Om det inte skulle bli någon resa för supporterklubben på tisdag så tar jag gärna dessa 50-60 biljetterna och hyr en egen buss ner till Göteborg. Priset skulle då hamna på 250:- per resenär + 200:- för biljetten= 450:- för hela kalaset. Alltså en hel del billigare än vad supporterklubben kan ordna.
SirPimme: Glömde att skriva att det är inget medlemskrav heller - Jag och några boxare till ska se till så att det blir en lugn och fin resa både dit på match och hem.
Mr Danne: Javisst - jag är helt seriös varför skulle jag ljuga om detta? Det som det hänger på är om supporterklubben kommer att anordna en resa på tisdag den 18/3 eller ej? Av vad jag har kunnat läsa inne på suppklubbens hemsida så är det bara den 22/3 som står uppskrivet. Blir det ingen resa på tisdag så borde jag ju kunna få de resterande biljetterna och anordna den här resan istället.
Resan blir nog troligtvis några kronor billigare än de 250:- som jag uppgett. Men räkna med mellan 230 - 250:-. Tur och retur med hemfärd direkt efter matchen. Det beror helt på hur många biljetter som blir över.
Dalan: Åker man till Göteborg i obokad buss för 112 kr tur, är jag övertygad om att det går att göra resan billigare. Däremot har ni säkert kontrakterat ett bolag som skall sköta resorna på ett bra sätt. Biljetterna idag, eller i kväll på svarta marknaden kostade 180-220 beroende på stå eller sitt-plats. Det finns över 1000 platser till matchen mot rätt betalning. SK- klubben jobbar seriöst och efter regler. Men man skall ha i åtanke att resan kan bli mycket billigare.
Vad det verkar är de 100 biljetterna ( syndabock Janne S) rimligt, av intresset att döma.
Fråga: Hur många TIK- supportrar är på väg till Liseberg?
mike66: Jag tror säkert SK gärna ger er de biljetter ni behöver.... Men de FÅR inte... Utan krav på medlemsskap så vet man aldrig vilka som åker med, man har ingen adress och då kan vad som helst hända, det är ingen arrangerad resa, så är det, och det är inget SK kan göra nånting åt.....Tyvärr... Men det är regler från SHL som säger ifrån och då går det bara inte.....
El Maco: Inte jag men HH och Kvastis har kontakter inom bussbusinessen - Bussen är tankad packad och klar om vi får de 57 biljetterna som är kvar av supporterklubben.
250kg kärlek: Lägg fram priser och information om alla era bussbolag som är så billiga....
SK:s bolag kostar 19.000:- för en resa till GBG, då måste de ha tre chaufförer. Slå ut det på de 40 platser som bussen tar och räkna lite... vad landar vi på då???
Har Ni bättre bolag så maila styrelsen på [email protected] eller vad det var och ge en offert. Så kanske vi slipper allt det här skitsnacket på HS hela dagarna....
Dalan: Det blir en arrangerad resa för äkta TIK-supportrar - de allra flesta är också medlem i någon form utav idrottsklubb såsom Timrå IK-supporterklubb, TIK031, Brynäs IF eller Nolby Hockey, Njurunda SK, ICA-handlarna eller vad det nu må vara för idrottsligt. Kanske t.o.m att vi får med några kattskrällen i bussen?
Kvasthilda kommer att agera bussvärd där det också kommer att serveras mackor dricka mm - mat vet jag inte men det mesta finns att tillgå på den här bussen. Jag tror att även Sundsvall Hockey brukar anlita detta bolag men det får Kvastis hellre svara på.
Självklart så kommer det också att finnas namnlistor på de resande eftersom detta är en buss som i vanliga fall också används för detta ändamål. Trafiktillstånd och hela baletten.
Och kom ihåg: Allting går utom gamla klockor och små barn!
250kg kärlek: Vem fan vill inte åka? Och vem kan ha råd nu? Nog hade jag valt ett billigare bussbolag om jag fick bestämma, men vi har en överrenskommelse med de här i semin som vi inte kan bryta..... Och SK har tidigare pratat med Anna Norbergs som du säkert pratar om mike66 och de kör inte TIK Supporterklubb längre....
