1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590387 inlägg · 6216 ämnen

TIK MVP

« · 790204 Till forumet

TIK MVP
Jag börjar kommentera direkt; Huss måste vara med på listan, inte precis utanför. Utan honom vete fasiken om det blivit elitserien.
Kommentera

Sv: TIK MVP
Jonah: Kapanen? Utan honom hade Timrå inte överlevt kvalserien 2002.
Kommentera

Jonah: Tror Z platsar på den listan... ;-)
Kommentera

Dom är med, syftade på listan i krönikan på tikare.se.
Kommentera

Jonah: Ah, trevlig läsning, länkar den.
Kommentera

Ingen Hodson på den listan. Klubbens genom tiderna kanske mest mytomspunne spelare.

Kommentera

Jonah: som vanligt sjukt bra krönikor,

Underbar läsning varje gång,
gåshud av all nostalgi:D
Kommentera

Jag håller med om alla spelare på listan men kan inte låta bli att tänka på Casselstål. Inte för den han var på isen utan den han var utanför. Där har vi också en viktig faktor till Timrå IK's framgångar. Lagandan och sammanhållningen. Det var Cassel kung på.
Kommentera

JD: Bara trea juh... vi har juh Dimman och Dahlén. :)
Kommentera

Dmitri Starostenko, vilket förvärv!

Direkt från AHL där han hade gjort 27 poäng på 44 matcher. Det stod mellan han o Sundström om vilken som skulle ta den sista platsen I New York Rangers (enligt Dagbladet). I stället blev det division 1 Norra!, och Timrå.

23 år ung. Talangfull spelare som tränade med blyväst...

Tänk om vi hade fått ett sådant nyförvärv i dagsläget, nästan i klass med Tenkrat om man skulle göra en jämförelse ( 18 p på 25 matcher i AHL vid samma ålder).

Citat fån Niklas Sundström: "Han kommer att dominera divison 1 norra"

Succé blev det så klart också i TIK. 38 p på 29 spelade matcher. Tyvärr så fick han inte alltid spela då en viss Lars-Eje Lindström skulle lära honom stava till ordet defensiv...

Skulle nästan (obs, bara en liten del)) vilja säga att Starostenko var startskottet i den 3 stegs-raket som tog upp oss till Elitserien. I den anledningen att ingenting var omöjligt, att det faktiskt gick att värva en sådan spelare till divison 1 norra!
Kommentera

Otrolig krönika och lista!

4036! Och inte ett enda ord för mycket...

Stort. Man läser, minns och ryser.

Bland det bästa som skrivits här på länge. Snyggt Jimmy. Om du står för klokheten så kan jag ta dårskapen;)

Listan vi på TIK-relaterat vi gärna glömmer.

5. Peter Gerhardssons Skagenröra.
4. Dimmans mytomspunna soffa.
3. Källarssons "plexidate" i Karlstad.
2. Willyssons barnförbjudna busstugg.
1. Bosse Ahls jävla reflexräddning i Västerås (jag hade 1-5 på oddset)
Kommentera

Talangscouten: Myten om Starostenkos storhet lever vidare...
Kommentera

Jari Kaski:

Självklart, i år är det ju 10 års jubileum! Hipp, hipp Hurra!!! :-)
Kommentera

Smokey:

Men den mytomspunna DJ Hemp-soffan på Söder, den är inte så gärna glömd eller...?

Instämmer i att listan är fantastisk! Man kan fan i mig bli sentimental för mindre...
Kommentera

Underbar läsning. Jag hade nog placerat Manderville på en 10e plats istället för Hedström. Carlsson, Mackan, Krykov och Bosse har i mina ögon betytt mer för klubben.

Förslag på nomineringar för de minst viktiga spelarna mellan samma år:

Målvakter:

Hodson
De Rouville

Backar:

Jäger
Viktor Wallin
Schnabel

Forwards:
Micke Simons
Jinman
Kommentera

DJ Hemp: Den är inskriven i Hall of fame!
Kommentera

Bergius: Sorry! Den listan är helt meningslös. Den vägrar jag helt enkelt läsa. Varför?
Kommentera

Stämmer in i hyllningarna, fantastiskt bra krönika.
Inser också att jag i princip håller med om alla namn på listan, även om min hjälte nr 1 - Jocke Nilsson - inte finns med. Så klart han borde, men vem skulle han peta?
Klart är i a f att han var en härförare under en väldigt otacksam tid. Den främsta anledningen till att man späkade sig genom ännu en timråförlust.
Och kunde gå ifrån matchen med ett leende.
Kommentera

Lysande krönika, Jimmy. Satt och läste med ett leende på läpparna!!!
Kommentera

Bergius: Schnabel? Denna gigant bland giganter. Glömmer aldrig då han tacklade Renberg ur matchen. Schnabel är för alltid en legend.
Kommentera

Frella:

Schnabel var stenhård. En gång slog han ner 3 Björklöven spelare (inklusive Beliavski) plus domaren, samtidigt!
Kommentera

Bergius: Magnus Salmi.
Kommentera

JimmyH: Förbannade skit oxå! Jag som tänkte ligga lågt. Måste du väcka känslorna till liv och få en sjukt sugen på att skriva igen.

Du är ju magisk mänscha! Helt otroligt vilken vacker lista! Jag blir tårögd alltså. Tåren trillar ned för kinden just nu.

Du skall alltid lyckas med konststycket att beröra, förföra, uppröra, roa och oroa.

Ibland är det skitjobbigt tycker jag. Som nu t ex. Varför just nu?

Jag har inte tid!

Men bara för att du är så fruktansvärt erotisk och oemotståndlig så tvingar du mig likt förbannat att vika tid åt det sentimentala.

Nästa gång kan du väl fråga först innan du skriver sådan här genialsk läsning igen - ok?

Puss i ljumsken ;)
Kommentera

« · 790204