1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590449 inlägg · 6217 ämnen

Supportermatchen

« · 127593 · » Till forumet

Sv: Supportermatchen
Skarin: 10 femmor... humm.
Det kan nog bli aningen trångt i båset.
Kommentera

Skulle kunna vara skoj med en internmatch i som säsongsavslutning... Det finns tillräckligt många intresserade för 2 lag.
Kommentera

Är nog bättre att lägga in det här istället.

Angående detta med supportermatchen så hade vi ett litet trevligt lunchmöte igår, Moverare, Mats E, HH och actionleif där vi faktiskt kom en bit på väg. Men det är ändå lång väg att vandra innan det definitivt är klart med allt. Är en hel del som ska klaffa så att säga.

Själv så ser jag väl det som så att vi måste ha en hel del hjälp för att få detta att snurra på. Preliminärt så har vi satt speldatumet till den 29/12 om det nu är genomförbart.

Ser gärna att vi hjälps åt att knyta upp kontakter och få detta att fungera. Diskutera gärna detta här på gb:n. Själv tänkte jag ringa på kansliet och prata med Svedlund om med att få hyra hallen och en del andra praktiska saker.
Kommentera

mike66: ????? Läs två inlägg ner ?
Kommentera

Helg Ernest:

Läs tråden så förstår du varför jag ändrade om. Rätt HS i rätt tråd för annars så blir det kalabalik.

Krossa HV!
Kommentera

mike66: Härligt Mike! Broadstreet Bullies II! Jag lägger givetvis om jul och nyårssemestern.
Kommentera

Smokey:

Ja dähäringa får inte gå i stöpet för då är definitivt våran hockeykarriär över.*jag ryser, brrr* Detta är vår stora chans att få upprättelse på något som har förföljt oss i snart ett år. Ångest och sömnlösa nätter och mängder med intagande av neongröna små piller har då gjort mig till en starkare supporter/människa under året som har gått.

Jag har vaknat alldeles för många nätter dyblöt av svett och snor. Familjen har dock stöttat mig till 0% och därför anser jag timmen vara slagen för den stora revanschen.

Nu suger vi tag i detta och gör vårat bästa för att få detta häringa att gå ihop. Småpratade med Moverare igår och utlovade han en hel del små tjyvnyp på matchen. Men sedär var man bara tvåa efter det att du redan inbjudit honom till dans i/på logen.

Förresten så funderar jag på om vi ska byta kant och ändra om lite i backlinjen i returen? Jamenar, om du spelar på ena kanten så spelar jag på den andra?!

Nä nu måste jag dra in till ladan, väl mött alla.
Kommentera

mike66: Sen när Moverare är bortspelad skriker du: "Gå ihop", så har ni gjort om en klassiker...
Kommentera

Dream Team:

Det får Smokey skrika när han sitter i snickerboa efter att ha tacklat upp Moverare på läktaren och fått en två minutare på köpet. Då ska farbror miiike en gång för alla visa hur man går ihop...

Stoltz, Tumba och Björn det var killarna med smör påre ;)
Kommentera

mike66: Varför alla bilder på odjuret Moverare och inte på Skönheten Josefine på TIK031s hemsida? Nej till nästa match vill jag då se att ni plåtar mig annars kanske jag skickar in dig i majbrasan 2003, och då kanske jag inte blir så himla ledsen då du smälter bort ifrån oss alla, speciellt mig och Kvastis! Det är så att man måste springa och söka tröst hos henne. Nej nu, snart är det Farmen, om jag skulel bestämma så skulle alla 6 åka ur och, Mari, Janne och Danne skulle vinna alla 3! Jo Jo!

God Natt!
Kommentera

Jag:

Vomerare kunde ha blivit en en reko kille om han bara haft den rätta tron och fått den rätta läran. Hade iofs inte blivit lika skoj med veteranmatchen dårå så det var nog lika bra att bli av med honom till lillebror.

Varför det bara är en massa foton på monstret Moverare är för att han hade anlitat en blind fotograf. Men vi fick ju iaf ett lagfoto och det var väl mer än lillebröderna fick det.

