Jajjemensan!!! TAG SKYDD ALLE MAN!!! UR VÄGEN ANNARS SKJUTER JAG!!! Nu jävlar blir det liv i luckan på Pliktverket i Ö-sund! Stackars surjämtar, INTE en lugn stund så länge jag befinner mig i stan! Så dom får väl ta o plombera eller säkra vapnen innan jag dyker upp så jag INTE skjuter något vådaskott på nån oskyldig stackare...*ha ha ha*
Jag har ett "ess i rockärmen" o har för säkerhets skull garderat med egna underlakan hemifrån!!! Fy f-n papperslakan! F-n vad obekvämt, huvaligen bevare mig väl! Nu LADDAR vi för en het hockeyduell imorrn kl.16.30 i Klanghallen,Brunflo i "Jämtland Hockey Cup" mellan fjolårsfinalisterna Färjestad o pånyttfödde Timrå IK!!! Må bäste lag vinna! TIK!! Du vet mitt tips: Jag är ju lite "weird" i huvet, ja vet så jag tippar 7-2!!! Robban Carlsson gör första målet!!! SKål tamejfan!!!
Nu får väl både TIK och FBK börja visa takterna inför den stundande ES borde bli en bra match där FBK är det bättre laget fast TIK kämpar bra med stor hjälp av publiken... Kanske kan bli typ... 3-4 Första måskytt: Källarsson i TIK
Håll utkik efter 2 heta nyförvärv i FBK, P. Bäcker och D. Kalt. Båda kommer förstärka FBK:s redan suveräna anfall. Observera också att samtliga 3 centrar i FBK togs ut till VM (Jönsson, M.Johansson, U. Söderström). Annars är väl försvaret som vanligt FBK:s akilleshäl. Ska bli intressant att se vad landslagsmålvakten Gerber presterar i ES. Lycka till Timrå.
Kaffekokaren: Du menar kanske Tjeckien-Cupen, för U.Söderström var väl inte mä i VM... P.Bäcker är en mkt intressant junior som liksom många andra svenska talanger är tingade för Detriot... Bäcker är en av de hetaste kandidaterna till Årets Rookie... Gerber får precis som TIKs målvaktsförvärv ses som en chansning och det ska bli mkt intressant att följa dessa i vinter...
Jag tror på en bra match ikväll i Brunflo. Men FBK har en helt annan bredd och tyngd i laget vilket gör att de kanske inte vinner ikväll, men i serien har nog inte Timrå mkt att hämta!!!
Läste just på Swehockey att det blev 4-6... Det känns förjävligt! Då har vi egentligen bara slagit Brynäs så här långt - efter straffar! Inte fan brukar TIK tappa 4-0-ledningar numera, inte... Sånt här får INTE hända när serien drar igång! Minns liknande otroliga scenarion från mer än 20 år tillbaka... Fan i helvete! Dessutom hade jag räknat med att matchen skulle börja kl 19 och att man därmed hade chansen att följa den, BOTTEN...!
Oj ledning med 4-0, låter då som att dom måste ha haft en jävlans fart från början sen tappa alllt.......fast det låter ju som en typiskt Timrå match. Först dominera i första sen förlora allt i andra, men dom brukar iof rycka upp sej i tredje. Fast dom verka inte ha gjort det den här gången.....
Rapportören på plats säger att TIK släppte in 3 raka på fem minuter i slutet på andra, inte bra. Sen var backarna under all kritik enligt densamma. Lojt, slarvigt och oinspirerat av samtliga backar. Doch är fyra baljor framåt mot FBK bra, det tar vi med oss till nästa match som det brukar heta. Beställde tre sittplatsbiljetter till årets enda derby (SCA-cupen). Det finns ett fåtal kvar, boka på farmarklubbens kansli (90 spänn, 2 matcher). Staffan A på kansliet blev jätteglad när jag berättade att TIK ledde med 4-3 mot FBK he he he.
Matchkommentar se länk. Freddan fick pris som matchens lirare i TIK. Jag tror inte att du måste beställa förköp. Det konstiga är att det bara är förköp på sittplatser och det är enligt ST 1500-2000 sålda men så många sittplatser har de garanterat inte i "plåtburken".
Nu när ni snackar om sca cupen så kollade jag spelschemat m.m. .. sen klickade jhag mig fram till sundsvall fans bilder från derbyt ifjol .. de hade många flaggor då .....hoppas att vi supporterklubben anordnar nåt riktigt ordentligt för oss också .. typ ta med storflaggorna .. sen SKA ALLA SOM HAR EN FLAGGA SEN NÅT ÅR TILLBAKA :: ALLA MEN RÖDVITA FLAGGOR TA MED DOM !!!! nu ska vi visa vilka som är bäst ..
Det är helt OK med förlust mot FBK idag, om precis en månad så tar vi revansch. Första bortaresan för TIK031 blir till Karlstad den 29/9, då början resan som till slutspel bär ...
Friskan : jomenvisst ,, men vi kan ju inte bara lägga oss ner å dö för de.. nu ska vi visa ett jeddra anamma å ta fram flaggor å grejer till nästa helg ...
Kongo: Du tycker inte att det är lite tidigt att basunera ut att FBK är Sveriges bästa lag efter en(1) träningsmatch i augusti?! Särskilt med tanke på att DIF uppenbarligen var bäst sist det gällde något...
Verkar som att FBK´s deffensiv är lika kass som ifjol och deras offensiv är minst lika vass som då. Men släpper man in så mycket mål som dom gjorde då som nu lär dom knappast vinna guld i år heller.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Resultat imorrn? Vinst Timrå eller??
Första målskytt??
Själv tro jag att det bli 3-2 till Timrå och att Crippe gör första målet!