Var den messt mognaste krönika jag sett på länge, och säger så mycket om verkligheten,,,, I det sammanhanget känner jag mig grymt hedrad att du tog med det jag skrev och står för på min profil,,,,,,Fler som "jag" som törs stå upp och skita i att folk kallar dem hockey horor och allt, fasst de drägglar på cher ladys, ofta tycker jag att de som drägglar kan mindre hockey än tex sign "jag" ett snack med den tjejen och man märker att det är inte enstaka spelare och vissa som hon håller koll på, utan det är spelet,,,,fler som hon,,,,,,,Tack Josse för en fin krönika
HH: Kan bara hålla med dig i dina varma ord till "jag" och allt hon skriver stämmer med. Jag har också varit med om det hon beskriver, bara för att man är tjej och går på hockey så är det enda man ser spelarna INTE spelet... men stå på dig tjejen och fortsätt våga stå för vad du tycker och tänker.....
Schysst kröna och visst känner jag igen mig på vissa delar.
Jag tycker ändå att Timråsupportrarna inte ser ner på tjejerna. Visst får man höra en del saker, det är inget nytt men det är bara att ignorera vad folk säger. Står man på sig och visar sig kunnig så får man respekt! Vissa slänger ur sig kommentarer och det får man alltid ta med en nypa salt. Givetvis har vissa saker ältats till gränsen och blivit jobbiga. I Timråklacken finns det ganska många tjejer och vi har alltid skoj tillsammans. Personligen tycker jag att det är svårare att ensam ta sig in i en klack med överhängsen majoritet av grabbar men det går.
Jag har hängt här på Timrås forum i dryga 2 år. Jag har bemötts på ett trevligt sätt och jag har stannat kvar pga det. De flesta kommer ihåg mig som en irriterande liten outsider, jag var inte bunden till Timrå IK då, men välkomnade mig ändå.
En god rulle kommer väljas före matchen ikväll. Mellan allt jobb med resorna och klacklivet så har jag fått nog.
Madde: Du skall ha all heder ! Du måste slita med dessa resor som en Iller. Så fortsätt med ditt enastående jobb. Vad blir det för film ? Med sportradion i bakgrunden ? Fast du är ju tjej och kan göra två saker sammtidigt ( c : Han en trevlig kväll !
Helg Ernest: Det har blivit för mycket jobb runt matcherna att nu är det inget roligt att åka till Isladan. I tisdags stod vi och bara njöt av matchen utan klapp, skrik och irrande ut och in i hallen vid paus. Länge sedan jag varit så engagerad i spelet. För att du frågar...ska jag svara. Filmen ikväll blir "We were soldiers" Nix, ingen sportradio.
Madde:Du har gjort dej väl förtjänt av din vila. Det är bra att du talar om så "VI" icke angagerade får veta hur ni sliter som djur för att "VI" skall komma i stämmning i matchen och kunna fara på våra resor och ha kul, vilket den primära saken är. Har inte sett den , säkert bra ( c :
Madde: Själv hamnade jag för en gång skull på Östra stå i tisdags, inte samma stämmning där plus ett gäng gubbar i övre medelåldern som surrade på med ett konstant klagande matchen igenom..... aningen irreterande med folk som bara gnäller hela matchen igenom o bara letar fel (som om dom vore nå bättre spelare svälva då)....
Nä tacka vet jag klacken ändå..... god stämmning jämnt, livat o glatt (även vid nederlag).... enda minuset är väl att man ibland tappar lite fokusering på själva hockyn ibland mellan allt sjungande o klappande men det gör inte så mycket trots allt.
BlackBay: Du har träffat på "grågubbarna". Gubbar som vigt sina liv åt bruket, unkna unikaboxar, lågluftade damtrallor, osnytna ungar, blixthalka och svårmod. Kommer själv ihåg när jag hamnade bredvin en sådan gubbe nära Östra stå...
-"Timrå har inga backar, det har dom aldrig haft" sade "grågubben" buttert när Pär Styf slog ett felpass i egen zon 1999. Jag stirrade på "Grågubben"...
-Men Lillstrimma då? Undrade jag försynt.
Lillstrimma! "Grågubben fick blanka ögon och en vattnig snordroppe hängde läbbigt från näsan...
Sedan drog "grågubben" en snyftande monolog om hur Strimma hämtade pucken bakom eget mål och satte fart mot andra sidan...
Tydligen sent sextiotal. Sedan for han ut i ett buttert anfall av svavelosande kommentarer om en märklig retur av Bosse Ahl... Jag frågade hur många hemmamatcher "grågubben varit på under alla dessa år.
-Jag har missat tre. Men Timrå har aldrig kunnat spela hockey. Sade han surt. Därefter drog han sig mot kön till den spräckta varmkorven. Svärande över nymodigheter som logar och annat restaurangtrams...
Den som säger att man inte kan ha en ångestfestival i Timrå ljuger;-)
Timrås "Grågubbar" borde K-märkas!
Tävla med Smokey! Finns det några "comming grågubbstars"? Ge dina förslag och motiveringar till mig (via profilesidan) så lovar jag att bjuda på en byxvarm flaska explorer till bästa förslag och motivering.
Smokey: Vi har fått 2 st i hörne på Västra stå också. Dom komenterar precis allt ! Man håller på bli tokig. Eyz59 försökte få tyst på dom med kola i matchen mot Färjestad. Icke ! De malde bara vidare. Finns inget mer irriterande.
Smokey: Underbart inlägg.....! Ungarna och frugan fick sätta sig i ner i soffan när jag läste upp det, vet inte om de fattade något med det skiter jag i. Bra var det i alla fall.
Påminner lite om min farsa (65år) som ständigt påpekar, och har ALLTID gjort, att Timrå har dåliga backar..... :-)
Smokey: Det står några riktigt surmulna karlar vid stängslet på Södra stå. Ibland får man huvudbry hur man kan skrika "Men skjut då för helvete!!!" då spelaren är checkad i ryggen vid sargen bakom målet med pucken liggandes mellan skridskorna. Det är fruktansvärt frusterande men efter ett tag jävligt charmigt. Sen att dom ska envisas med att stå kvar i klacken utan att vädra halsmandlarna förutom om ovanstående inträffar är en gåta. Skulle man packa ihop alla buttergökar på en läktare så skulle ett grått moln av enbart tristess sväva ovanför den.
"Vad fan är det jag alltid har sagt! Den där jävla Kapanen kan ju inte ta en puckjävel! SOOOOPA!!!"
en av våra klacktjejer talar fritt...
passa även på att besöka
TIK 08
TIK 013
TIK 036
TIK Hockey
följ bara länktips...