1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590449 inlägg · 6217 ämnen

Supportermatchen

« · 116812 · » Till forumet

Sv: Supportermatchen
Moverare: Skönt att det inte blev något smolk i bägaren där har haft nog av det för ett tag nu....

Nä det enda man kan säga om dej är väl att nån skruv sitter lite löst med tanke på vilket som är laget i ditt hjärta...;)

Men men hjärntvätt kanske funkar vi ska prova !!
Kommentera

BlackBay: Fortsätt att hoppas, på samma sätt som jag varje jul ville ha ett stort paket med en sprillans ny Ski Doo Blizzard.
Det blev ingen.
Kommentera

kvasthilda: Nej då, jag tog inte illa upp och du har absolut inget att be om ursäkt för.
Men det finns trots allt en och annan som tror att jag är en fullblodspsykopat.
Jag ville bara passa på att förklara ett och annat, för dem och för alla andra.
Kommentera

Moverare: Hoppas att du inte tog illa upp för jag menade inte allvar, tog du det så så ber jag om ursäkt och det är ärligt. Tyckte att det var kul med era upptåg på supportermatchen. Kan även säga så här att om jag någon gång skulle snöra på mej skridskor så skulle mitt humör förvisa mej till utvisningsbåset för jämnan. Lovar att försöka ta mej ut och titta på er för det verkar som om ni har en massa kul på planen och det är ju att delta som räknas inte att vinna. Än en gång förlåt om jag trampade i klaveret för det var INTE min mening.
Kommentera

Moverare: bara skojar med dej ju... men det förstår du säkert..... hoppas dock på dej som TIKare en vacker dag...
Kommentera

BlackBay: Sluta tjata.
Men tack för berömmet.
Kommentera

Moverare: ha ha..... ja det var ju också en liknelse såhär efter valet....
Må dock säga att du (trots att du är IFSH) spelade rätt bra igår mot NSK....
Tror förresten att du är liiiite smygTIKare ändå.... står nog i ett diskret hörn i Timrå isstadion o hejjar på TIK samtidigt som du hoppas att ingen ska se dej..... he he
Kommentera

BlackBay: Visst och det var en folkpartist som en gång sa att innerst inne är alla folkpartister, de vet bara inte om det.
Kommentera

Moverare: Har inte mike66 sagt det förr?..... "det finns en TIKare i oss alla som väntar på att komma ut"..... tycker jag var bra sagt :)
Kommentera

BlackBay: Stollar!
Omvända mig?
Aldrig!
Kommentera

kvasthilda: På isen sticker jag aldrig någonting mellan benen.
Utanför rinken däremot undviker jag alltid våld, tycker det är fullständigt förkastligt och avskyvärt. Utom i självförsvar, men det går nästan alltid att undvika bråk, på 15 år har jag bara varit inblandad i ett enda slagsmål. Då blev jag attackerad av en svartsjuk kille som trodde att jag var efter hans före detta flickvän.
Jag har genom mitt arbete sett så mycket elände som våldet ställer till med.
Har aldrig slagits vare sig om bilar eller med spadar. Är inte den typen av människa. Har inget temprament.
Att jag gör konstiga saker när jag spelar ishockey är en annan sak.
Det är en del av spelet. Och arg, det blir jag aldrig när jag spelar ishockey.
Kommentera

kvasthilda:
Jovisst fick vi prov på detta. Men jag tror att Moverare spexar och showar lite för galleriet också?

Visst ni är välkomna allihopa som vill komma ut Kl 21.00 en vanlig onsdagkväll (lilllörda). Som sagt revansch nästa onsdag.
Kommentera

mike66: Gällsta ja.... det var ju den matchen som jag satt i speakerbåset..... he he
Bäst i laget igår var nog Crusander helt klart
Kommentera

BlackBay: Moverare var med på våran träning .. som en god gest och för att visa att det skulle vara en fredlig match .. kanske att han fick lite känslor för klubben ?
Kommentera

actionleif: tycker dock att mr Moverare spelar med fel färger.... går det inte att omvända honom?.....
mike66!! du som lirar med honom i Nolby vets...är han så omöjlig att få över till de röda?
Kommentera

Moverare: Nu tycker jag att jag ser den lille pojken i dej....sandlådan och bråket om det finaste bilen...vem som försökte ta bilen av vem och vem som slog vem med spaden först....

