1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590412 inlägg · 6217 ämnen

Telefonväkteri i Hockeykväll

« · 705225 Till forumet

Telefonväkteri i Hockeykväll
Det kanske redan har framgått hos merparten av era kära skribenter härinne....

Men jag ville bara göra er uppmärksamma på att det är telefonväkteri i Hockeykväll ikväll med Jihde, Wikegård & Tornberg!

Gör såhär: Mejla erat namn, frågor, telefonnummer och eventuellt en bild till [email protected]

HOCKEYKVÄLL 21:30 - MISSA INTE DET!
Kommentera

Sv: Telefonväkteri i Hockeykväll
ernie eagle: Ja vi blev ju inte tippade som favoriter iallafall av wikegård o thornberg..11:a resp. 9:a så nu återstår att göra allt för att få dessa tips
att visa sig var helt fel...
Kommentera

htikare: Sen när har dem gillat Timrå?
Kommentera

htikare: Nä inget att hurra för precis
Kommentera

htikare: Känns ju härligt att vara neggotippade igen, lite som förr:-) Tänk dock på att tipset grundar sig på nuvarande trupper och då är vi dagsläget inte bättre.
Kommentera

Barbarossa: aldrig ...men sak samma vad dom tycker ...
Kommentera

Ambroo: Precis. Timrå IKs nuvarande trupp är inte bättre än vad tipsen visar!

Men det kommer mera...
Kommentera

htikare: Jo vi gillar ju att låta dessa så kallade experter äta upp sina ord.
Kommentera

Ambroo: Nej jag tänkte på det.. (gällde ju också Saik)..den är ju bara drygt halv så...
Kommentera

Laken: "Så häng med""...
Kommentera

Laken: Absolut och jag är inte ett dugg orolig, litar fullt ut på att det kommer att värvas toppspelare, för inte står vi och faller med Jonte eller Gunno om det skulle spricka där(som flertalet i gästboken verkar tro/tycka...). Jag är övertygad om att inte samma misstag som ifjol görs om och tror därför på en placering bland de 6 i slutändan.
Kommentera

Ambroo: Personligen tycker jag det är löjligt att börja spekulera redan nu innan ens den nuvarande är helt färdigspelad om hur nästa säsong skall sluta.

Det finns ju ingen som helst relevans i det hela. Jag kan ju lika gärna kasta tärning hemma vid köksbordet om hur sluttabellen kommer se ut och det blir lika fel ändå.

Jag vill ha en lååååång sommar och silly season först, sedan ISPREMÄR, försäsong och sedan skall jag försöka leka Saida och tippa hur det kommer att gå. Just precis såi den ovan nämnda ordningen.

Men å andra sidan kan det ju gå hur fan som helst ändå. Det såg vi ju om inte annat på Leksand. Fullständigt briljanta på försäsongen för att sedan rasa ihop som ett korthus.

Vågar vi verkligen ställa upp i Mästarcupen ånyo igen? Brynäs har ju dragit sig ur eftersom det kommit underfund med att den turneringen är hemsökt av andliga väsen och onda mörka krafter.

Att spela hem en cupvinst i Norrtälje är i princip samma sak som att spela rysk roulette.

Vågar vi utmana ödet?

Jag tycker vi hoppar det, annars kan ju råttet vara mågat så att säga.

Avdelning "Vaddå toppbetyg i svenska? Jag var iaf där".

Per Ledin yeah right!
Kommentera

ernie eagle: För mig är serien slutspelad sedan länge, vem f-n bryr sig om vem som vinner SM-Guld nu mer !!

Roligare då med lite Silly och Tabeller å sånt.
Kommentera

Tellus: Jag skickade ett mejl angående det där till Hockeykvälls e-postadress ställt till Niklas Wikegård efter programmet.

Jag kan för övrigt kopiera in min text till maestron himself:

"Men vad i h-e är det jag ser Wikegård? Timrå 11:a i tabellen?

Det är fullständigt omotiverat. Ifjol när vi hade tunga tapp på nyckelspelare var det motiverat! Men nu?

Kära nån, vi har värvat Timo Pärssinen och Petri Kokko. Två högoktaniga finländare som kommer producera duktigt med poäng.

Vi får behålla stommen. Wennerberg lyser av revansch liksom Mange Nilsson, Pär Styf och Sanny Lindström.

Per Hallin har fått sitt definitiva genombrott och Warg kommer växa ännu mer i takt med ökat självförtroende och större ansvar.

Sedan skall det tillsättas en ny målvakt med största sannolikhet. Lägg därtill att vi fiskar efter Niklas Nordgren, Kimmo Lotvonen och Jonte Hedström.

Supporterklubben har härliga toppar men tyvärr en alldeles för låg lägstanivå - DÄR KOMMER DET BLI EN REJÄL SKÄRPNING! Nomineringsmöte imorgon för övrigt och jag kommer högst troligt bli tilldelad en nyckelroll och jag är laddad till hörntänderna.

Summa kardemumma, HELA TIMRÅ LYSER AV REVANSCHLUST! Från spelare,tränare, materialförvaltare, funktionärer, kanslipersonal, styrelsen, Nubben till supportrarna."

