Johan J: Jadu det är tragiskt att beskåda dessa Tre-knotormatcher numera. Idag var det riktigt dåligt coachat, bara att hoppas på en förbättring.
Moverare; Grrrrrrrrrr, utmana inte ödet i onödan. Jag ska nog lyckas bända loss din fula vita Cooper 2000-hjälm från ditt huvud i nått byte. Sedan ska jag ta med den till båset och p***a i den.
mike66: Dags att avgå Hardy? Det är på tiden att förbundet ställer ett ultimatum. Klä om samtliga Djurgårdsspelare i Tre Kronors tröjor och ha kvar Nilsson eller ge honom kicken och se Sverige vinna matcher igen...
actionleif: Jag ser nog helst att vi tränar var för sig de olika supporterlagena. Är inte sugen att träna med eller emot Moverare och hans pellejönsar i kärringlaget.
Angående Ryssland - Sverige, 3-0 som jag just nu har kikat på: Snark...ZZZZZzzzzzzZZZZZZzzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzZZZZ Kom hem och vila upp er Lindman och Nordgren istället.
Samtliga supporterlags spelare: Boka inte in något till helgen, jag ska försöka ordna fram en träningstid! .. ska ringa imorron och se vad som går att göra.. håll ut.. 13 dagar kvar ;)
Jag har rotat igenom min skivsamling idag. Redan efter några få minuters sökande så lyckades jag gräva fram några bra CD-skivor.
Om vi bara får tag i en hyffsad ljudanläggning så lovar jag att det kommer att bli en mycket skön stämmning i omklädningsrummet innan matchen drar igång.
Vi får tacka för dom kloka visdomsorden. Självklart så kan vi ta en förlust och glädja alla dessa ensamma människor som har laget i stada som favvolag.
Det får bli vår julklapp till allas vår kära farmarklubb. En känsla som jag dock fått till denna match är att Sundsvall fans har satsat ännu hårdare till denna match. Visst känns det också lite så för mig med ibland, men så kommer jag snabbt ned på jorden igen och inser att det viktigaste inte är att vinna utan att deltaga väl och att ha roligt tillsammans.
Men det ska faan veta att det tar emot vissa stunder i livet...
Smokey och andra Timråspelare : Julen är en fridens tid. Familj, vänner och en och annan oönskad släkting samlas framför Arne Weise för att mysa och dricka starka drycker. Julen är också en tid för att ge gåvor och klä sig i lösskägg och glädja barnen.
De människor som behöver tröst värdesätter sannolikt en vänlig gest just denna tid.
Slutsats : Låt Sundsvallsgrabbarna vinna.
Förmodligen behöver min uppmaning inte leda till någon större förändring i spelupplägg o.dyl. Det känns i kroppen att Timrås supporterskara sannolikt är bättre på hockey i teorin än i den ack så avslöjande praktiken.
Moverare: Bra att du är nöjd då, för jag är rätt säker på att alla Timråfans är ruskigt hungriga på revansch och inte alls mätta på framgång trots A-lagets succé. Och det heter ju att motivation slår klass... = ))
Trots förlusten ifjol ska iaf jag erkänna att jag sällan haft så kul nån gång. Hoppas på en repris med god stämning och många garv i båset...
Dream Team: Jag behöver inga plåster eftersom jag inte har några sår. Är helt nöjd med Sundsvalls insats så här långt. Jag förutspådde och hoppades att vi skulle kunna vara med och slåss om en fjärdeplats, och det kunde vi. Att köra över Timrå i Supportermatchen är en ren bonus.
Moverare: Jag tar en ev. förlust i supportermatchen utan större bekymmer. I stället firar jag och alla Timråfans jul som tvåa i elitserien, medan lodjursfanatikerna får se fram emot ödesmättade publikmatcher mot Vallentuna, Kiruna och Piteå...
Frella: Målsinne har jag inget, det visade jag med all önskvärd tydlighet i Supportermatchen, precis som du påpekade. Men, man får göra det man är bra på. I mitt fal något helt annat.
heart: HH stod 1 period, jag stod 2. Vad beträffar Moverares känsla för mål så är den nog inte lika stor som lust att fightas =) Med helt öppet mål lyckas han skjuta utanför fast ingen var i närheten av att störa.
mike66: Inte ska du behöva be om ursäkt för att jag läxar upp dig den 29/12. Att folk vill spela med mig är inte så kostigt, jag garanterar deras säkerhet på isen och de kan göra vad de kan bäst. Spela ishockey.
