1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590464 inlägg · 6217 ämnen

Supportermatchen

« · 101243 · » Till forumet

Sv: Supportermatchen
Frisco:
Haha;) Det luktar pengar har jag ju sagt! MoDo skulle det stå om någon undrar!

Go Natt..
Kommentera

Har suttit och plitat ned Timrås matcher såhär på nattens mörka timme! Hur går det med supporterklubbens hemsida förresten? Lovade att hjälpa till bara någon tar tag i det hela och styr upp det.

actionleffe har grejat med layouten av vad jag kan förstå iaf. Har själv hjälpt "gud" nere i Götet med hans hemsida TIK031 men har nu börjat att ledsna på detta allteftersom. Fixade iaf iordning 2002-2003 års spelschema plus alla träningskamper så detta kan ni gå in och kika på om ni är intresserade. Följ länktipset här nertill.

Troligtvis läggs nog TIK031´s hemsida på is eftersom "gud" inte har fått någon som helst respons från alla de 169 medlemmarna i TIK031. Av dessa så är alltså jag en utomstående den mest aktiva att driva denna sida! Varför jag nu gjort detta är för att jag har tyckt det varit skoj att hjälpa en gammal fotbollspolare som "gud"! Självklart så är jag intresserad av att dra mitt strå till stacken och sköta om ett par sidor på Suppklubbens nya hemsida bara det blir lite ordning och reda där.

Tyckte att Smokey snackade om Tony Adams här, då skulle ni ha varit med när gud och mike66 kallades för Terry Butcher 1 & 2 ;) !Finsta ABK det var tider det och tröjorna var alltid helröda! Förresten så ska Giffarna ha bragdguldet efter deras magnefika vändning mot HBK!

Nu är det exakt 42 dagar, 18 timmar, 14 minuter och 15 sekunder till ES premiären mot skitlaget från Ö-Vik, oj jag slant visst på tangentbordet igen Frisco;) Tipset kvarstår 4-2!

Timrå IK är alltid de bästa, alltid!
Kommentera

ernie eagle:

Låter bra allt det där! Klart att jag inte glömmer skinnpajen för jag är ju för blyg för att visa min enorma "tvättbräda"! Nu blev nog Kvastis besviken;) Har förresten Timrås matcher på min profil om det är någon som vill se! Snodde dom på Jimmys profil så dom finns där också;)

Angående Movve och pingvinen så går det säkert att lura med dom på en riktig hockeymatch! Det kan dom behöva!

Nää nu måste jag träna vidare, vi syns och hörs! (Europa Film)

Timrå IK är dom bästa, det vet jag!
Kommentera

ernie eagle: Tycker jag låter som en bra idé. Jag drömmer redan
om att få möta Moverare & co igen. Ska genast börja träna. Frågan
är om man hinner torka rinken ren från kattspillning innan den där
andra matchen? Tony Adams!!!
Kommentera

Loggade in på www.hockeyligan.se och printade ut spelprogrammet för elitserien 2002/03 och med tanke på att det surrats en hel del om en eventuell returmatch i Timrå Isstadion den 30:e December samma datum som ifjol så ser jag nu att Timrå lirar ES-match dagen innan nyår mot Lule (hemma) kl.19!

Jag vill betona att jag INTE tänker röra ett finger i detta arrangemang! Tänkte bara lägga fram ett förslag som initiativtagarna får ta ställning till om det är realiserbart eller förkastligt?

Matchen ifjol på "Gärdehov" gick ju av stapeln kl.14 (om jag inte missminner mig?) och att då tidigarelägga arrangemanget en timma och dra igång matchen kl.13 och spela 3x20 minuter (effektiv eller rullande tid?) ha en insamling på läktaren till Lekterapin på Sundsvalls Sjukhus och efter matchen samlas i restaurangen och dricka lite pilsner, analysera matchen, käka en bit mat o ladda upp inför matchen TIK-Lule!

Kanske inget för Edström & Moverare men men..

Bara en tanke som flög i genom skallen o värd att notera!

Som sagt jag lägger mig INTE i upplägget!

BARA en idé!

Actionleffe: Nå vad säger Du?
HH: Inte så tokigt va?
Moverare: Hoppas Du kan svälja din stolthet för en kväll?
Edström: Lämna fracken hemma!
Mike66: Glöm inte skinnpajen o Timråkepsen (den nostalgiska med tallarna)... Go Mörrum GOIS Go!!!
Smokey: Nu plöjer vi kattkräken!
Kommentera

Moverare:

Tjööt! Nu är det nya tag som gäller och dom tagen kommer att bli mycket tuffare med tanke på att nästa match spelas i ladan!

Kan dock hålla med om att du är en mycket ödmjuk människa som iaf erkänner att även farmor skulle ha rakat in pucken från det läget som du missade!

