1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591417 inlägg · 6216 ämnen

Supporterresor

« · 570767 · » Till forumet

Supporterresor
En liten fundering....Nästa resa är den 29 okt till Stockholm, men blir man medlem får man åka med till Leksand den 10 okt för halva priset. Klart som f-n att man lova halva priset på en resa som inte finns......;-)
Kommentera

Sv: Supporterresor
Rox:
Menar du att matchen i Leksand den 10 oktober är inställd?
Kommentera

friskan: Nä, men om man tittar på supportersidan och läser om resor så står det inget om någon resa till Leksand, däremot om nästa resa som är den 29 okt.
Kommentera

Rox:
Jag gissar på att det behövs mer planering av en tågresa till Globen än att beställa bussar till Leksand.

Men det kan finnas andra förklaringar................
Kommentera

Rox: Ja; varför inte skriva om de resor som sker före "Globenresan"??
Kommentera

Fet-Ecke: Precis som Friskan skriver så bör det vara som så att det är den resan man lägger mest energi på, och som behöver mest skyltning iom att det är tågresa. Samt att man nog vill fylla sina 250 platser och därmed börjar annonsera tidigt.
Kommentera

Frella: samtidigt så är väl leksandsresan nästa resa? =P
Kommentera

actionleif: Iallafall en resa som är före tågresan .. de borde ju göra reklam för dom med .. annars blir det kanske svårt att få med folk ?
Kommentera

actionleif: Alla bortamatcher före är väl nästa resa? För finns intresse så åker man väl...
Kommentera

actionleif: Det var lite så jag menade - att man borde "ragga" folk till andra resor också.
Kommentera

Fet-Ecke: Men herregud det är väl inget jäkla dagis heller? Det är väl vuxna människor vi snackar om. Alla vet väl vid det här laget att det arrangeras resor till bortamatcherna. Det är bara att anmäla sig. Och om nu någon mot all förmodan inte vet det - så kan väl vi som är rutinerade resenärer upplysa våra mindre bekanta vänner om vad det är som gäller.

Det finns en supporterkiosk i hallen och det finns telefonnummer att ringa.

Det kan inte vara meningen att styrelsen skall göra allting. Lite möda får väl medlemmarna lägga ner också - inte sant?

Ibland kan man tro det är småskolan vi snackar om. När fröken stoppade ner läxböckerna åt en och skickade hem lappar till mamsen.

Det är ju skrattretande!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Ojdå! Ursäkta en lite mindre upplyst resenär för att man undrar! fanns inte någon större anledning till att brusa upp tycker jag, men vad vet jag som är mindre upplyst? Jättebra sätt att få medresenärer!
Sen kan jag medela herrn att han låg och skvalpade i pungen när jag föddes!
Kommentera

Fet-Ecke: Måste hålla med .. står det att nästa resa är mot DIF .. så börjar man ju undra om det inte blir någon resa före det ..
Kommentera

ernie eagle: Jättebra! På det här sättet lockar man verkligen folk till resorna..
Kommentera

Ärsch softa lite. Det kommer kompletteras med en lista över alla planerade resor på tikare.se snarast. Dock så gäller som sagt det gamla vanliga, finns det intresse att åka på resor som inte är inplanerade för stunden så arrangeras dom ändå. Finns det också intresse för att åka folk i en minibuss så är det bara att surra med SK om ekonomiskt bidrag.
Kommentera

Och anledningen till att det skyltas mest om tågresan är att vi helt enkelt måste fylla 250 platser för att det ska bli resa. Dra med polarna, lite spånken och ha kul utav fan. Fyll upp tåget nu så slipper vi bli tvungna att ragga företag som åker med. Allt för att ge laget det bästa stödet.
Kommentera

Knylan:
Får rabiata gamla surkärringar som älskar att gnälla på alla som engagerar sig, åka med?

