1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591973 inlägg · 6217 ämnen

Tallarna tillbaka - så här gör du!

« · 552982 · » Till forumet

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Selina:

joo, men nån snubbe kan säkert se till att det blir riktigt och bra.. =)
Kommentera

rödovithockeydy: det tror vi säkert, är det inte dags för dig att sussa nu?
Kommentera

actionleif:

joo det är nog kanske det du..

lite sent en på en tisdag för mej
Kommentera

Selina: Fast tallarna kan ju inte vara så förbannat skyddade...
Bulla sa på mötet igår att "tallarna har bara funnits på matchställen en säsong, och Björn Brånfelt kan bla bla bla"

Jag satt där och läste årsmötesprotokollet, med en liten diskret tallogga, vattenmärket i skrivpappret, broccoli typ! Så nån jävla relation till tallarna verkar dom ha.

Kanske dags att be en jurist kolla vad som är skyddat och vad man kan kopiera frittt!
Kommentera

1) Lämna över "Tallarna tillbaka"-namnunderskrifterna till den nya ordföranden.

2) Maila den nye ordföranden vad DU som supporter vill ha för supporterprylar och med vilket klubbmärke/emblem.

Punkt två tänker jag utföra men ju fler desto bättre...
Kommentera

willysson: Tyvärr (kanske tur för dig...) är det nog så att många av de mest stridslystna tallförespråkarna inte längre bor kvar i timråregion (mao har svårt att göra sin stämma hörd på ett årsmöte).
Förövrigt tycker jag att herr Frisk verkar ha hanterat sitt uppdrag som mötesordförande på ett tveksamt sätt.
Kommentera

Örnfria souveniralternativ vore nog för mig. Tallarna har jag gett upp hoppet om. Förmodligen bottnar det hela i att tallarna är för mycket Timrå.
Man är livrädda för att trycka på faktumet att man inte är ett sundsvallslag.
Kommentera

TJ Abbot: jag vet inte, men jag är varken för eller emot tallarna.. dt är för mig ingen viktig fråga.. det som är viktigt för mig är en balanserad ekonomi och ett bra sportsligt resultat.
Kommentera

Selina: Det är Komunen som äger Tall loggan.
Den får man nog disponera fritt.
Kommentera

Man kan inte ha för många talltrådar. Nicht wahr, Herr See?
Kommentera

El Maco: Helt min åsikt...
Kommentera

El Maco: Sorry, kör väl vidare med denna tråd då.

Istället för att debattera tallarna i all oändlighet här på HockeySnack - gör som undertecknad och Kevin O Shea, maila den nye ordföranden Christer Ericson!
Kommentera

El Maco: Plockar upp din gamla gotråd! Det här är bästa morgonen på länge för oss tallvänner å TIK-lovers. Lars Nolander som ordförande är det bästa som hänt. Prisa hockeygudarna! Hoppas nu att vi får ett helt nytt tallsortiment bland souvenirerna. Då blir det att köpa upp sig med det nya. Låt nu örnen vara något för kidsen och tallarna för oss äldre och coolare :-) Skönt att Timrå IK nu återkopplar till sin fantastiska hockeyhistoria. Back to the roots :)
Kommentera

Se där, roligt att få det helt svart på vitt! Örnens död, inledd! 
Kommentera

Marcus: Har väntat länge på tallarnas återkomst och så äntligen kom beskedet. Lyckan är total i denna stund!

Nu återstår en inbjudan till örnens officiella begravningscermoni där vi supportrar får möjlighet att avtacka fågelfät en sista gång.

Tid och plats?

Kommentera

Marcus: F.ö ett ytterst smart drag av Nollan.

Nu blir det inkomster. Even from me!

Kommentera

Tallarna tillbaka! tänk att det  krävdes en ny chef för att förstå att detta måste ske.

Nu kan man kanske äntligen besöka shopen och spendera lite större pengar på våra kära ishockeyklubb igen.

Länge leve Nollan!

Kommentera

KORITFW:

Vafan gör man med en sån här bild nu då?!

Uppladdat:

450x600-seagulls.jpgseagulls.jpg

Kommentera

bisterfinnen: Haha, ja du!
Kommentera

kidcox:
Kan framför mig se Thomas Johansson sitta i Bergeforsen och grina över fågelmassakern.

Nu vill jag se ett RIKTIGT klubbmärkstifo första hemma till hösten.

