1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Supporterlag?

« · 309921 Till forumet

Supporterlag?
Såg en lapp att supporterlaget tydligen skulle spela mot timrå ik, klart man började forska i saken som en av dem som håller på med supporterlaget, och finner att SK tydligen har bjudit in ett sponsorlag och spela mot Timrå varför då inte kalla det för sponsorlag? supporter laget är ett lag som fins och är tänkt jobba för supportar oberoende av supporterklubbarna.

Visst vet jag att Bröst canser forskningen är vicktig så den biten hänger jag inte upp mig på, Men har någon som sysslat med supporterlaget blivit tillfrågad,
Kommentera

Sv: Supporterlag?
HH: Det handlar i första hand om en sponsormatch som gjordes upp mellan Timrå IK och den aktuella sponsorn redan i våras. Men eftersom det blev som det blev med ishallen i våras så hanns det aldrig med. Men som det lät så behövdes det väl ett tillskott på spelare..
Håller med om namnet dock.. sponsormatch är ju vad det är.
Kommentera

För att vara petig och det är jag ju eftersom jag är kvinna...
Även sponsorerna är väl supportrar? Och då är väl inte nanmnet "Supporterlaget" helt uppåt väggarna fel? Eller?
Kommentera

Annica: Jag tycker helt klart det är uppåt väggarna när inte ens Timrå IK kollar upp fakta innan man bestämmer ett lagnamn på sina sponsorer. Supporterlaget är en sammanslutning Timrå IK-supportrar som enbart spelar det s k Supporterderbyt vanligtvis i mellandagarna jul-nyår. Det kommer att bli det tredje mötet supporterlagen i mellan denna säsong. I år är det Sundsvall som arrangerar igen.

För att inte en sammanblandning ska kunna ske så tycker jag att detta sponsorlag helt sonika ska byta namn utan diskussion också. Supporterlaget är tyvärr redan upptaget och då får man acceptera det. Inte bra om det blir en massa missförstånd i supporterleden tycker jag.

Sponsorlaget kan dom helt klart kalla sig för eftersom dom är ett gäng med sponsorer. Skillanden på sponsorer och vi vanligt dödliga är att dessa sponsorer skänker pengar till föreningen och därmed också får en skylt eller gratis annonsering i och runt arenan. Därför tycker jag inte att vi supportrar som går och kikar på matcherna kan kalla oss för sponsorer i den bemärkelsen. Även fast vi sponsrar på vårat vis med entrépengen som insats dårå.
Kommentera

mike: Det var en miss. Personligen tänkte jag inte alls på det! Men en miss är gjord och jag hoppas att ni inte är allt för irriterade, utan tycker att det kan vara positivt för alla parter att denna match blir av.
Kommentera

Sen då kommer jag "den petiga" igen.
Det är inte Timå IK´s sponsorer utan Supporterklubbens sponsorer och medlemmar som spelar i laget. Och dessa sponsorer har inte fått ngt annat än den här matchen som tack för att de sponsrar Supporterklubben. Har jag hört en fågel viska i mitt öra...
Kommentera

Annica: Det olyckliga är ju att det redan finns ett Supporterlag. Detta borde hetat något annat. Det var en miss.
Kommentera

JimmyH:
Visst! Det kan jag hålla med om. Men tyvärr så gör vi människor fel ibland. Det är tur att vi kan lära oss och inte göra om dem igen. ;)
Kommentera

Annica: Ja ett så hemskt misstag är det ju inte. Det blir nog bra ändå det här.
Kommentera

JimmyH:
Framför allt så ska det bli kul att se dem spela mot varandra! Inget som jag tänker missa iaf!
Kommentera

Annica: Ok, då vet vi hur läget ligger till.
Kommentera

Låt nu inte detta bli något bråk om namnet!

