1) J20 spelar sin andra kvalmatch mot Huddinge. Seger i förra omgången så knyter de ihop säcken med seger idag eller räddar det med seger imorgon har vi kvar vårt lag i Superelit. Oerhört viktigt! Nedsläpp lördag 15:00 i Timrå Isstadion!
2) J18 spelar sin andra kvartsfinal mot Modo. Förlust i första omgången så det blir tufft att stjäla två på bortaplan och gå vidare. Men chansen finns! Modo får väl svårt på samma sätt som oss förr gången med J20 samtidigt så de bästa J18-spelarna i Modo spelar med äldre laget. Planen för oss tycker jag är att vinna båda lördagsmatcherna då J20 är klara idag. Sen åker Elias P med flera upp till Ö-vik för avgörande match på söndag och så sopar vi hem det. Deal?
3) U16 spelar slutspel i Skellefteå med poolspel. Seger på straffar mot FBK igår. Lär behöva minst tre och gärna fler poäng för att komma topp två och spela SM-semifinal nästa helg. Lördag Brynäs som vann sin match men förlorade skotten stort mot Skellefteå. Söndag avslutning mot Skellefteå som möter Färjestad idag.
U-16, kommande J-18 spelare, Klara för semifinal J-18, kommande J-20 spelare, Nådde Kvartsfinal J-20, kommande A-lags spelare, Kvar i Högsta ligan för J-20. Där årets bästa juniorer spelat större delen av tiden i A-laget.
kulltorp: Jag gissar att det är svårt att svara på. J20 har ju som lag betraktat gått fruktansvärt dåligt i år. Det är bara några år sedan som J20 placerade sig i toppen av top 10-serien, innehållande många av de 93:or och 94:or som utgjort vårt lag sedan degraderingen. I år näst sist i fortsättningsserien där många av spelarna var med och tog SM-brons så sent som förra säsongen med J18.
Det är lite halvskralt med solklara spelare att plocka upp till a-laget just nu tror jag. Hardegård var ju på g men han har varit skadad mycket i år om jag är korrekt underrättad. Sirén kommer nog få betydligt fler matcher nästa säsong. Sen är det inte så mycket kvar, åtminstone inte som på riktigt kan komma upp och konkurrera. Någon som ser juniorlagen mer än vad jag gör kan säkert inflika något här. Det är så jag uppfattat läget i alla fall.
Sen kommer det ju påfyllning också, men det är ju svårt att spekulera i sextonåringar, framförallt lite vanskligt. Jag skulle dock inte bli speciellt överraskad om Jacob Olofsson (född -00) får komma upp och testa med a-laget redan nästa år.
Knylan: Jo men det finns ju en anledning att j-20 gått tungt. Skador och de bästa spelarna har spelat i A-laget. Jag har då oavsett en känsla av att vi har bra spetspelare på gång. Sedan kan mycket hända på vägen.
kulltorp: Jag har inte sett en enda match med J20 i år och har egentligen bara den känsla man får av tabelläget och det lilla man hör som grund. Det ser helt enkelt inte bra ut att behöva kvala sig kvar i Superelit, inte utifrån föreningens mål. Det hade varit en sak om A-laget sög upp en hel juniorfemma, nu har det handlat mestadels om två spelare bara, framförallt en (Dahlén). Pettersson har ändå gjort 22 seriematcher med J20 i år.
Skador till trots, Timrå IK som förening behöver ett juniorlag som placerar sig bättre än plats 19 i Sverige.
Tillägg: det absolut viktigaste är att fortsätta att vara ett Superelit-lag. Hur laget sen placerar sig år efter år är inte högsta prio men bra lag skapar ju i regel en kultur inom föreningen som i sin tur knoppar av sig bra spelare som vi kan acklimatisera in i seniorhockeyn. Självförsörjningen är oerhört viktig för alla lag men än mer viktig för oss i tider som dessa när det ekonomiska utrymmet är minst sagt snålt tilltaget. I år har vi representerats av en spelare som varit nästintill livsviktig i vår kamp för att nå topp åtta som knappt har belastat klubbkassan alls. Några Jonathan Dahléns kommer vi inte få fram i varje årskull men han visar ju på att vi trots allt gör mycket rätt.
Apropå den stundande SM-Finalen! Dömde HV71 den 24 februari när de mötte Linköping. De vann den tuffa matchen. Deras kapten kan tappa huvudet om man psykar honom lätt. Gör man det snyggt så ballar han lätt ut. Målvakten är duktig längs isen. Skjut högt. De har bra skridskoåkare. Snabba kontringar och hugger blixtsnabbt på returer. Nr 19 spelar rätt fult med.... LYCKA TILL BOYS :-)
1) J20 spelar sin andra kvalmatch mot Huddinge. Seger i förra omgången så knyter de ihop säcken med seger idag eller räddar det med seger imorgon har vi kvar vårt lag i Superelit. Oerhört viktigt! Nedsläpp lördag 15:00 i Timrå Isstadion!
2) J18 spelar sin andra kvartsfinal mot Modo. Förlust i första omgången så det blir tufft att stjäla två på bortaplan och gå vidare. Men chansen finns! Modo får väl svårt på samma sätt som oss förr gången med J20 samtidigt så de bästa J18-spelarna i Modo spelar med äldre laget. Planen för oss tycker jag är att vinna båda lördagsmatcherna då J20 är klara idag. Sen åker Elias P med flera upp till Ö-vik för avgörande match på söndag och så sopar vi hem det. Deal?
3) U16 spelar slutspel i Skellefteå med poolspel. Seger på straffar mot FBK igår. Lär behöva minst tre och gärna fler poäng för att komma topp två och spela SM-semifinal nästa helg. Lördag Brynäs som vann sin match men förlorade skotten stort mot Skellefteå. Söndag avslutning mot Skellefteå som möter Färjestad idag.