Blondie är en fjolla ;) Joru även en blind höna kan finna korn...
Kommentera

Cirkeln ska slutas! returen SKA spelas

Nu vill vi att alla intresserade anmäler sig till mig här på HS

Vi har kommit fram till att de som var med och spelade och hade skoj ifjol får viss förtur på anmälningen Till och med 30/11 sen får övriga anmäla sig

Ni som vill spela , Skicka ett meddelande till mig !
Kommentera

actionleif: Måste lägga till att ingen direkt datum är spikat .. men det rör sig om dagarna mellan Jul - Nyår
Kommentera

actionleif:

Preliminärt ska evenmanget/matchen gå av stapeln den 29/12. Kommer också kanske bli en del överraskningar i båset. Förutom Smokey och mike dårå som ska bjuda på en del överraskningar både på isen som i båset ;)

Skulle också vara roligt om vi kunde få ihop lite frivilliga strimmor. Vet att det fanns en del som var intresserade av detta.
Kommentera

Det finns fortfarande några platser kvar! snabba på att anmäla er
Kommentera

actionleif: Hur ska man anmäla sig? Har missat en del här...
Kommentera

För er som inte varit inne på supportersidan och läst krönikan av våran Smokey, in och gör det.
En mkt skön krönika inför supportermatchen.
Kommentera

Smokey: Jävligt bra krönika.
Och jag lovar att le ännu mer om du kommer i närheten av mig.
Du står först på tur, mike66 är tvåa.
Var vänliga ta kölapp och rätta in er i ledet.
Alla är välkomna.
Kommentera

HH & actionleif: Hur går det Supportermatchförberedelserna?
Kommentera

Visst var det vell så att dom som inte deltog förra säsongen inte får anmäla sig förrän den sista november
Kommentera

Moverare:Tror att det är mike66 och actionleif som är drivande i år.
PS. Nu börjar jag fatta vidden av att ha "rätt" hjälm och andra prylar... Hånskrattet från mina polare när jag gled in med en Jofa mediumhård var inte kul... DS
Kommentera

Smokey: Smokey: Jag kompenserar min bristande talang med tuffa prylar.
Tuffast hjälmar är Cooper 2000, jag har en, och Northland Stan Mikita.
Efter det Cooper 3000.
Och i fallande skala CCM och Cooper 600.
Resten bryr jag mig inte ens om. Förutom då Wayne Gretzky Jofan, men ska man ha en sån ska man antingen vara begåvad som Gretzky eller hård som Marty McSorley, Kevin McCleland eller Ken Baumgartner.
Kommentera

Moverare: Frugan är galen över mitt förslag att låna upp lite på kåken för att kompensera upp några småbrister i sådandär talangbrist...
Kommentera

Smokey: Dom begriper ingenting. Och vägrar hon i sten kolla upp loppmarknader, det är där prylarna finns.
Kommentera

HH & actionleif: Hör av er, jag är väldigt nyfiken att höra hur det går med Supportermatchplaneringen.
Kommentera

Moverare:Det är ju fan på loppmarknad hon köpt alla mina prylar. Jag har alltså hockeyprylar från ANDRA klassens loppmarknader...

Vilken grym uppförsbacke!
Kommentera

örnie: Vet inte hur det är med den saken. Vad ja däremot vet är att dom som var med sist har förtur i år.
Kommentera

Smokey:

Jag är med som en lätt hjälpande hand och har på inget vis tagit över de sysslor som de ledande personerna innehar. Jag har förtillfället fullt upp med att hjälpa till och få iordning på "The New Löta Arena." Jag har tagit på mig jobbet som anläggningsansvarig så tiden kommer inte att räcka till.

Men det senaste jag hörde var att speldatumet iaf skulle vara spikat den 29/12 enligt Svedlund på kansliet. Men det bästa vore om någon traskade ut på kansliet och snackade igenom upplägget så att det inte blir några missförstånd.

Moverare:

Förresten så är det match i kattlådan ikväll. Samling kl 20.30 ute på Gärde. Kl 21.00 ska Heffners - CSKA Nolby Vets återigen drabba samman i en ruskig batalj. Heffners kommer att göra allt för att få revansch från i söndags då vi vann. Vi har två raka segrar nu Movve. Dags att kliva upp ur soffan och komma ut eller?
Kommentera

mike66: Bara någon inser allvaret i denna satsning!
Sittande 45 mil från pudelns kärna så är jag något bakbunden när det gäller allt utom hård och brutal träning inför drabbningen...
Kommentera

Smokey: Går det inte sälja huset och byta frun till någon som inser vickten av att ha en man som skyddar sig, och ev hjälper till med den så vicktiga barmarks träningen så du kommer i form
Kommentera

