Flaggtifot igår va mäktigt.. Det måste ha sett snyggt o härftigt ut från sittplats.....
Nu tar vi HV på lördag! Jag ä på plats, hoppas att ni ä de också=) Nu fyller vi Sydkraft för en gångs skull till sista parkett!!=)
pasi: Jag har en pajjas bakom mig jag.. han har klagat hela säsongen, och det är så påtagligt att jag tar med Bilsomproppar... fattar inte hur roligt det kan vara att gå på hockey då...
Såg helhäftigt ut med flaggorna igår. Mera sånt. Och så en negativ grej: "Är ni beredda"-ramsan är enligt mig förstörd! Den går alldeles för fort nu. Stackarn som stavar hinner knappt säga bokstäverna innan övriga redan har skrikit ut den. Det är ledaren som ska leda ramsan inte övriga. Varför ha så bråttom?!
matsby: Ähh gnällspikar finns överallt. Det får man leva med. Det så kallade läktarproffsen är också supportrar även om det är svårt att tro det. Men ibland kan det bli lite väl irreterande.
Det andra är, ................ Finns bara ett sätt att säga det på IGÅR VAR KLACKEN RIKTIGT BRA, FÖRBANNAT BRA, jag sitter oftast på andra kortsidan, tidigare har endast en "pipig" klack hörts, i går var den manlig och full av tryck, inget ont till den "pipiga" delen, ni behövs åxå, Forza Timrå ale ale ale, fick man rysningar av. Jag ser fram mot HV-matchen i morgon, med helgförstärkningar och nyfunna framgångar tror jag på en succe.
matsby: "En sak jag reflekterade på direkt är att klacken hörs faktiskt mycket starkare ifrån sittplats på långsidorna (har suttit på bägge) när man står på ståplats så hörs det mycket sämre, låter skitdåligt helt enkelt, så ni som håller på att kritisera klacken för att det inte än någon fart i den,,prova sittplats så märker ni att det inte är så illa ändå."
Jag har kritiserat klacken. Och jag tycker fortfarande att vi är för ojämna. Igår var det riktigt bra drag...men tyvärr så är det många matcher när det kunde ha varit bättre. Och att en tur in på sittplats skulle få mej att ändra uppfattning tvivlar jag starkt på...för även om man är bofast på ståplats så hör man ju skillnad på ljudnivåer. Så nu när du skriver att du tycker att det lät skitdåligt igår...hur lite tror du då att det har låtit när jag har klagat?=)
JD: Kanonjobb igår! Du skötte dej så bra att jag nästan kan tänka mej att vara snällare mot dej i fortsättningen...men bara nästan!;)
Selina: Tycker faktiskt att du ska pröva vid något mysigt tillfälle att gå bort till sittplats, eller åtminstone någonstans långt ifrån klacken, och lyssna hur det låter då. Det blir en rejäl skillnad ljudmässigt. Det låter betydligt sämre och framförallt mindre i själva klacken än runt om. Så visst låter vi ;)
Finns få klackar som är så obefogat självkritiska som timrås. Genomlider ju som exilsupportrar de flesta av mina livematcher i obskyra bortaarenor och blir lika chockad varenda gång jag åker upp till Timrå. Njut istället för att dissa. Även när det är dåligt är det topp 5 i Sverige.
Igår när jag satt på sittplats lät klacken riktigt bra flera gånger, och med flaggorna var ännu bättre. MEN det var också tyst alldeles för ofta, klacken kan verkligen bättre än vad man visade igår. Det är inte meningen att man ska få andnöd men å andra sidan behöver man inte lägga av efter 2 meningars skrikande heller.
Så bättre kan vi, visa nu mot Hv71 vad ni går för. Det finns potential att skrika i en längre period. Skit i om det är samma ramsa som körs, bara det är tryck i den. Jag älskar den där "begravnings" ramsan som man vill kalla den, helt otrolig när man lägger in klapp klapp och snygga taktslag på trumman.
