Jocce: Ja precis sen har han ju inte varit kapten i 2 år än!! Lite väl snabbt att värdera Kaptensrollen på en match va??? Myran som kapten Klart godkännt:
dr Dängroth: Jadu, Myran är Myran och inget att dra för stora växlar av. Såg likadant ut när AIK lirade träningsmatcher (matcher i eliten också för den delen). Han pratar o pratar och är alltid smågrinig på isen, det är hans stil (vilket han inte är ensam om). Folk verkar dock missa att han gör annat än detta och hakar enbart upp sig på "ret-Myran". Som lagkapten är det väl givetvis tänkt att han ska "lugna sig" lite men det är inte tänkt att han ska bli en helt ny människa och hockeyspelare.
Tja Timrå fans, skaffa lite verklighetsförankring, det kommer slås tillbaka i serien. Är inte ni ett "köplag" också? Ett ord som ni verkar återkomma med, eller använder ni bara det p.g.a. ert mindervärdeskomplex, har inget annat att säga? För att era förstärkningar är sämre, eller vad är det?
Stefan "Myran" Gustavsson kommer inte att få det lätt när han och sitt LHC kommer på besök i Timrå Isstadion. En lagkapten som beter sig på det här sättet är inget annat än en stor skam.
I övrigt fick jag glädjas åt att Timrå var det klart bättre laget. I första perioden var LHC inte alls med i matchen. I de två övriga perioderna blev det lite jämnare i spelet, dock syntes det att Timrå hade kontroll över händelserna ute på isen. 4-1 var ett mycket rättvist resultat.
Övrigt om matchen:
* Toni Koivunen blir säsongens värvning, vilket jag sa redan efter ispremiären.
* Niklas Nordgren blir lagets målskytt i vinter, det är i alla fall vad jag hoppas på. Han visade prov på det igår. Urläckert mål.
* Timråklacken skanderade "In med Myran" i den tredje perioden. Han var bänkad, vilket var synd. Vi hade gärna velat sjunga några ramser om honom...
* Vad bra det här kommer att bli, då Koskinen och Rajamäki blir fri från sina skador. Vilket försvar vi kommer att ha.
* Man kan redan nu se att TIK kört stenhårt under sommaren.
* Timrå har ett mycket intressant lag den här säsongen.
Känns ooootroligt bra att vi dängde LHC. Men samtidigt säger inte detta nånting i o med att det är en försäsongsmatch, det är inte nu vi ska vinna utan from 24/9!!!!!!
Vinster är väl i o för sig aldrig fel, men snälla, dra inte för stora växlar på detta, men det ser onekligen väldigt intressant ut! :))
Utomsocknes kanske vi tycker är lite väl euforiska men läser man Länstidningen hittar man följande:
" - Vi har pratat om att om vi ska ha någon chans i årets serie måste vi få igång hela laget till en enda stor maskin. Det funkade bra i dag, tyckte Marcus Åkerblom."
Vi har nu sett att när den stora, röda maskinen drar igång så är Timrå inte så mycket dåligare än de andra elitserielagen...
Gårdagens trögaste ben på plan var Myrans, dock var hans käft dessto piggare. Men när en väl utvilad Freddan fick chans att bjuda Myran på ett antal väl valda ord. Då brast det även där för Myran. Han fick verkligen tung häfta. Visste inte vad han mer skulle säga utan helt sonika gav han sig på Freddan. Även på den biten, den psykologiska var TIK bättre på igår.
Kapanen oj oj oj, säger bara det.
Försäsongsmatch men ändå. Vi vannnn.
Skriver som någon nedan skrev. Lin(köp mer)ing, ha ha ha. ÄLSKA TIMRÅ IK.
"Matchens kanon svarade Timrås Niklas Nordgren för när han ökade på ledningen till 4-0 i början av den andra perioden. Hans uppsnurrning av Linköpings försvar skulle garanterat fått flera stora puckkonstnärer att tappa hakan"
Nyss hemkommen från jobbet o fått rykterna om att TIK slog LHC besannade..... kan man göra annat än att gråta en glädjetår?. TIK är nog så bra som vi tror, o betydligt bättre än övriga hockeysverige tror. O vad finns att säga om Pengabygget linKÖPing?.... korthuset rasar??.... o va härligt.......
Övrigt... Mike66:.... sluta surfa porrsidor på nätterna!! Dr nix:... du har så rätt i det mesta... Lallande fånar: .. Kan stolt bekänna att JAG är den senaste i raden.
