El Maco: Några kärror har nog nått botten och ödet i Engelska kanalen men fartyget var väl på väg västerut och bör inte påverka utbudet på den svenska marknaden.
mike66: Tja ! Vi torde pasera Nolby ca 12:20 skulle jag tro. Just nu är vi 3 i bilen , en har hoppat av. Ev. kliver en annan kille på . Men finns det hjärterum finns det stjärterum.
mike66:Offcide! Du kan väll inte mena att du tycker en Bolinder munktell är vacker ? Glömde Puck ! Kanske måste ha med att den blir utvisad för förarjelse väckande utseende också. Timrå vinner i morgon ( Nu blir det väll inte raderat ?)
Jag ska spela mot en utav IFSH:s största sponsorer. Han spelar förövrigt tillsammans med mig i CSKA Nolby Vets. Bara för detta så ska han få ett blåmärke mer än Moverare.
Sundsvallare har jag inget till övers för, och jag kommer inte att lägga några lovikkavantar med ludd i mellan korvbröden kan jag lova.
Öga för öga - tand för tand, det ska Moverare bli varse om. Att vända den andra kinden till har aldrig varit min melodi. Trall lall lall on.
De nya strimmlorna kommer att rocka fett under introt.*surprise* Tro mig. De gamla "strimmorna" har förmodligen inte underrättats om evenemanget och kommer förmodligen att lysa med sin frånvaro.
Kan dock tänkas att de som prenumererar på ST och Dagbladet ändå kommer att fylla upp ett eventuellt tomrum på isen.
Angående den nya Volvon så är den åt helvetti för dyr hur än underbart vacker den nu må vara.
Gonatt och sovgott. ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZäta rular....
Johan J: Det lär vara lättare än vanligt att köpa en korv i pausen i alla fall, oavsett det är vlvo på isen eller inte. Är det inte XC90 som ligger på havets botten i engelska kanalen föresten?
mike66: En stilla undring från en presumtiv åskådare innan jag går och lägger mig. Kommer det att bli läktararrangemang, eventuell underhållning i periodpaus? Bilbolaget kan väl passa på att visa nya Volvo XC90? Har Strimmona informerats?
mike66: Senast Westerlind var hit blev det 5-0 till MoDo. Tror du att han orkar med en sån smäll till samtidigt som han är knäckt efter Nolbybesöket? Det visar sig=)
När du nu nämner Brynsässpelare så kommer jag osökt in på det gamla nöjesprogrammet "Nöjesmassakern" eller var det Nöjesmaskinen det hette? Skitsamma.
Tycker att hela Brynäs hockeylag påminner om dädäringa jättehockeyspelet med spelare som Björn Skifs, Åke Cato, Sven Melander m,fl. Ungefär samma rörlighet i Brynäs spel denna säsong.
På måndag kommer det säkerligen upp ett lik till Nolaskogsarna.
Okej, jag håller med om att en aktiv bandyspelare är farligt nära gränsen för vad som ska accepteras i en Supportermatch, och det är mycket möjligt att jag gjorde fel som gav honom klartecken. Men det är inte värre än att han helt enkelt inte får vara med, för jag vill inget annat än att vi ska vara överens och tillfreds när vi spelar matchen, alltså om vilka kriterier som ska gälla för att få vara med. På isen ska vi däremot inte alls vara tillfreds och överens med varandra. Så därför mailar jag Marcus Staaf och ger honom helt enkelt beskedet att han inte får vara med. Jag är tacksam för alla synpunkter och jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte mig för bättre.
Vad gäller spelarna från Noby Vets är det inga värvningar, en av killarna sponsrar Sundsvall och spelar sponsormatcherna, den andra spelar i Wiklunds gamla hjälm och den tredje är gammal Tunadaling. Dessutom var det de som frågade om de fick vara med, och när de uppfyllde de uppsatta kriterierna så sa jag ja.
Vi får la si på söndag. Ska själv försöka att krympa ytorna och gå ihop så gott det går. Är alltid lätt att spela 1- 3 - ? = "small ice" med en backkollega som Smokey därbak.
