1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590408 inlägg · 6216 ämnen

Tallarna på väg hem?

« · 402223 Till forumet

Sv: Tallarna på väg hem?
Per HApps: Praise the Lord! Jösses, jag blir tårögd.
Kommentera

Per HApps: Att örnen "togs fram" för att användas på försäljningsprodukter har jag väldigt svårt att tro. Men det låter onekligen bra. Nu är det bara retrotröjan som fattas då!
Kommentera

pettsson: Äh, jag tycker att vi byter allt tom färgerna. Byt allt säger jag bara!
Skitbrunt ska det vara med hollands oranga färger som stripes o så en struts som emblem, möjligen en bäver med en knäckt tall mellan tänderna!

F.ö är fotbollen bara bäst, just nu!
Kommentera

Åke the myth: Ett oerhört intressant förslag vad gäller färger och emblem, blev speciellt förtjust i den där strutsen. Visste väl att ni tikare så småningom skulle ta ert förnuft tillfånga och skaffa lite vettiga klubbfärger.

Tycker mig redan höra hur matsby letar efter plånboken i ivern att köpa nya souvenirer i dessa läckra färger ;)
Kommentera

Paddan: Det är bara det att det är hans ordinarie färger, underkläderna!
Kommentera

Åke the myth: På så sätt, därför han tyckte att färgerna kändes hemtama.
Kommentera

Jag känner mig nästan sugen på en tredje officiell färg. Blå har ju funnits med i emblemet väldigt länge så det kanske skulle vara något. Givetvis så ska rött och vitt fortfarande vara de mest framträdande färgerna, det är dom som ska synas mest utåt men det underlättar inte minst för oss i tifo-gruppen med en tredje färg. Det är väl ett skäl gott nog... =)

Visst skulle man kunna använda blå ändå, även om den inte är en officiell kulört men det känns rent principiellt fel. Dessutom är det ett välkänt faktum att LHC även använder denna färgkombination som sin officiella. Dock så använder man färgerna i en annan ordning, det är väl mest vitt och blått i deras fall har jag fått känslan av utan att riktigt ha koll på verkligheten.

Skönt att se att det verkligen händer saker, det tog i och för sig 4-5 år men det får man väl kanske ta.

Ta tillbaks tallarna som den officiella loggan, den ska användas på allt förutom barnkollektionen som fortfarande skulle kunna innehålla örnen eftersom det uppenbarligen bara är ungarna som uppskattar den, och Bulla då.
Kommentera

Knylan: Jag tycker det räcker med bara rött och vitt. Hur skulle det underlätta TIFO med en tredje färg menar du? Iofs håller jag med om nu tallemblemet kommer tillbaka. Där måste ju den blå färgen få finnas med.

Jo, det är mest vitt och blått i LHCs färger.

Jag håller med om att örnen kan få vara kvar på barnkollektionen. Även Skridskoskolan kan väl ha kvar örnen. De kan ju kallas örnnästet eller nåt. Där framtida tallkrigare fostras.
Kommentera

Here we go again..

Knylan; 4-5 år är lågt räknat..så fort fågeln sågs ville vissa skjuta ner den.. skämt åsido..lärdomen är att alla processer tar mer tid än man tror och hoppas. Skam den som ger sig.

"Retro"/"classic collection" prylen var ett komplement, en kompromissbar lösning som det yrats om på internet i tid och otid allt sedan tidigare gästböckers tid.

Det har varierat allt ifrån en intensitet i det goda hoppets anda till att bli bönhörda som galna predikanter i Tallismens anda. Allt mer desperat ju mer efterfrågan gjorde sig tydlig.

Talar man om begrepp som tillgång och efterfrågan som tillsammans med kvalitet styr hur många marknadsandelar man kan uppnå så borde det inte råda några som helst tvivel på att efterfrågan är stor vad gäller souvenirer med Klubbmärkets avbild!

Medans dessa frågor varit på tapeten för oss fans har styrelse och anställda tillsammans med laget fört klubben ljusår framåt (...även tillsammans med fansen)

Jag tänker på sportsliga framgångar, Arenabygge och inte minst hur omsättningen ökat med såna tydliga siffror som kan få IT-boomen att verka som en liten lätt bris..

