gud: Njeet, Katter går på låda, det gör inte tikar :)
Ernie eagle: Jag antar ditt antagande. Men jag antar själv att det mesta hänger på antalet registrerade medlemmar i Gävleområdet, som knappast kan vara ett stort antal?
Robban: Klart som fan. Vad hade du väntat dig? Att jag skulle göra en virtuell våg för dig? 17 år? Hormonstinn? Se humorn i livet. Ta en ny bild där du inte ser lika överspänd ut. Och älska din nästa.
ernie eagle: Jag skulle aldrig sjunga skoterraggare, skulle för övrigt aldrig sjunga alls. Att köra skoter är en högre form av medvetande. I alla fall om man kör Ski-Doo.
Robban: Förlåt, förlåt, förlåt. Jag blandade ihop dig med Tjobba. Vi har haft en del duster. Det var absolut inte meningen att förlompa dig. Jag ber så mycket om ursäkt.
Moverare: Du ja. Men du är ju bara en pajas som kryper ihop axlarna och gömmer dig i ett hörn.
En annan står i klacken och eldar på och har dessutom en egen matchtröja med tryck, som jag är förbannat stolt över. Jag vågar göra det där lite vänstervridna och förbjudna sakerna.
Kom in i matchen! På med halsduken och vifta för f-n.
Jag skrev med glimten i ögat men utan smily dårå. Kanske svårt för dig att förstå? På bilden är jag knappast överspänd då den togs under frukost på SRF. Men jag är inte bitter.
Ja har en fråga: Ja ska se matchen i globen, jag vill gärna se matchen i timrå klacken såklart, måste ja köpa biljetter av er lr köper ja det i globen??
Moverare: Nej det gör du inte alls. Så illa vill jag ingen människa. Jag blir fullständigt okontrollerbar. En sida hos mej själv jag inte är alltför stolt över.
gud: Vi hatar också, men det ska vara så polerat och välmaskerat som möjligt. Om det kan man tycka vad som helst, älskar man sitt lag så ska det rent naturligt finnas ett kraftigt agg mot motståndarna. Sen om det är hat eller icke är upp till var och en att bedömma.
Brukar vara mycket surr om starkt ordet hata är, men låt oss vända på resonemanget. Hur starkt är egentligen inte ordet älska? Det finns oftast ett kraftigt samband mellan dom två orden och inte minst känslorna.
Djupt och tänkvärt - signerat Lacke 4-ever. (lite internt)
Knylan: Att hata ett hockeylag är lika homoerotiskt som att älska ett. Och jag är hetero, därför varken älskar eller hatar jag hockeylag. Damfotboll är däremot en helt annan sak.
Knylan: På isen och läktaren, ja. Men det innebär väl inte att man måste ta avstånd från människorna som lever för sitt lag och kunna umgås under trevliga former före - och efter matcherna???
Eller innebär HATA att man även skall göra upp utanför med påkar och slagträn enligt din filosofi?