1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590819 inlägg · 6217 ämnen

Tågresan

« · 602440 Till forumet

Sv: Tågresan
ernie eagle Vi kommer att äta på Årsta Gästis som ligger 4 km från Globen
och vi har 3 olika rätter att välja på
Kommentera

Swordster: Tack då, ursäkta om jag inte är uppdaterad. Vill bara få lite klarhet runt resan.
Kommentera

Hälge: Ett hett tips är väl att vi håller ihop ;) Annars blir det nog ett oorganiserat kaos.

Vi kommer väl att gå direkt till bussarna ifrån tåget, om vi sedan skall äta på Globen eller något närbeläget Värdshus låter jag vara osvuret.

roan: Vart äter vi? Något bestämt?
Kommentera

COLD MAN: Han är ansvarig för resor inom Timrå Supporterklubb...

Häng med va! ;)
Kommentera

roan: Och vem är du?
Kommentera

ernie eagle:
Knylan kan lura skjortan av vem som helst, det borde du veta ;)

Hälge: Ta kläderna på kroppen och börsen i fickan. Då fixar det sig.
Kommentera

Redax 2: Japp skall så bli. Jag är vanligtvis i 99% av fallen en trevlig prick, men blir jag på dåligt humör är jag ingen rolig syn.
Kommentera

friskan: Nu var du ju nästan rolig, men bara nästan.
Kommentera

Macile: haha, true ;) nämen det är ju självklart att man kan ha roligt utan Alkohol.
Kommentera

ernie eagle: haha Okej!
Kommentera

jZo: Sweet sagt.... Man kan ha det sköj ändå utan alkohol.. Rösten blir bara sämre ju mer man dricker samt så kan man göra saker man inte tänkt att göra när man dricker...

Någon öl har jag inte sagt dså mycket om, men inte för mycket bara.

Du är en Härnta bo, du kan det här du, hehe ;)
Kommentera

ernie eagle: Ät en sockerrik frukost så att Du inte blir gnällig & kinkig... :D
Kommentera

jZo: Nu har ju tågtiderna kommit. Och som jag utläste av Knylans formulering av raderna så trodde jag det rörde sig om en radikal tidigareläggning av abgångstiden med x antal timmar vilket försvårat min situation.

Nu är ju skillnaden marginell och då är det ju ingen "big deal". Jag hinner jobba, stoppa i mig frukost och slumra en timme eller två.

Det andra tänker jag inte ens bemöda mig med att kommentera. Eller jo vi kan det brevledes om du känner för det.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle:
Det är väl inget tvång att fara va?
Kommentera

roan: Det blev ju trist med tiderna.

I övrigt, då ? Vad gäller när vi kommer till Stockholm ? Ska vi hålla ihop eller gäller springa runt lite överallt ? Kläder, väskor m.m...
Kommentera

ernie eagle: vad "f-an" jag menar med det? jo att du sitter i styrelsen?! och det bestämmer väl du själv? eller hur?

och Du, man kan släppa lös och ha roligt utan att konsumera alkohol, eller?
Kommentera

jZo: Vad f-n menar du med det då?
Kommentera

ernie eagle: ja, det är du som har satt dig i den sitsen... so that´s life
Kommentera

hurra: Nu äntligen har vi fått Tågtiderna

Timrå 10.50
Sundsvall 11.20
Hudik 12.28
Stockholm 15.35

Stockholm 23.00
Hudik 03.14
Sundsvall 04.15
Timrå 04.40

Mvh Roger
Kommentera

Vad är det för tåg ner som gäller(X2000 eller)?
Kommentera

jZo: Nej jag sitter i styrelsen och för våran del blir det Ramlösa och Coca Cola.

Jag kan köpa det. Men skall man behöva offra semesterdagar för ett ideellt arbete är nog smärtgränsen nära.

Dessutom är det inte helt lätt att hitta en vikarie med kort varsel.

Sen är det ju himla tur om det nu blir en tidigareläggning av avgången att man har sparade semesterdagar, så var det inte ifjol kan jag säga.

Och hade det varit som så att jag måste ha krävt tjästledighet hade jag omedelbart hoppat av, för jag tänker inte till råge på allt förlora arbetsinkomst också.

Hockey är kul, men inte till vilket pris som helst!
Kommentera

ernie eagle: du får ju konsumera alkohol, men du får inte ta med dig eget in?
Kommentera

ernie eagle: Nog är det själva f-n! Är det så illa att jag skall behöva plocka ut en semesterdag på en resa där jag inte ens får konsumera alkohol och inte hinner hem till utgång.

Det här riktigt bedrövligt! Skall detta behöva vara på det här viset???

Är det konstigt att man tappar suget till att jobba aktivt!
Kommentera

Knylan: Vad fan skall vi åka ännu tidigare nu *suck*
Kommentera

Knylan: Pinsamt att tåg tiderna inte är klar.Har redan bokat av barnvakten på Lördag morron.Så nu måste jag få reda på tiderna så jag kan börja fjäska för barnvakten.
Kommentera

Av det jag fattade igår på styrelsemötet så gäller icke tiden 10.59 längre, i och med att vi då skulle få problem med att hinna med att käka innan. Starten skulle tidigareläggas. Stalltipset är att inte kröka på fredagen. Eller gör det om ni vill, men det blir segt att kliva upp då.... =)

Alltså finns det ingen spikad starttid. Jobbigt när resan är på lördag, men så är det.

