1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590426 inlägg · 6217 ämnen

Supportermatchen

« · 176121 · » Till forumet

Sv: Supportermatchen
Johan J:
Jadu det är tragiskt att beskåda dessa Tre-knotormatcher numera. Idag var det riktigt dåligt coachat, bara att hoppas på en förbättring.

Moverare;
Grrrrrrrrrr, utmana inte ödet i onödan. Jag ska nog lyckas bända loss din fula vita Cooper 2000-hjälm från ditt huvud i nått byte. Sedan ska jag ta med den till båset och p***a i den.
Kommentera

mike66: Ge dig på sånt du klarar av. Hjälmen lär väl knappast försvara sig när du misshandlar den.
Kommentera

Moverare:
Jag är ju en sån gubbe som ger mig på döda ting. Jag kanske ger mig på dig också?
Kommentera

mike66: Är av samma åsikt som du, angående träning. Det är inte kul att träna med motståndarna, speciellt i detta fall när somliga av er (du?) har uttryckt sviktande motivation inför bataljen.

Själv hoppas jag att det många som hittar ut ända till ladan i Timrå den 29:e. Särskilt profilerna på klotterplanket och gästboken som inte är med i respektive trupp.

Glöm inte den viktigaste anledningen till matchen (nej, det är inte för att Moverare ska få slåss), nämligen insamling till lekterapin på Sundsvalls barnsjukhus.

Vi spelar hockey och slåss - av samma goda skäl!

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!
Kommentera

Mats Edström: Vem tror du vinner matchen då?
Kommentera

heart: Att säga nåt annat än Sundsvall Fans vore väl det största tjänstefel man kunde göra, eller?
Däremot tror jag inte att vi vinner lika säkert som ifjol.

Gissar på .............11-9 till Sundsvall Fans.

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!
Kommentera

Mats Edström: Låter som stora siffror...
Kommentera

Är du också med i laget?
Kommentera

Vi vinner, och vi vinner stort, 12-3. Tre mål på grund av att Timrå lyckas utnyttja några av de oändligt många power play jag ordnar åt dem.
Kommentera

Moverare: Jag hoppas att grabbarna i Timrå ändrar på det
Kommentera

För att komma till en väsentlig grej... Jag pratade med en bekant idag på den kurs jag går. Vi kom att börja prata om supportermatchen. Han hade inte den blekaste aning om att den var på gång. Han har inte internet hemma och jag kan väl inte tro att endast internet-människor får vara med!
Förra året så lovades det att fler skulle få vara med och fler skulle få information.
Kommentera

Madde: Någonstans måste man börja! Ett hockeylag har givetvis sina begränsningar. Även ett supporterlag. Antalet TIK-supportrar verkar dock sakna begränsningar. En ständigt växande skara efter TIK.s växande framgångar. Men eftersom idén till en supportermatch faktiskt växte fram här på nätet så lär det bli så att det hela startar här. Och eftersom planeringen kommit rätt långt så är det väl dumt att börja snurra om det hela nu?

Ett erbjudande har gått ut och alla som finns på nätet har fått chansen, alla andra tyvär inte. Men jag har i alla falll fixat lite marknadsföring om supportermatchen som kommer att vända sig till alla som prenumererar eller köper en lokaltidning i Sundvall/Timråtrakten på julafton. Där kan man få veta allt om vart, när supportermatchen spelas. Matchen ska förhoppningsvis spelas med glimten i ögat. Förra året fick alla som anmält sitt intresse vara med. Det är väl bara att söka sig till ladan den 29:e. Självklart så borde man lägga ut en intresseanmälning till nästa års eventuella match där, så att ännu fler får chansen att vara med.

Jag tycker det är bra jobbat att några ställer upp och försöker fixa till den här matchen. Kanon!

Sedan får vi väl hoppas att många supportrar söker sig till läktarna för att tysta Sundsvalls klack. Det kommer också att vara en insamling på läktarna. Allt överskott (rubbet) kommer att gå till barnavdelningen på Sundsvalls Sjukhus. Det är det som är det viktiga. Att dessutom supportrar kan umgås under rätt gemytliga former är något som kanske kan stärka både Timrå IK och Sundsvall Hockey i jakten på villiga sponsorer och annat i framtiden.

