1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596047 inlägg · 6217 ämnen

Tack o adjö!

Sv:Tack o adjö!
RocknRolf2: Du har en gynnsam sits i din iver att underblåsa desperation. Det går dåligt, alla är dåliga, någon måste ta ansvar, skandal att ingen annan än jag kunde förutse detta, helt utan erfarenhet är jag bättre än alla andra på att se vad truppen behöver och jag vet att pengar finns.

Det kan vara läge att inse att du troligen inte har sådan insyn att du kan yttra dig på det sätt som du gör.

------------------

Det kanske vidare är läge att förstå att en värvning inte är en del värvning om en spelare misslyckas. Dessutom och framförallt borde du tänka på att det idag inte finns en enda spelare i TIK som ligger på sin normala kapacitet. Du skriver som om du har insikt i elitserieföreningarnas värvningssituation. Klart är att du inte har det... Frågan är för övrigt om du har glömt bort Nubbens goda arbete med att plocka toppspelare tidigare.

Du påstår att nyförvärven presterar på sin normala nivå. Jag orkar bara med ett exempel på att du har fel - Jag har sett Wennerberg ända sedan tiden i Vilhelmina och jag kan lova att han har fler växlar. Den värvningen jublade jag åt länge.

När ska du inse att vi tappade Hagos, Nordgren och Jonte precis innan säsongen började. När det gäller klubbens hantering av Jontes situation är jag stolt över att vi har en sportchef som månar om människor. Just den aktuella affären gav Timrå ett mkt gott rykte i hockeysverige. Spelare trivs i Timrå och det är till stor del Nubbens förtjänst.

Du ska slutligen också komma ihåg att vårt mål är slutspel och det är klart inom räckhåll.

Du är en skam för oss andra supportrar! Du är fartblind, vrålar i fel läge och beter dig extremt uppviglande och tendentiöst.

Kapten Blod:
Tack Kapten Blod.
Mycket bra skrivet.
Klokt och med eftertanke.

Beträffande Wennerberg har Du redan fått rätt. sedan Frölunda före jul har han varit en av de bätrre i laget Ser också att han blir smartare som spelare, det blir inte så många "onödiga" utvisningar. Kommer att bli mycket nyttig under de frostveckor som följer.

Kapten Blod:

Jag bugar och bockar för ett klockrent inlägg.

Kapten Blod:Mycket bra skrivet hoppas att folk förstår bara:)

Poffa: läste i tidningen att leksand gjort minst mål i tiderna i årets elitserie, hahaha, men timrå är väl inte långt efter va hahha
snacka om att dom har geleråttor i armarna hela tiden

Tack och lov för LHC:s kvittering i slutet, även om vi måste lösa detta själva i slutändan. Läskigt att vi kan spela bort slutspelet om vi torskar mot DIF = 7 poäng efter...
Sedan SSK...huuu

I alla fall,
För den som är intresserad och vill ha lite omväxling på lokalblaskorna, Wennerholm, Anrell etc så kan jag rekommendera DNs krönikörer Esk och Fransson. Mycket nyanserade, insatta och bra krönikor.

Idag analyseras både SSK och DIF, där man tex konstaterade att DIFs situation skiljer sig lite från bottenkollegornas. Man blev sågade vid fotknölarna redan i somras/höstas. När sedan den knackiga inledningen kom så uteblev kritiken av spelare och ledare nästan helt, eftersom det inte förväntades mer. Vad var det då för bra med det. Jo - Spelare och ledare fick andrum och kunde gemensamt knyta näven i byxan - utskrattade, utdömda....
Känns situationen igen??? Just det - TIK 2000-2003

Vad gäller SSK konstaterar man vad alla vi som varit där också kan se - AXA arena är ett skämt. Om det var vad de fick för 125 mille så måste vi ha trollat med våra 45!!

