Jag ; Mr gambler ..och alla andra intresserade vill ni vara med skicka meddelande till mig .. om position och om ni vill vara med .. de bli lättare att hålla reda på sake och ting då
Actionleif har tagit tag i saken,,,,,skulle vara kul om några älldre S-K söndags åkare anmälde sig med,, det är ju en kul grej, 30 40 50, år spelar roll då.
Bara att annmäla sig till Actionleif, så vis fasen ska vi få ihop ett lag,,,
Den som vill kan ju kontakta mig under sca cupen .. har en röd äkta matchtröja med nummer 6 på ryggen .. vi kan ju snacka lite då ..sen kommer jag troligtvis ha med mig en flagga som är ful som stryk .. en vit en med röda ränder .. (hemmagjord, den ser bra ut på avstånd)
Har pratat med Moverare (den riktiga) å fick reglerna här kommer dom lite ungefärligt framförda. Moverare får väl redigera sen .
Inga licenserade spelare får deltaga , sedan måsta man ha "haft skridskorna på hyllan" ett tag .. vi får se hur länge ..
Inga tacklingar på öppen is
Inget krav på Axelskydd m.m det viktigaste är benskydd, susp, Hjälm, handskar,
Inga Slagskott !
Inget aggresivt spel i övrigt ..
känner man någon i motståndar laget så kan man fajtas lite snällt med den personen utan matchstraff , straffet blir 5 minuter (som på tevespel) . Moverare eller HH får väl ändra/lägga till regler ..
Knylan!! Huring har jag spelat fotboll med!! och redan då var man galen på honom!! tjötade på domaren jämt(hehe) och som hockey domare så har man många gånger vilja strypt honom!! men på sidan av rinken så är ´han en vanlig människa!!
I stora drag handlar det om veteranregler med undantag för 5 minuter för slagsmål. Dock tycker jag att det är oerhört viktigt att ingen går in med inställningen att köra över motståndare. Ingen ska behöva göra illa sig eller bli skadad.
Allt överdrivet hårt spel måste stävjas. Det ska vara roligt att vara med, inte farligt.
Vårt mål är att göra supportermatchen till en återkommande företeelse. Nåt att längta efter och se fram emot.
Det liksom dog av det här :) Kom igen nu alla Timrå eupportrar .. 30 år , 40 år 50 år . det spelar ingen roll .. visst ska du vara med i Supportermatchen
De som är med nu är : Actionleif, HH, Ulf, Berglund, Frella, Jimmy, Frasse, Jag, Hoppzan, Mr gambler, Kongo .. inte så erkända gb skribenter .. väntar på att ni mer kända hör av er ...
Bra att det blir av! Det jag menade Moverare var att Du lämnat otydlig information om spektaklet. TIK supporterklubb är inte en liten grupp människor där alla är du med varandra utanför arenan. Därför är det svårt att veta vem som ska dra i det hela. Därför tar det längre tid att ordna något. Det är som att rikta en kallelse till Volvoägare. All vetenskap säger detsamma om löst sammansatta grupper som är stora. Lillebror har större motivation, storebror har nya lekkamrater. Men det är väl kul om några fortfarande tycker det är intressant med lillebror. Det är ju så lätt att glömma bort honom. En fråga: Blir det ölhävning och dragkamp igen? Eller bangar IFSH?
OK, jag lägger ned diskussionen efter att ha bemött the Mover och applåderar actionleif mfl. TIK are med civilkurage. Bravo. Anmäl er nu alla intresserade!!!!!
Är det sant att "Duelling banjos" spelas när kattorna kommer in på isen i konservburken.. f'låt Gärdehallen?
Gällande reglerna förslår jag nolltollernas denna första match då ni nog skall känna efter om alla deltagare "klarar av" varandra. Visst sllt är på skoj, med det vore lite tråkigt om vi i efterhand får skämas för att varit för naiva. Vi är ju trots allt två supportergäng med en del historia emellan. Sedan finns det väl inget som säger att vi skapar en tradition och då efter tidigare erfarenheter "höjer" ribban.
