1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590981 inlägg · 6217 ämnen

Supportermatchen

« · 39896 · » Till forumet

Sv: Supportermatchen
Räknas Zetterberg som A-lagspelare eller OS-spelare? Han var i alla fall där. Tyckte jag såg någon fler också...
Kommentera

Hälge: Jag såg då inga...
Kommentera

Var det någon A-lags spelare och tittade idag ?
Kommentera

såg ju riktigt skoj ut det där.
räkna med mig i returen.
Kommentera

På returmatchen tycker jag inte att det ska vara byte vid avblåsning. Man byter när man är trött och seg i spelet.
Kommentera

Jo det var en riktigt rolig match detta trots att lagen var en aaaaaning ojämna. Jag hade ju "förmånen" att samla ihop de flesta tröjor och damasker efter matchen och en del var riktigt blöta.............. om det var av svett eller tårar vet jag inte.
Kommentera

Bara hålla med, var en av de roligaste man gjort med kläderna på,,,Fasst jag fick utgå efter en period, med himmla stel rygg, men nu laddar vi för retur och vänder siffrorna,,,,,,

Och nu vet jag vad en klack betyder, min nervositet släppte då Timrå klacken drog igång, och så j-la maffigt det låter från isen,,,
Kommentera

Jag vill bara ge en STOR bukett röda rosor till alla er som var med och kämpade på isen....hoppas att det blir en returmatch av för då ska katterna få. Hoppas oxå att det kom in mycket pengar till barnkliniken....än en gång tack alla som ställde upp och gjorde det här till en dag att minnas....hoppas att ni hade lika kul på isen som vi på läktaren........
Kommentera

Visst fan har man haft roligare... Men inte med kläderna på. Vill också tacka Sundsvalls Hockey för ett bra arr. Hoppas det här blir en tradition.
Ett tack till alla brudar och lillkillen i Timrå IK:s supporterlag. Snacka om att kämpa. Visst var Sundsvall lite bättre på isen. Det syntes att dom småtränat ihop en hel del... Men TIK:s främlingslegion gick inte fetbort.

Jag tycker vi kör bäst av 7. Typ.

Nu vet jag att klacken är viktig. Tack!!!

16 år utan skriskor har nu fått ett slut. Men visst hade man velat gruffa lite mer med Moverare. Det får väl bli i en retur.

Gott Nytt År! (till alla)
Kommentera

Sundsvall vann med 13-7

Hemma i örnens näste så tar vi dom !
Kommentera

Har säkert missat det någonstans,men vad blev resultatet..?
Kommentera

Fy fan va kul detta var... Har inte haft så här kul på länge... Ett stort tack till alla de som var med o anordnade detta...!!!
Kommentera

Jag vill tacka alla spelare .. publik ..Huring ! och norman till att detta kunde bli sant !

Matchen på plan var hård .. jämnheten avgjorde .
Matchen på läktaren va solklar timrå vinst
Kommentera

Så här kul har jag inte haft sen jag fyllde arton år....Returmatchen ser nog ut att bli av som det känns just nu....En fullständig succé kan man nog sammanfatta evenemanget med......Sen att Sundsvall hade toppat upp sitt lag och inte använde sig av en endaste tjej drog kanske ner betyget på matchen en aning...Nog måste det väl finnas nån Sundsvalls tjej som ville vara med???? Minus där till Sundsvall......

Moverare:
Hur kunde du missa det öppna målet från tre meters avstånd???? Skulle nog vilja höra en förklaring på det....Huring gillar inte din fula spelstil heller....Många minus för dig idag i statistiken.....Förbered dig på en tuffare fajt till returmötet då kommer det att göra mer ont än idag......

Publikmatchen måste Timrå supportrar ha vunnit med hästlängder vilket stöd vi hade.. Inte alla hemmalag som blir totalt utbuad innan introt som förövrigt höll hög standard....