En hund gör si så här ....sticker svansen mellan benen och dra fortare än tusan....
Kommentera

BlackBay:
Vi har värvat rätt denna säsong. Och visst såg det väl hyfsat ut emellanåt. Det blir ett nytt försök denna säsong med seriespel för veteranlagen i distriktet. Timrå, Sundsvall, Nolby, Kovland, Töva, Gällsta som utomstående Hälsingelag. Heffners, Matfors vet jag inte om dom har kvar sitt lag? Inte heller Ånge vet jag om dom ska vara med.

Men roligt är det kan jag lova.
Kommentera

Moverare: Härlig bild som man va med på iallafall =)
Kommentera

mike66: Jo tack den imagen fick vi ju se prov på redan på supportermatchen..:))
När spelar ni nästa match verkar som man får ta kvasten och susa dit för lite underhållning på hög nivå...
Kommentera

kvasthilda: Det jag menar är att det är roligt att göra det oväntade.
Och än en gång, han började.

Förresten, hur gör en hund?
Kommentera

Moverare: Okej då förstår jag...och du gjorde som en hund då eller ??

Lek ja du försök att lura i någon annan än mej det !!
Kommentera

mike66: Må säga att man blev positivt överraskad av att se er "in action" igår.... har för mej att ni brukar vara helt chanslösa i vanliga fall mot NSK..... men så var ju inte fallet igår....
Kommentera

Moverare:
Jovisst har jag kikat igenom supportermatchfotona. Dom kommer att ligga ute under dagen på detta länktips..
Kommentera

mike66: Jag var inte grinig. Det var faktiskt han som började.
Och kul var det, otroligt kul.
Kommentera

Moverare:
Jag gillar min nya roll. *trivs* Det var jäkligt kul igår fastän det blev torsk. Ny match nästa onsdag, samma plats, samma tid, samma lag, samma kanal, samma griniga Moverare?
Kommentera

mike66: Det var han som började.

Har du förresten tittat på bilderna.
Kommentera

kvasthilda:
Som vanligt så levde Moverare upp till sin image.
Kommentera

kvasthilda: Inga problem med kroppen. Nä, det blev aldrig några rallarsvingar, det behövdes inte. Han gjorde som igelkottarna när det kommer en långtradare, rullade ihop sig till en liten boll.
Och förresten, det är ju bara en lek.
Kommentera

Moverare: Hur är det med kroppen idag då...hörde att det varit delvis lite rallarsvingar......och så.....
Kommentera

Frella & mike66: Målsumpare och målsumpare. Har gjort fem mål de sista två träningarna när vi spelat tvåmål. Nu blev det visserligen inga igår mot Njurunda. Borde dock haft åtminstone ett par assist, men det spelar ingen roll hur snygga passningar man lägger när avslutarna inte sköter sig.
Arbete framför eget mål fungerade däremot mycket bra.
mike66:s femma spelar enligt den i hockey så ovanliga taktiken 1-3-?. Frågetecknet står för mike66 eftersom ingen vet var han varit, är eller är på väg. Med andra ord en mycket fri roll.
Kommentera

Frella:Hur blir man uttagen i matchen?
Har jag någon chans?
Skulle vara kul!
Kanske inte i år,men nästa..!
Kommentera

Frella: Det tycker jag att du ska göra.
Kommentera

mike66: Kanske man skulle ta & lägga upp förslaget på Allmänt snack? Så att fler får upp ögonen för det. Lite respons bör man få.
Kommentera

Frella:
Tänkte inte på det. Hej då! Ska ju som sagt spela match ikväll med målsumparen nr:1. Blir mycket soloräder när man spelar i Movves femma. Likabra och göra allt själv så att det blir lite offensiv i spelet. Ska snacka med tränaren om detta att bara använda Movve i yttersta nödfall.

