Bettman: Precis blev lite orolig när jag såg att Benda var kring 34..det är många som börjat krokna då. Inte många är som Mandy!!! som åker omkring som en 23 åring fortfarande!! Många tappar både i fart o motivation typ Brynäs Wahlberg m-fl Skulle gärna vilja ha som ytterliggare komplement någon kanske 23 årig vass välväxt skidskoåkare/målskytt .. på väg uppåt i karriären
htikare: citat: "Man kanske jagar målskytt+ rutin inför slutdelen av serien.. men, annars håller jag generellt med dig.. Hellre en 25-26 årig mindre känd poängmakare än 33-34 åringar.. Men under säsong är kanske inga sådan yngre lediga utan det blir då dom som är i slutet på karriären"
Men jag tycker vi har så mycket rutin i den här truppen så det borde inte behövas nå mer, men man vet aldrig, kanske Nubben får tag i en gammal döing som får nytädning ;)
htikare: Vi måste tro på det lag vi har och inte gnälla som småbarn här i gb:n. Vi ligger trots allt inte toksist. Och, så jävla illa har ju inte laget presterat ändå fast dom är helt världelös. Vi har väl inga riktiga storfetförluster under säsongen. Ska väl vara i den sista mot HV då om den räknas in som en storfetförlust.
mike66: Man anar kanske att Crippe praktiskt taget bokstavligt nu bor under skivstången o benpressen.. från 10/12 fram till omstarten!! Hoppas du har hockeyprofeterat rätt!! jag är böjd att tro dig..tills vidare iaf.
Happyer: frågan är om Benda hade varit hetare om Nubben hade haft bättre koll på vem det är. Det är en riktigt bra hockeyspelare, och jag blir ytterst förvånad om dem lyckas hitta nån bättre än så.
Knylan: DB googlade efter agenter och fick napp på Bendas agent, fick tag på agenten på någon skrapig telefonlinje.
Agenten vädrar morgonluft och berättar i "förtroende" att det tagits kontakter med Timrå, agenters jobb är ju trots allt att skapa intresse kring sitt stall av spelare och DB svalde betet med glupsk aptit.
Så kan det gå till på sportredaktioner runt om i mellanmjölkslandet.
250kg kärlek: Hallo,titta på modos målis,han har ensam säkert plockat typ 10-15p till modo så pass bättre metrial spelarmässigt har väl inte modo jämfört med timrå eller har jag fel där,en bra MV är värt mycket.
RocknRolf2: Känns på något sätt som att Kent Norberg bör ha fetare koll än tex Gustav Tägtström på DB. Och han sa att Benda aldrig varit på tal. Man har säkert surrat lite flyktig med hans agent, men det har uppenbarligen aldrig varit riktigt nära.
Svoboda blev ett hett namn när det inte gick att lösa Kimmo Kapanen från KalPa. Däremot kommer inte tyske centern Jan Benda till Timrå, som vissa mediauppgifter gjort gällande. – Han är inte aktuell, säger Timrås sportchef Kent Norberg.
Har funderat varför Nubben inte kommenterat namnet Benda tidigare. Är dessutom bara Dagbladet som skrivit om det.. ST har varit knäpptyst angående fallet Benda. Min slutsats är att det var fiskning av Agenten. :)
Hoppas att nu Uffe Dahlén snörar på sig Charlie Chaplin-grillorna. Själv så litar jag benhårt på att Hallin kommer tillbaka och bara börjar att tokösa in baljor.
Svoboda, låter lite som Torsboda eller nåt dårå. Avslutningsvis vill jag bara lägga in en brasklapp. Det kommer snart att släppa för Crippe också. Glöm bara inte var ni läste det här som jag skrivit först.
Knylan: klart Benda har varit på tal? I alla fall enligt hans agent och svenska och tjeckiska nyhetssidor. Den tredje lär väl med all sannolikhet vara Saarela.
Till er som missade kvällens möte: Jag tycker synd om er. Abnormt givande.
Jan Benda har aldrig ens varit på tal, om nu inte Kent Norberg maskade bigtime, men det tror jag absolut inte. Däremot så jobbas det på ett annat namn. Blir det den mannen (eller kvinnan/ JÄMO) så blir det bara han och och Svoboda. Skiter det sig så kan det bli fler. Kontentan då är väl att karln är dyr, och välmeriterad förmodligen.
Hur jäkla mycket jag försöker övertalas om att man måste börja bygga bakifrån och därmed har en målvakt varit mycket viktig att få hit så börjar jag svettas en aning. Vi har inte gjort nog med mål och kommer knappast göra det med en supermålis heller. Det måste till en-två riktigt duktiga centrar för att lugna mina nerver.
Övertygad om att det jobbas som aldrig förr bakom kulisserna men visst börjar det kännas en aning pirrigt.
tjobba: Jo det är klart, Benda var ju för bra för att vara sann. Faan. Vi får hoppas på Saarela då (stålar verkar man ju vara beredda att lägga ut om man ville ha Benda). Saarela tycker jag inte alls är lika het som Benda men vafan han kan säkert tillföra en del. Kommer det ingen forward alls det här fönstret så blir man ju lite besviken trots allt. Men Svoboda var oväntat och jävligt viktigt iaf
tjobba: mycket möjligt. Tyvärr verkar det ju ha skitit sig med Benda (min favorit...buuuhuu!). Men whattaheck, idag har vi gjort klar med en tjeckisk landslagsmålis (!) så det är inte läge att lipa
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
Många tappar både i fart o motivation typ Brynäs Wahlberg m-fl
Skulle gärna vilja ha som ytterliggare komplement någon kanske 23 årig vass välväxt skidskoåkare/målskytt .. på väg uppåt i karriären