Tyvärr konstaterar Esk i slutet också nått riktigt läskigt. Nämligen att SSK:s mardrömssits kan bli deras räddning. Hälften av matcherna kvar mot en derbygrupp av lag som laddar för slutspel och har helt annat i tankarna... Kanske kan det vändas till deras fördel. Hmmm. Vinst mot HV och oavgjort mot LHC - Han kan mycket väl ha en poäng.

Slutsatsen är alltså - DETTA MÅSTE VI GREJA SJÄLVA!!!! Vi får spotta i nävarna och hoppas att Kenta gör vad han är bäst på - Får en utdömd trupp som ingen tror på att börja prestera över hela linjen

KOM IGEN TIMRÅ!!

Kapten Blod: men vafan, du har fel!

"Det kanske vidare är läge att förstå att en värvning inte är en del värvning om en spelare misslyckas"
- som sagt, jag ser värvningarna som ett kollektiv. De måste fylla olika funktioner för laget både för att nå framgång själva och nå framgång i laget. Där misslyckades man med att hitta olika spelartyper.

"Dessutom och framförallt borde du tänka på att det idag inte finns en enda spelare i TIK som ligger på sin normala kapacitet"
- du måste skämta med mig! Jag har tamefan sett Wennerberg i evigheter jag med, och undantaget 02/03 så har han varit i Modo exakt vad han är i Timrå idag! jag orkar med fler exempel: Presterar Ström sämre än vanligt? i helvete, han har varit slut i flera år! presterar Nielsen/regin sämre än vanligt? No fuckin way, de behöver mer tid på sig! Presterar CJ-Johansson sämre än vanligt? omöjligt, han har ju aldrig spelat på elitnivå förut. Presterar Oksa sämre än vanligt? ytterst tveksamt med tanke på hans statistik i Finland.
I dagsläget skiter jag i Nubbens arbete tidigare. Det ger han ingen amnesti nu. Så funkar det för de flesta yrken (bl a elitserietränare) och i mina ögon även för en sportchef.

"Du skriver som om du har insikt i elitserieföreningarnas värvningssituation"
- så vi hade med vår bästa ekonomi någonsin inte råd att värva mer namnkunnigt än Lakkonnen som spets? Eller? Lustigt att flera elitserielag med motsvarande eller sämre ekonomi hade det. Sen har vi ju diverse andra klubbar i Europa... Lustigt dessutom att vi nu mitt under säsongen helt plötsligt har råd att jaga toppspelare. Vart i helvete var dem pengarna i april/maj osv? va?!

"När ska du inse att vi tappade Hagos, Nordgren och Jonte precis innan säsongen började. När det gäller klubbens hantering av Jontes situation är jag stolt över att vi har en sportchef som månar om människor."

- Jag et inte hur mycket jag hört det där skitsnacket, men jag ger mig aldrig! Ditt påstående är bara patetiskt och verklighetsfrånvänt. Hur i helvete kan du säga att vi tappade Hagos då när det var så gott som klart att han skulle sticka sen fan i mars/april?!! Jag tror inte Nubben räknade han till lagbygget. Ja Hedström har jag snackat mycket om och det är samma sak där. Anaheim visade tidigt intresse för denne framträdande och billiga vm-spelare! Om man räknar honom som en given spelare till lagbygget är det utomordentligt korkat! Ett självmål som jag inte är sen att attackera. Sen kanske Nubben gjorde rätt med att ge honom bufferttid, men vafasen, det hindrar väl inte Nubben från att gå ut hårt och leta ersättare tidigt? precis som hela klubbens ekonomi skulle krascha om man gjorde ett par lite tyngre värvningar i det läget. (förstecenter! bättre målis! osv)
...Så du tycker alltså att det var helt okej om man tog för givet att både Hagos (!) och Hedström skulle spela i Timrå i höst och satsade på dessa som nyckelspelare? Jag har väl fan aldrig hört på maken sånt skitsnack! jag och mina hockeyintresserade polare måste som sagt vara ett unikt släkte som fattade att NHL skulle starta och dessa spelare dra.

Vafan är det frågan om egentligen? masspsykos?

uppviglare, ja tacka fan för det när man får höra sånt här skitsnack!