Jag har själv lirat "supporterhockey" i "supporterlaget" i "supportermatchen" (som håller på att bli lite tradition) mellan Sundsvall Hockey och vårt Timra IK. Bland det roligaste jag gjort på länge faktiskt. Själv har jag ju aldrig lirat hockey på "riktigt" och supportermatchen var ett roligt påfund där Sundsvalls "supportrar" skulle möta folk från ett löst sammansatt gäng från TIK:s klack. Mer en kul kompispryl som växte. Rätt mycket folk som kom för att titta också. Kul att tex storheter som Zetterberg satt och garvde på läktarna åt våra bravader på isen första året.

Pengarna/eventuellt överskott skulle gå till lekterapin på sjukhuset. Borde för övrigt ha gett en skaplig slant.

Synd bara att de styrande i Timrå IK ser ut att ha så dålig koll på vad som händer ute i pereferin... Men som sagt. Visst får "storfräsarna" knycka namnet om dom behöver det. Vi får väl kalla vår "goda" sak för något annat då. Suckar. För Timrås sak är nog alltid viktigast...

Hoppas det blir match mellan Sundsvall Hockey och TIK:s supportrar även i år. Förra årets drag på läktarna var mäktigt. Ett överlägset arrangemang som ger förbrödring och "glimten i ögathockey" ett ansikte.
Kommentera

Smokey: Det är inte några storfräsare som knyckt namnet utan det är en miss av Supporterklubben. Supporterklubbens sponsorer mot Timrå IK.

Någon som har ett bra förslag till nytt namn?
Kommentera

Smokey: Om Smokey den vise säger så så får det självklart bli så. Jag och vi andra lär få böja oss för Universums stora härskare! Nån som har något annat bra namnförslag att komma med? Kanske TIK-Lingondrickalaget eller nått sånt skulle passa bättre?
Kommentera

JimmyH: Då är det ingen fara. Misstag kan alla göra;-) Hade det varit fotboll så hade "klacksparken" kanske funkat...
Kommentera

Namnförslag....
Kanske ngt med Tallarna tex. "De stolta Tallarna"... Eller är det för mesigt?
Kommentera

Annica: TIK Pinepower...
Kommentera

Annica: De "Stora Svajande Stolta Tallarna" kanske skulle passa ännu bättre med tanke på hur resultaten i matcherna har gestaltat sig. Betänk att Smokey är jääävligt lång i strumplästen. Tänk då vad det ska svaja när han får på sig ett par platå-grillor. Minst 205 centimeter över den frusna isen dårå.
Kommentera

mike: Fallna furor är snubblande nära... Men när man sitter så här och funderar så slår det mig att Sundsvall Hockey knappast kan ha så många supportrar att det räcker till ett helt lag väl?

Hur jobbar dom? Ligger det något i att Moverare kallas "the pimp"?

Det där med skriskor låter spännande. Får nog prova det i år.
Kommentera

Smokey: Ahh dä ä ett häärligt namn må jag säga. Glömde ju också bort i förbifarten att du juh sprang omkring med broddar och ispikar sist det begav sig. Med två ispikar i händerna kan man staka sig fram i motvind eller när isen är ojämn. Ispikens viktigaste funktion är dock att avgöra isens bärighet och den höll juh som bekant så dessa tingestar kan vi lämna hemma. Så visst funktionerar denna taktik till en viss del. Men nog tycker jag att vi testar att knyta på oss grillorna inför nästa batalj.

Apropå Moverare som "the pimp" så var det ett tag sedan han syntes till. Dom ligger nog i hårdträning högt uppe på Svartliens högsta topp. Höghöjdsträning brukar vara bra både för gammkropparna såsom blodkropparna.

Apropå skridskor så var jag faktiskt och inhandlade ett par spojlans idag fast igenkligen så är dom utgången eftersom det inte var årets modell, men det skiter jag i. Förrseten så är det likadana som Zäta spelade i när vi gick upp till elitserien 2000. Hoppas nu att det är lika bra fart i dessa paren som det var i Zätas. Är det förresten någon som kommer ihåg vilka grillor det handlar om. Name and number and you will win some reeespect...! Och i vad åker Zäta omkring i för par skridskor idag?
Kommentera

mike:
jag har också en cool fråga...vad får jultomten i julklapp??
Kommentera

« · 309921