HH: Ja du... Om jag förstått upplägget för din träning inför årets supportermatch så är jag tveksam om det inte måste vara åldersgräns för att komma in i hallen.
Misstänker att du köper eventuella skydd på macken;-)
Kommentera

Moverare: Javisst finns den men den är nog svår att identifiera för jämtlänning som dig. Åtminstone lokalisera den till att härstamma från Medelpad. Fast är klart går man på en match ute i Gärdehov eller Timrå Isstadion är den svårtflirtad. För det mesta av sångerna och ramsorna som pumpas ut genom testosteronstinna karlars strupar. Med pilsnern i högernäven skrikandes "Bajenramsor" i norrländsk tappning vill säga då. Det är skrämmande hur dålig fantasi vi har på dessa breddgrader. På HS verkar det i vartfall inte vara något fel på kreativiteten. Har faktiskt vigt en onsdagkväll för någon vecka sedan åt kattkräken och "kattlådan" för att bevittna matchen Sundsvall Hockey-Huddinge. Absolut den av dom sämsta matcher jag skådat på år och dag. Får nästan gå till Sundsvall/Timrås epok för att hitta något sämre. Njae kanske inte riktigt fullt så illa men bra var det då fanimej inte. Satt och gäspade på pressläktarn med Mattias Eriksson och din chef Fredrik "Löta" Söderberg. Fick även veta hut av honom efter tro det eller ej att vrålat åt en Huddingespelares fällning på Daniel Olsson tror jag det var. Ja det var faktiskt riktigt fult och jag försökte var opartisk men ivrig som jag är när jag går på hockey så kunde jag inte hålla mig. Var bara tvungen att lufta strupen ungefär som man ligger på biltutan i bilkön en gång var tredje månad bara för att signalhornet inte skall rosta sönder. Onödiga utgifter skall vi bespara oss. Sönderrostade signalhorn och stämbandsinflammation skall vi undvika.

Nej jag känner inte din farsa. Men det är ett orstäv som säger så och jag kan tänka mig att det mycket väl stämmer. Endast undantagen som bekräftar regeln.

Jag förstår att Sundsvall ALLTID (nästintill) skall spela så katastrofalt illa när jag är där. Jag kanske är en osalig ande som ondar. Inte vet jag. Men nåt skumt är det i allafall. Ny förlust ikväll på "Hovet" mot Hammarby - men någonting annat var väl inte att vänta. Och nu kan ni skrota drömmarna om SA efter jul. Nu är det bara mikroskopiska möjligheter till detta och ni har inte avgörande i egna händer utan måste förlita er på andra lags resultat. Det rimmar illa.
Det är aldrig bra att sätta sig med arslet i vagn själv. Men men vinner man inga sk "streckmatcher" då kan man heller inte förvänta sig en framskjuten placering. Det gäller ju liksom att knyta till säcken nu innan jul. Annars blir det inga julklappar. Nej då bjuder man ju in tjuvarna till att ta det dom vill ha. Ungefär som att lämna en bil olåst på IKEA:s parkering en lördageftermiddag i rusningstid fylld till bredden med nyinköpta varor på dom gemytliga och hemtrevliga affärerna i IKANO-huset.
Den ekvationen går inte ihop - så det så!

Men lycka till i fortsättningserien efter jul och ett eventuellt stundande Play Off. I enstaka matcher kan ni säkert ställa till med problem och besvär. Ge dom gästande lagens tränare gråa hår. Men över en hel säsong väger ni helt enkelt för lätt.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Fredrik Söderberg är inte min chef.
Kommentera

Moverare: Vid en närmare eftertanke så stämmer det. Du är ju numer ja inte f-n vet jag. Inte på sporten i vartfall. Ber högaktningsfullt om ursäkt!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT :)
Kommentera

Amen snälla tracka inte "Faggen" ikväll. Visst ett burop kan vi väl sträcka oss till men att hålla på med nån verbal pajkastning och ha en massande neggande banderoller är ju bara löjeväckande. Jag vägrar stå på Södra Stå och ni ska hålla på och skämma ut er.
Jag ska för övrigt intervjua Pekka Lindmark i eftermiddag!!!

Så skärp er - gör inte en frostig relation ännu frostigare!!!

