1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590650 inlägg · 6217 ämnen

Stefan Lindqvist måste avgå

« · 1343455 · » Till forumet

Sv: Stefan Lindqvist måste avgå
Skarin: Det är rätt skumt egentligen. Kim Hirschovits verkar ju vara en ganska intellektuellt skärpt kille, men det verkar inte som att han inte är speciellt snabb i tanken när han står vid tekningscirkeln och ska hitta den där perfekta passningen - att han inte är särskilt snabb på rören är ju ingen nyhet, men man tycker ju att han ska kunna läsa av spelet mycket snabbare och fatta beslut därefter.

Dessutom får jag en känsla av att han är en lyxlirare som inte är beredd att göra något grovjobb. Han struntar hellre i att ta de där extra skären för att komma först till pucken. Det kan väl nån annan göra, tänker han säkert, jag är ju här för att göra exceptionellt snygga dragningar och snurrfinter samt söka matematiskt optimerade passningsvägar eller nåt! När fan såg man honom smälla på nån sist exempelvis...
Kommentera

Olle: Exakt, etc etc etc..
Kommentera

Det ser så håglöst, orkeslöst och viljelöst ut, är spelarna för dåligt tränade? Perra är trött och vill bort, han har ledsnat på den här skiten, helt klart, Kvalserien närmar sej och med den här viljan ramlar vi ur direkt. Jag tycker synd om dom få i laget som visar vilja, det är tungt nu.
Kommentera

Skarin: Går man in i en kvalserie med den här kalle anka trio till tränare ber man att åka ur. Men tyvärr tror jag inte inavl styrelsen gör någonting.
Kommentera

Skarin: Äsch dom har säkert en massa spelar som ger fan i att täcka skott, som är för lata för att skära av vinklar, som inte mäktar med att göra mål, som har svaga coacher, som inte kan spela varken PP eller BP, som inte kan spela på hemmaplan, som inte har något klubbhjärta....nej vänta. Det var visst Timrå IK.

lall on lall on!
Kommentera

Skarin: Tummen upp för klädesplagget! Trodde jag såg i syne - men det var alltså en korrekt iakttagelse.
Kommentera

RocknRolf2: Tänk om man ändå kunde säga att "i kvalserien är ju tempot lägre och allt mkt lättare, där kommer han visa stordåd". Men det kan man inte eftersom det är precis tvärtom.
Kommentera

Det har sagts en miljon gånger men tåls fan att sägas till jordens undergång: Varför är Kim H kvar i föreningen? Hur jävla dyrt kontrakt gav man honom egentligen?
Kommentera

Ambroo: Fråga mig? Jag är oskyldig även om vi inte är det ;) Jag tycker det var roligt och hoppas att fler oxå tycker det.
Kommentera

Om Linkan har någon skam i kroppen så avgår han självmant omgående!
Kommentera

20 minuter tills fönstret stänger. Sedan finns det v-e-r-k-l-i-g-e-n ingen som helst anledning att ha kvar "sportchefs"-miffot i föreningen. Vad skulle det vara? Han ska bygga nästa års lag? Hahaha. Haaahaha.

Redigerad kommentar

Kommentera

The great one och den andre: Fråga Skarin!
Kommentera

The great one: Vet inte om det va en tvångströja men en vit skjorta eller nått var det.
Kommentera

The Palm:

Såg f-n samma. Den blinkade till i en sekund. EN vit skjorta, var det en tvångströja?
Kommentera

Var det någon fler än jag som uppmärksammade att man under bråkdelen av en sekund faktiskt visade en bild på en vit doktorsrock på jumbotronen när SAIK gjorde 1-5? Lite "fingerspitzgefühl" från "jumbotronsproduktionsfolket" (eller vad man ska kalla dem?). Själv låg man i fosterställning och andades i brun papperspåse när Kolan spelade fram SAIK till 1-3 i eget powerplay.
Det bör liksom inte gå att tappa en match på detta sättet när man inleder den "på rätt sätt" som ju Timrå faktiskt gör.
Om nu jumbotronmänniskorna visade känsla så måste jag säga att Perra/Clabbbe visade det omvända. Det är jag inte ensam om härinne för den delen. Lander/Murley/Lundmark var heta i första perioden, likt förbannat för Hirscos lina starta flera viktiga PP när vi har tekning i offensiv zon. Jag tror att Lander i nuvarande form gladeligen skulle lira 10 minuter per period. Dom skulle kunna matchas hårdare! Fan, vi har inte råd att lira nån "sosse-hockey" nu där alla ska få vara med.
Att det sedan visar sig att Kolan och Jokela har mest istid.. Ja, det känns som ett hån för oss som faktiskt pröjsade för att se denna fenomenala genomklappning på plats.

