Märker du inte att det lyser igenom att du helst av allt så här i juletider önskar dej en ordinarie plats i Sundsvall Fans supporterlag?
Du smyger ut när det är mörkt, uppsöker en gammal gisten uterink, krälar ut i mittcirkeln, ställer dej på knä och ber till din namne; -Oh gode Gud, låt mej bara få spela ett byte i det Blå Laget, känna segerns sötma och Wiklunds stöd som coach.
Gå där nere i ditt dis och regnrusksväder och ångra bittert att du inte står på isen i Gärdehov i morgon klockan 13 i blå matchtröja, lyssna på nationalsången och vänta på att få höra ditt namn i högtalarna när det är dags för line-up.
Slutligen hoppas jag att loppor från tusentals kameler må hemsöka dina armhålor!
Mats Edström: Nånstans där inne känner jag att du har överdoserat iprenen inför duschen med Movve efter matchen och har börjat att tappa verklighetsförankringen..
Att jag skulle knäböja mig i en gammal gisten uterink här i Göteborgsområdet i diset och regnruskvädret är helt omöjligt..
Det finns inga..Har inte sett en enda sedan jag flyttade hit 1990
Resten av ditt inlägg tolkar jag som att du önskar,hoppas och tror att jag skulle spela för er...Det är helt ok..Alla vill ha den ÖDMJUKE i sitt lag..
Fortfarande..Vem fan är Wiklund??
Pssst.. Inte ens kamelloppor biter på den ÖDMJUKE...
gud: Stämningen inför Supportermatchen har blivit så hätsk och okamratlig att jag är alldeles förfärad. Jag hoppas verkligen att alla inser matchens goda syften och alltså uppträder därefter. Ren fin hockey.
Per HApps: Det verbala ordkriget känns mer hemma under förberedelserna till en boxningsmatch. Hoppas kombatanterna inte möts ute ikväll. Risken är stor att matchen blir inställd isf, "för många skadade", typ.
Per HApps: Ja, jag ska vara ett gott föredöme. Visst, jag har betett mig illa tidigare matcher, men det är slut med det nu. Jag tänker vända andra kinden till.
Moverare: Ingen tror på dig iallafall Moverare, så enkelt är det. Sugen att se en riktig hockeymatch snart igen? Har du varit sedan jag drog med dig mot Frölunda? Förstår inte att du fortfarande smiter in i kattlådan, fast du går väl gratis med ditt presslegg, annars skulle väl inte ens du bemöda dig med att gå in där längre ;-)
Du ödmjuk??? DU ÖDMJUK??? Tillåt mej småle...Du är lika ödmjuk som en påse nötter!
Sen är du väl för lat för att ta dej ur TV-fåtöljen och leta upp en hockeyrink men om du mot förmodan har vägarna förbi Hammarkullen så finns det säkert en där. Fast du sitter säkert kvar på din ändalykt och rapar och brakar om du bra du skulle vara om du bara haft möjligheten att masa dej hit upp i morgon!
Dej skulle jag med största nöje och minsta möjliga ansträngning snurra upp så du yrade ut och köpte Onsala-korv...
Förresten så kan jag inte tänka mej att du är lika snygg i blått som undertecknad. Krävs lite hållning och stil för det!
Att du är född är inget försvar utan snarare ett dystert konstaterande och något som din omgivning tyvärr får lida för, stackars göteborgare! Det är ju hyggliga människor, vad har dom gjort för att förtjäna detta?
Jag är övertygad om att Hammarkullen är en sann källa till kärlek och mångkulturellt utbyte, samt att det naruligtvis finns en rink där!
FEM dumburkar...!!!
Vart du än i ditt hem dej vänder, står där en flimrande hjärnförvrängare och sänder. Du tror att det är en källa för nyhet, fel, det bara mångdubblar din lathet!!!
My woman knows that a man got to do what man got to do!
De få gånger jag gråter är på bröllop och när ölen är slut i kylskåpet.
Nu gäller inte det här våra klubblags serieplaceringar utan rent och skärt ishockeysupporterderbyhat!!! Försök inte blanda in högavlönade, deltidsarbetande A-lagsdrönar i den här debatten!
Hade du orkat letat dej upp till Gärdedalens Idrottsparadis, så hade jag tagit dej redan på uppvärmingen!
Mats Edström: Jag är född..Och jag är född stor o ful..Med ett utseende bara en mor kan älska...
Men jag har ett jäkligt stort hjärta..Så det finns knappt någon inföding som känner ett agg mot mig o min späda griskropp..
Att det finns en sann kärlek och ett mångkulturellt utbyte i Hammarkullen betvivlar jag inte..
Men det finns ingen uterink där..
Men i Kortedala finns det allafall en ishall..
Fem dumburkar grundar sig på att mina småvalpar givitvis måste ha en teve på rummet och min hustru som är i köket så ofta tyckte hon skulle ha en dumburk även där..
Och lydig som man är så blev det så..
När jag är riktig lat..Då är jag lat till en sexa whiskey och en riktig bra skiva med musik..
Du nämner något om att du endast gråter vid bröllop (kärring) och när ölen är slut (Förstår dig)
Och varför tror vi dig inte?? Man=idrott=förlust= gråter som en bebis.. 2 - 5 i röva för er del i morgon..
Inget att skämmas för när din kvinna står där vid dörren och torkar en tår eller två på dig..
