1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

TIK-FBK

« · 410082 Till forumet

TIK-FBK
0-1 Krykov
Kommentera

Sv: TIK-FBK
Per HApps: Snart startar Timrås målkalas. Jag tror att Timrå gör 17 mål.
Kommentera

Frisco: Inte 17 gör Tik 17 mål. Dom gör bara 16.
Kommentera

2-2 står det. Kom igen tryck in segerpucken då!
Kommentera

Hur skötte sig ANTTI JOKELA !
Kommentera

Baker: Verkar ju ha tagit många skott 36-18 till FBK så gissar att han var bra, frågan hur det blir nu?
Kommentera

TD: Danielsson till S-vall igen, kanske. Om Kapanen blir bra igen vill säga.
Kommentera

pasi: viktigast med Västerås-cupen var ju att spela ihop laget med alla nya kuggar.
2 klara segrar och en förlust är ju godkänt.
Och Annti Jokela behöver fler matcher för att visa att han räcker till.
Till 23 september bör ju målvaktfrågan vara löst.
Kommentera

RedLine: Timrå vinner cupen i Västerås och nog fan börjar jag tänka på säsongen då Zäta just hade stuckit och Kenta/Anders hade tagit över. Brunflo-cupen gav vissa vibbar om vad som komma skulle - vi vann ju på ett snyggt sätt.

Det är bara att hoppas att den här turneringssegern var lika imponerande - och att det ger lika mycket självförtroende för laget.

Ut och rocka skiten ur de andra elva lallar-gängen nu ;)

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

pasi:Fagerström till Timrå igen kanske..Om Danielsson kommer tillbaka till Sundsvall dvs.
Hatet är förövrigt totalt till att av okänd anledning Lauritzen Zetterström och Lundin lirade med timrå här om dagen vill jag lova.

Går det för sig att man skulle kunna få låna Carlsson Norgren och Hedström några matcher gärna nån cup här framöver?Jag lovar att jag ska snacka med grabbarna i ledningen!Det skulle dom uppskatta.
Kommentera

Nike89: Som jag ser det så är det väl bara positivt om Timrå IK lånar lite juniorer ifrån Sundsvall Hockey!
Tänk vad d lär sig en massa på att lira i Timrå IK som d tar med sig när d lirar med Sundsvall senare....VARFÖR HATA??
Kommentera

SMÅLAND:Man kan då knappast påstå att den trion är juniorer med tanke på att det väl vid det här laget är dom som nu är födda 85 som har sitt sista år som juniorer.

Bäst är ju såklart att Tägström som är nog en av dom viktigare grabbarna i laget helt plötsligt ska börja lira i Timrå.
Kommentera

Nike89: det är inte säkert att Tägtström ska lira med Timrå, det beror nog på hur mycket skador TIK får.
Kommentera

dr-nix:Det är sant men om Sundsvall får nån eller några skador har jag svårt att se tex Ex Sundsvallaren Niklas Norgren skulle ersätta.
Kommentera

Nike89: Tyvärr....så här är det överallt i alla sporter...
Klubbarna som ligger under högsta serien blir av med sina bästa förmågor.....men inte ska det väl behöva bli hat för det??
Tänk vad Färjestad utsätter Bofors....det plockas och laboreras hej vilt!
Kommentera

Nike89:

Löjens skimmer sänker sig igen. Timrå och Sundsvall har ett samarbete och det är naturligtvis så att man hela tiden ser till så att det i den högre ligan spelande laget har de bästa förutsättningarna. Dessutom går ju Sundsvalls klubbledning med på detta annars skulle detta inte vara möjligt.

Ta ut din besvikelse på ditt eget lags klubbledning istället för att gnälla på Timrå.
Kommentera

Nike89: Det är ju TIK som i grunden fostrat dessa spelare så hur kan du då påstå att inte S-vall får ut nåt av detta sammarbete? Hade inte Timrå skickat ner dem till Sundsvall hade de knappast gjort en sån bra säsong som ifjol exempelvis..
Kommentera

Ambroo:Jo visst några juniorer mot Sundsvalls i grundens bästa lirare.
Men visst ni kan få ta era gamla spelare Lauritzen Lundin och Zetterström så nöjer vi oss med Norgren Danielsson och Svedberg det blir jämt och bra det.
Kommentera

Nike89: Hörrururu. Sundsvall har flera gånger fått låna eller erbjudits att låna spelare. Inte lagets bästa forward utan sådana som behöver mer speltid och helst på allsvensk nivå. Att just Tägtström började sin Sundsvallskarriär så kanske du minns? Det allsvenska lagets bästa spelare får chansen att träna och eventuellt spela med elitserielaget, elitserielagets sämsta spelare får chansen att spela med det allsvenska laget. Det tjänar alla på.