Jag kommer iaf aldrig att glömma djupledspassningen jag fick av Smokey. Den skar upp eran försvarsköttmur som om Smokey skar i smör med spaken. Givetvis fiskade man på offensiva blå och inte ens farfar hade kunnat missa att ta emot smörpasset! Tredje maskan upp i högra krysset och 7-12 reduceringen var ett faktum! Ska kanske tilläggas att vi var bra på gång i matchen då.

Synd att det var rinnande tid och att inte klockan stannades, för annars vetivälfan om ni skulle ha orkat med på slutet?! Hoppas att det inte blir sådana tantregler i returmatchen! Ska snacka med Luring om detta!

Alltid skönt att få trycka in en balja emot kattkräk även fast vi torskade matchen!

Väl mött i returmatchen när minusgraderna börjar att falla i slutet på december.
Kommentera

Ja Moverare du behöver inte hetsa upp dig allt för mycket.
Det gäller ju inte liv och död-Det är ju mycket viktigare än så!
Men supportermatchen är väl till för att ha kul om jag har fattat det rätt.
Tänker dock inte vara med även om tanken är god!
Kommentera

Moverare: Supportermatchen handlar inte om att vinna eller förlora, det handlar om att ha så kul som möjligt och de hade vi i TIK kan ja lova! Det hade säkert ni också. Dessutom handlar det om förbrödning mellan två rivaliserande supporterklubbar.
Kommentera

Tycho: Upphakad?
Du är en snäll människa.
Men det går inte att vara renare och friare än jag var.
Det enda som hakade upp sig var kommunikationen mellan
hjärnan och kroppen, armarna närmare bestämt.
Jag tänkte:
– Jag missar.
Och det gjorde jag.
Vann gjorde vi som bekant ändå.
Kommentera

Moverare: Det var väl inte lätt när du var upphakad... eller minns jag helt fel...
Kommentera

mike66: Vi vann den första, trots att jag brände öppet mål.
– Krossa, sa Bill.
– Förkrossande var ordet, sa Bull.
Kommentera

Någon som vet när supporterlaget går på is?! Känner att det måste bara vara dags snart! Som sagt, övning ger färdighet!

krossa supporterlaget ifsh!
Kommentera

Moverare...
klart att du ska lägga ut lite bilder från
supportermatchen..och som du skriver
med dig själv i centrum..;0)
Kommentera

Moverare: Låter alldeles utmärkt det ! Killar och tjejer : Det är dags för hårdträning nu !!

Actionleif och HH VAKNA ni måste samla ihop laget för träning och visa "katterna" vad ni går för !!!
Kommentera

kvasthilda: Hoppas det blir samma dag som sist, nämligen dagen
före nyårsafton. Men inget är bestämt.
Kommentera

Moverare: Gör du det ! Våra örnar kan behöva någo att vässa näbbarna på inför mötet....;))

Ser verkligen fram emot det något datum på gång eller ???
Kommentera

Funderar på att lägga ut några bilder från Supportermatchen, med
mig själv i centrum.
Kommer att bli bra tändvätska.
Kommentera

mike66: Har du sett dräkterna? Du jag är nyfiken så jag håller på att gå åt.

Barmarksträning?
Eh.
Nästa fråga.
Tack.
Cyklar lite, har sprungit några gånger, men fokuserar på den mentala biten.
Du vet, bara jag vill så kan jag. Vill vill jag, så nu är det bara kan och ska kvar.

Ser verkligen fram emot returmatchen.
350 i Gärde.
Jag hoppas och tror på kanske 100 till i Timrå.
Bland det roligaste jag någonsin gjort.
Vinna är viktigt, eller nåt.
En god förlorare är en förlorare, var det någon som sa.
Visst vill jag vinna, men trots allt, när det handlar om Supportermatchen såär det viktigast att vara med, och vinna, stort.

Utgår från att jag får ett alldeles speciellt mottagande i Timrå.
Stående ovationer, en egen hejarklack under namnet "Vomerarna". Det är bara att byta ut Strimmornas röda mot blått, och vips, allt är klart.

Jag utgår också från att du åtminstone försöker träffa mig, på ett eller annat sätt, annars lär väl Smokey eller HH göra det. Hoppas i alla fall det.

- Är hockey onödigt brutalt, våldsglorifierande och meningslöst blodigt?
Ja, om man gör det på rätt sätt.

För att travestera Woody Allens svar på frågan om sex är snuskigt?: - Ja, om man gör det på rätt sätt.
Kommentera

Klart att Moverare är värd att kommenteras! Hur går det med barmarksträningen för kattkräksgänget?

Själv så har jag legat i hårdträning med barfotalöpning mellan Nolby och stan, alltså inte Kvissleby utan Sundsvall den lite större staden av dom! Det tar sig sa mordbrännaren som släckte med bensin!

