Jag är glad att vi har P De rovuiiiulle i mål hade vi inte haft honom så skulle vi nog släppa in 6 mål per match. Peo är en guldcoach som låter han stå hela tiden. Underbart Peo.
Man kan inte kalla De Rouville en stjärnmålvakt på långa vägar!!! Till mitt försvar tar jag ett antal punkter.
1. Han släpper HELA TIDEN mardrömmsreturer som jag sällan skådat. Detta ger ett stressat och osäkert försvarsspel som bäddar för nya chanser. 2. Hans enda likhet med Patrick Roy, schabblet bakom eget mål som gör att man varje gång han lämnar målområdet sitter med hjärtat i halsgropen. 3. På VARJE skott lägger han sig ner!!??!! Ofta innan motståndaren hunnit skjuta. Mot DIF simmade han på alla målen. De behövde ju inte ens prickskjuta, bara lägga den högt så var det mål. Alla elitserie lag har ju läst av DeRoo's spelstil för länge sedan så de behöver ju bara skjuta högt för att göra mål.
Det är bara att erkänna att DeRoo inte var det förvärv vi hoppats på utan snarare det som vi (jag) fruktade. Jag anser nog att Freddan är bättre och bör få stå mer än DeRoo. Tilläggas skall väl att inte heller Freddan tillhör elitseriens toppskickt av målvakter...
Men sammtidigt sa blir man ju lite forbannad ner peo hela tiden sager " Vi gor en bra match bla,,,,bla,,,,bla,,,,," Felet ar att vi backar hem pa slutet som mot frolunda nar vi ledde med 2 - 1 och dom kvitterar...samma mot brynas hemma och borta....och peo bara snackar om en bra match, vi maste ta poang ocksa... Vad har vi tre segrar sa har langt....SKANDAL
sa har det ju varit hela sesongen, vasst vi kanske gor en ur usel match sa far man hora " bra grabbar bla, bla" jag e sa less.... men det e ju mast i slutet som vi tappar sista 10, 5 minuterna...
Nån stjärnmålvakt är inte De Rouville, Freddan är minst lika bra, är min uppfattning, största skillnden är väl att Freddan tar puckarna i plocken mens Philippe är puckmotare, sällan han limmar den. Gerber vs Philippe där för vi se mästare mot en som har en bit kvar till den absoluta toppen av målvaktsligan, Philippe har mycket att lära, men det ska sägas backbesättningen är sämre i år, hur mycket Elitserierutin har vi inte tappat sen i fjol på backsidan, flera hundra matcher. Ed Ward blir kul att se enligt uppgift den mest vältränade i TIK vad fråga om muskler. Förkyling i laget gör nog att det blir tungt idag, Freddan bl a.
Enda anledningen till att Gerber har bättre statistik är att han spelar i ett mkt bättre lag... Samma gäller Naumov som har betydligt bättre hjälp av sina backar än Phillipe...
Freddan är inte dålig men Phillipe är bättre o det är därför han får stå oxå...
DeRouville har exakt samma spelstil som Roy även om han självklart inte är av samma klass... Mot slutet av säsongen när det börjar bli riktigt viktiga matcher (slutspel eller nåt annat som jag inte vill nämna) så kommer Phillipe att hålla högsta klass, det tror jag stenhårt på...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen