1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590680 inlägg · 6217 ämnen

TIK-MoDo

« · 165197 Till forumet

TIK-MoDo
Vad kommer utgången av dagens match att bli? Vågar man tro på en 3-poängare mot MoDo uppe i ö-vik? Hoppas Hoppas. Vilka kommer att göra målen och kommer Kapanen fortsätta stor spela?
Kommentera

Sv: TIK-MoDo
kapten: Kasta om rubriken och det hela blir rätt. Men vi säger väl 2-4 i afton. Mikael "Mille" Lind verkar het och stänker dit en pyts, övriga som strutar blir Per Hallin (det är dags nu!), Krykov och Henrik Eriksson (det är dags nu!).

MoDo tröstmålar genom Wernblom och Hedin!

3p och vi marscherar vidare mot slutspel!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

O vem dömer idag då??? Jo allas våran älskling herr Vimmelkantig!

O vad säger ni nu då, va, Va, VA, VAAA? :))
Kommentera

kapten: Jag tror att vi slår MoDo med 1-5 och tre sköna poäng är våra..men som sakt allt kan hända i Kempis..såg bara matchen mellan MoDo-Södertälje..Wernblom gjorde mål när det var 5 sekunder kvar..men man hoppas på tre poäng..

TIK-ETT LAG ATT RÄKNA MED I ÅR!
Kommentera

Nu tycker jag ni drar lite för stora slutsatser om hur matchen kommer sluta ikväll. Brynäs var totalt uträknat 1999 men slog MoDo och vad hände? SM-guld...

Vi tar en match i taget och hoppas på att våra röd-vita spelare klarar av MoDo som kommer bli en tuff match. Det märks på vissa av er att ni flyger redan i det blå. Jag vågar inte säga något nu men jag hoppas naturligvis på slutspel jag med.

Om vi förlorar ikväll, så är det faktisk bara bra. Vi håller oss kvar på jorden och vissa här kommer klaga på laget som vanligt. Nog har man hört hur det låter på läktaren så fort någon gör en missbedömning på isen hör man någon säga: fan vad dålig han är...

LÄGG AV säger jag bara! Ska ni klaga får ni hålla er hemma, inte bland oss i klacken som faktiskt vill stötta laget i medgång och motgång.

TIMRÅ IK- Laget i MITT HJÄRTA
Kommentera

rådbjer: Han måste väl kunna vara ofukuserad nån match han med ibland, hoppas det blir ikväll så kanske han dömer som folk.

Vi ses i Kempis!
Kommentera

Kvällens domare:

Marcus Vinnerborg, Ljungby.
Linjedomare: Klas Nilsson, Umeå och Åke Andersson, Husum.
Kommentera

Dream Team:
Grattis det kommer att bli en underbar upplevelse för er att se den karln i aktion ;)
ES klar sämste domare alla kategorier
Kommentera

Har Timrå några skador inför kvällens drabbning?
Kommentera

heart: Enligt AB var det osäkert vem som skulle stå ikväll. Det känns ändå lite fel att bänka Kapanen efter insatsen i Gbg... Han är kanske sliten??
Kommentera

Kent Johansson har liksom Lind ingen direkt förklaring till bortastyrkan, mer än att Timrå spelar sitt spel.
- Kanske är det just det som är styrkan, att vi spelar likadant som hemma. Vi har egentligen bara en riktig plump och det är mot Malmö (7-0 till skånelaget). Mot Modo blir det lite som mot Frölunda. Vi ska försöka komma in rätt, tänka mer defensivt så det inte blir 2-3 mål i baken direkt. Lite mer beredskap, säger Johansson.
Om planen håller så blir det ännu en behaglig hemresa för Timrå IK sent i kväll.
Kommentera

Dream Team: Det kan vara bra att Freddan också får lite matchträning...men givetvis vill man att Kapanen ska stå..
Kommentera

Frasse99: Japp, och som smålänning och kronobergare ber jag så mycket om ursäkt.
Till hans försvar bör väl sägas att han i varje fall är konsekvent. Han är sämst på plan i varenda match.

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

heart: Enligt Db så har timrå ett fullt manskap till kvällens drabbning.

Tik Står När Dom Andra Faller!!!
Kommentera

God jaktlycka i kväll!
Kommentera

Red Eagles: Vad f-n ska man INTE få kritisera sina egna? Från vilken planet kommer du? Ett jävla trams och gulligull är vad du sysslar med. Jag tänker döma ut varenda jävel som INTE ger 110% ute på isen. Det är väl ingen jävla social verksamhet vi bedriver! Det är avlönade heltidsproffs vi snackar om bortsett några få enstaka då som har jobb vid sidan om. Men merparten av A-lagstruppen spelar enbart hockey och då vore det fasen om vi fans inte skulle ha rätt att ställa krav. Ska man inte kunna begära att gubbarna skall kunna fokusera på uppgiften som för stunden hägrar. Om inte sorterar tvätten och lägger den i tvättkorgen så får jag skäll av mamma. Om inte jag delar ut tidningen i tid får jag en massa gnäll från irriterade prenumeranter, reklamationer och löneavdrag - så det så! Varför ska spelarna leva i nån sorts skyddad verkstad? Finns ingen som helst anledning.