Kapten Blod: kuriosa, Strålman och Warg har presterat bättre än vanligt, och Laakkonen klart sämre än vanligt. Strålman och Warg är dock inte nyckelspelare som bär ett lag (inte än)

RocknRolf2: De bär ju iaf Timrå just nu...utan dem hade vi nog stoltserat med en 12e plats.

Frella: Det är ingen som bär Timrå just nu, och det har det inte varit på länge heller. Warg gör en del poäng och det är bra, men han är ingen spelfördelare eller förstecenter för det.
Strålman finns det utveckling i, men han behöver också mer tid på sig

RocknRolf2: Du förstår väl att jag stillatigande inte kan ta denna svada av ogrundade påståenden. Replik kommer under morgondagen - var så säker!

Kapten Blod: hit me! jag är väldigt intresserad av att höra hur du kan påstå att spelare som Ström och CJ-Johansson presterar sämre än vanligt.
Eller att det var oväntat att Hagos och Hedström skulle dra.

Kapten Blod: Hedström - vm-spelare (med framgång), billig och villig att spela over there. Där har du min grund. Var är din ? !

RocknRolf2:

Tror att det är så här.

Nykomling: Du vet att det kommer att bli svårt, så då krigar du som ett djur.

År 2: Svåraste som alla vet.

År 3: Någorlunda stabil, fortfarande framåtanda.

År 4, 5, 6: Nu har det smugit sig i ett lugn, och en farlig övertro på truppen, laget, organisationen osv...

Vidare: Nu har man kommit över detta (Förhoppningsvis), och verkligen blivit ETABLERADE.

Sedan går det naturligtvis lite upp och ned under denna tid oxå, men i stora drag...

RocknRolf2:

Vet inte om jag tycker att diskusionen om årets förvärv är ngt att diskutera just nu. Ev. nya kanske.

Just nu gäller det att göra det bästa möjliga av situationen, och sedan kanske dra lärdom av det som varit.

Låt oss nu sluta upp bakom vårt kära TIK, och visa vårt stöd.

FORZA !!!

RocknRolf2: Nej det är väl så, men faktum är väl att nyförvärven är de som iaf försöker bära Timrå just nu. Warg, Regin, Strålman är de som är hetast match efter match. Det är de gamla rävarna som sviker enormt. De enda som bidrar där är Nilsson, Hallin och Manderville, till viss del också Styf.

Men Aalto, Sanny, Robban, Crippe, Gahn, Kalle, Svedberg är iskalla, match efter match. Och det håller inte om det bara är en till två kedjor samt ett backpar som klarar av att spela på den här nivån och när det blåser motvind.

Frella: jo du har rätt. Så varför ger jag mig på nyförvärven och inte dem "gamla" spelarna? Tja, därför att jag vet vad Aalto, Sanny, Robban m fl. har kapacitet att prestera. Det är spelare som varit bra under flera säsonger.
Däremot tror jag inte det finns ett skit mer att hämta av flera av nyförvärven. Jag tror bara inte att dessa spelare kommer genomgå en mirakulös förvandling och helt plötsligt spela på en helt annan nivå än de gjort på många år, i flera fall någonsin.

RocknRolf2: Godnatt Agda det är dags nu...

RocknRolf2:

[jo du har rätt. Så varför ger jag mig på nyförvärven och inte dem "gamla" spelarna?  Tja, därför att jag vet vad Aalto, Sanny, Robban m fl. har kapacitet att prestera. Det är spelare som varit bra under flera säsonger.]

[I dagsläget skiter jag i Nubbens arbete tidigare. Det ger han ingen amnesti nu. Så funkar det för de flesta yrken (bl a elitserietränare) och i mina ögon även för en sportchef.]

Så du låter alltså Aalto, Sanny och Robban leva på gamla meriter, men Nubben som gjort ett bra jobb under flera säsonger få inte leva på gamla meriter?