Moverare ska stöka på i BP det är då han är som bäst, alltså när man bara ställer in honom framför mål och han får stå stilla och fula sig på motståndarna. Det gillar han, det vet jag.
Kommentera

mike66: Vilken ska då spela back framför mig eller HH? Å vill du verkligen ha målsumpar Moverare med i ditt lag i den cupen isf? =)
Kommentera

Frella: Osså CSKA Nolby Vets dårå. Vi spinner vidare på detta så får vi se vad det utmynnar i för något framgenom.
Kommentera

Frella: Vad klok du är grabben =)

Har 3 kronor ringt ännu?
Kommentera

mike66: Jo tanken var väl bara underlig på så vis att den bara dök upp när jag skulle till att sova, då blev man juh tvungen att fortsätta på tanken.

Man kan juh som sagt skicka inbjudan eller intresseförfrågan likt korpen gör. Kanske vi tar en avgift per lag som vill va med på nån hundring för hallhyra el dyl.

Det måste juh nödvändigtvis inte vara ES-Supporterklubbar, utan man kan juh tänka sig Timrå, Sundsvall, MoDO, Löven, Brynäs, SAIK typ, skulle kunna tänka mig att de närliggande iaf skulle vilja vara med, sen får det väl växa likt SCA Cupen =)
Kommentera

Frella: Inte tycker jag att tanken var så underlig;) En mycket begåvad tanke som tål att tänkas på. Får väl se om det är några MoDooister, Brynäsister och Sundsvallsister som nappar på denna tråd och tar upp detta för en diskussion iaf. Självklart är även andra lag än de ovannämda också välkomna in i diskussionen.

Så vad tycker ni andra?...
Kommentera

Frella: Ett mycket, mycket bra förslag av dej. Det vore minst sagt roligt och en härlig upplevelse.

Sundsvall, Modo, Brynäs och Timrå.....m fl ?
Kommentera

mike66: Fick en underlig tanke i skallen när jag skulle sova igår natt. Farsan var juh en av de som startade upp Elitserien i Rinkbandy här i distriktet, han kom även med ett förslag om att göra nåt liknande fast med hockey då.

Fick då tanken om en supporter-cup, där man kan tänka sig att man får tillgång till en av distriktets hallar för 2 dar. Om man skickar inbjudan till div supportergrupper om att delta i en Supoortercup i ishockey i dagarna 2 med 6 lag säg 3 i varje grupp, man spelar 2*20 kanske & på dag 2 är det placeringsmatcher. Ett kul tillfälle att kunna ordna nåt för supportrar, sen kan man juh ha div festligheter på kvällen. Jag vet att det behövs ett antal eldsjälar för ett sådant projekt, men bara ma nvill så går det säkert, jag skulle juh mer än gärna vara med å försöka få det att gå ihop.

Tror nog det skulle kunna vara en kul grej som skulle kunna bli återkommande. Istället för alla dessa fotbollscuper som brukar finnas för supportrar fixar man en hockeycup istället.
Kommentera

Kolla in detta länktips. En liten aptitretare för det som komma skall. Inte bara en aptitretare utan även lite tändvätska att se denna okristna människa i blått matchställ. Han i rött är faktiskt lite likt Z:a om man studerar fotot riktigt noga.

HH ser ut som vanligt!
Kommentera

Moverare:

Jag säger som Baloo sa till Mowgli jag "Du var allt en stöddig liten typ"

Vänta du tills jag skriker åt Smokey att gå ihop, då kommer inte ditt ständiga flin att se ut som ett flin längre utan snarare som en hoptryckt gammal elefantnia. Då kommer det att göra ont, j-ligt ont ;) Som sagt ju tyngre man är ju hårdare faller man och framförallt gör det j-lig ont på en nyspolad och stenhård is i kulturmagasinet! Ditt mottagande kommer att bli fint, lita på mig;)

Med tanke på min rygg så kommer jag att spela med hjärnan i returmatchen. Se hur det gick för Markus Karlsson endast 28 år gammal fick han lämna in för ett efterhängset diskbråck, har själv samma problem men ska nog utan problem kunna genomföra matchen om jag så ska krypa av isen. Smokey kommer att backa upp mig fullständigt och ha full koll på allt som du ter dig att göra ute på planen! Vi känner alla till dina fula knep. Minns då påhoppet på våran minsta lirare 1989 tror jag han var född!

