The Fat Bastard: Fan, jag vill ju bara hjälpa er igenom den här perioden ni är inne i just nu, eftersom jag vet själv hur jobbigt det kan vara. Tänkte att lite psykologisk handräckning kunde hjälpa... ;-)
Huge: Du vet nog inte vad du pratar (skriver) om. Alltså om du tittar på Timrås lag, spelare för spelare så ser det inte alls så tokigt ut! Det är tränarens ansvar att få ut mesta möjliga av laget. Challe får, som jag känner det, ut ca. 60-80% av lagets kvalité.
Hahl Bundy: Ni verkar iaf ha en (1) vettig och sansad supporter i era led och det är Jalonen. I övrigt känns det otroligt överdrivet, onyanserat och okunnigt. Riktigt komiskt att samma personer som en gång var med och fick bort Lillkenta nu verkar sakna honom nåt enormt. Ett tydligt bevis på att det är frustrationen och besvikelsen som styr hjärnans tankebanor och inte nån större saklig och objetktiv analys. Ni kan ju börja med en så pass enkel sak som att tagga ner förväntningarna på laget från start och inte börja snacka om att "med det här laget är det inte nåt annat än semifinal som gäller", typ.... Alla lag verkar ha problem med laget och spelet och såna här saker går i vågor. Känns inte heller som att Timrå har startat säsongen så mkt sämre än flera andra lag, tvärtom. Men jag känner igen det här gnället och som tvärsäkra lösningarnas inlägg från Brynäsboken, om det nu skulle vara nån tröst...
Tror ni att "Lill-Kenta" skulle vilja komma tillbaks hit när han fick gå, fast han ville vara kvar? Men man kan ju alltid hoppas om inte Challe blir kvar.
stefan jalonen: Jag tycker i n t e heller om banderoll-iden men du har ändå ett fel!
"Jag hävdar att en sann supporters enda uppgift är att stötta laget. I med OCH motgång!"
Nej, i att vara supporter ingår också att vara "kravställande" mot klubben och spelarna. Mot ledningen att klubben sköts så bra som möjligt och mot spelarna att de alltid ger 100%... Jag stöttar då ingen spelare som jag inte tycker ger allt!
stefan jalonen: "Jag hävdar att en sann supporters enda uppgift är att stötta laget. I med OCH motgång!"
Ja, vad tror du att man har gjort i hela sitt liv då? Det är mest motgång med några stunder av lycka. Visst, man kanske inte ska ha nån banderoll men att man tycker att Challe har lyckats med konststycket att sug livsnerven ur Timrå IK undgår ju knappast någon.
Han verkar inte kunna få spelarna att stå upp för laget, klubben, fansen. Han får inte ut den kapaciteten ur gänget o då är nånting fel. Det kanske vänder, det kanske inte gör det, men Challe kanske måste gå. Lill-Kenta hade ju en harmoni i gruppen som fick alla att dra åt samma håll o som vida öveträffar det vi ser på isen just nu.
Sen hade Kenta sina brister absolut, men dom är inte värre än Challes just nu!
stefan jalonen: Nä, i grunden håller jag med dig till fullo, jag pratar väl mest ur ren frustration här. Men Challe bör få jävligt klart för sig att missnöje kring hans sätt att sköta laget finns bland oss supportrar. Jag tror inte Challe är vår man just nu, är det öht möjligt bör kontraktet med honom rivas.
Vilket är en åsikt som står för mig personligen, i egenskap av supporter med stort TIK-hjärta. Jag har mao inget att säga till om kring sådana här frågor i egentlig mening, jag har däremot rätt (och skyldighet anser jag) att uttrycka mina åsikter....
mikenomad: Dyker den banderollen upp och godtas av klacken, då är det sista gången jag visar mig där. Det är ett löfte! Vad är det för jävla fasoner av de egna fansen att börja diktera villkor och styra spelet? Rena jävla anarkifasonerna om ni frågar mig. Jag hävdar att en sann supporters enda uppgift är att stötta laget. I med OCH motgång! Det finns en anledning till varför vi står på läktaren och inte i båset.
Hahl Bundy: Jag är ingen fan av banderoller som visar missnöje mot egna laget eller dess representanter men nu vet jag inte riktigt...kanske en "Avgå Challe" nästa hemmamatch vore på sin plats? Känns nästan så, att han borde få tillbaka med samma mynt, han är ju själv snabb att hänga ut sina killar i media t.ex...
Nyström är klockren idag: "I Timrå skrattar ingen. Där är inte ens tränaren och sportchefen överens om vilka spelare man vill värva. Både Timrå och Modo är närmare kvalserien än slutspelet just nu. Och när man ser de här lagen spela så är inte "spelglädje" det första ord som poppar upp i huvudet."