För övrigt tycker jag att Sundsvall ska ge fan i Kovlands spelare!
Kommentera

Nike89 o Ambroo:BRYT NU!!!!
Kommentera

Nike89: Måste passa på att gratta förresten, har du skaffat moppe än? Eller fyller du sent på året?
Kommentera

El Maco:När var det senast Sundsvall var och raggade på kovlands spelare?Daniel Sandgren den gamla Timrå junioren(?) som han är om jag inte är helt ute och cyklar?Tobias Jensen här om året som numera lirar i Norge är ju en annan sen är jag banne mig osäker.
Kommentera

SMÅLAND: Näe du, måste lära pojken förstå..

Nike89: Så du menar att Nordgren är S-vallare? Han gjorde en säsong i de blå.. Svedberg håller något sämre klass än vad Tjobba gjorde när han lämnade TIK för S-vall och mellan Fagge och Danielsson är det hugget som stucket, så ta och kamma moppemustachen nu..

För övrigt så är Sankan och Sjöström ytterligare bidrag från Storebror.. Det är så gott som halva laget nu va? Så jag frågar igen, hur kan du påstå att Sundsvall inte får ut nåt positivt av detta sammarbete?
Kommentera

El Maco: De Kovlandsspelare Sundsvall raggar på är oftast ex Timråsjunisar.. Säger det mesta..
Kommentera

Ambroo: Timråjunisar ska det vara.. Inte konstigt att man börjar sluddra, det är ju rena lunarstorm detta..
Kommentera

Ja...bara de inte raggar i Liden eller i Indal!!!Eller i Bergeforsen el Wifsta el Fagervik el Söråker el Sörberge för då kanske jag får dra på blåstället när jag seglar upp nästa gång.....
Kommentera

SMÅLAND: Du behöver inte vara orolig för att de ska börja rycka i Lidengrabbarna, om det inte ska börja med barnarbete förstås..

www.lidenbears.medelpadhockey.se
Kommentera

Ambroo: Ja det sägs att man ska börja att rycka i dom i tid.......Se på Engelska Fotbollen......där köber de förbövulen småknattar för miljonbelopp......sanslöst vicken värld vi lever i...inga hotta grabbar i Fagerviken då??
Kommentera

Nike89: För övrigt är inte Niklas Nordgren en Sundsvallare, visst han lirade två säsonger med Laget i stan och firade stora triumfer som sedermera ledde fram till ett lukrativt kontraktsförslag som han valde att acceptera. Men mig veterligen är Nordgren ångermanlänning och uppväxt i Själevad samt har MoDo Hockey som moderklubb och i sådana fall borde väl hatet vara större ifrån deras håll eftersom inte valde att satsa på honom när han lirade i klubben som junior utan istället skeppade iväg honom söderut.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Hade Nordgren varit kvar i MoDo hade hann knappast varit den han är idag, det var Timrå som förmådde honom att ta vara på sin talang och de fick honom att förstå att utan hård träning lyckas man inte på den här nivån.. Kommmer ihåg när han kom till TIK, han var lönnfet och allmänt lat. Så det är knappast Bobcats eller än mindre MoDo som gjort honom till en landslagsspelare och avslutare av rang..
Kommentera

Ambroo: Jo jag vet. Han vartit Ångermanland svar på Medelpads Crippe.

Det var brudar, paraplydrinkar och annat som drog förr om åren för "Gunno".

Men även han fick upp ögonen för det viktiga här i livet efter Peos eviga tjatande. Och nu är "Gunno" en helt annan än den han var.

Stabil och trygg och harmonisk i sig själv. De har givit honom en biljett till Hardy devalverade kronor "En å femtio".

Och även Crippe har vaknat upp ur en sagolik och osannolik dröm.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Helt rätt.. Kan bara hoppas att Crippe tar ytterliggare ett steg ut i dimman den här säsongen, vi vet ju vad han kan den lilla surisen..
Kommentera

« · 410082