Jag är inne lite på Curre,L:s hockeylinjekurssnack, alltså den Finska dårå. Mindre rinkar i ES:n på prov under ett par säsonger. Och självklart ett annat spelsystem i landslaget som spelarna känner sig hemma med.
"Big ice" suuger. Varför inte gå i bräschen i suppmatchen och genomföra denna "small ice" pådirekten i övermorgon.
mike66: Tänk om tex Brynässpelarna kunde åka skridskor som bandyspelare. Ett par bandyträningar skulle nog ingen hockeyspelare må dåligt av. Kommer ihåg att Johan Tornberg brukade träna skridskoåkning med VSKs bandylag ibland.
Ta hand om Westerlind så du inte skickar upp nåt lik till Nolaskogs framåt måndag.
mike66: Du tror att mindre ytor kan gynna laget med tanke på det spelarmaterial som förfogas över. Ett tips, vaska om lite i femmorna mellan perioderna...
Frisco: Du är rolig du. Kul att någon här på HS har humor iaf ;) Två tvåor blir det i dessa matcher. Tänk så olika uppfattning man kan ha ibland.
Apropå suppmatchen så har jag ett förslag att komma med. Om nu inte matchen skulle hinna spelas klart under ordinarie hyrtid, så kan vi ju ta med oss hockeygrejorna bort till Gärde för att avsluta det hela på bandyplanen. Jamenar, även bandyfjollorna ska väl få en chans till upprättelse.
Ps. Har även hört att bandyspelare brukar ha en kudde bak på stjärten. Ds.
Njurundatjurarna rular fett utan kuddar på rumpan.
Det däringa pepparkaksslottet var väl igenkligen rätt seriöst menat av westerlind. Inte lätt att var Brynäsing i dessa tider. Själv så vet jag ju hur det känns när ens lag ska spela kvalseriehockey, det gör nog du också ;)
Krossa äckelgevaliabönorna. Jag står fast vid 3-2.
Nu tycker jag vi lägger gnället på IFSHC Fans och focuserar helt och hållet på att ge dom en match. Ifjol blev vi utspelade totalt, men iår tror jag att vi har en chans. Jag tillexempel har tränat mycket på att åka skridskor, och hela laget uppträder som ett LAG. Stora likheter med A-laget. Kanske inte lika bra som dom men va fan det är tanken som räknas eller hur?
Vi kan spela med hjärta, och det tänker jag iallafall göra. Kommer inte ge mig. Aldrig...
Jag gillar inte humor. Att det skälls på Moverare är väl rätt så uppenbart. Han har värvat friskt i CSKA Nolby Vets under den sista månaden.
Apropå Staafar så har jag t.o.m kämpat för att få med Giffarnas glaslirare Jonas. Tyvärr lät han meddela att han föralltid är Nolby Hockey trogen och vägrar att lira för något annat hockeylag. Giffarna har inget hockeylag ;)
Säg så här:
J, Staaf satsade på fel idrott. Vilken hockeylirare det skulle kunna ha blivit av den mannen. Byt sport Jonas. Bah ett tips.
Förövrigt så får Sundsvall gärna ha med hela bandylandslaget, bandy är en kärringsport. Jag vet.
Moverare: Som icke inblandad i denna batalj så känns det väl som att aktiva bandy spelare borde vara precis lika fel att ha med i en supportermatch? Kan tänka mig att ett gäng Selångerspelare skulle krossa ganska bra bara för att de skulle åka sönder de andra laget även om de inte är några pucktrollare :-)
Moverare: "Inga aktiva hockeyspelare var det sagt. Bandy är inte hockey"
Humor! Roligaste inlägget i den här i övrigt rätt sega tråden.
Annars fattar jag inte varför det skälls på Moverare. Det är väl den där Staf som verkar förvirrad. Är han sundsvallssupporter också så kan han väl i och för sig inte klandras för att han går på lite Timråmatcher också, det måste ju vara roligare. Är han överhuvudtaget inte Sundsvallsupporter är det däremot rätt trist. Men visst. Att det finns ett sug efter bandylirare i sällskapet fattar man ju annars med tanke på att hemmaplanen är Gärde och Lenne Lundberg står i båset.