Till sist vill jag tacka alla som ställde upp och gjorde detta evenemang möjligt och önska er alla ett riktigt Gott Nytt År.........

FORZA TIMRÅ IK...KÄMPA....
Kommentera

Jag gör som dej Moverare. Tack för en otrolig kul match hoppas att vi kan göra om detta längre fram =)
Kommentera

Jag vill tacka alla som var med och gjorde Supportermatchen, både
ni på läktarna och spelarna, till en sådan succé.
TACK
Kommentera

Själv har man laddat med Rasta Hunden. På Privé, på Privé...

Var det enda med Medelpadsanknytning man hittade i vinylbacken från åren här hemma...

Nu är det dags att försöka baxa utrustningen till Gärde.

Syns!
Kommentera

Måste man på minna alla som ska spela att ta med egen flaska, med VATTEN,,,,,,

Intresant uppladdning som Moverare kört, själv har jag laddat med Rosentröm och Ragnar, och en god film, var någon gymnastik vet inte vad den gick ut på,,,,
Kommentera

Så var det äntligen dags.
Välkomna till Gärdehov och årets sporthändelse.
Har för övrigt laddat hela morgonen med Thin Lizzy "We Will Be
Strong", AC/DC "Problem Child", WASP "Mean man", Riot "Outlaw",
Manowar "Animal" och Megadeth "Tornado of Souls".
Kommentera

Actionleif: Du har nog rätt.... Jag har hört om många nyfikna människor... Sundsvallare, Tik;are, även en del Patroner... sedan får vi inte glömma släkt och vänner... undrar om jag gör spelarna nervösa nu?
Kommentera

Madde: en kvart tidigare ? kommer folket in då.. borde vara knökfullt då ju .. eller ?
Kommentera

Den historiska Matchen börjar kl. 14 imorgon. Men det kommer hända en del saker före nedsläpp så var där en kvart tidigare.

Imorgon vill jag höra Timråklacken rocka på läktaren. Ni lär väldigt bra på hemresan, kanske inte den ramsan jag vill höra hela matchen men kom och stötta supportrarna!!!!
Kommentera

ernie eagle:
Glöm den där matchen nu och börja att ladda inför morgondagen...Vi ska visa A-Laget hur man lirar hockey och har roligt...Vändningen kommer säkert då även för A-Laget som kanske lär sig ett och annat av oss proffstyckare här på gb:n...Vi vet ju hur en slipsten ska dras och det ska vi visa i morgon...Väl mött..FORZA TIMRÅ SUPPORTRAR....
Kommentera

Har lyckats fixa ett par brallor till....BLÅA och fulare än f-n själv....Om nån vågar ta risken att ha dom på sig så är det bara att hojta till.....
Kommentera

Red Eagles:
Ja det kommer att bli en höjdare, tvärsäkert. Nu ska man bara finjustera in utrustningen så att den är i topshape....Kommer att bli många härliga strutar från min Montreal 9944 Magnum klubba i morgon...Tror dock att actionleffe blir förste målskytt och att HH blir matchens lirare...Va f-n nu börjar Robinson...Väl mött i morgon Kl 14.00 är det nedsläpp i Gärdehov....FORZA TIMRÅ SUPPORTRAR..
Kommentera

mike66: Jag ser verkligen fram emot morgondagens händelse =)...Ska bli enormt kul det *ler*
Kommentera

Ja nu är det nära...Nyslipade grillor och ny klubba...Det här måste bara bli succé..Angående dagens match så tänker jag inte ens kommentera den, nä nu inriktar vi oss på morgondagen och ger Kattkräken en riktig fajt som dom sent ska glömma...FORZA TIMRÅ SUPPORTRAR.....Its a long way to the top if you wanna Rockn Roll, lite Ac/Dc i stereon i morrn sen är allt som det ska va...
Kommentera

Kollar just nu in den fetaste av alla "Chucken", när han trallar på på med Roll on Beethooven, i slutet på låten sjunger han fel, med röd vita shoes, skall vara shirt. I vicke fall som hellst blir man åskådare i sin red and White slips o hejar på di röde för allt vad tygen håller o 1/4-tonnarn skall få hjälpa till med morot o piska. Då kommer det att gå vägen. Självklart o ståpäls!
Kommentera

Madde: Klart att O´learys gäller under hela kvällen, åtminstone så länge dom har öppet......

