1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590664 inlägg · 6217 ämnen

TIK i Tre Kronor

« · 447684 Till forumet

TIK i Tre Kronor
Fyra stycken Timrå spelare med i Karjala Cup..
lika många som lillasyster i norr ;-)
Kommentera

Sv: TIK i Tre Kronor
Kalle K: Nice med fyra timråiter i landslaget skulle varit en back till från timrå svebba tycker jag iaf men men man kan ju inte få allt eller ??
Kommentera

Kalle K: appro på backar ja finland då tar dom med sig berg ?? någon som vet något om det ???
Kommentera

falo:
Det är sant, jag tror han får chansen runt jul om han fortsätter så här.
Tre stycken som gjort fler landskamper än Z.a i truppen.
1 som har gjort fler mål...
Kommentera

falo: Han får nog sin chans senare om han fortsätter på samma övertygande sätt.

Zetterberg och Nordgren var ju så gott som givna. Jonte Hedström spelade VM och har inlett godkänt i Timrå. Är en spelartyp som passar internationellt. Lars Jonsson är en kille som man hoppas ska kunna växa ut till en VM-back, det är väl hans fysiska spel som främst behöver bli bättre men hans puckbehandling och skridskoåkning räcker långt.

I övrigt så kan vi konstatera att truppen innhåller hela 12 spelare som är 25 år eller yngre. MoDo, Timrå och Linköping är mest representerat med fyra spelare vardera.
Kommentera

Kalle K: Ok att man tar ut 4 TIK spelare, bara dom inte blir uttagna till Baltica cup o det gäller även dom andra TIK spelarna. Då kan dom få vara hemma o träna istället.
Kommentera

Jag och Johan Tornberg hoppades att Johan Svedberg skulle få chansen, men hans tur kommer någon annan gång.
Kommentera

Åke the Myth: Det blir väl 5 eftersom även Aki Petri kommer med i Finska laget.
Kommentera

Herminator:
Har du någon länk till finska truppen?
Kommentera

Kalle K: Intressant att VF o FBK coacherna tog ut minimalt med folk från sina egna lag. Hmmm........vadan detta?? Say noo more.

Herman: Tråden gällde TIK i 3 kr o jag koncentrerade mig på det.
Hur som helst vill jag inte ha nån TIK:are i Baltica, dom får bara bad feelings utav sånt!
Kommentera

Åke the Myth: I kväll har dom ändrat i femmorna. Nya konstellationer. Kryckan, Manderwille tillsammans med Modde och Z, Robban o Niklas.
Kan bli en kul kväll!
Kommentera

Jag skulle vilja se Z, Gunno och Kryckan i samma kedja.
Kommentera

« · 447684