Poffa: Japp. Därför att jag tror att orsaken till detta havrerande är den Nubbens misslyckade försäsong. Med bättre nyförvärv - vips så hade Aalto, Sanny och Robban hittat sina gamla vanliga roller bättre.

RocknRolf2: Aalto har varit bra en säsong, då med Aki Berg bredvid sig, så där avvaktar jag nog. Visst offensivt vapen är han, men rent bedrövlig i egen zon. Sanny leker världsmästare och gör allting skitsvårt. Robban är lika trött som ifjol, liten förbättring senast, hoppas det håller i sig. Crippe ser mer oinspirerad ut än vad Crippe kan göra. Likaså Gahn.

Cred till Wennerberg och Sloan som åtminstone kör på och stångas i sargerna, jämfört med de ovan nämnda som går in och petar lite försynt med klubban.

RocknRolf2: Alltså är de gamla spelarna inte bättre än såhär egentligen? De måste alltså ha en Gunno, Krykov eller Zäta bredvid sig för att fungera? Då skeppar jag nog hellre de gamla spelarna...

Frella: ok, själv tycker jag Robban och Chrippe trots deras tveksamma form nu är klart bättre än Wennerberg/Sloan. Tycker Robban dessutom var riktigt bra första 20-25 matcherna den här säsongen. Wennerberg har konstant varit kass.

RocknRolf2:

Hmm, funkar det även åt andra hållet? Om de gamla spelarna varit bättre hade nykomlingarna presterat bättre då? Eller är det så att de gamla spelarna är så dåliga att det krävs storspelare runt dem för att de ska vara bra?

Frella: Aalto är ju dessutom fortfarande Timrås bäste poängplockare. Så länge han är det kan jag inte direkt skälla på honom. Han är viktig.

RocknRolf2: Tveksamma form nu? Robban har varit underkänd och inte stått att känna igen större delen av säsongen, bättring senast i intensitet. Starkt att trots det ha gjort 8 mål, det ska han ha beröm för.

Crippe har väl i nuläget en matchtemperatur på -30, och det verkar gå stadigt neråt.

Wennerberg har varit underkänd en längre tid, men har på slutet visat en uppåtgående form.

Sloan ligger även han på minus i matchform, men har iaf sett något piggare ut på slutet.

Poffa: De gamla spelarna är och har varit typiska lagkuggar, hårt jobbande spelare som har fyllt sin roll i laget. De har gjort en del poäng och gör faktiskt inte särskilt mycket mindre poäng i dagsläget än förut. De är varken spelarfördelare eller målskyttar, så ja, de behöver spelare med spetskompetens i sin omgivning.
Så är det de gamla spelarna eller lagbygget (nyförvärven) som är felet? Hade laget presterat bättre om nyförvärven hade uppfyllt några av de kvalitéer som de gamla spelarna hade runt omkring sig hade förut? tveklöst.

Ta bort Svartvadet, Salomonsson, Horava, Krizan, Pavlikovsky från Modo och ersätt dessa med klart sämre spelare. Tror du Modos övriga spelare skulle bli bättre/sämre?

Jag menar inte att Timrå skulle ersätta allt man tappat, men i alla fall prestera nån, ett par tyngre värvningar. Punkt.

Frella: som sagt, jag tyckte Robban var helt okej under första ca 20 omgångarna. Det är jag knappast ensam om heller, räkna ut hans snittbetyg i st t ex.

Frella: ditt 16.32. Jo, de gamla spelarna är bättre än såhär, i ett lag som är någorlunda rätt komponerat. Varför skälla på nyförvärven? jo för att deras spelartyper inte tillför ett skvatt. Såna hade vi ju redan.

RocknRolf2: Håller med dig helt ang. Robban. Utan att utgå ifrån hans betyg i tidningen anser jag att han tillsammans med Manderville var den viktigaste spelaren under de första 20 omgångarna.

Vet inte om vi kommer så mycket längre i den här diskussionen nu, men...
Vi har de spelare vi har i år. Eventuella förändringar i nästa transferfönster kommer i viljet fallk att vara marginella - dvs en eller två spelare.