Samtidigt får man väl lyfta på hatten åt SAIKs håll och tacka för lektionen i andra och tredje perioden. Dom visar att man kan vinna matcher genom att passa pucken hårt till varandra och åka skridskor fort. Något som ännu inte gått upp för Timrås spelare.
Fan, nu började det regna här hemma. Jag har uppenbarligen lyckats sucka till mig ett lågtryck i vardagsrummet.
Kommentera

Kattgubben: Jag har redan skrivit på med min sajberjymdsignatur.
Kommentera

Mathias: Gnäll och gnäll... ja, visst är det gnäll, men ett socialt medium som detta forum har väl knappast något sådant krav utställt på sig. Se gnället som den lilla människans försök till lobbyingarbete och opinionsspridning, utöver frustration, istället.
Kommentera

Johnny Bravo: Samma här. Kommer det fler än 3500 på nästa hemmamatch så är det bra. Tror det var dryga 4400 som letade sig in denna avskyvärda och förnedrande aftonsjävel.
Kommentera

Mathias: Linkan är SHC:s Doktor Mabuses Testamente...
Kommentera

Johnny Rådepp: Ett är då säkert: Jag har sett min sista hemmamatch den här säsongen live innan KS. Jag har oxå ställt mig i klacken för sista gången. Skrämmande uselt med dessa ramsor, med tanke på hur det ser ut på isen o det är 1-5 på tavlan!
Kommentera

En liten fundering till er som skriver i denna tråd...

Jag håller med er till fullo om att Linkan MÅSTE bort från klubben...
Men vad gör ni åt det? Tror ni på fullaste allvar att det funkar att skriva här? Det här är trots allt den sida det skrivs mest skit på...

Klaga hit och klaga dit... Våga försöka göra något istället... Vart är namninsamlingen till att få han sparkad? För att ge ett exempel....
Kommentera

Laken: Nubben - allt är förlåtet.
Kommentera

Laken: Före midnatt, helst.
Kommentera

*Bump*
Kommentera

Knylan: Du skriver att det är ett lag vi först och främst stödjer. Jag är inte beredd att hålla med angående det. För mig så stödjer jag först och främst föreningen Timrå IK, konceptet med en organisation där man köper in och fostrar egna spelare till ett lag här i regionen med centrum i Timrå. Att föreningen funnits länge och har en rätt skön historik och härliga fans är något av dess essens. Spelare kommer och går men det är klubben som består. Även ledningar kommer och går.

För mig så är säsongen över av diverse anledningar, men det är första gången jag känt något sådant här.  Jag kommer att komma tillbaka till matcherna när det börjar gälla något i kvalserien. Åker vi ur så kommer jag att komma tillbaka nästa säsong och se de flesta matcherna i Allsvenskan. Då har vi mycket att spela för igen med mycket "luft" uppåt i seriesystemet.

Det kan kanske vara bra med en rensning i organisationsleden då ekonomin körts i botten och då laget är felkomponerat och då målsättningen sviktat. Det känns lite som att framgångssagan och optimismen som började med skrotningen av ST-hockey börjar tyna ut. Låt oss hoppas att vi klarar oss kvar, men efter den här säsongen så vill jag oavsett ha en nystart. Börja med att skrota örnen, byt ut folk i ledningen och komponera smart ihop ett lag där det finns en röd tråd i det hela. Jag vill börja hoppas, se positiva rubriker och känna optimismen igen.

Slutligen. Lander är kungen av Timrå!

Kommentera

mikenomad: fullständigt överens
Kommentera

superfalle: Jag skiter i om han ville ha skottat hemma. Vad är det öht för diskussion? Det var ju ett j-a tjatande om det här förut hos dem som så ivrigt ville peka på alla fel och brister hos honom. "Öhöö...hörde ni att han ville ha skottat också?? Jävla diva lixom..kan väl för f-n skotta själv. Vi andra gör ju det...."

