Lulekickan: Tänk att jag har samma åsikt om NSD som du har om Dagbladet och förmodligen också av samma sorts orsak. Fast mitt lag är rött och vitt, förstås ...
saly: Nu var du rolig va ? ( c : Självklart vill vi ju att ni tar ut VF så det ryker ! Har alla mina jobbar kompisar i Götet så jag vill inte att dom skall få gotta sig . Men det tråkiga är ju att vi får förmodligen er i semin då eller HV tror jag på .
saly: Men snälla, David Vyborny heter han väl. Annars så lever vi i nuet vad ni eventuellt har för lag om en 5-6 år eller i kommande NHL-strejken är just nu ointressant. Se nu till och vänd mot VF istället.
Har hela dagen funderat vilka jag helst vill möta i en semi, Leksand eller MoDo? Känns ungefär som det kvittar.
Skulle nu VF och FBK mot all förmodan gå vidare så går jag mot strömmen och säger FBK. Wallinheimo kontra Lundqvist var huvud orsaken. Sedan så tror jag att om Kimmos form håller i sig och om vi kan spela med samma fina defensiv som i Fredags så har vi chans att ta dem. 2-7 och 1-8 kan leda till underskattning från deras sida dessutom. Men hualigen vilka det än blir så får vi det svettigt. Men men vi har inget att förlora, förlorar vi 4 raka så är vi ändå de största vinnarna denna säsong.
Helg Ernest: Jo men knappast alla väl? Till nästa säsong lär Påhlsson, Salomonsson och Svartvadet kanske vara aktuella eftersom de har svårt att ta plats i NHL.
Jimmy: Modo Nyförvärv: Jens Karlsson, f, Frölunda, Mikael Pettersson, f, Modo, Andreas Salomonsson, f, Washington, Per Svartvadet f Atlanta Förluster Peter Hirsch, mv, Peter Högardh, f, Mif, Kim Staal, f, Mif, Stefan Öhman, f, TPS Åbo.
Bo Bly: Känner inte "Salle" så bra men han gjorde väl iaf ca 10 säsonger i MoDo´s A-lag, hade väl en misslyckad sejour i Tyskland om jag inte är fel ute också där mitt i. Så speciellt pengakåt kan han väl inte vara. Att han lämnade för Djurgården var ju bara bra för hans karriär behövde ett lyft efter alla år i Ö-vik och han slog äntligen igenom och blev landslagman och sedemera NHL-proffs.
Bo Bly: Okej då vet du mer än jag då. Men hur som helst så slog han igenom i Djurgården. Gjorde fighten med tränaren honom pengakåt eller vad bygger du att han skulle vara speciellt kåt på pengar på?
Helg Ernest: Det är väl många lag som visat intresse för honom. Som sagt de skrev ju bara upp lite rykten. De behöver då inte ha några belägg för de namn de lägger upp. Den artiklen gör dem inte till en skittidning.
Däremot när de går och skriver en löpsedel att Lindman skrivit på för Färjestad så sänks trovärdigheten helt klart. Expressen har mycket att lära av Sportbladet som dock även dem är långt ifrån klockrena emellanåt.
Jimmy: Riktigt så sant om Salles genombrott var det inte. Salomonsson har alltid vart en fantastiskt bra skridskoåkare men talangen lyckades han inte riktigt få att blomma ut, förrän Modo och Bäckman placerade honom som center sent på säsongen. Plötsligt stämde allt för honom och inte så långt efteråt så gjorde han debut i landslaget, fortfarande med Modo. DIF hittade här en perfekt torped. Salomonsson hade blommat ut, var landslagsman och självförtroendet var på topp, dessutom hade han de perfekta förutsättningarna som rollspelare. Med detta i bagaget så blev tiden i Djurgården en fullträff för Salle. Rollen som torped i DIF var nog ännu bättre än rollen som center i Modo och Andreas etablerade sig med det helt i landslaget.
Pengakåt? Modo kan inte matcha lönerna som storklubbarna erbjuder. Den nya utmaingen, storstadens lockelser, och Djurgårdens sätt att utnyttja hans talang är minst lika stora delar i hans önskan att byta lag. Salomonsson kommer troligtvis tillbaks till Modo igen. Han vill knappast missa "hemkomsten".
På söndag blir det säsongspremiär för undertecknad i Timrå. Jag vet, sent skola syndaren vakna. Hoppas bara att inte Modo ställer till med något, för visst blir det så att Timrå börjar borta då (om man lottas mot dom)?
Madde: Tror nog, att du kan börja boka in hotell-rum i Jönköping !!??? Scandic-hotell ligger precis bredvid Kinnarps Arena. Där bor TIMRÅ IK också när dom möter HV. Kan ju vara ett tillfälle !!??
Madde: Kan man fixa eget boende om det är så? Hur kommer det se ut om det blir aktuellt med övernattning, jag menar med regler osv. Är det något bestämt ännu?
klm: Det finns ingen sån princip! Lagen lottas enligt följande:
SM-kvartsfinaler: Lag 1-2 mot lag 7-8 och lag 3-4 mot lag 5-6. Här har vi matcherna: VF-MoDo, FBK-LIF och TIK-LHF, DIF-HV
SM-semifinaler Lag 1-2 - lag 3-4 I detta läget är ju ordningen mellan lagen oförändrad. Här lottas alltså i år enligt följande: VF/MoDo eller FBK mot TIK eller HV/DIF.
Exempel på detta finns i tidigare slutspel. 1993/94 lottades Brynäs IF och Malmö IF mot varandra trots att dom kom 2:a och 3:a i elitserien. Djurgårdens IF (5:a) och MoDo Hockey (8:a) möttes i den andra semin..
Dream Team: Det är möjligt att du har rätt, men samtidigt läste jag just här på Timrås forum på HS att Tommy Sandlin klagade 1995 och såg till att det blir ny lottning mellan de två bästa lagen mot de två sämsta... Så jag är fortfarande aningen osäker...
Därför skulle också lottningen kunnat skett ikväll, om Frölunda hade gått vidare.
klm: Om Frölunda gått vidare, kan dom väl ha lottat ändå. Då hade vi ju haft 1:an och 2:an klara att lotta mot antingen Timrå, HV eller DIF. Då hade ju ju haft blott en öppen match som ska avgöras... (T.ex VF-Timrå och FBK-HV/DIF...)
tjobba: Ja, i en Slutspels news på SVT Var Kurre Lundmark och Tommy Bostedt experter och Jhide frågade dom så Curre höll på FBK och Bostedt på Timrå. Även Curre höll med om att Lag moralen och kämpa glöden i Timrå skulle ta "oss" till seger. Det skulle också bli en interviu med Åkerblom, men den uteblev av någon annledning.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!