Clubsport: Skämtar du eller??? Var någon grej han missade men i andra o tredje var det ju en hel del TIK-utv, inte fan var han enögd inte och stor hjälp??? Fan TIK var ju verkligen under isen, toksega men ändå vann vi, orättvist, mycket! Lindbäck grym, men det gäller att göra mål som sagt.
Ni hade stor hjälp av en domare som åkte omkring och imponerades av vad det stod för namn på dom röda tröjorna. I klartext Timrå fick göra vad dom ville utan åtgärd, det fick inte VIK. Anger var väldigt dålig. Mattias Karlsson kommer ni att få stor nytta av. Lindbäck mycket bra i kassen när han kom in. 0-2 målet var lite onödigt, direkt i mål på tekning i mittzon när VIK tog ut målvakten. Ni saknade mycket folk enligt Challe och det var några man saknade hos er. Till slut syndes det vilket lag som spelar i elitserien.
JimmyH: Jo som amatörläkare ifrån läktaren såg det elakt ut, han kunde då inte stödja sig på knäet utan fick hjälp av banan. Vad gäller Åke så tycker jag absolut han är brilliant, inte fått sitt erkännande han är berättigad - men jag håller Lindbäck snäppet högre. Vad gäller Västerås klass så är den riktigt bra i år, spelar de som de gjorde ikväll (framförallt frammåt) och som de gjorde mot Almtuna här om dagen så kommer det bli en lyckosam säsong för dem.
Om båda målvakterna är fortsatt bra så har vi snarare ett ett lyxproblem. Vi kan skratta oss lyckliga då, målvkaten är ju den viktigaste på plan. Som tur är.
JimmyH: Jag såg dom matcherna.Åke var helt överjävlig ! Känslan är dock att han är ojämn fortfarande? Men i år får vi nog svaret. Många i hockey Sverige tror på Lindbäck. Även jag.
Uno Gordon: Åke Lund är vi ju redan förtjusta i! Vi gillar honom som han är! Han har ju t o m en egen text till Triumfmarschen. Där är det kärlek. Lindbäck är liksom en nyförälskelse. Röda rosor, chokladaskar och sånt!
Uno Gordon: Lugn nu. Målvaktssituationen ser bättre ut än ifjol. Och även du vet väl om att Åke var precis på väg att ta över förstaspaden från Backe. När han väl gjorde det blev han skadad. Den som är bäst ska stå, helt enkelt. Denna säsong vill jag att det ska bli så också. Challe ska inte ha någon favorit.
Bedrövlig match idag. Kommer inte ihåg när jag såg Timrå så dåligt sist. Tur det är tidigt på säsongen.
Lindbäck ska dock ha beröm. Lugn och stabil. Litet plus till Meunier också. Betydligt piggare än mot Riga. Bra med en kille som gör mål på teknigar i egen zon.
Yellowcard: Åkerlund hade å andra sidan 99.0 i räddningsprocent i Sundsvall i vintras mot allsvenskt motstånd. Motståndet var bland annat Leksand i en match och även ett Björklöven som var tvingat att vinna hemma för att nå playoff...
Uno Gordon: Håller med dig om att det är lite synd om Åkerlund därför spelar Lindbäck som han gjorde ikväll blir det inte många matcher för Åke. Laurent tekade förövrigt in 2-0 alldeles utanför egen blå. Tror inte jag sett nåt liknande förr - såg riktigt sjukt ut hehe. Annars så var helt klart Västerås det bättre laget.
Uno Gordon: Nog känns det som att Lindbäck och Åkerlund tävlar på lika villkor. Den som är bäst kommer att få stå och få sig ett erkännande om de klarar uppgiften.
Uno Gordon: Du ska se att det kommer i år. Han och Lindbäck kommer att dela på arbetet, sedan tar Åke Lund över till slutspelet och dominerar. Nästkommande säsonger är han Timrås förste keeper och backas upp av nån ung och lovande målvaktstalang.
Foyn: Varför är det en sån jävla hausse kring Lindbäck. Visst han lirar i Timrå nu och jag önskar honom all medgång och välgång i livet. Men fy fan vad otacksamt det är att heta Åkerlund. När skall den karln seriöst få ett erkännande?
Skarin: Visst är det så. VIK verkar ju, enligt den här matchbloggaren, ha haft en del chanser att göra mål på Lindbäck. Det blir kul att läsa lite mer om matchen i morgon, även fast det bara är försäsong.
Dragan 2k: Ja det var ju mot erat blivande motståndarlag, ni som ska spela i KHL. Men du har rätt, man lägger inte så stor notis vid dem så man glömmer dem lätt.
Fan TIK var ju verkligen under isen, toksega men ändå vann vi, orättvist, mycket! Lindbäck grym, men det gäller att göra mål som sagt.