Spelar också lite golf emellanåt så att den rätta svingen sitter där tills hockeysäsongen drar igång! Man måste ha en bra sving när man möter benknäckargäng från den stora stada!

Det kommer att bli en hård returmatch i slutet på december där vi i TIK supporterklubb bara kräver vinst! Det viktiga är inte att vinna, utan med hur mycket man vinner med! Kanske ska tas med en nypa salt eller?!

Kan iaf avslöja att det snyggaste matchstället kommer Nolby Vets att kränga på sig i vinter, nya fräscha tröjor och damasker! Synd att man spelar i samma veteranlag som Moverare. Blir svårt att köra över honom då, men till supportermatchen ska man nog lägga in en och annan höfttackling på han!

Älska ishockey!
Kommentera

cadburus: Esposito hade #77 när han spelade NY Rangers i slutet på sin karriär. Men han är mest känd som #7 i Boston, där han bland annat blev förste man att göra över 100 poäng under en och samma säsong.
Kommentera

Smokey: Ja, varför inte, men som sagt, det blir hemskt varmt.
Kommentera

Moverare: Man kanske skulle börja bära hjälm då... En annan har
ju inte förlorat riktigt allt...

Älska Timrå IK, även när det är isbrist.
Kommentera

Smokey: Tyvärr är det för sent, alldeles för sent, att dra på sig
hjälmen nu. Skadan är redan skedd, om det nu har funnits något
att skada. Fast jag skulle kunna ha de bara för att den är så tuff.
Varmt?
Just nu i alla fall.
Men lugn, ordningen är snart återställd.
Den svenska sommaren med 8 plusgrader, 12 sekundemeter
snålblåst och ihärdigt outhärdligt regn kommer. Kring midsommar
skulla jag tro.
Kommentera

Moverare: Har förstått att det i ditt fall är säkrast att alltid bära
hjälm... Men blir det inte varmt i sommarvärmen?
;-)
Kommentera

Självklart ska Supporterreturmatchen spelas i Tiimrå. Helst av allt
samma datum som sist, nämligen den 30 december.
Kommentera

Smokey: Jag har alltid min tuffa Cooper 2000-hjälm. Vägra Jofa
helt enkelt. Helst av allt skulle jag vilja ha en Northland Stan Mikita.

mike66: Jag är aldrig grinig. Se mig som en underhållare istället.
Alla älskar en busig lintott, se på Emil, Karlsson På Taket och
naturligtvis mig själv.
Förresten, glöm Karlsson, han är rätt motbjudande faktiskt.
Kommentera

mike66: Jag är givetvis med om det blir något! Börjar träna omg.
Kör lite överstegsvändningar på en isbit i sommargroggen.

Bäva Moverare! Du kommer nog att behöva din "tuffa" hjälm den
här gången;-)
Kommentera

kvasthilda: Det såg konstigt ut det inlägget, Men HH är på besök hos Kvasthildas jobb så han skrev som hon,,,,,
Kommentera

GuRRa: Du kan vara lugn, returen skall spelas i Timrå, om vi så ska spela på the frech line gate arena,,,,,,,

Själv kör jag stenhård sommarträning, av gammal utprovad asiatiskt slag, som urbefolkningen från de asiatiska bergen utövade dom ofta ofta den före strid
Kommentera

Jag säger så här: Om returmatchen inte spelas i Timrå Ishall så kan ni redan nu räkna med att ni tappar en mycket revanchsugen och kampvillig spelare ur laguppställningen.
Kommentera

Swordster:

Då får vi ha två avskedsmatcher;) Vi i supplaget måste ju också få lite proffesionell träning inför den stundande revanschmatchen mot Kattkräken!. 13-7 sitter ännu som ett djupt knivhugg i bröstet!
Kommentera

mike66: Om jag har hört rätt så kommer det att bli en avskedsmatch för Z:a mellan något NHL-Allstars och Timrå samma helg som det är drakbåtsfestivalen...
Kommentera

Vi kanske ska försöka att få till stånd en avskedsmatch för Zäta med supporterlaget där vi kanske kunde blanda A-Team med Supp-Team?!

Fick ett mess av Frella och det var ingen dum idé måste jag säga. actionleffe och HH, nu har ni något att fundera på igen!

Tror säkert att Smokey the man min käre vänsterbackskollega också skulle haka på i en sådan match?!

Värt att diskutera iaf tycker jag!
Kommentera

Tack Mats för lyckönskningarna !

Men jag tror nog att Timrå har mera supporterar i Sundsvall än Sundsvall Hockey själva, rätta mig om jag har fel.....tror inte det !
Kommentera

Han började ju sin NHL karriär i Chicago mellan 1963-67 och vad han hade för nummer där vet i fan!