ÄLSKA TIMRÅ IK ALLTID alltid alltid...
Kommentera

Matchtiden är bokad! Den 29:e December kl 17:45 har vi ladan ifrån.. så nu alla som är anmälda .. se till att ni KAN vara med då .. annars får ni höra av er till mig

Alltså den 29/12 kl 17:45 har vi hallen ifrån, tid för samling bestäms senare, samt ska vi försöka klämma in en tid för träning
Kommentera

actionleif: Bra jobbat!
Kommentera

actionleif:

Jag har nu lagt ut lite reklam för supporterderbyt på TIK031:s hemsida. En fin logga likt den jag lagt ut på TIK031 kan väl också läggas ut på supporterklubbens hemsida. Kanske t o m går att lägga ut en på den officiella hemsidan? Se länktipset...

Dags att sprida budskapet så här innan juletid. Halleluja alla TIK-supportrar. Upp med affischer och plakat runt om i byarna. Den 29/12 ska Movve och övriga kattkräk få en obehaglig överraskning i gamla kulturmagasinet.
Kommentera

mike66: Det är inga problem att vi spelar tillsammans i Nolby. Jag möblerar så gärna om ditt ansikte i Supportermatchen. Men bli inte arg eller ledsen, för jag känner ingen ilska, inget hat. Jag tycker inte alls illa om dig, jag gör det bara för att det är roligt.
Kommentera

Moverare: Hmmm, jag får en känsla av att jag hört ngt liknande i diverse amerikanska action-rullar...
Kommentera

Moverare: Du borde skriva boken: "Etthundraett sätt att starta en fajt" Du har talang! I alla fall när det gäller att skriva;-)
Kommentera

Moverare:
Du har nog spelat för mycket tv-spel. Eller så har du ramlat och slagit dig. Enda slutsatsen efter att ha läst ditt inlägg.

Växt upp, klipp dig och skaffa dig ett jobb
Kommentera

Per HApps: Jag har spelat alldeles för mycket TV-spel. Framförallt NHL. Sist jag spelade en hel säsong slutade jag på 450 utvisningsminuter. Bara 42 minuter efter Dave "Hammer" Schultz rekord från, jag tror det var, 1974.
Fast jobb har jag för övrigt och det enda jag kommer att växa på är bredden. Men jag borde nog klippa mig till jul och balansen är inte alltid den bästa, inte med skridskor i alla fall.

Smokey: Terrier? Jag? Nä är nog mer Labradortypen, lat, hungrig och menlöst snäll. Och 180 lång och 82 tung är väl inte så litet.
Men tack för berömmet, alla är bra på något och jag kanske har hittat min nisch.

Redax 2: Har jag någonsin påstått att jag är originell eller nyskapande? För övrigt föredrar jag brittisk film, se gärna något av Ken Loach.
Kommentera

Moverare: 82 pannor? Det är ju fan vad min hockeyklubba väger.
Kommentera

Smokey: Gör som jag, köp ett aluminiumskaft. Lilla tomahawken som jag brukar kalla den.
Kommentera

Moverare:Aluminium är onyttigt. För mycket av den varan kan påverka verklighetsbilden... Alla har vi olika roller i lget. Jag är den där typen som man ångarar att man fick ögonkontakt med. Vi syns.
Kommentera

Förlåt Moverare. Men jag käkar så mycket konstiga piller att det är svårt att skriva med dom här små jävla... TANGENTJÄVLARNA! #€&?#€"&%/X#XX"#€!!!!

(Smokey reser sig upp och kastar hela datorn i väggen i ett helt okontrollerat vredesutbrott... Skrivbord och annat slås i bitar innan han glider in på Hemköp. Där rycker han till sig en rå blodig biff som han smuttar snällt på)
Kommentera

Smokey: Såja, såja, lilla vän.
Lugn och fin, får åka pistmaskin.

Ser en liten risk i att vissa herrars argumenterende kommer att gå ut över matchbilden den 29:e. Skulle ni kunna tänka er att göra upp i spelargången innan match? Det skulle skona den publik som inte tål fula ord och blodspillan.

Annars är det lite kul att supmatchsnacket har startat upp på allvar. Ser med glädje fram emot matchen.
Har övat målgester på balkongen hela sommaren, dom sitter som gjutna nu.

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!
Kommentera

Mats Edström: Hörde från biljettkontoret att det redan är fullbokat i spelargången;-)
Kommentera

Mats Edström: För att travestera Winston Churchill.
We will fight on the ice, we will fight in the spelargång, and we will fight in the utvisningsbås.

Smokey: Min verklighetsuppfattning är det inget fel på, det är alla andra som inget begriper.
Storhetsvansinnig?
Jag?
Kanske lite då.
Kommentera

« · 127593 · »