Dagbladet kan vara ett tips till frukostlektyr i morgon, dom hänger in en artikel om "The Big Game"!

Roligt och fantastiskt att tråden "supportermatch" ligger på andra plats på topplistan. Det betyder att vi lyckats beröra en del sinnen.

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!
Kommentera

250kg: Smokey liknar inte Gretzky till utseendet........men benskydden är ganska lika.
Kommentera

Fan vad det spricker om HH ska stå i mål. Jag hade trott på handbollssiffror när hesa Fredrik ropat ( eller visslat eller vad det nu heter.)
Men med en HH i målet har jag svårt att se hur ett enda mål ska komma till från IFSH- håll. 23 eller 24- 0 är ett tänkbart resultat med en föredetta proffsmålvakt i Timrås lag.

Runar Up skulle kalla det för Timrås "rockfetaste seger" på förhand.

Det som kan göra att IFSH skulle kunna få häng är Smokeys ringrostighet- det oroar lite. Men en bra coachning kan ju bänka en sån som honom. Hoppas man agerar i båset. Ingen timeout när det är försent ( vilket tack och lov) inte kommer att hända.
Är det fel om man har en syn framför sig där Smokey liknar Gretzky till utseendet? Jag har fått för mig det.

Actionleif: Ta det nu lugnt med Moverare- han är bara människa med en annorlunda syn på vilket lag man ska älska.

Mats Edström: Kul att du nämnde mig i ditt inlägg. Synd är det att jag inte kan komma- det håller jag med om, men skam???
Vet du varför jag inte är med?
Jag ska erkänna: Jag är för bra för att få delta. Att inte du visste att jag har grönt kort i supporterhockey.... Själv får jag nöja mig med att träna med Moras halvdana allsvenska gäng denna dag.

Lycka till i alla fall! Bra initiativ, som mot alla odds blivit verklighet!!!
Kommentera

Gjorde en egen träning med Kim idag, vilket jag tycker gick hyffsat eftersom ja fick spela utan hjälm och en bandyklubba, kunde inte åka på vad som gick, men jag hoppas det ska duga åt alla....
Kommentera

Smokey:
F-n det förklarar min sammbos beteende på den sissta tiden, har trott hon blivit ordenerlig och börja se över försäkringar,,,,så då kanske de måtten hon tog på mej inte var till en ny kostym,,,,,

Men j-ligt kul kommer vi få mellan besöken till syrgasen,,,,,,,

Friskan:
Nu vart jag sur, f-n jag som tränat en gång mer än smokey, duger inte min autograf;-)
Kommentera

Smokey: Jag ska hänga som en klase för att få din autograf efter matchen.
Kommentera

Smokey: Du har fångat vad den här matchen handlar om.
Inget mer behöver sägas.
Kommentera

Jävla Edström och Moverare!

Vad har Ni ställt till med?

Morsan gråter.

- Du är för gammal för sådant där. Säger hon snyftande.

- Tänk på barnen. Säger frugan. Jag såg dessutom att hon i smyg ökat på min livförsäkring med några nollor...

Inte fan vet jag hur man ska träna... Hur hittar man en tränare? Försökte ringa Peo... Han har nog inte slutat garva än.
Farsan har spårat med skotern på Långsjövidda... Bakom har jag skrinnat som en dåre. Djupfryst har jag parrerat mellan sprickor och vindpinade drivor...