Jag förstår inte riktigt oron men jag är kanske lite naiv. Själv ställer jag upp för att försöka spela hockey (påstår inte att jag kan, nämligen). Tror dessutom att dom flesta får fullt upp med "klara av" sig själva med allt vad balans och kombination klubba, puck och ett antal andra Bambis att undvika kollisioner med. Vi ska väl göra det här för skojs skull, inte för att förnedra oss själva?
Har snackat med Moverare nu, (Utan ovänskap) Om några vissentliga regler,,,,
För att det ska bli skoj och alla mer gämnbördiga, så ska vi inte ha med några A-Juniorer eller f-d A-lags spelare,,
Och Moverare gråter blod över Vetteranregeln som säger inga tacklingar, lite små knuffar kanske, och inga slagskott,,Hoppas han som är mer innsatt i den skriver lite mer om den,,senare,,
Spelare, vi skulle hafft några till så Messa actionleif, Ni kommer att bli förvånade över våra coatcher, bara det att dom vet inte om det själv,,,,,
Så Knylan, Smokey, El Maco, Marcus mfl, annmäl er nu så ska vi Dansa tango med Sundvalls fan runt jul,,,,,
30 40 50+ vad spelar det för roll,,,varför sitta och säga att jag kan inte, jag törs inte,,,Även HH kommer att göra bort sig och jag närmar mig 40 (vet ni det),,
ööh en sak till, ingen bröst värmare före match,,,,
Platts oklart än, men vi ska väl få ihop två lag först så det är väl viktigare, och sedan om det blir Timrå eller Gärdehov, eller kovlan eller månskensrinken i matfors,,löser sig,,,,
Givetvis så ställer jag upp om det blir supportermatch. Försök lägga matchen i mellandagarna. Då har man ytterligare en orsak att besöka vackra Medelpad och släkten där uppe. Får väl försöka låna ihop lite prylar.
Slängde faktiskt skrillorna i en soptunna runt 1885 efter ett märkligt brutalt benbrott i en bastuvarm Rocklundahall... (Trött kompisgäng som lirade rinkbandy)
Men jag fick upprättelse där i Rocklunda några år senare;-) Tack alla andra TIK.are som var där och hjälpte till.
Men visst kan jag tänka mig att gå på is för att försvara dom rödvita färgerna.
Kom igen nu .. så här efter att timrå storkross i helgen så känner väl lite fler timrå supportrar suget efter att få spela hockey .. så kom igen nu då !! vi behöver fler folk .. messa mig om ni e sugen på att vara med
Det är klart det blir match. Vi ska inte snacka servrar eller annat, vi ska spela hockey. De som snackar mest, med undantag för mig då, lär inte spela hockey. Det är en sak att vara stentuff bakom en pseudonym på en hemsida en helt annan sak att verkligen ställa sig på isen och spela hockey. Då kan du inte längre vara anonym. Tomma tunnor bullrar mest och mycket snack och lite verkstad. Alltså. Tror inte heller att de mest hatiska kommer att vara med. Av samma anledning som jag nämnde ovan.
Ja, det är klart att du är undantaget. Du är ju Gud. Vi är mycket imponerade av dig. Ingen är så perfekt som du. Vilken man! Synd bara att du inte kan hålla dina svenniga åsikter på ditt sopiga favoritlags hemsida, man ruttnar ju som fan på dig... *spya*
Ha, ha, ha. Prata för dig själv, många tycker inte alls som du. Självklart stör det dig att jag av alla människor kommer med en idé som så många röda nappar på. Moverare, symbolen för allt som är dåligt i allmänhet och Sundsvall Hockey i synnerhet. Sitt där och hata du så ska vi som ser längre än näsan räcker spela hockey och ha kul.
Jag vet redan att mina rödvita bröder garvar läppen av sig åt dig och dina osannolikt beiga inlägg. Du är sorgligt omedveten om detta faktum och bara det är en stor tragik i sig. Kanske är detta också din räddning? Du lever i din egen låtsasvärld och kanske är du bara att gratulera. Jag inser att du är bortom all räddning och det känns egentligen rätt trist, i annat fall hade vi nog kunnat bli goda vänner...