Att du gärna "döljer" ditt lags placering är också helt ok.. iom att vi alla vet att du är en Timråit i grund o botten..
Men du har helt rätt... Ett supporterderby är ju numer hetare än våra respektive A-lags möten i Sca - Cupen...
Skrattretande att du ens skulle fundera att "ta" mig på uppvärmningen.. När du har tagit på dig all utrustning så orkar du inte mer..
Meeeeeeees...
Psst.. Göbbjävel..Verkar som våran whiskey kommer till Götet i morgon...
Du kommer att lämna återbud imorgon igen som ifjol för att du helt enkelt INTE pallar trycket å får 37,2 i feber igen hahahaha snacka inte om tunnis när man lämnar återbud för lite feber hahaha då gör du narr av dig själv bara....du tar högst 50 i benböj å 25 bänk så kammare grabben...med högaffeln i ditt sammanhang.....
Mats Edström: Att bli kallad sparv tar jag som ett komplimang..
Inför min militärtjänstgöring 1986 så vägde jag 82kg Då var jag som en sparv...Lite räkodlare över det hela..
Varför visar du inte hela bildserien??
Där Örnen drar iväg med kattskrället..;)
Du lär nog behöva all utrustning som du kan få på dig i morgon så att du inte dyker upp på jobbet som ett stort blåmärke hela du
Minns o lär hur det gick för Movve...
Du ska nog redan nu ställa in dig på en förlust.. Uppblåst eller inte så ska du få veta det..;)
Haha..Så du tror att du kommer ut på O'learys i morgonkväll?? Förlust,trött och blåslagen med gråten i halsen så kommer du att välja att vara hemma i morgonkväll..
En tröstande kopp te och ett snyftsamtal med Movve är det som gäller för dig i morgonkväll..
Pssst.. Jag talar med min bror om vidaretransporten i morgon..
sargad: Dagens visdomsord: Hatkärlek. Sedan kan vi alla tillsammans kavla upp tröjärmarna och ge oss in i hetluften. Faen Moverare, hade jag vart med hade du legat som en rädd hund nere i sarghörnet och aldrig vågat dig därifrån! Mitt löfte till nästa match jag deltar i blir: Vi syns på blå!
LingaN: Tycker faktiskt att det är en poäng i att TIK förlorar supportermatchen varje år: katterna blir så glada, så glada! Dom glömmer bort att det egentligen är helt andra matcher dom borde vinna, supportermatchen är ju ingen väg till finrummet.
Låt dom fortsätta tro att det är säsongens viktigaste: "Slå Timrå" (lär ju dröja IRL...)
Sådär...nyss hemkommen från en liten morgonrunda på 5 kilometer. Man ska ju inte överdriva på matchdagen.
Den enda förlusten i dag är att jag inte får ta ett nappatag med dej.
Utrustning förrutom griller & spak blir ett sex-pack öl men sånt får du väl inte dricka för mamma än.
Hade faktiskt hoppats på att få lite fysiskt motstånd för första gången i år men det ser lika tunt ut som vanligt i fågelholken. Nån talgoxe och talltita, några kycklingar men inte en enda fågel med hår på bröstet som kan ta för sig...tss...tss. Möjligtvis Mike66 då men han får väl fullt upp med Moverare?!
Te...? Va e' de'? Nä, en rejäl segerfirarrackarbajsare är medicinen som inmundigas efter slusignalen, serru!!!
Så skål på dej och du...bli inte alltför ledsen i eftermiddag, försök nästa år igen å igen å igen å igen...
Orion: ...och där kom den första om-vi-torskar-i-år-igen-så-skyller-vi-på-nåt-annat-floskeln för den här matchen!
actionleif: För oss som av skilda skäl inte har möjlighet att närvara vid den årliga höjdpunkten för våra supportrar (?), hoppas jag att någon vänlig själ som har möjlighet att närvara också kan ge rapporter hur det går. Nåt i stil med "webradio light", eller nåt sånt. ;-)
Mats Edström: Nog för att jag har byggt på mig inför matchen .. men stor som en taxi skulle jag inte vilja påstå att jag är .. men du måste ha sett fel, provat glasögon ?
Dream Team: Haha, jag får snå någon dator på Gärdehov och köra inlägg och ta med mig en mick hemifrån. Jag ska i alla fall fotografera, så ni får se alla mjuka bobbar bli överkörda.
LingaN & TIKbiff: Wow, vilka möjligheter som öppnar sig. LingaN kör referaten och lägger upp bilderna så snart nåt intressant händer på läktarplats och annat, allt medan Byström står för det rent statistiska i form av målrapporter.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Må Djävulen gnaga sig in i din benmärg!
Märker du inte att det lyser igenom att du helst av allt så här i juletider önskar dej en ordinarie plats i Sundsvall Fans supporterlag?
Du smyger ut när det är mörkt, uppsöker en gammal gisten uterink, krälar ut i mittcirkeln, ställer dej på knä och ber till din namne; -Oh gode Gud, låt mej bara få spela ett byte i det Blå Laget, känna segerns sötma och Wiklunds stöd som coach.
Gå där nere i ditt dis och regnrusksväder och ångra bittert att du inte står på isen i Gärdehov i morgon klockan 13 i blå matchtröja, lyssna på nationalsången och vänta på att få höra ditt namn i högtalarna när det är dags för line-up.
Slutligen hoppas jag att loppor från tusentals kameler må hemsöka dina armhålor!