O framåt kvällen återstår nu cupens enda riktiga utmaning.... besegra finnarna....
dr-nix:Det gör aldrig ont förra året vägrade vi spel i Allsvenskan och så blev det..! I år flyter vi på vågen och vädrar slutspel o guldvittring..! Var stark och var med oss att lalla det känns så skönt att hela tiden tänka positivt när alla andra tänker negativt. Gå med nu vänta inte.....du vet inte vad du går miste om? Tänk att alltid lalla! Lall On Lall On..dr-nix!
swen: Jasså ! Jo kanske, men resultaten bör väll oxo inberäknas. Så många skador var det inte, Jindrich samt hans back-kollega, är det Carlsson han heter. Men kanske arbetsron fans att finna i det positiva Timrå, under den gågna säsongen ? Men nu väntar nya puckar, nere hos dig är det väll pir-passager som räknas :-)
mike66:Det är skönt att man kan räkna med dig Mike. I år så tar vi i med hårdhandskarna ifrån början och jagar nya medlemmar till våran klubb. Så till alla er som vill vara med i Lallandens fånars klubb gå med nu innan ES börjar. Lall On Lall on..
swen: Kanske det, men nog tycker jag att P.o å c/o hade den arbetsron inför förra premiären, allt ? Men jag kanske minns fel, och å andra sidan soppar nya kvastar bättre ??
De lallande fånarnas klubb lever alltjämt kvar i det tysta! Tror att det var Blackbay som blev den senaste i raden av ny medlem! Vi är väl en 32-33 stycken numera.
Abron: Nej, inte allt, men fungerar spelet under försäsongen, så har våra tränare något bra att bygga vidare på. Andra lag får kanske grubbla vidare, på hur de ska få spelet att fungera bättre. Arbetsro för Lill-Kenta och Eldebrink, helt enkelt.
mike66:Godafton käre Mike visst kan hålla med om att det bara är försäsong ännu,men det börjar ju liksom att dra ihop sig till nedsläpp i ladan mot Modo den 24/9 och tiden går ju så fort. Och det känns så oerhört skönt att slå ett lag som Linköping HC som har satsat så mycket pengar inför den här säsongen. Jag tycker det känns bra inför den här säsongen.Jag tror att Lill-kenta och Eldebrink kan få fart på de här grabbarna och nu när "Z" är borta så kommer hela laget att kliva fram istället. Kapanen kommer att bli en klippa i målet och "Crippe" kommer att ta för sig i år för att inte tala om våra unga lovande juniorer. Även våra nyförvärv kommer oxå göra underverk,tro mig. Jag kan hålla med om att jag tror oxå att vi når slutspel i år för att årets ES kommer att bli en öppen historia. Och jag hoppas att du Lallar vidare även denna säsong. Älska Timrå IK!
dr-nix: Yepp.... Nu är det bara att suga i sig sötman, final plats i Brunflo. Invänta SCA-cupen, kanske kan det bli Kringlorna mot Tik,,,,,i final. Ta sista birran, hoppa i lopp lådan och invänta S/T.
Bye the way, dj,,, dålig online från cupen i kväll ???
dr-nix: Sure ! Men jag tror du glömmer bort " The nice gool tender " Det var nog en stor flopp, men vi skall inte gräva i det förgågna. Jag tror, och det har jag deklarerarat tidigare, kval blir det inte. Kanske, kanske i den tuffa serie som väntar, kan det bli fler matcher än 50,i....
swen: Sure, jag håller med. Hoppas det håller i sig bara..... Det gäller att ta dessa segrar på rätt sätt, inte bara tro att självförtroendet fixar allt....
Abron: delvis kanske, men jag tror att den uteblivna försäsongs träningen, samt att Hautamaa fick sluta (denna spelare hade varit en av ES bättre spelare tror jag nog) o.s.v. ..sedan efter alla förluster blev det som en ond cirkel troligtvis..självförtroendet i botten så fick dom aldrig den urladdning dom behövde för att komma ur situationen.. kan prata på mer om förra säsongen men jag vill försöka att lägga den i bakgrunden lite nu.. men förra säsongen gav nog TIK en viktig läxa tror jag..
dr-nix: Resultaten så här långt i träningsmatcherna, ger i alla fall mig ett besked. Timrå IK är på rätt spår, det här påverkar förstås spelarnas självförtroende. Dessutom, intresset för vårt lag inför seriestarten blir nu ännu större. Mer klirr i kassan...
dr-nix: JoDå, man minnas dom svåra stunderna också, ibland blir dom kvar länge,,,,,, Men skador är ett gissel, hur var det för Hv för något år sedan. Tik hamnade inte enbart i kvalet pga skador i laget, kanske till en liten del. Min personliga reflextion är att laget tog lite lätt på säsong nr 2. Eller ?
Shadar Logoth:Visst är det bara träningsmatcher,men det känns så skönt när man slår hårdsatsande lag och helst när alla expeter runt om i Sverige klassar Timrå som det sämsta laget i ES. Ha de bra i Gråtåsen
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·