Vad mig beträffar kunde han fanimej fått tånaglarna klippta också om han ville det, så länge han levererade på isen. Och säga vad man vill men han var väl ändå den som var i närheten av att leva upp till förväntningarna. Av de sk. stjärnorna alltså....och som var fullständigt på det klara med vilken roll i laget han hade och varför han värvats. Som stjärna....vilket ställer krav på honom att leverera som en sådan men också ger honom privilegiet att ibland agera som en sådan. Att fokusera på träning och hockey istället för att skotta gården t.ex...
Kommentera

superfalle:
Skön stämning i omklädningsrummet kan behövas i kvalserien...
Kommentera

mikenomad: japp . så är de . men huvudsaken att de är skön stämning i omklädningsrummet .
Kommentera

RocknRolf2: Jag tror att de flesta härinne, även de som hyllade sparkandet av "divan" Corso, är redo för en pudel i det fallet nu. Stämmer uppgifterna kring omständigheterna så inser man att man valde mellan att behålla en spelare och göra sig av med finnmaffian eller tvärtom. Man valde det sistnämnda, enligt mig ett gigantiskt (nåja, stort iaf. Men superlativ är kul i dessa dagar) misstag. Att ersätta Corso har bevisligen inte gått, att ersätta finnarna hade varit en smal sak....

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2:

Wennerholm ställer sig bakom linkans avgång (se länk).
Kommentera

TimråikPower: Ja Corso kanske var tjurig och obekväm att ha att göra med men i det här laget är det bara positiva egenskaper. Han är fortfarande en ljusår bättre hockeyspelare än te x våra mysfinnar.
Kommentera

TimråikPower:

Använd Linkans lön i stället. Jag är rädd att han tjänar alldeles för mycket.

Timo ska inte behöva lida för att Linkan är inkompetent.
Kommentera

Nånting måste ju hända snart! Nyförvärv och avgångar hoppas jag på!
Kommentera

TimråikPower: Eller så snackar vi med Hynning och Timo om deras löner för de återstående matcherna kan gå att användas inför slutspurten till att panikvärva in en MÅLSKYTT (pik till Linkan). Helst en sådan som inte är från Finland på korttidskontrakt för resten av säsongen.
Kommentera

Enkelt förklarat... Klubben och Perra skulle ha svalt förbi den där klumpen i halsen och låtit bli att sparka Corso.. I honom hade vi iaf lite vilja :-/.
Kommentera

The great one: det kan säkert hittas en säker källa som vet att spelarna speglar sig jätte ofta.

faast inte lika oftaq som linkan efter en thai resa...
Kommentera

RTS: Nu när man har möjlighet att förpassa spelare till bänken så väljer man att rulla på åtta backar. Perra känns bara fel på alla sätt. Ge mig tillbaka Werneman och sätt Hirso på bänken också.
Kommentera

Modano:

Spelarna kan ju se sig själv i spegeln först innan dom kritiserar coachen.
Kommentera

Fick höra idag att flera spelar vill ha ett tränarbyte då "mes" perra inte når fram med sin träning och att leda laget under matcher. Spelarna som hade challe säger att det är inte går att gämföra "han gav sig aldrig" utan han såg bara positivt på allt enligt säker källa. Sen ville han inte sitta i knä på T.J och tok linkan då blev det för mycket för inavlen där ute. Nu ser man det visste man att de var dessa herrar som skulle bort inte challe. Ser bara en som kan rädda Timrå Zäta eller en oljemiljonär och tränarbyte så klart.
Kommentera

RocknRolf2: Ett steg i rätt riktning för laget, är nog att förpassa Kolan upp till läktaren tills kontraktet går ut. Då är iallafall en felande länk i PP undanröjd, samt en säkerhetsrisk mindre i egenzon.
Kommentera

TIK55:
Tja vill du kalla mig för det så...
Det är sällan jag missar en match, har jag inte möjlighet att se den på plats så följer jag den via tv:n, när inte det gick så satt man via webb-radion, när inte det gick så var det via sportradion och radio västernorrland, innan dess så gjorde man dom vansinniga på ST när man ringde in för att höra reultat och vad det stod i periodpauserna...

Just nu är det som Håkan Hellström sjunger,
Jag hatar dig så mycket att jag älskar dig...

