Nej, jag är absolut inte hockeyintreserad!!!!! Faktiskt har t.o.m jag spelat hockey. Tidigare i denna tråd har jag berömt dig för ditt envetna initiativ att dra igång folk, och stöttat det. Fortsätt med det. Ska Moverare lyckas splittra oss och få oss känna oss dåliga på något sätt, nej antingen vill folk spela eller inte. Så ser det ut. Eftersom anmälningarna inte strömmat in så ser jag det som att intresset är lågt. Det är min åsikt. Sköt det snyggt! Spela hockey och ha kul om ni vill.
Nej, men ibland ska man nog se till att hjärnan är inkopplad innan man skriver........ Följ Dr Dängroth´s tips och sätt ett slut datum. Ni har ju läge att nå många supportrar även på torsdag när vi möter Mora. Ta tillfället i akt och berätta om den här supportermatchen i någon av pauserna......
OK, actionman. Det var bra jobbat. Fler än jag visste. Moverare lägger ju hela tiden ut om hur dåliga vi är etc så mina inlägg har mest riktat sig till honom. Kul, då blir matchen av ändå!!! Ge dem pisk. Vad tror du om slutdatum för anmälningar?
Jag tycker att vi borde mötas i en annan sport än hockey! Fan heller att man har råd med en hockeyutrustning... Fotboll däremot... Eller innebandy! Då räcker det i princip med en klubba... Hata hockey!
Så bra! Då blir det av då. Annonsera om matchen i högtalarna under kommande hemmamatcher, sätt ut sista anmälningsdag samt undersök om det finns möjlighet att låna utrustning någonstans ifrån. Där torde katterna och "vi" ha en gemensam sak. Lycka till.
Friskan: ...men då syns ju inte rödörnen, när korsetten är på plats.
Såg förresten sportens tillbakablick, om Skellefteås SM-guld. De var tunnare på den tiden, helt klart. Om det beror på att de var spinkigare då eller om utrustningen hade sämre vaddering, kan diskuteras (och bevisas)?
Smokey.. gör som jag .. dra in magen.. för vi kan inte rå för att hockeyspelarna är som små räkor.. det med gymet är en jobbig grej...vad värre är!! skridsko tekniken.. BAMBI på hal is har väl alla sett?? detta att frivillgt ge sig ut på ett fryset vatten..kan inte vara bra?? men chansen att få trycka till en liten misse får en att nästan att längta...
gud: Enlig mina spioner så smyger Moverare med någon form av korphockey borta i Matfors... Dessutom så håller han på och lirar "sponsor-hockey"... Men det kan väl inte bli så många matcher eftersom det handlar om Sundsvall Hockey... Men risken är att Moverare ändå besitter några korn av grundläggande isvana...
Så taktiken måste bli att försöka lura Moverare till någon mörkare del av rinken och sedan kanske en kan hålla i när den andre tacklar?
Eller går det månne att få honom ur fattningen med någon snygg brud i ormskinnstövlar som serverar vatten i vårt bås...
Jag är nog inte främmande för några taktiska snedsteg i den här prestigematchen...
Och jag efterlyser fortfarande cachning för att komma ur den Ingmar Bergmanska ångest som kommer över mig när jag tänker på den däringa supportermatchen.
Några (Elaka) vänner till mig uppe i Medelpad undrar om det går att köpa förköp till matchen?
Smokey:Det är såhär förstår du att Giffarna inte är nån favorit-klubb till SundsvallSupportrarna direkt.Det är väl för att dom hatar fotboll eller kanske för att alla giffarnasupportrar håller på Timrå?Jag kommer ihåg ett inlägg på Sundsvalls klotterplank för cirka ett år sen:Varför håller ni inte på Gifsundsvall?Då var det nån som svarade:Varför ska vi hålla på dom?Alla Gifsupportrar håller ju på Timrå.
Smokey.. moverare har säkert tränat hela året och poff.. supporter match kanske..klart som korvspatt.. och då håller jag med dig att vi lurar ner honom till den mörkare delen av rinken!! men då kommer frågan?? du och jag väger ungefär lika mycket,är ungefär lika lång vem ska göra vad?? för när jag har kommit ner till den mörkare delen så vete tusan om jag orkar mer sen..
lille nike89.. varför kan inte du tycka som du vill?? att det är någon som i ett inlägg i en gästbok skriver en sådan sak så måste du tycka det?? även om du håller på katterna i hockey så får du tycka o tänka själv...
Smokey: Du hör ju själv hur dumt det låter...........och har man den inställningen som Nike89 (och många andra S-suppar) kan du då förstå hur Moverares positiva upplägg på Supportermatchen ska kunna genomföras? Moverare har ju sina egna emot sej.
Nike89: Tjooooooo. Ska uttalas ungefär som i reklamen för Norrlands Guld. Du vet när man blåser ut luft ur munnen i stället för att säga ordet ja. Det där låter solklart. Klockrent. Jag fattar läget... Frågan är om man vågar lira den där supportermatchen... Jag som smyghåller på IFK-Sundsvall i fotboll knske blir överfallen av en massa snygga Sundsvalls Hockeysupportertjejer som ska hålla på och pussas och sådandär töntigt.
Bra att du har koll.
gud: Risken är att jag är lika trött... Vi får hitta en ny taktik.
Smokey.. som smyghållande IFK sundsvalls supporter så behöver du inte vara orolig!! det kommer inte så mycket folk ifrån sundsvallshockey o kollar på matchen!! hela deras klack spelar ju..
gud: Tänkte inte på det... Tisdag till HV! Nu jävlar får vi visa vart skåpet ska stå.
