1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590411 inlägg · 6217 ämnen

Supportermatchen

« · 180803 · » Till forumet

Sv: Supportermatchen
wesse: vi må väl få värma upp också? ..
Kommentera

actionleif: På isschemat för A-hallen står det 17:45.......
Kommentera

Timråvänner : Ni som har lyckats missa att det är supportermatch idag,

Kom gärna till ishallen där det är supporterderby idag! Timrå Supporterklubb - Sundsvall Fans kl 18

Spelare i supp.laget samlas utanför souvenir shopen kl 16:30

Välkommen!
Kommentera

Får önska er lycka till imorgon!
Kommentera

actionleif: TimråååååååTimrååååååå IK är dom bästa..........

Segeryra???????? Äh bah förnamnet..
Kommentera

Jag gör ett tappert försök mitt i seger yran .. plus att säkerligen många supportrar är bortresta denna härliga eftermiddag.

Samling på Ishallen imorgon kl 16:30 !
utanför souvenirbutiken

Ska försöka skicka mess till samtliga spelare också ..

Supportrar utanför laget: Välkommen till ishallen nedsläpp beräknas vara 18:00!

Fyll hallen!
Kommentera

El Maco: Några kärror har nog nått botten och ödet i Engelska kanalen men fartyget var väl på väg västerut och bör inte påverka utbudet på den svenska marknaden.
Kommentera

mike66: Spapshjälmar für alle...
Kommentera

mike66: Tja ! Vi torde pasera Nolby ca 12:20 skulle jag tro.
Just nu är vi 3 i bilen , en har hoppat av. Ev. kliver en annan kille på . Men finns det hjärterum finns det stjärterum.
Kommentera

Helg Ernest:

Försök inte lura med mig i någon "Nolbyvarning" nu ;)
Kommentera

mike66: Skall försöka ( c :
Skall du ner i morgon till gavloe ?
Kommentera

Helg Ernest: Skriv nått vettigt istället. Som t,ex "redline offside."

Förövrigt så känner jag en "katt" som man kallar för Emil Bolinder Munktell.
Kommentera

mike66:Offcide! Du kan väll inte mena att du tycker en Bolinder munktell är vacker ? Glömde Puck ! Kanske måste ha med att den blir utvisad för förarjelse väckande utseende också. Timrå vinner i morgon ( Nu blir det väll inte raderat ?)
Kommentera

GuRRa:

Jag ska spela mot en utav IFSH:s största sponsorer. Han spelar förövrigt tillsammans med mig i CSKA Nolby Vets. Bara för detta så ska han få ett blåmärke mer än Moverare.

Sundsvallare har jag inget till övers för, och jag kommer inte att lägga några lovikkavantar med ludd i mellan korvbröden kan jag lova.

Öga för öga - tand för tand, det ska Moverare bli varse om. Att vända den andra kinden till har aldrig varit min melodi. Trall lall lall on.
Kommentera

mike66: Prova att säga samma sak till honom öga mot öga.
Kommentera

Johan J:

Säg så här i nattens elfte timme:

De nya strimmlorna kommer att rocka fett under introt.*surprise* Tro mig. De gamla "strimmorna" har förmodligen inte underrättats om evenemanget och kommer förmodligen att lysa med sin frånvaro.

Kan dock tänkas att de som prenumererar på ST och Dagbladet ändå kommer att fylla upp ett eventuellt tomrum på isen.

Angående den nya Volvon så är den åt helvetti för dyr hur än underbart vacker den nu må vara.

Gonatt och sovgott. ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZäta rular....
Kommentera

Johan J: Det lär vara lättare än vanligt att köpa en korv i pausen i alla fall, oavsett det är vlvo på isen eller inte. Är det inte XC90 som ligger på havets botten i engelska kanalen föresten?
Kommentera

mike66: En stilla undring från en presumtiv åskådare innan jag går och lägger mig. Kommer det att bli läktararrangemang, eventuell underhållning i periodpaus? Bilbolaget kan väl passa på att visa nya Volvo XC90? Har Strimmona informerats?
Kommentera

GuRRa:
En "bänkvärmare" finns det alltid plats över för. Och om han inte gillar det så kan han ju alltid få blanda saft åt oss ;)
Kommentera

En undran inför matchen. En släkting till mig som tidigare varit anställd i Sundsvall Hockey vill spela med oss TIK-supportrar.