Suget att se matcherna live nu finns inte, för att man blir så förbannad när man ser vissa bete sig värre än juniorspelare på isen,man har glömt grunderna, ett gäng legoknektar som bara bryr sig om att lönen kommer in på kontot, man ser spelare som får chansen och tar den, de som spelar för en spottstyver, ger allt..dem älskar jag.
men de flesta nu törs inte ta kampen, de viker undan och viker ner sig.

Att sitta i eón nu och se detta live får mig att må dåligt,
det förpestar mitt liv, jag blir grinig på alla runt omkring

jag ser matchen hemma istället, där jag får skrika ut min frustration, bua, skälla på tränarna som inte fattar någonting.

ja jag är alltså en medgångssupporter.
Kommentera

sheriff:

Allt känns ju dock som ett gigantiskt moment 22. För om vi klarar oss kvar så tror jag tyvärr inte att det blir några förändringar.

Där gjorde faktiskt Modo en bra sak när de vågade göra en utrensning även om det inte ledde till omedelbar succé.
Kommentera

Knylan: Jo, men min poäng på första punkten var att jag har svårt att tro att någon påverkas av den typen av inlägg. Jag ser det inte som så mycket mer än vanligt surt gästbokstugg och jag personligen tycker nog att de som vräker ur sig sådant fortfarande har rätt att älska Timrå IK om de vill.

Vi är både supportrar och konsumenter. Inte konsumenter som vilka andra som helst, men vi är likförbannat fortfarande konsumenter (också). Den biten är omöjlig att komma ifrån eftersom vi betalar mer och mer och de tjänar mer och mer pengar, det har skenat iväg ordentligt där. Så jag förstår verkligen att folk har problem med att stötta och älska spelare blint som tjänar väldigt mycket pengar, som vi betalar, men inte levererar alls.

Sedan håller jag med dig. Det finns ingenting konstruktivt i att skriva att Linkan och TJ måste avgå 1000 ggr om dagen, men samtidigt, när är hockeysnack någonsin konstruktivt? Påverkar vi klubben här alls, och är det ens vår avsikt? Tycker man det så tror jag hockeysnacks betydelse (mer än att bara vara ett hockeyforum på nätet som det är) överskattas ordentligt.
Kommentera

Knylan:

Mkt bra skrivet igen Knylan. Skrev ett inlägg tidigare och höll med. Håller dock med de flesta på detta forumet. Dvs Linkan måste gå, han har värvat bra namn som verkade bra innan de kom till Timrå men det hjälper inte när de inte presterar alls, TJ åker med stor sannolikhet likaså eftersom har varit inblandad i allt. Detta hjälper dock inte laget på något sätt just nu utan skapar nog bara ännu mer dålig energi.

Dock är det frågan om inte Perra måste gå nu. Det känns verkligen inte som han får ihop detta laget, måhända att det inte varit lätt med alla skador men ändå! Kedjorna ser helt felkomponerade ut. Vi hade en riktigt vass kedja med Viinanen, Murley och Svensson ett tag. Den kedjan bytte man och alla 3 ser helt lost ut nu. Jag har oerhört svårt att förstå det beslutet. Att sätta Hirscho med Lundmark kändes också helt fel från start. Dessutom känns det som om Pikken kommer helt fel tillsammans med Gabbe och Hallin, det hade varit trevligt att se Pikken med några starkare spelare och någon som kan leverera passningar så han inte behöver vara ute och böka i sarghörnen hela tiden.

Så tränarbyte kan hjälpa på kort sikt, men vem skall vi ta in istället?? Finns det någon att ta in som kan leda oss "back to basics" igen snabbt?

Tror inte på Wikegård eller Boork direkt, men hade dock velat se Wikegård i omklädningsrummet skrikakandes: PÅ MED BLÖJORNA OCH KÖR BARA!!! till Hirshco, Jokela och Kolan! Han kanske hade kunnat få Kolan att fatta att man måste använda kroppen i Ishockey, helst om man väger 130kg och inte kan åka så fort!

Så vad har vi för tränare alternativ?

Sist men inte minst måste Kolan upp på läktaren. 2 av målen igår får han ta på sig och han har ju inte varit bra alls sedan han kom. Märkligt här också att Anton Strålman tyckte det var en jättebra värvning när han kom. Vad hände sedan?? Hittade han pizzeria cosmos och korvis i sörberge och har haft svårt att låta bli??