- Försök ta ut skären! Vrålade farsgubben i dånet från Ockelbon. Han ruskade regelbundet på huvudet.

Fram på klubbans blad har jag tejpat fast ett bilbatteri. Allt för att stärka armar och handleder inför den kommande fajten. Moverare ska man nog inte räkna bort... Även om han ser ut som en tunnis...

Nu står man här... Med ihopköpta prylar. Ungarna gnäller över att man lagt pengarna på egna skriskor och diverse märkliga tillbehör i stället för Julklappar till dem...

Frågan är hur man ska orka bära allt till hallen?

Men Edströmsjävelns förslag om ett besök på O´learys efter matchen kan väl ändå trösta en aning...

Nu ropar farsan. Det är bara att knäppa på pannlampan, dra igång skotern och jobba vidare. Lite seriös ska man väl ändå vara.
Kommentera

Edström: En väldigt fin gest från er sida.

Det är väl O'learys som gäller under hela kvällen?
Kommentera

God fortsättning, mina befjädrade vänner.

Hoppas ni är lika spända och förväntansfulla som jag är. Det är synd och skam att 250 kg kärlek och gud, bland andra inte kan delta i denna historiska tilldragelse.
Ni går väl i vanlig ordning man ur huse på söndag. Vi har förstått att det skulle gå att tjäna enorma pengar på inträde men godhjärtade och generösa som vi är låter vi det bero.
Däremot tänkte vi ha en bössinsamling på läktaren till förmån för lekterapin på barnsjukhuset. Så ha gärna det i åtanke.

Efter matchen går (eller åker ambulans, vad vet jag?) vi som har lust och åldern inne, ner till O´Learys för en lättare avrundning. Nån jäkla jogging eller motionscykling efter matchen, är vid vite förbjudet.

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!
Kommentera

mike66..
hur mycket jag än vill så är det kört..
det är för jobbigt för min underbara fru
att åka bil eller tåg..(jävla busschafför)
och flyg får hon inte ta pga revbenen..
det är såååå här tråkit -------------- att
inte jag får vara med i en sådan STOR
grej..(jävla busschafför)
Kommentera

250kg kärlek: Ronny & Raggehockey? Strålande! Klart vi lirar in en skiva och åker på turne.
Kommentera

Sluta mailbomba!!! Klart jag var ironisk. Jag känner också till Moverare.
Kommentera

Moverare ger mig mardrömmar. Nu är jag rädd.
Kommentera

Smokey: Själv är jag ruskigt nyfiken på att se alla dessa "Bambi." Startskottet på en ny epok av Ronny och Ragge sett ur en hockeysupporters perspektiv. Detta lär bli ngt utöver det vanliga. Fan att man inte kan vara med.
Kommentera

actionleif: På grund av alla pojkar, eller?

Smärta är för övrigt bara feghet som lämnar kroppen, jag kommer
att göra dig väldigt modig på söndag.
Kommentera

Hehe .. joo de kanske är så ..men de e tur att de inte är somi rinkbandyn, för där får jag åka med ispåsar i byxorna .. annars blir jag övertänd
Kommentera

250kg kärlek: En polare till mig som jobbar på SVT-Sporten var lite inne på att bevaka tillställningen...

Vinkeln skulle vara: Kan det gå mycket sämmre för Timrå IK?

En fd. polare.
Kommentera

actionleif: Du är och förblir en rinkbandyspelare.
Kommentera

Precis movve ... på träningar så är man snäll .. tänk då då jag blir utsläppt på match .. =)
Kommentera

Någon av upphovsmännen som händelsevis vet om matchen sänds på C+ eller om det kommer att finnas ngn onlinerapportering? :)
Kommentera

actionleif: Kom ihåg att det är ishockey, minus tacklingar och
slagskott, och kom ihåg att det är Huring som dömer. Det är inte
rinkbandy där du åker så fort du rör motståndaren.
Kommentera

« · 39896 · »