Halo Gordie: Kommer ihåg ifol när vi besegrar Hv med 5-0 hemma, och vi iklacken sjöng " Timrå IK är dom Bästa - Hejja hejja hejja Timrå" i lite drygt 2 perioder. En riktigt skön match, trots inte allt för mycket folk etc, så blev det en match man sent glömmer, ? tecknet i den match är väl hur "Skarin" orkade slå på den kära trumman så som han gjorde =) .
Imorgon är det dags för en ny kraftansträngning för Killarna på isen och oss på läktaren. Imorgon visar vi at vi är en grym klack att vi älskar vårat lag.
Mange: Det är klart det funkar, bättre att man håller igång länge med samma ramsa med bra tryck i än att man varierar mellan 2-3-4 stycken som bara orsakar tystnad allt för ofta. Forza Timrå ramsan tex skulle man lungt kunna köra i 3 perioder, även om det blir ensidigt.
Kanske man skulle kunna variera mellan 2 stycken, men att man tar halva perioden för att sedan växla. Det går att lägga in olika ljudeffekter, och det får man tolka som man vill.
Det finns tid för andningspaus även då, bara det är TRYCK!
Skarin: Självklart låter det sämre när man står mitt i klacken än om man befinner sig en bit bort. Men även när man står mitt i så hör man ju skillnad på tryck beroende på hur många som hjälper till att skrika...eller hur? Känns lite trist att nöja sig med att "klacken låter"...när vi alla vet vilket enormt ljud vi kan få till.
Har funderat på varför klacken inte sjunger ett skit innan matchen utan står helt tysta. Tycket klacken varit rent ut sagt dålig denna säsong, kan nog bero på att dom röststarka satt sig på sittplats i år.
Kid Cox: Håller fullständigt med om att vi är alldeles för tysta i klacken före matchen.Vi måste komma igång bättre om grbbarna på isen skall tända till lite extra.
Toker: Samyidigt är det ju så, att på den tiden då klacken levde rövare före match, var de flesta hesa efter första perioden. Det är väl bättre då att vara tyst före match och sen ge gärnet i 3 perioder?
Idag gör vi ett försök att bredda klackens utbredning rent ljudmässigt. Kommer stå bakom målet och skrika. Förhoppningsvis följer de runt omkring mig efter på samma sätt som i premiären mot Västra Frölunda.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
En sak jag reflekterade på direkt är att klacken hörs faktiskt mycket starkare ifrån sittplats på långsidorna (har suttit på bägge)
när man står på ståplats så hörs det mycket sämre, låter skitdåligt helt enkelt, så ni som håller på att kritisera klacken för att det inte än någon fart i den,,prova sittplats så märker ni att det inte är så illa ändå.
Igår gjordes det ett försök med klackledare,,Bra,,hoppas att han fortsätter med att ställa sig där,,lite mera jävlaranamma bara med högre röst själv,,då blir det jättebra,,starkt jobbat.
Har också hört allt snack om de som står ock skriker och kritiserar våra egna spelare, hade ett typexempel på det igår, ovanför mig stod två killar (INTE rödvitklädda) och spydde galla över vårt egna lag under hela matchen,inget beröm när något var bra utan hela tiden..MEN VAD FAAN GÖR HAN,,, DET ÄR FÖR DÅLIGT,,,HAN ÄR SÅ JÄVLA DÅLIG..
och detta hela tiden där de namngav våra spelare som de kritiserade..
jag är en lugn och sansad person, men igår var det nära läktarvåld,,idioter.
Dessa killar borde stått i MIF klacken igår.
Så om det är några TIK spelare som läser detta, lyssna inte på dessa puckon, de hör INTE till klacken eller oss SUPORTRAR... För vi som är riktiga TIK:are skulle ALDRIG göra så mot vårt egna lag och dess spelare,,,tänk på detta.
ÄLSKA TIK...Alltid.