Finns det möjligen någon plats kvar??
Kommentera

Moverare: Intensiv lobbyverksamhet! Rör det sig om några övergångssummor och pengar under bordet? :-)
Kommentera

Marcus Staaf kommer inte att spela med Sundsvalls Supporterlag på söndag.
Kommentera

mike66: Senast Westerlind var hit blev det 5-0 till MoDo. Tror du att han orkar med en sån smäll till samtidigt som han är knäckt efter Nolbybesöket? Det visar sig=)
Kommentera

mike66: Ingen Jofa på söndag, jag tar med den röda till dig, i mittcirkeln, före nedsläpp.
Kommentera

Frisco:

När du nu nämner Brynsässpelare så kommer jag osökt in på det gamla nöjesprogrammet "Nöjesmassakern" eller var det Nöjesmaskinen det hette? Skitsamma.

Tycker att hela Brynäs hockeylag påminner om dädäringa jättehockeyspelet med spelare som Björn Skifs, Åke Cato, Sven Melander m,fl. Ungefär samma rörlighet i Brynäs spel denna säsong.

På måndag kommer det säkerligen upp ett lik till Nolaskogsarna.
Kommentera

Okej, jag håller med om att en aktiv bandyspelare är farligt nära gränsen för vad som ska accepteras i en Supportermatch, och det är mycket möjligt att jag gjorde fel som gav honom klartecken.
Men det är inte värre än att han helt enkelt inte får vara med, för jag vill inget annat än att vi ska vara överens och tillfreds när vi spelar matchen, alltså om vilka kriterier som ska gälla för att få vara med. På isen ska vi däremot inte alls vara tillfreds och överens med varandra.
Så därför mailar jag Marcus Staaf och ger honom helt enkelt beskedet att han inte får vara med.
Jag är tacksam för alla synpunkter och jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte mig för bättre.

Vad gäller spelarna från Noby Vets är det inga värvningar, en av killarna sponsrar Sundsvall och spelar sponsormatcherna, den andra spelar i Wiklunds gamla hjälm och den tredje är gammal Tunadaling. Dessutom var det de som frågade om de fick vara med, och när de uppfyllde de uppsatta kriterierna så sa jag ja.
Kommentera

Johan J:

Vi får la si på söndag. Ska själv försöka att krympa ytorna och gå ihop så gott det går. Är alltid lätt att spela 1- 3 - ? = "small ice" med en backkollega som Smokey därbak.

Jofahjälmar für alle.
Kommentera

mike66: Tror du ett sådant initiativ kan fortplanta sig uppåt och ge en dominoeffekt genom seriesystemet och ända upp till Elitserien och tre ören?
Kommentera

Johan J:

Jag är inne lite på Curre,L:s hockeylinjekurssnack, alltså den Finska dårå. Mindre rinkar i ES:n på prov under ett par säsonger. Och självklart ett annat spelsystem i landslaget som spelarna känner sig hemma med.

"Big ice" suuger. Varför inte gå i bräschen i suppmatchen och genomföra denna "small ice" pådirekten i övermorgon.
Kommentera

mike66: Tänk om tex Brynässpelarna kunde åka skridskor som bandyspelare. Ett par bandyträningar skulle nog ingen hockeyspelare må dåligt av.
Kommer ihåg att Johan Tornberg brukade träna skridskoåkning med VSKs bandylag ibland.

Ta hand om Westerlind så du inte skickar upp nåt lik till Nolaskogs framåt måndag.
Kommentera

mike66: Du tror att mindre ytor kan gynna laget med tanke på det spelarmaterial som förfogas över. Ett tips, vaska om lite i femmorna mellan perioderna...
Kommentera

Frisco:
Du är rolig du. Kul att någon här på HS har humor iaf ;) Två tvåor blir det i dessa matcher. Tänk så olika uppfattning man kan ha ibland.

Apropå suppmatchen så har jag ett förslag att komma med. Om nu inte matchen skulle hinna spelas klart under ordinarie hyrtid, så kan vi ju ta med oss hockeygrejorna bort till Gärde för att avsluta det hela på bandyplanen. Jamenar, även bandyfjollorna ska väl få en chans till upprättelse.

Ps. Har även hört att bandyspelare brukar ha en kudde bak på stjärten. Ds.