Jag har väntat och väntat på förstärkningar i målskyttet, men gett upp nu. I stället hoppas jag på Kentas förmåga att göra ett sammansvetsat lag av detta numera utdömda kadaver, bespottat och nederlagstippat etc etc.
Det är möjligen vad som kan rädda det som räddas kan.

I övrigt har ju Oksa en mycket bra analys i dagens Dagblad:
"– Jag tyckte inte att det var mellan stolparna vi hade de största problemen. Men det är inte jag som tar de besluten, säger Oksa, som tycker att laget skulle behövt en förstärkning på forwardssidan istället.
– Det är tufft för målvakterna när man gör så pass få mål som vi har gjort. Gör man bara två-tre mål per match så blir ett misstag av målvakten ofta ödesdigert, säger Oksa, som dock vägrar deppa alltför mycket."

Har inte orkat räkna efter, men visst är det ju så att om motståndarna gör två mål så är våra chanser till 3 poäng nästan borta, med dagens målsnitt. Tidigare år hade detta kunnat sluta 4-1, 5-2 4-3 eller vad fan som helst, men nu vet man att det i stort sett är kört om motståndarna gör fler än ett mål. Det sätter ju utan tvivel försvaret, med målvakten i spetsen, i en närmast omänsklig situation. Nolltolerans...

Näe... Ge oss nu två målgörare och en Kenta som får laget att knyta sig samman så spelar vi i ES nästa år med!

RocknRolf2: Men även om laget är felkomponerat så måste ju de gamla spelarna fortfarande ha kvar så pass mycket heder i korppen att man ger allt i varje byte? Det gör man inte nu.

Och vad gäller Robbans betyg i ST så väljer jag att se med egna ögon, och i dem är Robban en besvikelse. Det här året och förra.

Frella: okej, ja då har vi har olika uppfattningar om Robbans prestationer. Refererade bara till ST för att visa att jag inte direkt är ensam där. Förutom Bergius är El Maco är en etablerad skribent som håller med mig i den frågan (2005-11-24 02:41): "Carlsson och Hallin har gjort allt man kan begära och mer därtill".

Men som sagt, folk ser hockey olika.

Frella: sedan tycker jag inte det är i kämpatakterna det brister - vissa byten i vissa matcher kanske, men knappast i längden. Nej där är det det lagets kollektiva kunnande som avgör

RocknRolf2: Kämpar gör man väl, men då det inter ser ut som många tror på vad de gör så faller det hela ganska platt. Ser oinspirerat och segt ut på många håll. Sällan man är etta i närkamper osv, förutom då i 3e perioderna då det redan är kört...

RocknRolf2: Jag måste också gå in och hålla med dig där angående Robert Carlsson.

Här kommer "facit" hittills på vilka som har presterat vad.

OBS! Betygen sätts delvis efter vilka FÖRVÄNTNINGAR jag hade på spelarna innan säsongen började.

5 - Landslagsklass
4 - Bra
3 - Godkänd
2 - Dålig
1 - Bytes ut snarast vid nästa transferfönster

Målvakter:
1. Adam Svoboda - 3
35. Johan Asplund - 2,5
39. Mika Oksa - 2,5

Backar:
6. Anton Strålman - 4
8. Sanny Lindström - 3
36. Pär Styf - 3
38. Teemu Aalto - 3
9. Kalle Koskinen - 2,5
7. Johan Svedberg - 2,5
21. Mats Hansson - 2,5
52. Carl-Johan Johansson - 1

Forwards:
28. Kent Manderville - 4
79. Fredrik Warg - 3,5
16. Per Hallin - 3,5
12. Robert Carlsson - 3
(51. Valeri Krykov - 3)
13. Peter Regin - 2,5
24. Magnus Nilsson - 2,5
26. Mattias Wennerberg - 2
11. Blake Sloan - 2
15. Frans Nielsen - 2
17. Kristian Gahn - 2
47. Peter Ström - 2
10. Christian Söderström - 1,5

Laken: Så, om jag har förstått dig rätt, så hade du alltså större förväntningar på Oksa och Asplund än på landslagsmålvakten Svoboda.

