Disney lärde sig en sak - det är skillnad på konsumenter och fans. Fans bryr sig inte om hur trendig logotype deras lag har eller hur många olika kepsar som finns till salu. Däremot är de väldigt noga med att de vinner.
jalla: Ja kycklinggult (skrota rött/vitt) det handlar om att synas.. och ett nytt namn Red eagles..som klubbmärke kan man ju ha en datorskärm med diverse attiraljer som en knuten näve i motljus med eldsflammor runt och småörnar som cirkulerar i rektanglar... huvudsaken laget vinner eller vad kalle anka sa.
dr Dängroth: Du är en sådan som gillar att överdriva märker jag,och uppfatta mig inte fel det är inget fel i det,Men att kör på med samma saker hela tid kan för många mongoler bli långtråkigt i längden(nämner inga namn)på så sätt behöver ingen ta åt sig.Det kan ju tänkas att lite nytänkande kan få fram riktigt posetiva grejor.Man behöver inte hela tiden vara negativ till nya saker.
jalla: Just därför är det dags att byta.. Ingen har påstått att det var bättre förr. Däremot är kontinuitet en okänd framgångsfaktor. Orginalet är bättre än kopiorna.
Har funderat ett tag på det här med tallar vs. örnar. Jag förespråkar tallar men nu har TIK valt och arbetat in namnet red eagles sen -97 så de vore dumt att tabort det också. Men ett nytt klubbmärke måste till, varken den gammla tall loggan eller den nuvarande örnen är snygga. Kanske en egen version av Valencia CF:s klubbmärke kan vara något. Ersätt fladdermusen med en tuffare örn och klämm in de klassiska tallarna innanför ramen. Se bifogad fil och använd fantasin kanske det framgår vad jag menar.
jalla: Tja, ska väl inte kopiera den. Men lek men tanken... Supporterklubbens märke med örnen istället för hornen på toppen. Förstår du eller är jag oklar. På så sätt får man allar som dominerande inslag men man behöver inte ta bort det inarbetade "red eagles"
gud: för mig "finns" bara tallar men man måste nog försöka hänga med. Rent marknadsmässigt vore det dumt att ta bort örnen eftersom den är inarbetad i de yngre generationerna(tänk de finns de som är yngre än mig, hemska tanke). Men får föreningen för sig att göra en snygg logga med bara tallarna så är ingen lyckligare än jag.
SgtD: Örnen är inte inarbetad, men den haft monopolställning. Tallarna är motarbetade, dvs klubben har valt att hålla en linje, fågellinjen. Jag är inte alls tvärsäker på att den ungdomliga delen av publiken kräver att ha örnen kvar, det är ju varumärket-"Timrå IK" som är grejen. Fågeln är ett stolligt påfund, sen kan man trycka hur många mässor och tröjor som helst, men det är den offensiva hockeyn som är vårt signum, inte nån jävla påhittad örnsort!
Disney lärde sig en sak - det är skillnad på konsumenter och fans. Fans bryr sig inte om hur trendig logotype deras lag har eller hur många olika kepsar som finns till salu. Däremot är de väldigt noga med att de vinner.