1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

TIK Junior till Frölunda

« · 730426 Till forumet

Sv: TIK Junior till Frölunda
TIKbiff: Mycket intressant och rolig värvning. Ska bli kul och se honom lira...
Kommentera

TIKbiff: Undrar vad som fått honom intresserad av Tik...Moe? eller
kanske Swoboda!
Han kanske överraskar o går in i A-truppen senare under säsongen..
Nej det finns väl gränser även för tjecker..men hockeykultur har dom
o skridskor brukar dom kunna åka rejält.
Kommentera

Dream Team: Du vet väl att mina ord alltid tas på största allvar, men jag måste säga att det var snabbt handlat av Nubben med tanke på att skrev de där raderna om scouting igår kväll;-)
Kommentera

Dream Team: Det känns ju dessutom som att tappet av Tommy Lindholm kommer att gå obemärkt förbi och det är kul att det händer nåt, mer sånt!
Kommentera

Ambroo: Leif Boork han vet svaret, enligt honom har Timråledningen alltid varit självgoda och ansett att dom själva vet bäst (alltså även på den tiden det gick dåligt). Med Po Larsson, Nubben och Kenta har det ju ändrats, men kanske inte det blivit optimalt ändå. Vissa i ledningsfunktionen (dock i andra funktioner) var ju med i föreningen på den tiden föreningen gick i konkurs eller vad det nu kallades. Kommunen är liten och det innebär att urvalet till ledningsfolk är begränsat. Det är kanske svårt att få det bättre, klubben tillhör ju trots allt de 12 främsta i landet.

För övrigt var Martin Johnsson ordinarie när han drabbades av sjukdomen, jag är dock inte så säker att han gick hockeygymnasiet eftersom han bodde på Alnö. På den tiden ville inte Sundsvalls kommun betala eftersom skolavgiften. Sundsvallsborna var tvungen att skriva sig i Timrå.

Slutligen, Jonas Lindström hade självfallet varit kvar i Sundsvall om det gått bra i spelet, i annat fall är han inte intresserad av att utvecklas och det är svårt att tro detta.
Kommentera

eloff: Säga vad man vill om Boorken, men visst har han en poäng i det...

En annan grej som förvisso är nåt helt annat, men som ändå tillhör sammanhanget, är när Tommy Sandlin räknade upp TIK som en utav SM-vinnarna när han fick frågan om vilka lag i Elitserien idag som vunnit minst ett guld. Förvåningen var total när han fick till svar att så var inte fallet... "Va?? Ja men alla dessa fina talanger och spelare som man fostrat då?!" sa professorn lite desperat.. Han kände uppenbarligen inte till Timrå-syndromet som än idag avspeglar sig i bl a Crippe Söderström...
Kommentera

eloff: Att kommunen är liten har inget att göra med urvalet av ledningsfolk då vi har en av norrlands största städer som grannar och är placerade i en region som bara växer och växer och det på de allra flesta plan...
Kommentera

eloff: "Jonas Lindström hade självfallet varit kvar i Sundsvall om det gått bra i spelet, i annat fall är han inte intresserad av att utvecklas och det är svårt att tro detta."

Tro vad du vill men sanningen är att Sundsvall var nöjda men Jonas ville inte vara kvar. Dumt? Ja, kanske men han ska ha en eloge för att han visar hjärta för rött och vitt i alla fall. Dock så är det enda han fått tillbaka av det att han nu står klubblös.
Kommentera

eloff: Fan att det inte finns nån "edit"-funktion... När det gäller Martin Johnson så var jag bara tvungen att kolla upp honom, och precis som jag trodde så svek inte minnet. Kolla statistiken och avgör själv om du tycker han var ordinarie och hade fått sitt genombrott; www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=10071
Kommentera

« · 730426