Daniel har tydligen skrotat attackopeln. Nu ska vi rulla i något nytt för att bryta mönstret. Frågan är om Daniel lyckats förhandla med någon skum typ i något gathörn när han var över Östersjön senast... En T-64:a vore mäktigt.
Smokey: Ryktet om atackopelns hädanfärd är kraftigt överdrivet. Den har hamnat i en rejäl formsvacka bara. Har nu satt den i hårdträning. Följer då ett träningsprogram som enligt obekräftade uppgifter skall ha tagits fram av självaste Peo Larsson då han i sin ungdom hade samma kvalitét på sina bilar. Med ett sådant program kommer den naturligtvis, likt Timrå IK, snart att åter vara i toppform. Har full förtröstan för det träningsprogrammet. Du vet ju vad det står på pengarna i Timrå. " In Peo we trust". Faktum är att Opeln eventuellt kan vara redo för match redan på tisdag och då i Jönköping. Besked om detta kommer under måndagseftermiddagen. Träffade faktiskt en skum typ där på andra sidan Östersjön. Han ville sälja en nästan ny BMW för bara några hundralappar. Han hävdade bestämt att den var ärligt importerad dit. Men jag tvekade och valde till slut att avstå. Det som avgjorde skaen var att han påstod att BMW levererades utan tändningslås och chassinummer till det landet. Dessutom var det visst frågan om en paketaffär. Jag skulle visst också vara tvungen att köpa med någon skum vitrysk hockeyspelare till Timrå IK (har bara DIMMIGA minnen av den detaljen). Då fick det vara. Beträffande plats på vårdavdelning till en på senare tid flitig GB:skribent. Vänd dig med förtroende till mig. Vi har för tillfället gott om platser. Dessutom saknar vi f.n. överläkare vilket sätter stopp för alla utskrivningar. Detta skulle alltså garantera en mycket lång vårdtid.
TIK Bergslagen behövs alltså på läktaren. Det är ställt utom allt tvivel. Vi siktar på resa till Jönköping och tre poäng där. Tror du för övrigt att vi kan behöva ett negotips från DJ Hemp??? Jag kan efterlysa ett sådant på Giffarnas GB i så fall.
För mig går det inte ihop sig att Timrå skall slå Hv71 i KA.För det första är Hv71 ett otroligt bra hemmalag och för det andra är tik ett av elitseriens sämsta bortalag.Tik är ju t o m sämre än av traditionen bortasvaga Hv71.Men men större under har väl hänt.
Norma Jean Bell: Nu får du ju ta och kamma dig. Såg att ditt senaste inlägg plockats bort av censuren. Ett speciellt tack för det. Du pratar om elitism för att sedan häckla dina opponenter å det grövsta. Konsekvent, var ordet sa Bull!
Pg a det magra antalet rätta svar, eller rättare sagt inte ett enda svar överhuvudtaget, ställer jag återigen följande frågor med anknytning till kändisens ovanstående nick anspelar på.
Dagens (och gårdagens)frågor är.
Mellan denna Norma Jean och en annan minst lika känd person lär följande samtal ha ägt rum enligt myten:
Kvinnan: -Tänk om vi skulle få barn ihop och det skulle fått mitt utseende och ditt intellekt, vilket fantastiskt barn det skulle bli. Mannens korta svar blev. - Men tänk om det skulle bli tvärtom. Vilket öde!
1. Vem är kvinnan? 2. Vem är mannen? 3. Om denna gästboks NJB är detta hittills okända barn, vem fick rätt i sin profetia? Kvinnan eller mannen?
Fel, Norma Jean Bell är inte Marilyn Monroe. Hon är en svart amerikansk sångerska från 70-talet. Där brister hela iden med tävlandet. Annars är det 1Monroe-2Mailer. 3. Mannen.
Friskan: Jag är inte orolig eftersom dom största dumskallarna, på båda sidor, knappast kommer att spela supportermatchen. Allt i enlighet med principen mycket snack och lite verkstad. Det kommer att vara tämligen lugna och sansade människor som kommer att dra på sig den blå tröjan.
Lura ned mig i hörnen? Ha, det är ju där jag håller till. Och framför eget mål. Så försök bara. Och tränat har jag, har varit på is två gånger i år, och springer regelbundet. Men mycket till hockeyspelare är jag ändå inte.
Daniel i kungsör... när ryktet om attackopelns död nådde mig så blev jag orolig.. kunde inte tro att det var sant.. hoppas nu att hårdträningen a´la peo fixar till det??
Moverare... två ispass.. inte bra detta!! annars i denna fråga så hänvisar jag till Smokey..
Har dessutom ett signerat foto av Bröderna Hanson ovanför sängen, en vit Cooper 2000 hjälm, en klubba signerad av Mattias Wiklund, en tavla föreställande Ulf Samuelsson lätt maskerad till Robocop, i New York Rangers bortatröja, för övrigt målad av Björn Brånfeldt, och nästa vecka kommer mitt signerade foto föreställande Joey Kocur som jag beställt i dagarna.
Vill bara säga att vi har klart med ytterligare en domare till Supportermatchen. En domare med internationella domarmeriter och som enligt egen utsago är en bra skridskoåkare. Tillsammans med Sören Huring kommer han att utgöra en mycket kraftfull och respektingivande domarduo.
Smokey: Tränar på is en gång i veckan numera, och springer dessutom en till två gånger i veckan. Vad det nu är till för nytta.
Länets mest meriterade fotbollsdomare, nämligen Morgan Norman, som bland annat dömt Uefa-cupen, kommer att tillsammans med Sören Huring döma supportermatchen. Han är dessutom polis så ordningen lär inte bli något problem.
Spela hockey och ha kul om ni vill.