Paddan: Nej, jag hade ungefär lika stora förhoppningar på Oksa och Svoboda - eftersom de båda är värvade för att bli förstemålvakt.
Lite lägre förhoppningar på Asplund således.

RocknRolf2: Jag brukar hacka på dina inlägg ner det bara blir kopior på varandra men nu vill jag tacka för ditt inlägg Igår kl. 16:51. Välbalanserat. Hoppas du kan fortsätta att skriva inlägg på en sådan nivå.

Nu får vi alla kämpa med näbbar och klor...... och labbar och fötter och fotknölar och spadar och kättingar och slipmaskiner och skruvdragare och cirkelsågar och skohorn och penvässare och fan och hans moster och alla, till stånds, möjliga medel för att parkera på rätt sida om strecket.

RR2: Överbelastad på arbetet. Jag filar på mitt svar till imorgon! Jag uppfattar dock din inställning enligt följande.

Dumenar att de prestationer som nyförvärven isolerat utför idag är vad man hade att räkna med… Misslyckandet ligger i Nubbens oförmåga att inse detta och att vidare inse att de enskilda nyförvärven inte skulle klara de uppgifter som de roller som fanns att fördela innehöll. Du riktar också kritik mot Nubben för hans hantering av lagbygget inför frågan om vissa spelare skulle försvinna till NHL. Slutligen anser du att kritik inte är lika berättigad avseende de som inte är nyförvärv eftersom du redan vet att de kan, d.v.s. de ligger under sin nivå.

Kapten Blod: ungefär så ja, men inte riktigt. jag menar inte att man hade räknat med att nyförvärven skulle prestera som de gör (i så fall hade ju Nubben aldrig värvat dem får vi hoppas). Nej, jag menar att nyförvärven presterar på samma nivå som de gjort en längre tid i sina respektive klubbar tidigare. Alltså har dem egentligen inte floppat. Floppen är istället att man snålade och räknade med att alla nyförvärv skulle prestera så oerhört mycket bättre i Timrå än tidigare. Knappt ett etablerat namn (Laakkonen?!) trots att man tappat i princip alla producerande nyckelspelare (nu blev det upprepning igen, men bara så att du inte misstolkar mig).

Dessutom anser jag att den befintliga truppen var beroende av vissa särskilda spelartyper för att hitta sina normala roller, spelartyper som man misslyckades tillföra laget under försäsongen.

btw. tack för cred sargad!

RR2: Jag anser att du har fel på några viktiga punkter.

1. Kritiken mot Nubben avseende värvningarna:
Här kan man till att börja med märka att du anser dig ha större kunskap än Nubben när det gäller nyförvärvens kapacitet. Tillåt mig tvivla. Du hittar förklaringen till årets dåliga resultat dels i de värvningar som faktiskt gjordes (samt även brist på de ”rätta” nyförvärven). Detta är ett mycket förenklat sätt att se det på. När ett lag av ngn anledning börjar få resultat emot sig är det lätt att allt hamnar i en nedåtgående spiral. Alla blir sämre än vad de egentligen är - detta gäller givetvis också nyförvärven. Det är dessutom troligt att nyförvärven drabbas av den nedåtgående spiralen än värre. Detta eftersom de inte har ngn grundmurad kännedom om lagets spel och linjer innan det skiter sig och när allting skiter sig saknas linjerna helt. Jag är missnöjd med värvningen av Calle Johansson och i viss mån Peter Ström. Calle även fast han är suverän på blå i power-play och dessutom har producerat en hel del. Han är dock för seg i zon och ganska dålig på att markera. Detta är alltför klart för att det skulle kunna vara en frukt av dåligt självförtroende - Nubben borde ha vetat om detta. Han håller för låg nivå helt enkelt. Peter Ström därför att han inte håller en jämn nivå. Vissa matcher är han bra, slår klockrena pass och spelar tight för att i andra helt tappa konceptet. Det känns som om han har tappat stinget och detta är ngt som Nubben eventuellt hade kunnat förutspå. Övriga spelare tycker jag är bra värvningar om än de knäckts av den nedåtgående spiralen - ta bara Frans Nielsen som i ngn av de första omgångarna gjorde ett konstmål och var kung för att nu spela helt värdelöst.

