Maco: åttiotalet från c:a-84 är en överskattad Timråperiod i historien typ...
Jag kan inte minnas och DU envisas med att inte låta mig glömma....grrrr...
Skynket i Nyköping är en annan klassiker.
Smokey:Du köpte väl din "röda" halsduk på en damboutique..?eller fanns det verkligen en historia om en turkisk taxichaffis dold i legenden? Ge folk ett riktigt svar. Flygarmössa i på balettpodiet i Huddinge var kult.
dr Dängroth: Jamen så mycket roligare att ligga tvåa i elitserien när man minns att det varit kamp om andraplatsen i fortsättningsserien med Husum. PVKS-87!
dr Dängroth: Det nästan lika galet som att vi skulle ha en Modestylookalikehangaround som kan kvalitetsgåomkring i ormkinnstövlar här i TIK-Bergslagen... Eller att Hempen skulle ha spelat vattenpolo i vårat badhus... Eller att PEO Larsson skulle bjudit mig på köttbullar och potatismos på en parkbänk i Sundsvall... Jag måste nog fundera lite på den där taxiresan ändå... Kan vi ha kört förbi en damaffär på Kungsgatan? Men Turk var han väl ändå...
1. Vilket lag kom 4:a i Superallsvenskan år 2000, vilka lag gick upp till KS via playoff och hur gick det för dem i KS?
2. Hur gick det i Playoff 1 1979/80 mot vilket lag (även resultat)? Vilken känd tränare tränade laget vi mötte? Hur gick det i Playoff 2 för det vinnande laget (även resultat) och vilket lag var motståndet?
3. Vilka spelare som någon gång spelat med Timrå draftades mellan 1980-1984? Vilka draftnummer hade de? Vilka år draftades de?
4. Vi hade en egen Micke Johansson Under början av 90-talet. Vilka klubbar har han spelat i utom Timrå och vilka år spelade han med dem? Vilka spelare som spelade med Micke sista säsongen är idag fortfarande verksamma och vart spelar de nu?
Tycho: Micke spelade med Timrå fram till säs. 89/90, sen med Tunadal 90/91, S/T Hockey/Timrå IK 91-94. Sista säsongen i TIK spelade han med de jag redan nämnt plus Fredrik Modin (Tampa Bay), Tjällden i Storhamar??
Södertälje 82-84, Mörrums GoIS 84-86, 86-90 Timrå IK, Tunadals IF 90-91, 91-94 S/T och Timrå, 94-95 Njurunda och 95-96 Kovland. Det KAN inte va fel.... = ))
Dream Team: Ahh... stog minde i min info... men iaf Grattis! Eftersom jag vann förra gången får du min vinst, en fisketur med redax2... Sedan vinner du en gyttjebrottningsmatch med Selina eller mike66... du får välja själv.
Tycho: Fisketur, alla dar i veckan! Hmmm.... svårt val. Jag tror nog att jag tar åt mig enbart av äran och skänker brottningen vidare till pott i nästa tävling.
Det är alltid trevligt med en liten tävling, det får gärna bli lite klurigare nästa gång... = ))
Jag kan inte minnas och DU envisas med att inte låta mig glömma....grrrr...
Skynket i Nyköping är en annan klassiker.
Smokey:Du köpte väl din "röda" halsduk på en damboutique..?eller fanns det verkligen en historia om en turkisk taxichaffis dold i legenden? Ge folk ett riktigt svar. Flygarmössa i på balettpodiet i Huddinge var kult.