Moverare: Jag och alla andra TIK:are kommer att sälja oss mycket mycket dyrt, det kommer du att bli varse om. Det som dock blir lite tråkigt är ju detta med att halva Sundsvall nu består utav Nolbyveteraner efter din hårdförda skojjtning i vinter?! Det gör mig bara lite kluven eftersom vi också spelar tillsammans i veteranserien. Men den 29/12 är ni ändock mina bistra fiender och det blir inget beomursäkt från min sida kan jag lova, och inte från någon annans heller kan jag nästan svära på.
Bäva alla ni Sundsvallare som vågar er ut på helig is...
Moverare: Vi verkar i det tysta. Snacket får Sundsvall hockey stå för. Så även om nu Sundsvall mot förmodan skulle lyckas vinna över Timrås MIXADE supporterlag så lär julen bli marginellt mindre röd och vit;-)
mike66: Sluta fåna dig. Jag tror inte för ett ögonblick att du med jämnmod kan ta en förlust i Isladan. Din ödmjukhet är bara ett sätt att skyla över oron för en mindre hedersam förlust.
Moverare: Den här supportermatchen har blivit mindre och mindre viktig för oss TIK:are av förståeliga skäl dårå. Men av förståeliga skäl för er Sundsvallare så är den säkert mycket viktig.
Men visst ska det bli roligt att återigen få ge dig den traditionsberättigade vintersnuvan. Den är du värd.
Var förövrigt premiär på Löta igår för Nolbyvetsen. I en mindre välspelad match fick NSK-junisarna vika ner sig.
Det var väldigt tyst om Supportermatchen här. Har ni gett upp redan, fast jag kan förstå er. Vi hade tänkt göra vinnandet till en blå och vit tradition, julen till trots. Men det är ju roligare om ni i alla fall försöker peta in en och annan puck.
Jag tycker det där var hemskt onödigt. Du kan inte skylla allt på Björn och kasta ur dig en massa skällsord. Det har disskuterats mkt om supportermatchen också, så du borde ha lagt märket till att det var dax att anmäla sig tidigt. Hur lång tid fick inte alla vi som var med förra året att anmäla oss? Det var gott om tid och vid den tidpunkten då det var aktuellt skrevs det ett informations "brev" på gbn var och varannan dag. Björn kan inte sätta sig och mejla alla för den sakens skull, det skulle ta evigheter och som du vet finns det ett liv utanför hockeyn.
Jag förstår att du är besviken, för det skulle jag också vara. Men missar man all information om matchen har man ingen annan att skylla på än sig själv! Istället får du närvara i klacken och heja fram oss mot kattkräken.
zäta: jaa ... för ifjol var inte intresset så stort som i år .. så då var vi tvungen att skicka ut förfrågningar.. du får vara besviken hur mycket du vill.. ja anser mejj inte ha gjort något fel
actionleif: jag frågade smokey... i fjol har jag för mig att vi fick brev..nej sätt inte upp mig som resv för jag kommer ändå inte få vara med jag e mkt besviken björn mkt besviken....
zäta: du fick ju reda på det ifjol .. å nu fick du ju reda på det på nåt sätt .. eller ? :. så lite vet du väl tydligen.. hur som helst så kan jag sätta upp dejj som en reserv om någon skulle hoppa av .. det finns redan 2 st såna å ..
actionleif: ja men jag kan liksom typ nada av denna hockeysnack jag vet inte vart man ska gå eller nånting har du tänkt på det att det finns vissa folk som inte vet nåt vart man ska eller sånt....
zäta: om du kollar i den här tråden så hittar du nog ditt svar .. det jag kan se är ju att jag har skrivit att man ska skicka ett brev om man är intresserad av att vara med .. något som tydligen alla andra har förstått .
Att sitta och skicka brev till alla som var med i fjol skapar bara en massa extra arbete..
Egentligen har du så rätt men ändå så fel. F-n, nästan så att man får en nostalgitår i ögonvrån. 20 grader kallt och en maläten gammal tennisboll (stenhård). Egenhändigt ihopsnickrade målburar, precis som i reklamfilmen med Foppa. Skillnaden är att Foppa spelade landhockey på sommaren och det gör bara fjollor.
Likheten är dock slående när bilar får stanna och köra en annan väg hem. Målburarna mitt på gatan och självklart ska man vägra att flytta pårom. Dagens ungdomar inger inte samma respekt som vi gjorde när vi var små, vi bara morrade till åt bilisterna så att de insåg att det inte ens var lönt att försöka bråka till det. Det var hårdare ungar förr för det daltades mindre då. Idag så behöver man bara tuta till en gång så flyttar sig de små liven så snällt och fint.