?????? Jag fattar inte vad ni bråkar om, jag tycker att bobcats skulle passa bra som Farmar klubb till timrå det skulle stärka vår position här i medelpad..:-)
Förresten glöm inte bort HH och actionleif som gör ett jättejobb för att det här ska bli mer än bara en idé, samt alla andra som kommer med tips, förslag och inte minst de som ska spela.
Personligen skulle ingen njuta mer än jag av att få "fightas" på isen mot er Moverare, tyvärr har jag gjort ungefär lika många knäoperationer som "eran" Wiklund. Så för att slippa hamna på akuten på Sundsvalls sjukhus får jag nog hålla mig som en "fegis" bakom en signatur........ om det inte finns annat som ska ordnas runt matchen där man inte behöver befinna sig på isen utan kan stå på fast mark. Skulle så vara fallet ställer jag gärna upp ...........
Åhh herregud. För egen del så tycker jag att Moverare är en välkommen krydda här. Förutom olycklig ishockeysmak så tillför han mer än vad många Timråiter klarar av i termer av att skriva meningsfulla inlägg.
Dessutom är jag väl en av få som har både Moverares och DJ Hemps nummer inlagda i telefonboken. Under den burdusa ytan är DJ bara en kramig nallebjörn han med. Lite förbundskapten över honom faktiskt.
DJ Hemp: "Snille och smak"är den Svenska Akademiens valspråk, känns i och för sig som om du och akademiledamot Horace Engdahl besitter samma brist på distans till livet så det är väl inte helt fel att du använder det valspråket i ett inlägg i en hockeydebatt.
Friskan: Ka inte ha varit tröjan det berodde på i alla fall, för jag var omgiven av rött och vitt.
Appropå den svenska akademin så är väl smaken något som de defintivt inte delar med majoriteten av befolkningen. För övrigt också något som kulturskribenter borde tänka lite mer på när de recennserar diverse kulturyttringar. Visst skall det finnas utrymme också för de smalaste intresseområden och visst finns det säkert något kulturlokomotiv som driver sin genger (stavning ? ) framåt . Vad det gäller Moverare så har jag respekt för honom på samma sätt som jag har respektar många andra skribenter vilken sida de nu må vara på ( gäller också DJ Hemp) .
Inse att folk inte verkar vara intresserade av att spela match mot kattmänniskorna... That's it. Intresset är nästan noll, nada, zip, zero. Nobben... Det verkar som om behovet av supportermatch ökar kraftigt efter div besvikelser. Vad står det för? Som jag skrivit tidigare så har nog IFSH fans större behov av matchen än TIK arna. Men blir den av så hoppas jag att de inblandade har en "trevlig" stund. Moverare's brillians vara eller icke vara kan diskuteras men han är välkommen enligt mig att diskutera, försöka dra igång supp matcher etc. För att inte bli tröttsamt irriterande krävs en mognad att inse när man kört huvet i väggen s a s. Tips: Föreslå ett stoppdatum för anmälan till detta spektakel så behöver vi inte dras med diskussionen hela hösten.
dr Dängroth : måste det finnas ett behov ?? .. kan det inte vara kul att spela mot andra supportrar ?? .. men det är väl bara det att de flesta timrå supportrar är så tråkiga så att dom inte vill göra nåt sånt här ...
Vaddå tråkiga ? Men alla kanske inte sitter uppkopplade mot den här sidan, min käre make kan tex inte ens komma ut på nätet utan min hjälp !!!!! Måste hem och be honom plocka fram skridskorna och damma bort allt spindelnät någon måste ju försvara familjenhedern.
Det finns alltid behov och motiv till allt vi väljer att göra eller inte göra. Jag tror de tycker det är "roligare" eftersom revanschbehovet är större. Timråsupportrar är inte särskilt tråkiga, tycker jag. Tvärtom. ;). Man måste dock respektera ifall folk verkligen inte vill utan att döma dem. Jag vet at det står många f.d hockeyspelare på stå så kanske det lossnar med anmälningarna nå'n gång. Sätt ut sista datum för anmälningar!
kanske ingen annan som törs? *ler*
kan lika gärna räkna in glenne också! =) på backplatsen