Kommentera

Per HApps: Instämmer i hyllningskören. Fantastiskt roligt med att tallarna är tillbaka. Står det där förfärliga örnhuvudet som användes till introna förut kvar nånstans? Varför inte en cermoni där örn-epoken får sin begravning och örnhuvudet eldas upp i ett stort bål ;-)
Kommentera

Äntligen! En dröm går i uppfyllelse.
Kommentera

Greven: den står kvar i lill-strimma hallen. Kanske en arkebusering av örngubbarna som skrinnade omkring och slängde godis åt barnen också? :)
Kommentera

Tror bestämt Nollan slagit sig in i vår hyllningsfras till Nubben. Nu ska det lyda:

In Nubben & Nollan we trust.  

Kommentera

KORITFW: Det räcker om dom rullas i tjära och örnfjädrar

Redigerad kommentar

Kommentera

"KORITFW: Härligt att läsa om tallarnas återkomst! skulle man kunna få se det där första mailet?"
Kommentera

Det tog åtta år! Worth waiting for
Kommentera

El Maco: Vad hände med länken? Här är min gamla motion från 2005

http://www.hockeysnack.com/medlem/el-maco/filebrowser.php?fileid=823&folderid=

Kommentera

El Maco: Idag sitter den här lite extra skönt:
Kommentera

Så det är kommunen som bestämt att vi ska ha en stor timrå
Text på framsidan...synd att när vi väl tar tillbaka tallarna så kan vi inte göra det fullt ut, dvs ta bort stora texten och enbart ha märket på samma ställa som DIF, BIF etc..

Nu blir det stortext och säkert bara nått litet märke som när
Örnen flyttades till armen.

AJA, JAG ÄR GLAD ÄNDÅ! NOLLAN ÄR KUNG !!
Kommentera

Helt klart ett steg i rätt riktning. Bra jobbat !
Kommentera

Tallarna på axlarna och souvenirer både med tallar och örnar. Ja, så verkar det bli.
Kommentera

Blizzard: Så har det väl i stort sett alltid sett ut? Timrå på tröjan är ju klassiskt om nåt. Sätter man tallarna så att de syns och väljer rätt nyans av rött så kommer även jag att överväga ett köp av matchtröja.
Kommentera

Ambroo: ja sant.

appropå tallarna, blev det tallar på NÅGONTING efter att dom besultat sig om att väcka detta? jag såg då fan inga tallar efter detta beslut, vår förra ledning var värdelös!

"Klubbmärket med tallarna kommer vi i stället att använda i officiella sammanhang, säger Timrås ordförande Jan Söderström.
Med officiella sammanhang menar han bland annat på brevpapper, kontrakt, protokoll, hemsidan och liknande. Dessutom ska en exlusiv kollektion med supporterprodukter att tas fram med tallarna som motiv."
Kommentera

Det är då roligt att klubben fått bra folk i ledningen: Nubben, Nollan och Landers farsa. Det gör allt litet lättare. Sen att ekonomin är skit och att det ändå kan gå käpprätt sportsligt får man stå ut med.

Hursomhelst vill jag se ett LAG nästa säsong. Nu välklädda i talltröjor!

Kommentera

liznix: visst kan du det. Det här skickade jag den 13 april:

Hej Lars!

Vill först och främst säga grattis och stort tack till förnyat
kontrakt. Sedan säga att vi alla gillar dina uttalanden och visioner
kring det som komma skall i Timrå IK. Benämningar på "Vi",
"Klubbkänsla", "Timråhjärta" och tydligare band mellan Timrå och dess
fans är det vi alla väntat på under lång tid.

Då till det egentliga syftet med mitt mail; hur är dina tankar till
klubbmärket? det känns som att det är du med ditt nytänk som kan vara
skillnaden i frågan här!

Timrå IK Red Eagles heter det ju sedan en tid tillbaks, men det
spelarna bär på bröstet när de skrinnar ut är egentligen inget mer än
typsnittet rockwell extra bold som lyder Timrå. Senast vårat nu
officiella klubbmärke bars på tröjan var väl säsongen 01/02, är det
värt att kalla klubbmärke? jag med många fler tycker bestämt inte det.
Jag själv var för ung när övergången skedde från tallarna till örnen,
men bilden jag fått är att fansen aldrig fick något att säga till om
när det skedde. Jag skulle nog våga påstå att en stark majoritet av
oss fans skulle vid en omröstning välja tillbaka tallarna.