Men att som du nu förespråka att ett supporterderby ska spelas utan riktiga grillor på fossingarna, det är ungefär lika dumt som om två vuxna karlar skulle springa runt under SCA-cupen med en varsin kvast och spela innebandy med småpojkarna i kattlådan. Fast roligt är det, det kan ingen förneka, att spela landhockey alltså.
Din tanke är god men tyvärr är den nog inte genomförbar.
Oerhört kul att ni anordnar supportermatch - naturligtvis ska jag göra allt för att inte missa denna höjdpunkt på hockeysäsongen. Det ska bli spännande att se om det blir nytt publikrekord eller inte. Vem håller i TIFO-arrangemangen förresten?
Däremot förstår jag inte varför ni envisas med att halka runt på skridskor: Är det för att tjusa publiken med de vindsnabba atleter som uppvisar sina kunskaper i klungförsvar, förvirring i mittzon eller det som de verkar ha tränat mest på - att hänga flämtande på sargen? Det borde väl alla inse att en match mellan läktarexperter ska utövas i det element de är uppväxta och förtrogna med - gammal smutsig gathockey. Själv är jag ungefär lika rapp på skridskor som Henrik Zetterberg, så jag har lagt min hockeykarriär på is.
Nä, jag drömmer mig tillbaka till de härliga dagar när vi spelade hockey som män: Mina talanger blommar ut som bäst när jag får göra tjurrusningar och stänka in mål på mål i ett par väl inslitna "Trotters" på en lagom handskottad bygata.
Kom igen nu, även om Miiike och Moverare gärna stapplar omkring på dubbelskenor så skulle det vara barmhärtigare både mot dem och publiken om supportermatchen avgjordes i en rafflande och skoningslös gathockeymatch.
Smokey: Motsättningar? Inom klubben? No way, det är bara det att jag vill tagga upp Moverare. Han kan vara lite svårstartad annars. Att använda dej och Mike66, är den bästa tänkbara tändvätskan.
Smokey: Inga motsättningar här inte. Mats menar att vi ska ta en match före matchen också, två matcher. Tar vi inträde till båda kan det ge ytterligare lite pengar till barnkliniken. Och det gör jag så gärna. Visst, jag spelar Supportermatchen för glädjen att tvåla dit Timrå, men minst lika viktigt är att vi faktiskt kan göra något för de barn som haft oturen att drabbas av sjukdomar. Jag hoppas att fler än jag känner så.
Mats Edström: Iofs så säger man att lite lätt träning inte är fel precis före en riktig genomkörare... Så visst kan jag tänka mig ta lite uppvärmning med Moverare före själva matchen... Vill Ni inte ha honom med i laget? Har Ni interna motsättningar i kissekattklubben?
mike66: Skulle aldrig gulla med någon som har en Jofa på skallen. Det är lite för, vad ska jag säga, fjolligt. Föredrar riktiga hockeymustacher och Cooper-hjälmar. Och det där om att älska kan vi väl hålla för oss själva, det är inte bra för varken din eller min image.
Kan fruntimmer begå ansiktslyftningar så lär väl du och jag kunna möblera om niorna på varann. Jamenar, det kan väl inte bli värre än det ser ut idag? Och det finns ju nål och tråd om köttstyckena skulle börja att hänga under match. Finns även klädnypor för de fega. Du behöver inte vara rädd Movve, efter ett par tre smällar är du bortdomnad i ansiktet.
Självklart så får vi ta gullsnacket efter den 29/12, fram tills dess så är vi bistra fiender med "licence to shoot em."
Det är roligt med supportermatch, och efter matchen så älskar vi säkert varanda som vi alltid har gjort.
Smokey: Vad sägs om en liten förmatch i Lill-Strimmahallen, bara för dej och Moverare. Där kan ni göra upp i lugn och ro, samt att den blodtörstiga delen av publiken kan lösa in sig och gotta sig åt spektaklet.
Redax 2: Jag lever i en mental permafrost. Men jag föredrar Funkis framför Jugend, så lite modern är jag allt. Och musiken var bäst första halvan av 80-talet, liksom hockeyn. Men raggmunk med rårörda lingon är godare än svensk-asiatisk crossover. och i Ken Loach´s filmer är det inte många fräcka repliker på slutet, mest elände.
Jadu det är tragiskt att beskåda dessa Tre-knotormatcher numera. Idag var det riktigt dåligt coachat, bara att hoppas på en förbättring.
Moverare;
Grrrrrrrrrr, utmana inte ödet i onödan. Jag ska nog lyckas bända loss din fula vita Cooper 2000-hjälm från ditt huvud i nått byte. Sedan ska jag ta med den till båset och p***a i den.