Molla gav det laget behövde, ett förbättrat defensivt spel och det tackar jag för men det känns inte som Timrå's spel men som sagt tackar Molla för all din tid i TIK även om den inte var lång så är den uppskattad
mike66: Skulle Onkel Fester dyka upp med sin fula nuna så blir det inga Fester i ladan, snarare skitskraja supportrar som inte vet hur fort nog man ska komma därifrån.
Men då står den store lurven Lurch vid utgångarna, klonad, o kastar in oss alla o tvingas se hur familjen Addams rockar isen med Fester som partyarrangör.
Hua hua!
Jag har kryssat hela tiden o fortsätter med detta hellre Kalle Anka går å bio än se kalla handen komma upp o peka att nu är det bara att gå hem!
Tack Molin för en bra insats. Jag var riktigt sur när du dök upp men med facit i hand ett klokt drag. Dessutom lär ditt marknadsvärde ha ökat som en följd av den första riktiga framgången på nivån över allsvenskan.
Ändå är det sunt att Molin inte får fortsätta. Molla var själva symbolen för allt som inte var Timrå under åren i Lövenbåset. Fulhockey, löjliga utspel och ständigt gnäll på domare och motståndare. Raka motsatsen till mys-Peo. I Timrå har han varit sportslig (eller är jag hemmablind?) i alla kommentarer vilket ger heder. Dessutom var det uppenbarligen helt rätt med en anti-Peo med tanke på att laget kört fast helt.
Skulle det bli något med Lill-Kenta så låter det spännande. Visst frågetecken då jag inte riktigt har någon känsla för vad han står för hockeymässigt. Han fick ju gå från DIF när han inte svalde torpedhockeyn med hull och hår. Timrå är inte torpeder men jag hoppas att det inte är motstånd mot offensiv hockey som var problemet. Gärna full fart framåt. Nyköping gjorde ju mycket mål i alla fall, det är nästan mer meriterande än DIF-säsongen.
Onkel Fester - nä fy fan. Honom ska vi INTE ha. Hellre Per-Åke Sundholm...
Annars verkar truppen lunka på. Orkar inte läsa ikapp en veckas hockeysnack men rent spontant tycker jag att det är stabilt med etablerade finska FM-spelare men det får inte bli för många. Fyra känns lagom. Styf är helrätt. (kör över Fagemo) Lill-Zäta, Tägtström och Hansson, välj det alternativet istället för halvhyffsade allsvenskar. Om Tord Johansson fixar rutor på magarna så kan det bli bra ändå. Det går att få ut mer av fjolårstruppen.
Linköping satsar. Mest spännande under silly season.
"Molla" är en taktiker och en tuff coach. Kent Johansson känns mer som en Peo Larsson-kopia. Står längst bak i båset med händerna i kors och häver inte ur sig mycket.
När det gäller tränarsidan så känns det helt okej att byta. "Molla" gjorde ett bra jobb i TIK, men det känns som att "Molla-hockeyn" inte går att ta så mycket längre.
Om vi snackar nya namn är beredd att ta vem som helst förutom Roger Melin. Han står typ två mil längre ner än näst sista namn på min lista.
Skarin: Kalle Anka Hockey??? Vad är det för fel på han nurå?? Hur många generationer har inte fått "Kalle" läst av en trött moder innan uppsökandet av John Blund,,,så hoppa inte på Kalle då blir jag arg. Men med tanke på Hans klädsel (Blå sjömanskostym med vita eller gula ränder) och defackto att man har damasker i Hockey så passar kanske hans Farbror in, som dessutom har Röd rock och massa pengar,,,,är en lösning jag tror på bara inte rivalen John Pluring lägger näsan i blöt
Hade personligen gärna sett att "Molla" fått stanna kvar, men nu utgår jag ifrån att klubben har ett riktigt intressant nytt namn att presentera inom en snar framtid... Annars har ett allvarligt misstag skett, ännu en gång!
Tackar också Molla, han räddade oss från degradering utan att tvinga fram grishockey. Jag hade gärna sett honom som coach ett år till. Själv hoppas jag på Tommy Sandlin med Anders Huss som andreman. Professor Sandlin är väl inte känd för spektakulära utspel i båset, men fan vad den killen har gjort innan han hamnade i kallraset!
Freddan, tack! En generationsväxling i målet är väl ett mål och ett krav när du lär ut vad du kan till junisarna. Själv kan du gå in och rädda matcher när du vill.
Tycker också att det synd att Molin inte får en chans en hel säsong... En sak jag tycker är märklig rent allmänt i dagens ishockey är att spelarna många gånger värvas innan coachen/tränaren.. Hur vet de värvningsansvariga vilka filosofi nästa coach kommer att ha och vilka spelare som passar in i det systemet ???
Bo Bly: Björn Borg är ju ett aktuellt namn som Davis Cup-tränare...No comments! Ingen jävel ber väl Sandlin att han ska lira tre perioder, han ska bygga ett lag som kan vinna matcher, och gör han det slipper han ryta i båset, det var väl det han gjorde en gång i tiden, med "viss" framgång!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.