Har legat i snabbhetsträning mest hela sommaren tillsammans med den övriga truppen som mestadels har ägnat sig åt kast med liten Sundsvallare då han Wiklund så gärna ställde upp på ett träningspass!

Apropå bilderna så har jag redan genom Kvasthilda fått en bild föreställande mike66 och Movve som åker och tittar på varandra och tycks faktiskt småprata fastän dom är sådana bistra fiender! En bra tändvätska tills returmatchen, och jag brukar kika på dig när jag vill bli på riktigt dåligt humör och ladda batterierna;)
Kommentera

Moverare: Det är som jag alltid anat: Sundsvall är alldeles för bra för att spela allsvenskt.
Kommentera

Moverare: Festade ryssarna till efter TIK-matchen?
Kommentera

mike66: Höfttackla mig?
Med min nuvarande matchvikt så får du akta så att inte din rygg
går sönder igen.

För övrigt utgår jag från att jag får ett, om inte hjärtligt, i alla fall
varmt mottagande när Supportermatchen spelas i norra förorten.

Timrå IK-Lada Togliatti 2-2?
Sundsvall Hockey-Lada Togliatti 5-3!

Har för övrigt en hel trave roliga bilder från förra Supportermatchen,
naturligtvis mest på mig själv, som utan tvekan skulle kunna
fungera som tändvätska.
Kommentera

Smokey: Värst vad du blev ödmjuk nu då helt plötsligt! Fick Du en skivstång i huvudet under träningspasset eller vad fasen är det frågan om? Blir ju allvarligt oroad när du fäller sådana där kryptiska kommentarer.

SKA VI MANGLA DOM ELLER SKA VI MANGLA DOM???

TIMRÅ IK - PÅ VÄG MOT HÖGRE HÖJDER!!!
Kommentera

ernie eagle: Vi får inte underskatta den gode Edström... Själv så
har jag stor respekt för denne avige lirare. Men visst ska jag
försöka krångla till det lite mer för Sundsvallarna i en eventuell
returmatch. Nu har man ju lite rutin efter förra holmgången;-)
Kommentera

HH: Låter lovande det där fabbro HH =). Men du tänker lite väl egoistiskt tycker jag när du tänkt dig stå 3 perioder =(. Tror nog "Frella" vill ha ett ord med i leken! Fy f-n va gött med två oslipade diamanter i dig o "Frella...*gnuggar händerna*

Mike66: Jävlar vad jag längtar efter att få se dig utdela årets höfttackling på Movi the man så han står på öronen. Sen om "Luring" vill va me o leka o skulle få för sig att visa ut dig är skitsamma huvudsaken att Movi the man får sig en riktig nyårskaramell som han sent ska glömma =)

Smokey: Mangla Edström! Det är order från örnen!!!

Dream Team: Smek in en känslig handledare på "Siken" i målet, rena rama hålet... ha ha ha

Tycho: Ta med dig lite björklöv på vägen ner så kan vi "skrämma" IFSH med "lövenspöket"...he he he

Turbolucidor: Tät markering på gränsen till våldtäkt, dom ska bli hårt tagen bakifrån!

Vi vill ha mål, mål, mål mera mååååål....

TIK SK - IFSH FANS 12-9!!!
Kommentera

Smokey:
Inte börjat hård tränat än????? själv har man legat på 4 timmars pass varge dag hela sommaren,,,, så the Movi man ska få känna mörkret och kylan i ladan, och likt pinockio stå där med långa näsan,,,Då man grasiös som bambi äntrar isen,,,,,
Kommentera

« · 116812 · »