Sedan kanske det här med supportermatch kan växa till en hel liten turnering ett annat år. Vem vet?
Kommentera

Alldeles för lite snack om Supportermatchen. Kan det vara så att insikten att vi kommer att vinna igen, än större än förra året fått entusiasmen att falna.
FEGISAR
Kommentera

Fast mike66 var väldigt bra mot Njurunda i går, men honom plockar jag bort rätt enkelt, och det vet han.
Han har ju en Jofa på skallen.
Kommentera

Moverare: Var mike66 bra? Spelade ni bordshockey :D
Kommentera

Moverare: Lika lätt som du plockade bort Smokey förra året??.
Kommentera

badger: Nej för fan, vi mötte Njurundas veteraner och mike66 satte två stycken, i samma byte. Dessutom gjorde vi ett par klassiska bröderna Hanson-tacklingar. Du vet från varsitt håll på samma kille.

GuRRa: Smokey tog bort sig själv, han var aldrig där jag var, men i år ska jag ge honom en ärlig chans och vänta på honom.
Kommentera

GuRRa: Moverare är överdrivet rädd. Därför snackar han så jävla mycket. Ett typiskt tecken på rädsla är att yra i nattmössan. Movve är alltså innerst inne jätterädd!
Kommentera

Smokey: Just det, rädd. jätterädd.
Men för vad, eller vem?
Kommentera

Moverare: Ska göra mitt 1:a o förmodligen det sista inlägg i den här tråden.

Ni i Sundsvall får nog vara glad att jag väljer att inte vara med. Varför? Dels är jag alldeles för bra, (fråga mike) vi vill ju ge er en sportslig, dels tillhör jag inte supp.klubben!

Jag använder Montreal 44 multilam, stenhårda handledare från blå!!
Kommentera

Moverare: "The big red supportermachine"
Kommentera

rådbjer: Håller inte, man behöver inte vara med i supporterklubben för att spela.
Montreal 44 har jag också, men helst använder jag "Lilla Tomahawken". Mitt Easton-skaft i aluminium. Det är hårt, och den är hård, mycket hård.
Kommentera

Moverare: Jaså?? Ja där ser man, en komplott!!!
Förmodligen är väl "järngänget" rädd att få spela andra fiolen när en annan äntrar isen, så dom kniper igen mao!

Jaha dom får skylla sig själva :)))

Inget kan vara hårdare än min kropp!!!
Kommentera

rådbjer: Synd att vi inte får chansen att prova vem eller vad som är hårdast.

Smokey: Big Red Machine? Har du blivit motorcykelkille?
Kommentera

Moverare: Kör ni med värvningar inför supportermatchen?
Bandyspelare som är aktiv?
Kommentera

Så mycket snack om hårda klubbor... Skulle inte bli ett dugg förvånad om movve snart dyker upp med "veckans klubba" i typ Aktuell Rapport eller så. Under rubriken: Desperat sundsvallare.
Kommentera

Bo Bly: Kraven är att du inte spelat ishockey på någon högre nivå, sedan är alla välkomna att anmäla sig.
Kommentera

Moverare: Precis!
Får väl trösta mig med att jag snurrade upp Magnus Wallin på läktaren en gång i tiden, då det begav sig, men det säger väl ingenting egentligen!
Kommentera

Moverare: motorcykelkillar är mjukisar. Själv kör jag motorsåg.

En luddig regel som fanns förra året var att man helst inte fick ha varit aktiv hockeyspelare för att vara med i supportermatchen... Bandy är en avart som förvisso håller på och självdö. Men nog borde man vara försiktig i exploateringen av sådana typer?
Kommentera

rådbjer: Lite säger det nog... Läge att Moverare skulle få lösa tivolibiljett om du var med i supportermatchen;-)
Kommentera

Smokey: kan vara skoj för en degenererad bandykille att prova på riktig idrott. För övrigt har pappa en Jonsered.
Kommentera

Smokey: Tivoli? Det här är väl cirkus om något.
Kommentera

Supporterlaget! på lördag 21/12 kl 16:30 har vi fått A hallen i två timmar!! se till att ta er dit ni som ska vara med och spela!
Kommentera

Moverare:
Man får tacka allra ödmjukast för dom lovorden och nu vet du vad som väntar i suppmatchen. Jag har nog aldrig varit så vältränad som i dessa dagar. 97 kg muskler som kommer att explodera i en orgie av mål och målpass den 29:e. Du var inte så pjåkig själv när du fick omkull självaste Ösa med ett plattfall igår. Men som vanligt när man spelar vårdslöst som du gör så får man nästan alltid betala med en fläskläpp.

