Smokey: Jag utgår från att du spelar i år också, men då tänker jag inte vänta på dina fega överfall. Eller som Mick Vukota brukade säga " Don´t react, act". Eller min egen favorit "Don´t get mad, get even.
Moverare: Tjena kompis! Du menar att vi borde braka ihop redan i spelargången? Men då blir nog TIK-klacken ledsen. Dom vill nog se dig lida ett tag innan du skräckslagen kryper av isen;-)
Smokey: Vi tar det under line up, eller när vi värmer upp, pang på i mittcirkeln. Fast "Pang på i mittcirkeln" låter nästan som en porrfilmstitel. Tysk porrfilm. Nej, nej, nej, jag har aldrig sett någon, men en kompis har, och han har berättat.
Moverare: Själv pratar jag om helt andra saker med mina kompisar. Men visst, uppvärmning ska ju inte vara för uttröttande;-) Jag ska ju orka lira hela matchen sedan.
Smokey: Pratar och pratar, jag är en god lyssnare, och vill en vän dela med sig av sina erfarenheter är inte jag den som säger åt honom att hålla tyst.
FH: Du står för mognad och insiktsfullhet, och det gör du bra, jag tillåter mig att ha lite roligt, och det är det fler som gör. Så fortsätt mogna och inse saker du, jag är snart övermogen, och är mentalt på stark återgång. Det är så skönt.
FH: Nu är du sådär trög igen... Moverare har en kompis som gillar att snacka om tyska porrfilmer. Moverare vill ta mig i mittcirkeln. Själv har jag svårt att lyssna på killar som viskar porrfilmsupplevelser i örat. Alltså måste jag freda mig. Moverare gillar hockeyvåld. Då uppfyller jag dessutom dennes något perversa böjelser genom att som god kompis (om än inte så snuskig som Moverares flåspolare) spöa skiten ur Movve. Allt i supportermatchen som ändå är lite hockeyrelaterad...
matsby: Låter som om du skulle passa bättre som Rudolf med den jätteröda mulen. Måste fundera ytterligare på vilken roll som skulle passa mig. Kanske en liten ängel.
FH: Du fortsätter att missuppfatta. men jag ska föklara, lova att läsa det här långsamt. Jag försöker inte att skämta, jag har bara roligt. Det är liksom inte samma sak. Om du vill kan jag upprepa med stora bokstäver.
matsby: Ha, ha, ha. För bra, kan inte komma på nåt bra att svara. 12-0 till dig.
Fast jag förstår inte riktigt kopplingen, i Always-reklamen är ju vätskan blå. Har alltid trott att det handlar om ett överspillningsskydd för blåbärssoppa.
Smokey: Har du hört talas om fasthållning. Det ger visserligen två minuter, men det kan det vara värt. Jag har för övrigt samlat på mig 15 utvisningsminuter på de två Supportermatcherna, så en tvåa hit eller dit sprlar ingen roll.
Moverare: Jag är särskilt glad att Du ägnade några extra minuter speciellt avsett för mig att förklara detta. Det blir nog en skratt fest av sällan skådat slag när Du växlar från att "ha roligt" till att vara den skrattkrampsframkallande individ som Du säkert är hemmavid.
matsby: Kommer från den lågutbildade arbetarklassen. Du vet, föräldrar med sjuårig folkskola, uppväxt i hyreslägenhet i Järpens alldeles eget miljonprojekt och inga språkresor eller skidresor till alperna.
FH: Vilka illusioner du har om mig. Jag är en ytterst tråkig person och jag kan inte påminna mig om att någon någonsin kallat mig rolig. kanske är du ironisk, det är inte jag. Bara ärlig.
matsby: Nej för fan, rätt hyfsat ändå. Men visst hade det kunnat vara bättre. Då insåg jag ju inte hur bra andra hade det. Det är lätt att välja när man inte har några alternativ.