Han hade tröja #7 när han spelade i Boston mellan 1967-76. sedan spelade han också i tröja #5 & #12 #77 när han under sina sista säsonger spelade i NYR 1976-81 och som du skrev hade han tröja #77 i landslaget!

Detta skulle egentligen ha skrivits under NHL snack men det skiter jag i ;)

Krossa Boden!
Kommentera

mike66:

ja ok, i landslaget :) men inte i klubblaget iaf..
Kommentera

cadburus:
Esposito hade också tröja #77! Dom landskamperna glömmer man inte i första taget när Esposito krossade Svenskar, #77 har etsat sig fast i minnet!
Kommentera

mike66:

Esposito hade #7, Bourque hade #77 ;-P
Kommentera

Mats Edström:
Vi tackar för lyckönskningen!

Smokey min kära backkollega:

Finns ju en del kända recept på att komma igång snabbt!

Vet att # 77 Phil Esposito hade en plansch på en boxboll som föreställde Börje Salming, har faktiskt funderingar på att hänga upp en boxboll eller sandsäck kanske det heter med en bild på Moverare det blir en bra träning och rekomenderas & det varmaste!

Sedan så är ju bortaresorna i sig en rätt bra träning, dock utan våtdräkt så det kan bli lite blött och kallt ibland!
Kommentera

Mats Edström: Låter klokt. Har redan börjat träningen. Lyfter
ölburkar och annat i intervalltempo.

mike66: Nu får du ta tag i det här. Finns det något bra
träningsprogram för rutinerade rinkrävar? Läste att Bobby Hull och
grabbarna körde höstträning i våtdräkt... Kan det ha varit för att
inte bli kall av all utspilld pilsner? Förvirrande när man inte vet.
Kommentera

Vänner av supporterhockey!

Visst kommer det väl att bli så att ni efter denna nervpärs som kallas kvalserien, känner mer för att festa runt och därefter slappa hellre än att ladda om till ny fight på kort varsel.
Varför, undrar ni oroligt, börjar han yra om det här nu?
Jo, fler av er var ju sugna på revanschmatch i slutet på den här säsongen men jag tyckte då och tycker fortfarande att derbyt för oss supportrar bara ska spelas en gång per säsong.

Ladda med löpträning och styrkelyft i sommar så träffas vi på isen i mellandagarna igen, i Timrå denna gång?

Svårt att önska er lycka till i er kamp för ett fortsatt elitseriespel men.............ok, LYCKA TILL!

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!
Kommentera

mike66: Du ska få din chans, kan ju spela en match med Matfors
bara för att busa till det.
Betalt för att ta emot mig, du börjar låta som min sambo när jag
inte gör som hon tycker att jag borde, så gott som alltid.
Kommentera

Moverare:
Men det är ju inget roligt att spela i samma lag som dig, jag ville ju ha den där revanschen som ni utlovade annars så kommer jag ju aldrig att få ge dig en propp. Ser ju inget bra ut att köra över någon i det egna laget men jag blir väl tvungen!

Såg faktiskt att du stod uppsatt på tranferlistan som sitter på en anslagstavla i cafeterian på Löta där vi skulle få betala för att bli fri dig! Vaddå draftad?

Hoppas att du och din familj kryar på er.
Kommentera

mike66: Ingen hylla men en envis förkylning och svår sjukdom i
familjen har gjort att jag haft annat att tänka på.
Nästa år satsar jag för fullt, med Nolby.
Det var då fan om jag inte skulle bli draftad någon gång.
Kommentera

Moverare:
Är det sant som ryktena säger att du har lagt grillorna på hyllan? Jag som hade sett fram emot att få ge dig en klockren i returen, men det verkar te sig långväga att få en chans till revansch mot er!
Kommentera

För den som undrar - och vem gör inte det - så var förra El Maco-reprisen på McDonalds samtida med säsongstarten hösten -99. TIK08 stannade på McD i Söderhamn på väg hem från derbysegern i premiären och festade på mexikanska burgaren. #40 körde, så kom vi fram också.
Kommentera

En hamburgare med salsasås... Vackert namn också. Krossar McLeif så lätt.

El Maco - InternetTimråit sedan -96 and darn proud of it
Kommentera

El maco : ännu en sak som inte har med hockey att göra men vad gör comeback på torsdag ?
Kommentera

Jimmy jag förstår.

Försökte bara vinna poäng på din bekostnad... inte snyggt, men bara vänligt menat.

Hur går det med era Kvalhockeyfrillor....någon som mätt.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Håckla: Ber väl om ursäkt då om du hade förvänata dig nåt speciellt svar... Men jag skrev bara vad det betyder för mig... Men använder bara ordet till riktigt specialla manliga vänner, så det är ett komplimang till actionleif o Frella från min sida...
Kommentera

« · 101243 · »