Dalan: Dalan: Kanske inget idé att tjata på SK i dagsläget eftersom bussbolaget redan har en överrenskommelse med SK....... men........ vore dock kanske läge för SK att lyssna på supportrarnas förslag om alternativa lösningar på resebolag inför NÄSTA säsong så slipper dessa disskutioner dyka upp med jämna mellanrum.
För övrigt håller jag med om att det kan kännas väldigt tungt för många att punga ut med 475 spänn, + 200 inträde, + mat, + eventuellt medlemskap på 200 för dom som saknar det, för en (!) match.
BlackBay: Tror inte att SK har något emot att få förslag. Men tyvärr så väljer många medlemmar att ignorera(?) mötena och hellre skriva vad dom tycker månader senare här på HS.
Selina: Jo det är ju tydligen så. Har fått för mej att de medlemmar som går på möterna brukar vara ganska lätträknade men ändå verkar så mycket finnas som vill sägas.
Selina: Absolut inte. Vi tar gärna mot förslag. Men helt rätt Selina. I somras när det var årsmöte dök inte många själar upp. Du var där liksom jag och några till. Men det kändes som det var närmast sörjande som deltog. Det är mycket gnäll och liten verkstad. Och som jag påpekat, visst finns det "barnsjukdomar" och dom är till för att rätas ut men när man får mestadels mothugg här i GB:n såsom resegruppen fått så förstår jag att den där glädjen och entusiasmen för att anodna något känns som bortblåst. Naturligtvis har folk rätt att ha en åsikt men många gånger så rör det sig om rena påhopp och det har jag ingen som helst förståelse för. Så till nästa årsmöte har ni chansen att avsätta oss allihopa in styrelsen för att tillsätta en ny som förhoppningsvis gör ett bättre arbete.
Nu är jag så jäkla trött på det här så nu ska jag i GB:n svara fast jag inte tycker att det är rätt forum framföra saker i ;
Redan i höstas så var jag i kontakt med er ang ett nytt bolag som finns på marknaden. Telefonnummer och namn på kontaktperson levererades...men gensvar..... knappast...
Nu är det så att innan mike66 började agera hade jag pratat med Madde om den offert jag har men hon sa nej tack.
Den buss som omnämns innehas av en person som till och med har trafiktillstånd mellan Sundsvall och Göteborg....har TS det ?????? Nä inte troligt...i vanliga fall kör den här bussen Sunsvalls A-lag till matcherna så det är knappsat någon skitbuss det handlar om . Jag har fått ett pris av ägaren och i bussen finns 70 platser. Om nu inte supporterklubben skulle var så styvnackad kunde vi få ta de 57 biljetter som finns och anordna en resa, men nej och icke detta går deras ära förnär...bättre att VFHC supportrar får biljetterna då tydligen..men men det sista är inte sagt i den här frågan så fort jag vaknar i dag och innan jag far till jobbet ska jag kolla med andra vägar att gå.
Varför inte släppa lite på prestigen i det här fallet och visst om det handlar om att alla måste vara medlemar så är det lungt...bara biljetterna kommer Timrås supportrar tillhanda, eller ???
kvasthilda: Om jag har fattat det rätt, så är det väl 100 platser totalt vi har blivit tilldelade. Då kanske SK tycker att det är bättre att låta TIK08 och TIK031 ta dessa biljetter som inte går åt...just för att biljetterna då går till medlemmar. Säjer inte att det är så...det är bara en tanke.:)
Selina: Har jag inte just skrivit att visst jag kan köpa medlemskravet om det är allt det handlar om, men tycker det luktar lite diktatur fasoner om SK nu jag men som sagt var slut på diskusion i GB:n eftersom jag fortfarande anser att det är fel ställe.
Dalan : Nej det är INTE Anna Norberg finns fler aktörer på marknaden som du säkert vet eftersom du själv åkt med dom !!!
tag på minst 20 biljetter till... och matchen
det gäller är Tisdagen den 18/3 kl:19:00
ring mig på 0709-960777