Fucking Cupfinal. Ska ställa till.
Kommentera

Ann: Kör in barnen till mej du, det går bra (Nu startar Operation Indoktrinering)!

Enligt vanligtvis välunderrättad källa är Modo-doktrinen ett användbart instrument här...
Kommentera

Såg att vi står omnämnda i dagens Dagblad.
Lite lustigt att gå 50.000 back när jag lugnt kunnat betala 100:- till för att få åka... Men det är juh bara jag...
Kommentera

Ang väskor och dylikt så fär väl Arenabolaget/DIF vara lika serviceminded som Luleå var åt oss när vi åkte tåg dit. Det var inga problem alls att hysa väskorna hos dom under matchen. Fast servicen på Globen brukar vara lite si och så.

Kommentera

KFUS_Timrå: Skrattar.....gör så ni...JAG kan ju tyvärr inte följa med;((
Kommer sitta hemma framför webradion med stora öronen vidöppna o kall öl i handen....Barnen tänkte jag hysa in till grannen han håller ju på Sundsvall (går o tvättar munnen)*S* så han bör ju ha tid över .....:)))
Kommentera

Ann: Vi får helt enkelt använda de polska attachéväskorna att ta våra grejjor i ;-)
Kommentera

...och jag i min tur säger bara till Er alla det som levereras till mig att förmedla. Om jag sprider någon form av felaktig information så är det ej min mening vilket jag hoppas att ni alla förstår.

Vad jag förstog så var det ej läge för att kliva in i "golfbollen" med hockeytrunk över axeln.

HA DET SÅ KUL SOM DET BARA GÅR DÄR NERE !!!

(Önskar att jag kunde följa med.)

Hoppas att Ni får 3 St nya härliga poäng med Er hem igen !!!
Kommentera

Ann: Jaja ingen tanke att misskreditera dig, blir bara less när felaktig information sprids... och ännu en gång inte av dig... ;)
Kommentera

Tycho: ...säger bara vad jag hörde sist på matchen...tänker inte motsäga dej alls....för jag har ingen aning peronligen....försökte bara svara ...vem det nu va som undrade...As simple as that...
Du har säkert rätt ....
Kommentera

Ann: Heh... pratade med en ansvarig för DIF-bortasupportrar och enligt han var det inga problem att ta med sig en väska in. Det var dock förbjudet att väskan stod i gångar eller på annan plats där den var i vägen. Dessutom fanns ingen plats att förvara den i Globen. Det var precis som jag skrev tidigare förbjudet med alkohol och andra olagliga saker på hockeyarenor. Dessutom ska ni inte ta med eran dyra systemkamera med teleobjektiv, för den får man inte ha med sig in på globen. Hoppas min mindre kamera går genom då jag inte tänkte lämna den på T-centralen.

Det jag tror (och hoppas någon bekräftar) är att Timrå ik supporterklubb inte kan ansvara för några väskor och därmed hellre säger att de får läggas på centralen, skulle gissa för att vissa kanske har alkohol för färd åt bägge håll.

Skinnflå mig inte om jag har fel för jag har pratat med både bortasupporteransvarig Jonny (0704154156) och Globen arena.
Kommentera

Tycho: Okej...ja jag sa bara vad som sas på senaste hemmamatchen ...Där sas att inga väskor kunde tas med in....men vad vet jag...
Kommentera

Ann: Pratade med en på globen alldeles nyss och då gavs inga restrektioner för väskor. Som vanligt får man dock inte ta in alkohol, isfacklor eller annat olagligt. Däremot så trodde han att säkerhetspådraget skulle vara större än vanligt då cupfinalen gick samma dag. Han hänvisade mig dock till djurgården som jag ska kontakta efter kl 9. ;)
Kommentera

George: Som jag nu hörde på senaste hemmamatchen sas det av speakern att resan va spikad 10.59 från Timrå..

Eventuella väskor fick tydligen INTE medtagas in på globen(naturligtvis) och ingen förvaring fanns där utan att det isf fick förvaras i box på centralen...

Resten sas det inget om...
Kommentera

LingaN: Självklart kan man göra det men lika självklart så ska man kunna få svar på Supporterklubbens officiella internetforum 3 dagar innan avresa.
Kommentera

George: För frågor kontakta Kjell Sandberg, telefonnr 070-6880711.
Kommentera

Kjell Sandberg: Finns det nåt mer som är klart ang tågresan ? Har kollat igenom trådar några dagar bakåt utan att hitta det jag undrar över..

Hur tar vi oss ifrån Centralen ( där jag gissar att tåget stannar ) till Globen ? Tunnelbana, buss ?? Iof tror jag inte polisen blir så nöjd om vi skulle komma , närmare 300 TIK supportrar via tunnelbana :D
Finns det möjlighet att låsa in prylar på Centralen eller att lämna dem i en ev buss som tar oss vidare mot Globen ??

Är det spikat med avgång fr Timrå 10.59 eller är det ändrat ?
Kommentera

Om jag fattat det rätt på Djurgårdens hemsida, så är det bara för övriga resande timråsupportrar att lösa biljett via ett direktinsläpp vid Globen. Hoppas det stämmer..Sjung för Timrå!
Kommentera

Tågresan
Hej alla medlemmar tåg tiderna kommer imorgon. Det vi vet är avgång från Timrå är 10.59 MVH Kjell.S
Kommentera

« · 602440