1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588916 inlägg · 6217 ämnen

Supporterresa

« · 235523 Till forumet

Sv: Supporterresa
Helg Ernest: Men bara ett är aktuellt på allvar.
Kommentera

Jimmy: Riktigt så sant om Salles genombrott var det inte. Salomonsson har alltid vart en fantastiskt bra skridskoåkare men talangen lyckades han inte riktigt få att blomma ut, förrän Modo och Bäckman placerade honom som center sent på säsongen. Plötsligt stämde allt för honom och inte så långt efteråt så gjorde han debut i landslaget, fortfarande med Modo. DIF hittade här en perfekt torped. Salomonsson hade blommat ut, var landslagsman och självförtroendet var på topp, dessutom hade han de perfekta förutsättningarna som rollspelare. Med detta i bagaget så blev tiden i Djurgården en fullträff för Salle. Rollen som torped i DIF var nog ännu bättre än rollen som center i Modo och Andreas etablerade sig med det helt i landslaget.

Pengakåt? Modo kan inte matcha lönerna som storklubbarna erbjuder. Den nya utmaingen, storstadens lockelser, och Djurgårdens sätt att utnyttja hans talang är minst lika stora delar i hans önskan att byta lag. Salomonsson kommer troligtvis tillbaks till Modo igen. Han vill knappast missa "hemkomsten".
Kommentera

Allihop: Klart att det ska bli resa oavsett vilka motståndarna blir.
Det kan även bli aktuellt med övernattning.
Kommentera

Madde: Majsigt. Pinnbröd och spökisar också?

På söndag blir det säsongspremiär för undertecknad i Timrå. Jag vet, sent skola syndaren vakna. Hoppas bara att inte Modo ställer till med något, för visst blir det så att Timrå börjar borta då (om man lottas mot dom)?
Kommentera

Bragd-Birger: Vi får väl se. Det beror på hur många vi blir =)

Jag hoppas på många resenärer oavsett vart vi hamnar!
Kommentera

Madde:
Tror nog, att du kan börja boka in hotell-rum i Jönköping !!???
Scandic-hotell ligger precis bredvid Kinnarps Arena. Där bor TIMRÅ IK också när dom möter HV.
Kan ju vara ett tillfälle !!??

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

hassebasse: TIK kan ej lottas mot HV. FBK, VF eller MoDo står på lotten...
Kommentera

Dream Team: Klart TIK kan lottas mot HV. Exempel: Färjestad, Timrå, HV och Modo till semi. Då lottas FBK och Timrå mot HV och Modo!

Allt enligt principen: Två bästa lagen lottas mot de två sämsta med utgångspunkt från elitserietabellen.
Kommentera

hassebasse: Jag tänkte börja kolla upp priser i Göteborg istället.
Det skulle vara skoj att åka ner dit igen men med andra supportrar denna gång.

Hotell blir det inte. Vi måste ta något billigare.
Kommentera

Madde: Modo vann och därmed ingen semifinal-lottning ikväll efter vad jag förstått av Radiosportens rapportering!
Kommentera

klm: Lite svårt att lotta då inte alla lagen är klara :)
Kommentera

Madde: Kan man fixa eget boende om det är så? Hur kommer det se ut om det blir aktuellt med övernattning, jag menar med regler osv. Är det något bestämt ännu?
Kommentera

klm: Det finns ingen sån princip! Lagen lottas enligt följande:

SM-kvartsfinaler: Lag 1-2 mot lag 7-8 och lag 3-4 mot lag 5-6.
Här har vi matcherna: VF-MoDo, FBK-LIF och TIK-LHF, DIF-HV

SM-semifinaler Lag 1-2 - lag 3-4
I detta läget är ju ordningen mellan lagen oförändrad. Här lottas alltså i år enligt följande: VF/MoDo eller FBK mot TIK eller HV/DIF.

Exempel på detta finns i tidigare slutspel. 1993/94 lottades Brynäs IF och Malmö IF mot varandra trots att dom kom 2:a och 3:a i elitserien. Djurgårdens IF (5:a) och MoDo Hockey (8:a) möttes i den andra semin..

Hela säsongen i bifogad fil..

Hoppas på MoDo nu...
Kommentera

Jag: Lättast är givetvis om alla bor på samma ställe.
Vi ska diskutera regler på tisdagkväll. Vi får återkomma.
Kommentera

Dream Team: Det är möjligt att du har rätt, men samtidigt läste jag just här på Timrås forum på HS att Tommy Sandlin klagade 1995 och såg till att det blir ny lottning mellan de två bästa lagen mot de två sämsta... Så jag är fortfarande aningen osäker...

Därför skulle också lottningen kunnat skett ikväll, om Frölunda hade gått vidare.
Kommentera

klm: Om Frölunda gått vidare, kan dom väl ha lottat ändå. Då hade vi ju haft 1:an och 2:an klara att lotta mot antingen Timrå, HV eller DIF. Då hade ju ju haft blott en öppen match som ska avgöras...
(T.ex VF-Timrå och FBK-HV/DIF...)

Men jag är heller inte helt hundra...
Kommentera

HV vann i kväll !!!

Detta kan få sensationella följder.
Anta att MoDo slår ut VF !!

Då blir det "öppen" lottning, eftersom det då ENDAST är FBK kvar av de två första i Elitserien.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

Härlig Sportkväll på 4an.

Timrå är veckans kanon och Leksand är utslagna ur slutspelet!
Kommentera

Dream Team: Ta en titt på det här och se vad du tror. Står fast vid att det kan bli Timrå och Färjestad som lottas mot Modo och HV exempelvis!
Kommentera

Madde: Svär inte i göstboken! ;)
Kommentera

gästboken ska det naturligtvis stå.
Kommentera

Jag: Förlåt... medias gullebarn har äntligen åkt ur menade jag.
Kommentera

klm: Ja, det verkar ju så. Visste faktiskt inte att det förekommit nån regeländring.
Vi får väl se om MoDo går vidare då...
Kommentera

Madde: SVTs var inte heller dålig !
Tommy Bostedt tippar att Timrå tar SM-Guld
Kommentera

Helg Ernest: var säger tommy boustedt det?
Kommentera

tjobba: Ja, i en Slutspels news på SVT Var Kurre Lundmark och Tommy Bostedt experter och Jhide frågade dom så
Curre höll på FBK och Bostedt på Timrå.
Även Curre höll med om att Lag moralen och kämpa glöden i Timrå skulle ta "oss" till seger. Det skulle också bli en interviu med Åkerblom, men den uteblev av någon annledning.
Kommentera

Helg Ernest: ok
Kommentera

Helg Ernest: De sa ju att de skulle få "kontakt med honom" men antagligen fick de inte det ..synd...
Kommentera

« · 235523