Nej, in med Markus Högström istället eller en ny Junis. Sebban kan jag tänka mig att sälja om det finns ngn ersättare, tycker inte han presterar något bra defensivt just nu. Elias Granath är nog den bästa backen i TIK just nu.
Kommentera

TIK55:
Vad du kallar medgångssupporter kallas konsument i vanliga fall. De konsumerar när det finns en bra produkt och låter bli när produkten inte är bra. Supportrar konsumerar oavsett hur produkten smakar eller paketeras. De är idealister, eldsjälar och kärnan i en förening. Men vad vore Timrå utan "medgångssupportrarna" ? Jo, i ett utsiktslöst harvande i allsvenskan á la Sundsvall Hockey. Dit vill ingen. Så klaga inte över att konsumenterna sätter krav. De har de all rätt att göra.
Kommentera

Johnny B Goode: Med andra ord så är du en medgångs supporter ??????
Kommentera

RocknRolf2:

1. Absolut inte. Det går inte att ha några som helst bevis för det och det spelar ingen som helst roll. Det är inställningen jag angriper. Jag tror nog att Johnny B Goode går på matcherna ändå. Det där är bara något han skriver för att trycka upp i TJ:s ansikte och säga "HAHA! Ser du! Ser du hur jävla illa det står till när inte ens JAG går på matcherna!" Vi som bryr oss går på matcherna. Så är det, givetvis. Men de som bryr sig, men på ett eller annat sätt vill påverka folk till att inte gå på matcherna, dom kan dra åt helvete. Ungefär där ligger jag. Och det kan omöjligen någon inte hålla med om. För går inte vi på matcherna så drabbar det inte oss, det drabbar Timrå IK.

2. Diskussionen handlar till väldigt stor del om organisationen. Folk säger att dom inte ska gå på matcherna så länge inte den och den sitter kvar på sina positioner. Det är här jag gör skillnad på organisationen Timrå IK och ishockeylaget Timrå IK. Det är väl självklart att organisationen Timrå IK blir lidande om det är låga publiksiffror men t.ex. Timrå IK Supporterklubb finns ju inte till för TJ:s skull, utan för Anton Lander, Sebastian Erixon och Jesper Dahlroths skull m.fl. Vi är inte konsumenter som vilka andra konsumenter som helst, vi är supportrar.

3. Du ska veta här att jag är minst lika kritiskt till hur Timrå IK styrs. Men vi är i ett fruktansvärt prekärt läge, ett läge som vi hamnat i på grund av många felaktiga beslut, beslut som tagits av styrande personer inom klubben. Men jag orkar liksom inte lägga mig i diskussionen för den ger mig absolut ingenting. Den tar bara energi. Framförallt när absolut inget konstruktivt kommer ur den.

Kommentera

Knylan:

1. Har du några bevis alls på att det är några fler än marginalpubliken som väljer att stanna hemma nu? Är det förutom möjligtvis någon enstaka forumskribent som "bryr sig dag och natt" om Timrå som inte går nu som annars skulle ha gått?

2. Vi stödjer ett lag + en organisation. En förening. En grupp mänskliga individer?Ja, vem har sagt någonting annat? Är det synd om någon menar du?

3. Folk som stannar hemma och viker ner sig och bla bla visst de förstör. Men vilka har förstört den här säsongen? Ledning eller fans? I så fall har också Linkan och TJ förbrukat sin rätt att älsa Timrå IK genom att skada Timrå IK.
Kommentera

Det är mycket som gått snett den här säsongen. Det har varit på tok för turbulent. Även om jag varit extremt skeptisk till Linkan och särskilt Perra tidigare så är det kanske bättre att låta dem vara kvar, dra lärdom och låta dem göra rätt till nästa säsong. Timrå behöver inte än mer turbulens. Det är främst fyra saker de har att titta på som jag ser det.

1. Att starta med en för tunn trupp. Det har blivit för mycket slitage på de spelare som kunnat spela. Hade kunnat undvikas.

2. Chansningen att signa upp Timo Pärssinen för två år gick inte hem. Nu kanske det blir bara drygt en halv säsong istället för två. Hoppas de skrev någon form av prestations/skadebaserat avtal i stil med vad Fredrik Modin fick med Atlanta.