Njurundatjurarna rular fett utan kuddar på rumpan.
Kommentera

Johan J:
Varför inte satsa på "small ice" istället. Curre Lundmark är kung. Mindre rinkar till folket och spelarna. Va kuligt det skulle bli ;)
Kommentera

mike66: Jag tror att det blir två enkla hemmasegrar imorgon i Kempehallen och Gavlerinken. Vilka som vinner supportermatchen har jag ingen aning om=)
Kommentera

Frisco:

Det däringa pepparkaksslottet var väl igenkligen rätt seriöst menat av westerlind. Inte lätt att var Brynäsing i dessa tider. Själv så vet jag ju hur det känns när ens lag ska spela kvalseriehockey, det gör nog du också ;)

Krossa äckelgevaliabönorna. Jag står fast vid 3-2.
Kommentera

mike66: Prova Hardys big ice, en överraskning som har alla förutsättningar att bli framgångsrik.
Kommentera

mike66: Snöslott, pepparkaksslott...... Bara det har torn så fixar Westerlind det tror jag=)
Kommentera

65 Selander:
I´m born to be alive. Det är annat det än vad Movve kommer att känna i övermorgon när man proppat han ett par gånger.

Förövrigt så ska jag hämta upp westerlind på S-valls centralstn kl 10.30 i möra. westerlind är också en j-l på att bygga snöslott har jag hört.
Kommentera

Nu tycker jag vi lägger gnället på IFSHC Fans och focuserar helt och hållet på att ge dom en match. Ifjol blev vi utspelade totalt, men iår tror jag att vi har en chans. Jag tillexempel har tränat mycket på att åka skridskor, och hela laget uppträder som ett LAG. Stora likheter med A-laget. Kanske inte lika bra som dom men va fan det är tanken som räknas eller hur?

Vi kan spela med hjärta, och det tänker jag iallafall göra. Kommer inte ge mig. Aldrig...
Kommentera

mike66: It´s a live
Kommentera

El Maco:

Jag gillar inte humor. Att det skälls på Moverare är väl rätt så uppenbart. Han har värvat friskt i CSKA Nolby Vets under den sista månaden.

Apropå Staafar så har jag t.o.m kämpat för att få med Giffarnas glaslirare Jonas. Tyvärr lät han meddela att han föralltid är Nolby Hockey trogen och vägrar att lira för något annat hockeylag. Giffarna har inget hockeylag ;)

Säg så här:

J, Staaf satsade på fel idrott. Vilken hockeylirare det skulle kunna ha blivit av den mannen. Byt sport Jonas. Bah ett tips.

Förövrigt så får Sundsvall gärna ha med hela bandylandslaget, bandy är en kärringsport. Jag vet.
Kommentera

Moverare: Som icke inblandad i denna batalj så känns det väl som att aktiva bandy spelare borde vara precis lika fel att ha med i en supportermatch? Kan tänka mig att ett gäng Selångerspelare skulle krossa ganska bra bara för att de skulle åka sönder de andra laget även om de inte är några pucktrollare :-)
Kommentera

Moverare: "Inga aktiva hockeyspelare var det sagt. Bandy är inte hockey"

Humor! Roligaste inlägget i den här i övrigt rätt sega tråden.

Annars fattar jag inte varför det skälls på Moverare. Det är väl den där Staf som verkar förvirrad. Är han sundsvallssupporter också så kan han väl i och för sig inte klandras för att han går på lite Timråmatcher också, det måste ju vara roligare. Är han överhuvudtaget inte Sundsvallsupporter är det däremot rätt trist. Men visst. Att det finns ett sug efter bandylirare i sällskapet fattar man ju annars med tanke på att hemmaplanen är Gärde och Lenne Lundberg står i båset.
Kommentera

Mats Edström: Kan vara den samma och hans konstiga uttalanden som gör att jag står över matchen...
Kommentera

Moverare: Finns även en aktiv schackspelare i vårt lag. Han går under benämningen Farlige Fahlberg. Han kanske är i våldsammaste laget för oss?
Kommentera

badger: Inga aktiva hockeyspelare var det sagt. Bandy är inte hockey.
Kommentera

Frella: Får det vara aktiva med nu??? Har för mej att Sundsvallarna var väldigt hård på den punkten, att inga aktiva fick vara med.
Kommentera

Moverare: Han påstår sig ska spela med Er iaf, går under namnet Marcus Staaf å spelar med söråker bandy.
Kommentera

Moverare: Han kanske studerar enligt mottot; Sova med fienden?
Kommentera

Frella: Och vem är det, han ska naturligtvis inte spela med oss.
Kommentera

« · 180803 · »