mike: en som håller på Sundsvallshockey kan inte vara söt... tuff..nääää..inte det heller..jag beställer minst en lårkaka på honom när du tar hand om honom på Supportermatchen
Det känns tryggt att ni i vanlig ordning lägger all kraft på att "ta" Moverare. Det betyder att vi i vanlig ordning tar hand om resten och vinner matchen med låt oss säga...13-7.
Hoppas att ni som kommer hem från Leksandsmatchen pallrar er iväg till Gärdehov på lördagen. Om inte för matchens skull, så åtminstone för lekterapin.
actionleif: Hur blev det med målvaktsplatsen? Var ju sugen på att ta upp kampen om den platsen med HH =).. Annars går det bra för mig vara utespelare..
mike66: Smokey har anmält sej .. så de är bäst för honom det! annars får blyfot brumma ner i hardcore bussen å smiska honom! ska dra laget när jag har lappen framför mej, på torsdag kanske
Kommer f.ö. ut med info om vi får låna utrustning då
actionleif: Låter bra det. Man måste ju ha nån att gå ihop med när det blåser snålblåst i kattlådan. Smiska Smokey tror jag inte behövs, däremot Moverare behöver man nog "spanka" så att folkvettet en gång för alla går in i ärtan för att stanna.
"Lova mata denna både natt som dag För evigt inte bara för ett litet tag Den ska tas hand om på alla sätt och vis Precis som en gammal servis Den ska ha matskål och låda Det vill jag bara råda Och att bli kliad vill den också väldigt ofta Men mest av allt bara softa."
actionleif: Det har bara deltagit 3 tjejer tidigare år. Första året var vi 3, andra året var vi bara en. Det beror inte på feghet att jag ej ställer upp, det beror på att jag har ett jobb att sköta. Dessutom har man inte haft tillfälle att slipa formen sådär jätte mycket i år. I fjol fick man ju iaf stenhård teknings/skridskor träning med JimmyH! I år har jag haft annat för mig.
Tyckte förresten att du sa till Red Eagles att laget var spikat, hur kan de då hållas öppet för två "spelare" till, som är tjejer. Vilka får kliva åt sidan då?
Halo Gordie: Det är ju lite synd att vi missar detta i år när S-vall jobbat ihop några "girls" till detta år när dom fick en del skit för att dom inte hade haft det tidigare. Absolut inte nåns fel, det finns ju alltid saker man måste få prioritera precis som man vill själv. Gissar själv att man hållt några platser i laget "enbart" för tjejer p.g.a. redan nämnda skäl....
Bo Bly: Huvudsaken att vi får in pengar till barnen på barnsjukhuset. Resten skiter jag fullständigt i. I och för sig så tackar jag knappast nej till att fixa ett blåmärke på Movves andra kind om det skulle knipa.
actionleif: Hehe! Gurra det är bara att inse att man skall vara ute i tid med att anmäla sig etc. Man kan inte komma och bli grinig när det är mindre än en vecka kvar för att man inte får någon plats i laget.
actionleif: Törs man få fråga om det går bra att få träna med er som ska spela även om man inte ska vara med? Kan ju ge målvakterna lite tips.. Om det går bra? Vilka tider är det som gäller isåfall? Ha en trevlig jul =)
Jag skulle vilja anmäla mig till supportermatchen.. detta även om jag kanske bara får spela ett byte eller två.. finns det någon chans att man kan vara med ? Jag tar med mig grejorna och dyker upp..
mike66: Du kvider som en hamster i en vitlökspress. Två matcher och du har konsekvent tackat nej till mina erbjudanden om en svängom. Det finns till och med bildbevis på att du åker iväg när jag försöker få till en fight. Alltid en massa snack, och ingen verkstad alls. Den enda av er tikar som visat något som helst kurage är Smokey. Fegisar, fegisar är ni allihopa. Och god fortsättning.
Moverare: Vill bara säga att min form är minst sagt usel, så vill någon slåss så får ni vara ute i god tid. Helst direkt efter första nedsläpp i perioderna.
Fick för någon timme sedan ett lite dystert besked .. juniorerna har träning samtidigt som matchen går .. så någon utrustning är inte att räkna med .. tyvärr
Moverare: Synd att man måste ha hjälm överhuvudtaget din erbarmeliga vekling. Näru nått gallerbarn är jag inte. Ifjol så lånade jag Håcklas gamla röda ABC, får väl se om man hittar nått antikt att ha på skallebenet tills på lördag.
Ps. Testa och släpp en hjälm och en kepa från taket på ett höghus så får du se vem som är hållbarast!
Efter matchen blir det en kväll i antingen segerns eller förlustens tecken. Hur som helst så samlas vi på O´learys på kvällen för att analysera matchen. Röd eller blå spelar ingen roll, alla är välkomna.
SUNDSVALL FANS - ETT FANTASTISKT GÄNG, ÄVEN PÅ ISEN!
Hoppas alla é sugna på att lira nu.. actionleif; hörde att det pratades om att låna mina målvaktsgrejer eller slänga in mig i målet? Hur som helst hoppas man får lira.. Lycka till nu allihopa nu ska vi visa dem! TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Det är som jag alltid har sagt; Movve är bara en helt vanlig hockeyfjolla. Fast söt vetivälfaen om han är.