3. I september låg Timrå 3:a i tabellen. I oktober 8:a, november 6:a, december 12:a och hittills i januari 11:a. Ett annat sätt att visa statistiken är att Timrå låg 6:a totalt från seriestarten fram till 2010-12-06. Från 2010-12-07 till dagens datum ligger man 12:a i tabellen. Så solklart distanserad från övriga lag att man t.o.m. totalt ligger 12 i serien sett över hela säsongen. Hur kunde det gå så snett??? T.o.m. 2010-12-06 gjorde man 2,8 mål framåt och släppte in 3,1 bakåt. Ett okej resultat och slutspelsplats. Fr.o.m. 2010-12-07 har man bara gjort 1,8 mål framåt och har behållit antalet insläppta på 3,1 mål bakåt. Katastrofalt resultat och kvalserieplats. Lundmark kommer INTE ersätta Corso den här säsongen och det borde man ha insett. Det där var en GROV MISS. Nästa säsong KANSKE Lundmark är uppe i Corsoklass. Transatlanter behöver i regel rätt lång inkörningstid på europeiska rinkar. Jag har ingen aning om vad Corso faktiskt gjorde utanför planen (han var ju tillsammans med Pärssinen bäst på planen), men oavsett vad så skulle man sett till att hantera det och ”lida med problemet” säsongen ut. Nu luktar det kvalserien långa vägar istället. Var det verkligen värt denna risk för att få kicka Corso? Ska man plocka in en transatlant som bara kan gå in och dominera direkt då pratar vi NHL-kaliber á la Brenden Morrow eller kanske t.o.m. Patrick Marleau. Ni Rena fantasispelarna i Elitserien. En fixstjärna som Brendan Morrison (lirade i förstalinan med Markus Näslund i Vancouver innan) gjorde ca 1p/match i Linköping men hade då sällskap av Mike Knuble och Kristian Huselius(!). Jamie Lundmark kommer inte bli någon stjärna i Timrå i år. Möjligen nästa år som sagt, men det är en chansning för ingen vet vad han egentligen går för på europeiska rinkar såvida han inte visar något i slutet av denna säsong.

4. De flesta verkar vara rörande överrens om att varken Hirschovits eller Pikkarainen gjort någon större succé i Timrå efter 42 seriematcher. Nu råkar de ha kontrakt över nästa år också. Så vad göra? Försökta bryta kontrakten och kanske måste ligga ute med pengar emellan? Definitivt inte. Gör dem bättre istället!

Varken Hirschovits och Pikkarainen är direkt några raketer på rören. Går det att förändra? Damn straight! En målmedveten träning under sommaren skulle kunna göra ett stort lyft. Minns ni den lite fyrkantiga Markus Matthiasson som över en sommar helt plötsligt kändes förhållandevis smal och framförallt mycket rappare? Vad gick han ner? 10 kg? Niklas Olausson i Luleå var en lufs (antagligen något plufsigare än Pikkarainen) som gick ner 13 kilo inför denna säsong och resultaten har inte direkt låtit vänta på sig. Lander har förbättrat sin skridskoåkning en hel del till denna säsong. Hur? Med målmedveten träning. Här tycker jag att Timrå har stora möjligheter att få ut betydligt mer av Hirschovits och Pikkarainen till nästa säsong utan att det kostar ett spänn mer. Vad som är dyrt däremot är att ha dem kvar i nuvarande skick och behövs komplettera truppen med kvalitetshöjande spelare för att få upp truppen till den nivå den skulle vara om Hirschovits och Pikkarainen skulle vara ett vasst anfallsvapen.

Nu är det bara att hoppas att Timrå överlever säsongen och hänger kvar, om så via kvalspel. Må det kosta 100 000 kr/match á la Pavel Rosa -06. Billigare än degradering i alla fall. Sen rättar vi till saker till nästa säsong. Antingen klarar Perra & Linkan att redovisa för styrelsen vad som gått fel, vad som skulle gjorts annorlunda och hur man ska förhindra det till nästa säsong. Annars får de kicken.
Sen, att gå ner i allsvenskan för att ”börja om” är rena idiotin. Då är chansen större att vi blir ett nytt Leksand med ständiga återtåg som aldrig kommer fram…
Kommentera

« · 1343455 · »