Dom kan behöva sig en avhyvling emellanåt dom där också så dom inte svävar ovan molnen.

Naturligtvis menar inte jag att man ska gnälla över minsta misstag men att inte få gnälla är det mest befängda jag har hört.

Då ska jag säga mamma att sluta skälla också. Säg åt Samdistributionscentralen att makulera alla mina reklamationer och gubbarna och kärringar att sluta gnälla över utebliven tidning - det är sak samma!

Nej en gnällfri värld är en utopi och inget jag vill ha heller. För när ska man då veta när man gör fel om aldrig någon gnäller?

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

örnie:
Även om dom har som du säger "ett fullt manskap i kväll", så hoppas jag verkligen att dom håller sig nyktra !!!!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

hassebasse: INGAproblem ikväll vinner vi med 4-2
Kommentera

ernie eagle: Jag vill minnas att Kerstin var en mycket vänlig och snäll person i sin ungdom, tror inte att hon kan skälla.

Sändning på radion nu "inför matchen" från Kempehallen.
Kommentera

badger: Här var det tyst?
Kommentera

El Maco: Tror faaaan det!
Kommentera

Oden: Inte ens SMÅLAND är vaken.

Äääääh, jag går och myser med flickvännen istället.
Kommentera

El Maco: Ja gör det! Jag knipsar en julbira i stället. NÄ, NU
TAR VI LULE I STÄLLET... 5 - 0 OK. skit samma.
Kommentera

Oden: Stopp nu.......Vi är Timrå och vi ger aldrig upp, eller var det? Vi är Timrå men nu så ger vi upp? Men isf bara just nu.... lite grann.
Kommentera

badger: Ähhh, bara att inse att 5 - 1 värker mycket. Vänder vi
så vet jag inte vad jag gör i kväll... Dyker från Alnö bron kanske
är dumt, men något GALET kommer jag att göra ..
Kommentera

Visst är det så att Sanny Lindström spelar back själv i sitt backpar va? Casselståhl brukar iaf vara ute ur bild när det blir mål. Casselståhls markering på 2 el 3 av målen...Illa!
Kommentera

Oden: Drick upp julölen stället.......köp nya imorrn.
Kommentera

badger:Köpa nya? Ja, det kan du hoppa upp och hajja.
Kommentera

Må vara att Modo idag var bättre än Timrå men hade inte Vimmelborg bjudit på 2-0 (3 solklara utvisningar för modo före) och 3-0 där han gör en utvisning på en andragrej på en TIK:are när bägge skulle ut. Det gör de mål på i början av andra. Då kanske det inte skulle blivit så mycket.
Sen var det i andra när han missade utvisning efter utvisning på Modoiter och när han blåste fick en TIK:are sätta sig... IDIOT

Kräver ALKOHOL OCH SYNTEST innan Vimmelborg dömmer ngn mer Timråmatch!!
Kommentera

Tycho: Tycker nog att Winnerborg gör sin bästa match någonsin idag, även om Robert Carlssons utvisning var pinsam. Däremot var Timrås försvarsspel riktigt pinsamt att se på. Casselståhl satt nog kvar i bussen. Sanny iaf lite bättre men nån markeringsmiss där oxå.

Kul att Henke fick göra säsongens första mål iaf, kan han behöva.

Nya tag på lördag! Sen väntar det äckligt defensiva SSK på tisdag i ladan.
Kommentera

Frella: Ja om det är så måste jag säga att han inte håller ES-klass för det var helt bedrövligt dåligt idag anser jag... Då måste någonting hända med dommarkåren...
Kommentera

Ett ord säger mer än 1000 bilder eller hur var det?
www.lbgk.mineline.se/frisco/mmmm.jpg
Kommentera

Frisco: Håller med. Såg matchen på Canal+ och det var inget snack. Modo mycket hetare och lojt Timrå. Wernblom bäst på plan.

Nu får Luleå sota för det här på Lördag.

Älska Timrå IK
Kommentera

Tycho: Det har vi andra vetat länge att denne Winnerborg inte gör...Förutom Winnerborg så håller heller inte Lärking, Lahti, Lindh, Danielsson samt Ryhed inte ES klass av domarna. Rönnmark ligger väl på gränsen. Nånting måste helt klart göras åt domarna i ES, framförallt vad man tar 5 minuter & dyl på oxå.
Kommentera

Frella: Må SSK vara äckligt defensiva,men de har inte nätat på 180 minuter och då vinner man inte några matcher..
Kommentera

SMÅLAND: Givetvis inte, men så mycket som TIK bjöd på idag så skulle jag nog sätta en peng på att SSK gör mål mot TIK.
Kommentera

« · 165197