Cooper 2000 fjant.
Kommentera

mike66: Inkonsekventa dyngspridare. I går prisades jag för min inställning och tuffhet. Nu kallas jag vårdslös.
Sitter Jofan för hårt över minnescentrum.
Mes.
Kommentera

Dr. Däng: har ingen aning om du på något sätt försöker vara rolig .. men annars så hittar du svaret i denna tråd =) ..

Söndagen den 29/12 kl 17:45 har vi tid i ishallen

Alla spelare : TRÄNING nu på Lördag (21/12) kl 16:30 !
Kommentera

actionleif: Kanske en dum fråga men får man komma och vara med på "träningen" även om man inte är anmäld till matchen?
Alltså om det skulle visa sig att det saknas folk?
Kommentera

Tar upp tråden igen så att alla morgonpigga Spelare i Timrå Supporterlag kan läsa.

Alltså .. träning på ishallen, lördag kl 16:30 A-hallen!
Kommentera

actionleif: Då blir det till att åka ut till Timrå och titta på er träning.
Det är aldrig fel att hålla koll.
Kommentera

Moverare: Tänkte påminna dig att ni i Sundsvall har träning 16.15 imorrn. Förstår att du dras till oss men du bör nog träna med ditt lag för att ni ska ha någon chans.
Kommentera

Vilken tid är det som gäller på Söndag ????.
Kommentera

GuRRa: Om inte jag missat något så tränar vi bara på Lördag 16.30 och inget på Söndag.
Kommentera

Moverare:
Jag tycker att du ska hålla dig hemma och pynta granen istället. Eller varför inte prova med ett par tallar istället denna jul.
Kommentera

Jimmy: Okej. Men i ett tidigare inlägg stog det att en tid på Söndag också var planerad. Ville bara vara helt säker.
Kommentera

Jag tycker förresten att det är JÄTTEdåligt att vi bara har ETT enda träningpass innan matchen. Borde vara fler så vi hinner spela ihop oss ordentligt.
Kommentera

GuRRa: Ett kanske är för lite, men samtidigt finns det inte så många lediga tider i ladan. De flesta från förra året är ju med så det kommer nog bli bra till slut.

Själv kommer jag ta det lungt idag, jag sparar mig till matchen. Bara Jimmy och Milena vet mina kvaliteer ! ;)
Kommentera

Jag: Tvekar på att det kommer att bli riktigt bra.
Passningsspelet och lagandan var det stor brist på förra året.

Ok det är en så kallad "ploj"match och vi spelar bara för att ha roligt tillsammans. Men pm det blir för många felpass och missförstånd så blir det till slut jättejobbigt och tråkigt att spela.

Jag håller tummarna och hoppas att det går att få till i alla fall 2 träningar innan nedsläpp.
Kommentera

GuRRa: Och när tänkte du ha den andra träningen ? .. tänkte bara fråga..
Visst hade vi kunna haft 2 träningar . men man vill ju helst att allt ska vara klart innan vi drar igång och tränar .. sen är det inte världens lättaste sak att få tid i ishallen
Kommentera

actionleif: Vadå.. skulle jag ha den ??.
Jag sa inte att det va ett måste, bara att det skulle vara bra för laget om vi fick ett tillfälle till att spela ihop oss.
Kommentera

GuRRa: Jag var med förra året och hade trots förlusten skitkul. Det spelade liksom ingen roll att det fattades lite delar i spelet, det var liksom oviktigt. Vi förlorade, so what. Alla fick vara med och spela på sina villkor och de flesta hos oss hade nog roligare än S-vallarna, som nog också satsade lite mer på att spela ihop ett bra lag då. Återstår väl att se hur det ser ut i år...

Väl mött på blå...
Kommentera

« · 176121 · »