Du har ju påtalat en omstart med tydliga linjer om klubbkänsla och
timråhjärta, en stark juniorsatsning och vad det verkar så vill man
även värva spelare som fostras här i Medelpad så som Sebbe Erixon och
Chrippe Söderström. Är det inte hög tid att sammansvetsa allt under
det anrika klubbmärket som tog oss dit vi är idag?

Det skulle stärka de ovannämnda riktlinjerna, som vad jag hört rykten
om fått sponsorena att lätta på lädret mer än tidigare. Kassa
apparaterna skulle gå varm om man i souvenir shoppen kunde köpa tröjor
med Tallarna (bifogad fil). Varför inte under en "Tillbaka till
rötterna" kampanj? Skulle i vilket fall vara skitkul att höra dina
tankar kring detta!

Med vänliga hälsningar 

Kommentera

KORITFW: Är det någon som hört nåt mer om uppdaterat souvenirbestånd fritt från det onämnbara? Skulle bl a behöva några Whiskeyglas vilket finns i souvenirshopen redan idag fast med det onämnbara som motv... Dito med snyggt tallemblem och jag köper genast ett gäng!!!
Kommentera

Var med Kongo på TIK-shoppen i Birsta för ett par dagar sedan. Alla t-shirts med talloggan på slutsålda förutom två stycken i storlek XXXL...

Hoppas det finns nya på arenan ikväll!? Uppmanar alla som önskat tallarna tillbaka att handla dessa souvenirer nu!

Kommentera

Laken: Perfekt! Då kan vi skicka de två till Kolan hehe
Kommentera

Matchställen bör vi få se idag (förra premiären fick vi ju inte se de nya..). Lars sa den 13 juni att de var beställda, och att få fram tröjorna sedan dess bör ju vara rimligt, right?
Kommentera

KORITFW: Ja det känns ju rimligt. Så vida de inte skräddarsyr dem i Thailand förstås....
Men brukar de visa dem på ispremiären? Har för mig att de brukar visas i pressen först?
Kommentera

Dalton: Var nog bara "Linkans" outfit som skräddarsyddes i Thailand i samband med hans arbete med solbrännan

Kommentera

BlackBay: Hehe! På tal om Linkan såg jag att han har anammat Nubbens strategi med yngre lokala produkter hos S-vallarna.
Bra men nu tror jag inte han har samma känsla och lägger ned lika mycket tid på scouting som Nubben.
Kommentera

Är det någon som har koll på hur hårt man ska marknadsföra tallarna i år? Nu har det förvisso tagits fram en kollektion med t-shirts, iPhoneskal och några andra produkter. Men, det verkar inte vara särskilt prioriterat att jobba fram talloggan igen. Senast idag fick jag beskedet att våra ungdomar som lirar i lägre serier kommer att bära örnarna på sina beställda kläder (termodress och träningsoverall).

Personligen tror jag att man ska välja ett av märkena. Antingen tallar eller örnen. Nu har man svårt att liksomta ställning. När kollektionen av tallarna är ett skämt (än så länge) så kommer alltid örnen att locka mer...och fler.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Fast tall t-shirts i Birsta sålde väl slut. Det har nog aldrig en örnprodukt gjort. Jag tror att intresset för souvenirer utan örnen gör att folk köper oavsett hur det ser ut. Sen lär det väl vara en kostnadsfråga som gör att man går tillbaka till rötterna i små etapper. Klubben är ändå på rätt riktning ur ett supporterperspektiv. Synd det sportsliga släpar istället.
Kommentera

Frella: Jag köper dina argument men gillar inte att barnen ska ikläda sig örnen i år igen, i synnerhet då man vetat om detta med tallarna så länge.

Vet att representanter i ungdomssektionen skall träffa klubbdirektören just i detta ändamål. Vad som ska ventileras har jagdock ingen aning om. Men jag hade nog gärna sett att alla ungdomar som bär klubbens märke redan i år hade burit omkring på tallarna.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Du får nog räkna med att en övergång till talloggan som varumärke och inte bara klubbmärke tar tid. Den beskrivning som säger att Timrå bytt logo nu är felaktig. Örnen är fortfarande klubbens varumärke men de har börjat lyfta fram klubbmärket mer än tidigare, däribland på matchtröjorna.
Kommentera

JimmyH: Har örnen över huvud taget funnits på matchställen de senaste säsongerna?
Kommentera

JimmyH: Okej. Jag var mest nyfiken på hur långt man hunnit och inser att det tar tid.
Kommentera

« · 552982 · »