Timrå IK är de bästa........
Kommentera

Fet-Ecke: Det hela handlar väl bara om att alla får dra sitt strå till stacken och bidra?

Jag har då blivit lärd hemifrån att saker och ting inte sker utav sig själv - hör inte någon av sig, RING DÅ SJÄLV!

Det är bästa sättet att få reda på någonting! Nu syftar jag inte enbart till dig. Utan nu skrev jag inlägget som en känga till samtliga supportrar.

Det verkar som att ALLA förväntar sig att den tillsatta styrelsen skall göra allting medan de övriga bara skall stå vid sidan om och vänta på att de skall hända någonting.

De är ju inte för inte som en efter en av de "gamla uvarna" som stått i fronten väljer att lägga ner p.g.a. bristande engagemang.

Det är ständigt ett jäkla gnällande om att de inte händer någonting inom SK. Men när det väl händer någonting - då är inte det bra heller!

Vi är faktiskt människor vi också som tagit på oss uppdraget att vara medlemmarnas ombud på idéell basis.

När det blåser snålt då ser man vilka som är beredda att dö för våra färger.

T ex hade kanske vi sluppit jaga sponsorer till dödagarna inför tågresan om t ex medlemmarna ställt upp i somras och varit P-vakter på IKEA där förtjänstmöjligheterna var väldigt stora.

Men intresset för att hjälpa till var lika kyligt som en istapp.

Och jag menar vi är väl ett tusental Timråsupportrar som genom åren varit på bortamatch vid något tillfälle, skall de då vara så svårt att räkna ut att det arrangeras resor till ALLA matcher där intresse finns - så har det väl förresten alltid varit?

Nu bär det sig inte bättre än så att det i princip enbart är Jimmy Hamrin som jobbar med hemsidan och nu skall han snart börja plugga igen och dessutom har i dagarna blivit sambo och håller på och röjer bland flyttkartonger och annat bråte för att snygga upp lite grand.

Du kan mer än gärna få hjälpa till att uppdatera hemsidan och skriva in korrekt information på hemsidan för att undvika att inga misstag begås, för en tydligare, rakare och effektivare kommunikation gentemot medlemmarna.

För att sprida budskapet från mun till mun är ju alldeles på tok för jobbigt och komplicerat!

Kommentera

friskan: Nej det får dom inte.

Nu är iaf resesidan uppdaterad.
Kommentera

Knylan: Nja, gör om och gör rätt, skulle jag nog säga!
Kommentera

Dream Team: Vad daltar du i? =)

Djurgårdstexten redigeras bort sen när jag får regler och sånt som ska in.
Kommentera

ernie eagle: Ja, vilka proportioner detta ämne fick. Jag skrev det för att vara lite ironisk, och inte meningen att smälla någon på fingrarna. Som jag skrev till dig tidigare Ernie, så är det inte alla som klappar en på axeln och säger -Vad bra gjort! Jag tycker ni som lever för detta gör ett kanonjobb för läktar/tifo/supporter.....blabla.... Jag tänker själv åka med på en del resor i år, bla Leksandsresan, mycket tack vare halvapriset-erbjudandet. För ska man åka med på några så måste man ju bli medlem, och varför inte ta chansen då.

Jag förstår oxå att man måste ragga ihop folk till tågresan, och därför börjar annonsera redan nu....

Sen har jag en fråga till, du verkar ju insatt så du kanske kan svara. Om vi är ca 900 medlemmar och alla bestämmer sig för att åka med till Leksand för halva priset, jag kan tänka mig att det inte kommer att gå isåfall. Kommer det nåt annat erbjudande till de som inte får plats då,eller...??
Kommentera

ernie eagle: Hmm, nu är du väl lite väl taskig mot Fet-Ecke.
Så tokig är han väl inte så att du vill ha med honom för att, citat: "undvika att inga misstag begås".

