jZo: Sweet sagt.... Man kan ha det sköj ändå utan alkohol.. Rösten blir bara sämre ju mer man dricker samt så kan man göra saker man inte tänkt att göra när man dricker...
Någon öl har jag inte sagt dså mycket om, men inte för mycket bara.
jZo: Nu har ju tågtiderna kommit. Och som jag utläste av Knylans formulering av raderna så trodde jag det rörde sig om en radikal tidigareläggning av abgångstiden med x antal timmar vilket försvårat min situation.
Nu är ju skillnaden marginell och då är det ju ingen "big deal". Jag hinner jobba, stoppa i mig frukost och slumra en timme eller två.
Det andra tänker jag inte ens bemöda mig med att kommentera. Eller jo vi kan det brevledes om du känner för det.
jZo: Nej jag sitter i styrelsen och för våran del blir det Ramlösa och Coca Cola.
Jag kan köpa det. Men skall man behöva offra semesterdagar för ett ideellt arbete är nog smärtgränsen nära.
Dessutom är det inte helt lätt att hitta en vikarie med kort varsel.
Sen är det ju himla tur om det nu blir en tidigareläggning av avgången att man har sparade semesterdagar, så var det inte ifjol kan jag säga.
Och hade det varit som så att jag måste ha krävt tjästledighet hade jag omedelbart hoppat av, för jag tänker inte till råge på allt förlora arbetsinkomst också.
Hockey är kul, men inte till vilket pris som helst!
ernie eagle: Nog är det själva f-n! Är det så illa att jag skall behöva plocka ut en semesterdag på en resa där jag inte ens får konsumera alkohol och inte hinner hem till utgång.
Det här riktigt bedrövligt! Skall detta behöva vara på det här viset???
Är det konstigt att man tappar suget till att jobba aktivt!
Knylan: Pinsamt att tåg tiderna inte är klar.Har redan bokat av barnvakten på Lördag morron.Så nu måste jag få reda på tiderna så jag kan börja fjäska för barnvakten.
Av det jag fattade igår på styrelsemötet så gäller icke tiden 10.59 längre, i och med att vi då skulle få problem med att hinna med att käka innan. Starten skulle tidigareläggas. Stalltipset är att inte kröka på fredagen. Eller gör det om ni vill, men det blir segt att kliva upp då.... =)
Alltså finns det ingen spikad starttid. Jobbigt när resan är på lördag, men så är det.
Såg att vi står omnämnda i dagens Dagblad. Lite lustigt att gå 50.000 back när jag lugnt kunnat betala 100:- till för att få åka... Men det är juh bara jag...
Ang väskor och dylikt så fär väl Arenabolaget/DIF vara lika serviceminded som Luleå var åt oss när vi åkte tåg dit. Det var inga problem alls att hysa väskorna hos dom under matchen. Fast servicen på Globen brukar vara lite si och så.
KFUS_Timrå: Skrattar.....gör så ni...JAG kan ju tyvärr inte följa med;(( Kommer sitta hemma framför webradion med stora öronen vidöppna o kall öl i handen....Barnen tänkte jag hysa in till grannen han håller ju på Sundsvall (går o tvättar munnen)*S* så han bör ju ha tid över .....:)))
...och jag i min tur säger bara till Er alla det som levereras till mig att förmedla. Om jag sprider någon form av felaktig information så är det ej min mening vilket jag hoppas att ni alla förstår.
Vad jag förstog så var det ej läge för att kliva in i "golfbollen" med hockeytrunk över axeln.
HA DET SÅ KUL SOM DET BARA GÅR DÄR NERE !!!
(Önskar att jag kunde följa med.)
Hoppas att Ni får 3 St nya härliga poäng med Er hem igen !!!
Tycho: ...säger bara vad jag hörde sist på matchen...tänker inte motsäga dej alls....för jag har ingen aning peronligen....försökte bara svara ...vem det nu va som undrade...As simple as that... Du har säkert rätt ....
Ann: Heh... pratade med en ansvarig för DIF-bortasupportrar och enligt han var det inga problem att ta med sig en väska in. Det var dock förbjudet att väskan stod i gångar eller på annan plats där den var i vägen. Dessutom fanns ingen plats att förvara den i Globen. Det var precis som jag skrev tidigare förbjudet med alkohol och andra olagliga saker på hockeyarenor. Dessutom ska ni inte ta med eran dyra systemkamera med teleobjektiv, för den får man inte ha med sig in på globen. Hoppas min mindre kamera går genom då jag inte tänkte lämna den på T-centralen.
Det jag tror (och hoppas någon bekräftar) är att Timrå ik supporterklubb inte kan ansvara för några väskor och därmed hellre säger att de får läggas på centralen, skulle gissa för att vissa kanske har alkohol för färd åt bägge håll.
Skinnflå mig inte om jag har fel för jag har pratat med både bortasupporteransvarig Jonny (0704154156) och Globen arena.
Ann: Pratade med en på globen alldeles nyss och då gavs inga restrektioner för väskor. Som vanligt får man dock inte ta in alkohol, isfacklor eller annat olagligt. Däremot så trodde han att säkerhetspådraget skulle vara större än vanligt då cupfinalen gick samma dag. Han hänvisade mig dock till djurgården som jag ska kontakta efter kl 9. ;)
George: Som jag nu hörde på senaste hemmamatchen sas det av speakern att resan va spikad 10.59 från Timrå..
Eventuella väskor fick tydligen INTE medtagas in på globen(naturligtvis) och ingen förvaring fanns där utan att det isf fick förvaras i box på centralen...
Kjell Sandberg: Finns det nåt mer som är klart ang tågresan ? Har kollat igenom trådar några dagar bakåt utan att hitta det jag undrar över..
Hur tar vi oss ifrån Centralen ( där jag gissar att tåget stannar ) till Globen ? Tunnelbana, buss ?? Iof tror jag inte polisen blir så nöjd om vi skulle komma , närmare 300 TIK supportrar via tunnelbana :D Finns det möjlighet att låsa in prylar på Centralen eller att lämna dem i en ev buss som tar oss vidare mot Globen ??
Är det spikat med avgång fr Timrå 10.59 eller är det ändrat ?
Om jag fattat det rätt på Djurgårdens hemsida, så är det bara för övriga resande timråsupportrar att lösa biljett via ett direktinsläpp vid Globen. Hoppas det stämmer..Sjung för Timrå!
och vi har 3 olika rätter att välja på