Vi har ett klubbmärke. Använd det.
Kommentera

Dr Dängroth: Håller med dig, använd klubbmärket !!
Vad säger du om den modifierade "beijer" tröjan med Timrå på bröstet ? klicka på länken.
Kommentera

Jag undrar om inte det skulle vara snyggt med samma logga som Supporterklubben har här uppe till vänster på skärmen.. Tycker den är riktigt frän. Men men ord från en yngling =) ni äldres åsikter väger tyngre. Hehe
Kommentera

Red Eagles: Supporterklubbens logga kommer från ett ölmärke.
Se här:
www.jamtlandsbryggeri.se/hell.htm

Och här:
www.jamtlandsbryggeri.se/hell_etikett.htm
Kommentera

iggy: Timrå plus talloggan=okey! Det rockar som man säger..
Även granloboy har i mitt tycke tagit fram helt okey tröjförslag.
T-shirtvarianten för supporters om jag inte minns fel.

Det många blandar ihop i den här debatten är tröjor och klubbmärken.
Diskuterar man klubbmärken diskuterar man snart tröjor och tvärtom.
Souvenirer brukar också smyga sig in på ett hörn.
Möjligheterna är många, lösningarna likaså.

Klubbmärket är inget att skämmas för.
Känns bra att styrelsen tittar på saken nu..igen..
Det är på det hela taget ett angenämt bekymmer.
Hoppas snille och smak är med på diskussionerna och att man lyssnar på köparna.

Vi har ett klubbmärke, använd det.
Kommentera

Dr Dängroth: bra svar, du är KLOK doktorn, möjligheterna är oändliga och vi kommer få "våra" tröjor och kidsen sina. Jag menar TIK styrelse är ju inte dum och i det sportsliga och nya hallen där får dom 5 plus i betyg. När det gäller matchtröjor, fanströjor mm där behöver dom få råd och stöd från oss fans.
NU ser vi fram mot en spännade NY säsong inom sinom tid !!
Först EM, giffarna och festivaler - Sköt om er ALLA Tikare !!

Vi har ett klubbmärke, använd det.
Kommentera

pettsson:

Supporterklubbens märke ser ut som en billig tatuering.

Ta en brynja, en ölflaska av nämnt fabrikat och en lördagkväll framför teven och vi har föreställningen klar framför oss.
Kommentera

Dr Dängroth:
Snille och smak/Timrå IK?
En ekvation utan lösning tycker jag!

"Köpare" borde däremot vara ett begripligt argument även för snillelösa
medelålders män utan smaklökar!
Kommentera

iggy: Visst, den är snygg. Även om tycker att det retuscherade utkastet har placerat "TIMRÅ" för långt ner på magen. Bättre hade varit att skjuta namnet högre upp.
Trots att jag med "näbbar och klor" (oops!) alltid kämpat för tallarnas återkomst är jag inte helt säker på att emblemet nödvändigtvis måste sitta på matchdräkten. Risken finns att tröjan kommer att kännas en aning plottrig (simplicity talks..). Men givetvis skall emblemet finnas profilerat på tex matchprogram och ett urval av supporterartiklar.
Åter till tröjan. Det stora problemet med Beijers ide´ anser jag vara det randiga axelpartiet. Även om jag har hört honom förklara tanken och hur ränderna skapar en illusion om något större så fungerar ett randigt parti jävligt dåligt tillsammans med reklam. Och hur mycket jag än vill att tröjorna vore kliniskt rena från reklamplatser så har jag ur ett ekonomiskt perspektiv svårt att tro att detta i dagsläget är möjligt (reality talks...). Så min ståndpunkt i denna fråga får nog bli att ett heltäckande axelpart är att föredra.
Ser med spänning fram emot augusti när varumärkesstrategin skall vara klar. Det bästa hade naturligtvis varit att den nya profilen hade kunnat presenteras vid den första träningspasset. En happening där den nya spelartruppen presenteras, den nya supporterkollektionen finns till försäljning, utlottning av signerade matchtröjor, intervjuer med nya spelare mm.mm. Vem vet, detta kanske blir av nån gång.
Tills dess... Timrå IK talks!
Kommentera

Abbot:

Menar du allvar med att vi ska göra en kopia av en simpelt ritad kopia från originalbortatröjan från -66...är inte originalet bättre ?.

Antingen riktigt retro - eller inget alls.
Kommentera

håckla: Helt rätt min kompass pekar på tröjan från -66 som jag anser i sin enkelhet är blytung.
Sen kan jag inte riktigt hålla med dig när du skriver "Antingen riktigt retro - eller inget alls." Jag kan tänka mig ett oändligt antal halvretro-tröjor som piskar dagens ställ.
Kommentera

Abbot:

Den ritade är ju en blandning av gammalt och nytt, men en retro ska vara kopia av -66, annars finns det väl ingen anledning att trycka upp den.
Kommentera

« · 402223