Bergius: Man ska ha roligt på jobbet känna sig trygg. Är inte säker på att våra rödvita krigare ano 2009/2010 känner så. Att bli uthängda i medja osv. vad skapar de för stämning? Och det där med Jonte? Jag kan inte se någonstans att Challe sprider possitiv energi Och det är en av de viktigaste egenskaper en ledare ska ha. Challe har säkert många bra sidor oxå. Men i motgång tror jag inte han funkar klockrent.
htikare: Jag är rädd för att du kan ha rätt. Man kan ju fundera över varför det blev en liten "effekt" i laget då Sonnenberg kom in förra säsongen. Uppenbarligen fanns det spelarmaterial för en slutspelsplats. Men någonting fattades.
Tvåtallar: jag har inte tidigare kritiserat Challe utan tänkt att det blir bättre men om man betänker att han utåt tar upp olika moment där spelarna brister..att vissa..inte gör sitt jobb rätt så börjar jag hålla med Dig ang. detta med att tränaren har ett stort egenansvar som han också borde beröra i sin analys varför det går som det går i år med alla uddamålsförluster.
tränaransvaret att sprida rätt energi..motivera..sprida lugn så börjat jag också undra om hela problemet verkligen sitter hos spelarna tycker vi har rätt många bra individuella spelare egentligen men vi får inte alls ihop det till ett lag...ingen ordning i spelet ingen trygghet.. mycket ofta tre hemmaspelare på samma puck..
nej jag lutar också åt att Challe saknar något som ledare...iallafall i motvind...
Ang. tränarfrågan. Har sällan tvekat på Challe men dagens pissmatch har fått mig att tänka om. Blir Timrå en kvalseriekandidat blir tränarpositionen än viktigare än vad den är idag. Charles Berglund känns inte som den jag vill se i båset vid en ev. kvalserie.
Huge: Ja men då är vi ju överens om det åtminstone. Men då förstår jag än mindre hur du kan uttrycka dig så som du gör. Jag har på känn att vi inte kommer längre i det här... Din åsikt, min åsikt, andras åsikter.
ChriZt3r: "Så du är en sådan som säger "men kan du göra det bättre själv då " när någon klagar på en spelare eller tränare. Nej det kan jag inte men så har jag inte betalt för det heller."
Men du får ju för fan betalt när du börjat jobba som tränare eller sportchef. Räcker inte det? Ska du också ha betalt för att sitta härinne och gnälla? Nån måtta får det väl ändå vara...
Som ni kanske glömt så var vi i samma läge ifjol. Vi spelade dåligt kom inte ur egen zon osv. Sen kom det hit en skådespelare och gav possitiv energi i laget och plötsligt började vi vinna. Efter det... återigen började det gå tungt kom nästa possitiva injektion Sonnenberg. Plötsligt vart det fart igen och vi höll på fixa en semiplats i slutspelet. Nu ligger vi näst sist efter tio omgångar och spelet ser oroligt och osäkert ut spelarna aggerar osäkert. Det syns tydligt i box och powerplay
Och laget är återigen stort behov av possitiv bost. Det är så jag känner det. Och tyvärr Challe är det du som är problemet. Det är du som ska sprida possitiv energi det är dom som ska motivera laget att kämpa.
Jag tror att du gnäller på spelarna är tjurig och inte rätt man för ditt jobb
Ambroo: Ja, utveckla gärna. Har jag missat nåt när jag kommer med åsikter om de som själva kommer med åsikter i ett diskussionforum där åsikter ventileras?
Huge: Ähh, håll käften påre brynäsjävel ;) Om du bara visste vilka tränartalanger det finns här på HS. Synd bara att det inte går att ta tillvara på guldkornen. Men säg så här dårå; Ett flertal av klientelet på denna sida har nog varit engagerad i hockey på en eller annan nivå här i livet. Man måste få ta en rejäl diskussion när nåt är riktigt åt helvete i föreningen, då måste vi bara få reagera, innan det är försent att ge upp.
Huge: Jorå så att e... Jag tror att du har missat hela poängen kring det här med ett diskussionsforum för hockey. Mer behöver jag väl inte tillägga va, eller ska jag måsta utveckla?
Huge: Så du är en sådan som säger "men kan du göra det bättre själv då " när någon klagar på en spelare eller tränare. Nej det kan jag inte men så har jag inte betalt för det heller.
Ambroo: Håller med. Alldeles för många brynäsare är också lika halsstarriga, onyanserade och gnälliga som de flesta av er Timråfans och för övrigt många andra lags fans. Men varför sitter ni härinne och gnäller när ni uppenbarligen alla verkar veta exakt hur laget ska tränas, hur sportchefen borde agera osv osv. Fullständigt obegripligt att ni inte redan har jobb som tränare eller sportchef. Vilket slöseri med resurser...
Zäta75: Kan bara hålla med, tycker personligen att Dahlén har för dålig rörelse samt så stannar han upp PP för ofta istället för att låta pucken gå eller för den delen som Wedins första ett direktskott!! Det ska allt för ofta sugas in ... | Läs mer
Tackar för hjälpen. :)
När man läser om turerna kring Månsson blir man mörkrädd, det är nog värre en befarat i klubbledningen.