:-)}

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

Knylan: Regler? Sånt är väl onödigt. Dessutom verkar det ju vara *host* lättare att få till en sida på webben utan dem. Och bilen går bra annars? =)
Kommentera

Rox: Jag skall ge dig svar på en ytterst hypotetisk fråga, eftersom jag förstår din tankegång.

Nu är ju sannolikheten ytterst liten att något sådant skulle inträffa. Men självklart skulle vi ta en sittning inom SK med kort varsel om detta otroliga scenario skulle inträffa.

Får vi 700-800 supportrar till Leksand kommer jag fira av det största leendet i modern tid. Och även köpa in lite pyrotekniska grejer att fyra av.

Oj, vilken fest det skulle bli!

Men naturligt kommer någon sorts form att kompensation att utgå till medlemmarna om intresset kulle svälla. Det är ju för er medlemmar vi verkar - men inte utan vägledning och assistans!

Kommentera

ernie eagle: Eftersom jag i dag (2005-09-02) kommer att få mitt första medlemskort i TIK-Supporterklubb anser jag ditt inlägg om arbata på IKEA o.s.v. kan få vara osvarat. Däremot om du riktar något mot alla medlemmar så kan du hoppa över mitt namn i svaret. Jag inser att ni som arbetar med detta jobbar hårt och allt kan inte göras på en gång.
Nu tycker jag att vi låter detta ämne vila i frid (RIP) och ser fram emot en säsong där resandet med supporterklubben spränger alla gränser vad gäller antalet resenärer.
Kommentera

Frella:
Skall vi åka till Ejendals Arena i vinter och hälsa på hos Leksand så får jag väl hoppas på att ni inte är buskablyga.
www.leksandstars.com/byggbilder/050829/slides/147_4750.JPG
Kommentera

Per HApps: Är inte detta speakerbåset?
Kommentera

Redhat:
Nä, jag tro att det är ljugarbänken där masken sitter och ljuger i pressen ,
-Det var inte jag.
Kommentera

Om dessa tågbiljetterna till Djurgården borta tar slut, hur blir det för övriga supportrar då? Får de ta sig ner på egen hand, eller arrangeras en extra bussresa utöver tåget??
Kommentera

Fanzin: Tror inte det blir någon extra bussresa men vore mycket bättre ifall det blir en bussresa så mer folk kan ta sig ner dit, för det är alltid kul och det lär bli väldigt bra drag i globen eftersom det är på en lördag och hyffsat bra pris för att åka tåg dit ner.
Kommentera

LingaN: Jo men jag syftade på att antalet platser i tåget ( endast 75 kvar) skulle ta slut. Det är trots allt ett tag kvar tills den matchen. Så om det skulle visa sig att platserna blev slut, då undrade jag om man skulle sätta in en extra buss eller bussar. När släpper de biljetterna till Djurgårdsmatchen och vilken sektion ska man leta sig till?
Kommentera

Fanzin: Att isf då boka en buss borde väl vara klart aktuellt? Finns det gått om tid kvar, samtidigt som platserna tar slut på tåget, och intresse finns från mer håll borde man väl kunna boka upp en buss också.
Kommentera

Fanzin: Det kommer inte bli aktuellt med några bussar till Globen.

Det finns det inget folk för. Hela supporterstyrelsen åker tåg och publikvärdarna är upptagna.

Så sorry, grabben. Antingen bokar du plats på tåget nu och tar dig upp till Hudiksvall eller så tar du dej själv ner till Stockholm med Y-bussen eller reguljärt med ordinarir tidtabell alá SJ från Gävle.
Kommentera

ernie eagle: Okej

Hudiksvall? Nja, Gävlesektionen tar nog bilen.

Ska inte SK söka trumtillstånd som NBS gjorde när de åkte till Globen? :)
Kommentera

Fanzin: Japp, tåget stannar inte i Gävle. Det är stopp i Timrå. Sundsvall och Hudiksvall därefter non stop till Sthlm.