ALLT ANNAT ÄN SLUTSPEL ÄR ETT REJÄLT MAGPLASK! NU KNYTER VI NÄVARNA!

Nu jävlar!

P.S. Men tack för tändvätskan, jag vet att du älskar Norrland D.S.

//Magnus Sjöstedt
Kommentera

ernie eagle:Wikegård kan väl inte göra en lista när knapt isen har tinat han kommer att ändra sig så vi bara vet.
Kommentera

Tellus: Jag kan förstå varför Wikegård i nuläget tippar Tik på KS plats.
Vi har tappat Mandy, och med all säkerhet Rosa och Marko J. Och fått Timo P.
Och med juniorrycktena som starkaste nyförvärv skulle nog inte många tippa Tik annat än på KS plats.
Kommentera

I slutet av programmet sade också Wikegård att detta var utifrån hur det såg ut i dagsläget. Med stor sannolikhet kommer det att hända en del som gör att Wikegård kommer att revidera tabellen längre fram. Det känns rätt värdelöst att avlägga nästa säsongs placeringar när årets inte ens är färdigspelad. Det tyder mer på ploj än att det ska ses som seriöst.
Kommentera

250kg kärlek:

Varför klaga på tippandet ?.

Jag själv rankar inte Timrå högre just nu, vi får vara glad om vi slipper kvala, man kan inte köpa ihop ett lag varje säsong.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

The Fat Bastard: Nja, tippandet ligger säkert i paritet med hur det ser ut i lagen, så här långt. Det jag menade var att man kanske inte skall fästa så stor uppmärksamhet på hur olika experter tippar utgången av nästa års elitserie. Med tanke på att många lag kommer att förändra i laget innan säsongen startar.
Kommentera

250kg kärlek: Bara en sån sak som att Wikegård påstår att Johan Thornberg är käkat röksvamp innan han tippade visar hur seriöst det är just nu!
Kommentera

250kg kärlek:

Ska man någonsin fästa vikt hur "experter" tippar? Dom har ju aldrig någinsin tippat rätt!

Wikegård hade väl hyfsat rätt ifjol. Men som alla andra höjde han leksand till skyarna. Fast man hade en första line med Steen , Ericsson , Steen. Där borde ju varningsklockiorna ringa...
Kommentera

Fet-Ecke: "har käkat" skall det vara papphatt!
Kommentera

250kg kärlek:

Visst är det så, men med 100 finnar och 2 danskar blir det inget slutspel för Timrå.
Kommentera

Talangscouten: De flesta här inne hade bättre resultat vad gäller sluttabellen än det Vikegård åstadkom. F.ö. tycker även jag att det är lite över att tippa en tabell för kommande säsong. Speciellt som alla lag inte på långa vägar har en komplett laguppställning att redovisa.
Kommentera

El Aka Ali: Se 250kg kärleks svar
Kommentera

Fantastiskt mycket surr här om hur en viss person tippar en tabell, en tabell som för det första var mest på skämt. Och för det andra så är det ju skrattretande tidigt att tippa en tabell nu. Vissa här har lyckats förstå det i alla fall.

Herrarna Wikegård och Tornberg tippade en tabell så som lagen ser ut i detta nu, fast mest på skämt. Vissa lag har inte ens 6-7 spelare på kontrakt än. Det är för mig inte ens lagligt att haka upp sig på sådana här tippningar redan nu.
Kommentera

The Fat Bastard: Det blir rätt trångt på bänken om inte annat, fast det blir det väl iofs om du sitter där helt alena också, med tanke på ditt nick menar jag...
Kommentera

ernie eagle: Vore roligt att, när det kommer få se svaret ifrån Wikegård.
Kommentera

Laken: Roligt och roligt. Vad har det för betydelse? Ingenting, som sagt.
Kommentera

Skarin: Exakt. Meningslöst mail. Vem fan bryr sig? Egentligen? Wikegård? Knappast. Jag? Tok heller.
Kommentera

Stenkarn + Skarin: Så ni, "seriösa", menar att det finns annat här på HS som är av vikt och stor mening?!?

Bra att ni har humor & självdistans...?:D
Kommentera

Jean1: Ledsen att jag retar upp dig, men att tippa tabellen i dagsläget är ju nästan som att spela på travet. Så fort någon utomstående nederlagstippar Timrå så blir det storm här inne, även om Wikegårds tips just i denna stund kanske är ganska rimligt. Förresten, hört talas om debatt?
Kommentera

Stenkarn: Men såg du inte vad jag skrev som avslutning? Det var ju för tusan stänk av ironi.

"P.S. Jag vet att du älskar Norrland D.S."

Wikegård slängde ut ett köttben på banan och jag var inte sen att hugga tag i godbiten.

Att munhuggas är väl underbart?
Kommentera

ernie eagle: Det har du rätt i.
Kommentera

Stenkarn: Inte ska du vara ledsen;) Jag garvar som bara den åt debatterna här - finfin underhållning:D
Tipsen och listorna är helt spekulativa; så varför detta kvalitetskrav?! Det är ju debatt, som sagt... Eller vissa bättre än andra mån tro...?
Kommentera

« · 705225