2. Kritiken mot Nubben avseende värvningarna som uteblev
Du skriver fint om roller som skall fördelas och så vidare. det skulle vara intressant attt se vilka roller som du menar. När du får tillfälle att kommentera detta anger du - bättre målvakt och en målskytt och en förste center. Det känns relativt tydligt att du vill ha namn. Timrå fungerar inte så. Med några få undantag har Timrå gjort till en hedervärd tradition att värva spelare med stukade självförtroenden, spirande talanger och missförstådda genier. Av dessa har man gjort landslagsspelare och NHL-spelare. När det gäller flykten av NHL-spelare, vilket jag anser höra till denna rubrik eftersom grunden till att vi inte värvade vissa spelare delvis är att vi blev tagna på sängen. När det gäller NHL var det inte ens klart om det skulle bli ngt spel förrän i slutet av säsongen. Nubben lär ändå ha kalkylerat med att vissa skulle försvinna - förutom proffsen. Dessa vissa var Hedström och Hagos. Nubben satte dock nog ett stort frågetecken för Hagos, vilket också visade sig vara riktigt. Hagos skulle ha varit kvar minst en säsong - jäkla agenter. När det gäller Hedström så var det ganska nära att han skulle stanna. Hans familj ville det som det verkar. Hedström hade varit kung i årets elitserie och jag anser att det var rätt av Nubben att inte släppa en sådan kille. När man släpper spelare - behandlar de som förlorade - då är de körda (se bara exemplet Lars Jonsson). Med Hedström på lönelistan fanns inget direkt utrymme att värva - dessutom var det en sjuk marknad där NHL plockade mer än vad de kunde svälja - detta hade man nog inte heller räknat med eftersom det i det nya NHL-avtalet fanns regler om straff för de lag som plockade spelare utan att låta de spela. Slutligen stack Gunno, vilket var en jävla skräll.

--------------------

Summa summarum anser jag inte att Nubben gjort ngt fel - han gamblade och det gick åt fanders. Med Hedström i laget hade nog läget varit ett annat. Ett par misslyckade nyförvärv är väl inget att oja sig över.

Kapten Blod: Om man inte bortser från att han startade värva för sent.
Truppen skulle ha varit spikad April-Maj senast.
Han tänkte inte ens kontraktera Mandervill utan fick plocka in honom som en nödlösning.

Men man lär av sina misstag. Vad jag hört är visst 3 man klar redan för nästa säsong.

Helg Ernest:

3 klara ?, om vi trillar ur då, hämska tanke...

Timrå IK är dom bästa.

Helg Ernest: Hade jag varit Nubben hade nog inte jag heller kontrakterat Manderville efter dennes fjolår. Han är dyr, var skadad mycket och stod inte alls att känna igen då han väl spelade. Huserade väl mest i 3e-4e formationerna. Inte konstigt att man låter honom ligga i ett eventuellt fack.

Helg Ernest:
Vad hade det hjälpt er med spikad trupp i april/maj när NHL fick plocka kontrakterade spelare ända till slutet av augusti ju inför denna säsongen .. då hade ni iaf kunnat förlora hälfen av er klara trupp så är det tillbaka på ruta 1

WarhawK: Mej veteligen var det väll bara Norgren dom plockade ?
Hade vi haft ett lag, typ som vi hade innan NHL strejken, då hade det inte gjort så mycket att tappa Norgren.
Möjligt att dom kanske plockat någon fler, men laget har ju inte varit fyllt av fd. reserver och allsvensa spelare

Helg Ernest:
ju fler starka namn i truppen ju störra chans förlora fler viktiga spelare ju

« · 653515 · »