OK

Du gör som du vill...

Kommentera

ernie eagle:
Är det ett special chartrat tåg? med tanke på att det inte är fler stopp
Kommentera

ernie eagle: När man läser det, så börjar man undra. Om 4-5-6 Tikare vill hoppa på i gävle, vad hindrar ett stopp där? Jag överdriver och säger att det tar 5 minuter. Och med såna små marginaler kan jag aldrig tro att SK vågar resa på ;-) Vem kommer inte ihåg resan till Globen ifjol... Av det borde man ha lärt sig en resa.

Tror att samtliga på det där tåget kan tänka sig att åka 5 minuter tidigare, just för att EVENTUELLT plocka upp folk vid Gävle C, om sådana skulle finnas. Tänkas kan det göra att dessa ändå tar bil..men vilket fall som hellst.
Kommentera

tjobba: tryckfelsnisse var framme.. "Av det borde man ha lärt sig en läxa" ska det vara.
Kommentera

tjobba: Det är regler från SJ/Connex. Vi har tecknat ett avtal. Vår erfarenhet säger att frekvensen av antalet resande från Gävle är för lågt för att det skall löna sig.

Hudiksvall är alltså sista stoppet. Klubbat och klart. Så vill du känna gemenskapen får du lifta upp till Glada Hudik. Eller på eget bevåg ombesörja din resa ner.

Däremot kan jag inte svara på i dagsläget hur det blir med hemresan. Om det finns resande från Gävle som vill stiga av där.

Men nerresan går inget att göra något åt.

Bara gilla läget liksom...

Kommentera

ernie eagle: på så vis!

Nåja man är inte direkt handikappad, gäller att gilla läget som du säger.
Bara att anordna egen resa med eget glatt folk...får väl la duga det med!

Ses i The Big Ball!
Kommentera

ernie eagle: Har det alltså med priset att göra? Alltså ett fast pris (400kr) som gäller Fram till Hudik, och att man isf skulle bli tvungen att sänka det priset från gävle, och att DET i sin tur inte lönar sig?
Kommentera

Ska ni åka på Supporterresa och vara lika tysta som i Gärde i lördags så får ni göra en Madonna.
Playback.
Alltså ha förinspelat ljud med er i och köra genom hallens ljudanläggning.
Mima orkar ni väl i alla fall.
Eller åtminsone andas med öppen mun då och då.
Jag hoppas ni bandade Sundsvalls klack.
Kommentera

Moverare: Ni sjunger bara derbyn!
Kommentera

tjobba: Delvis har det väl det men sen brukar det inte vara många själar som brukar resa heller ifrån Gävle.

Det är enklare att ta ett stopp i Gävle med buss. Vi kommer sälja mackor och läsk och eventuellt öl ombord på tåget men bistrovagnen är stängd.
Tidtabellen måste följas....

Skillnaden hade varit enorm om vi anlitat personal för att servera mat på tåget, en sisådär 35-40.000kr dyrare vilket vi inom styrelsen ansåg var en kraftig fördyring och inte värt pengarna. De lägger vi på annat istället.

Så vi kommer förmodligen käka i anslutning till matchen i närheten av
Globen.

Kommentera

tjobba:
Äääh..Katterna sjunger inte..Dom hatar..
Kommentera

tjobba: "Ni sjunger bara derbyn"?
Kan inte påstå att jag hörde någon enda sjunga ordet "derby" i lördags.
Missade jag något?
Kommentera

gud: Gör vi inte alls. Inte bara.
Men borde inte ni komponera några käcka ramsor?
Kommentera

Moverare:

Ni kan ju bara sjunga på derbyna för annars är ni så fåf att det inte kan räknas som klack utan som duett hahaha
Kommentera

Moverare: Rättelse: "Ni sjunger bara på derby" - viss skillnad.

Det var det Timråklacken skanderade.
Kommentera

« · 570767 · »