1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588047 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - AIK 2002-04-07

« · 76406 Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
Får väl hålla med dr Dängroth att med detta spel Gnaget visar upp är det väl knappast troligt att dom tar så väldans många fler poäng i denna kvalserie. 30-19 i skott efter förlängning där man ska säga att AIK visade upp den hetare viljan och var närmast ett avgörande!

Synd att vi ska behöva släppa in 1-1 målet i spel 5 mot 4, lite onödigt när Lind var etta på pucken men blev uppskickad på sittplats så det sjung om det! Vi hade också ett ypperligt läge att avgöra matchen när vi spelade 5 mot 3 i 1,5 minut! PP:et funkar inget vidare och passningsspelet imponerar inte!

Nya tag mot Boden borta på onsdag 10/4 och det är bara att glömma detta debacle mot AIK och ladda batterierna och ta nya friska tag. Däremot Bofors borta blir en riktig rysare kan jag lova för dom som tror att vi bara kan åka ner och ställa in grillorna, HUA det kommer att bli en rysare!

Blod Svett och Tårar kommer att behövas i massor för att ta oss till elitserien igen! Kämpa Timrå detta är inte över på långa vägar!

Krossa Boden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
Vid väldigt många tillfällen spelade AIK väldigt dåligt.

"Gnaget åker ur i år" kan jämföras med "Mera mål mera mål...osv" Det blir nästan alltid baklängesmål vid det tillfället, så jag förstår inte varför man ska skrika det överhuvudtaget!Och varför ens skrika det, då det bara står 1-0, jag kan inte förstå.

Heja Timrå !
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
mike66...Måste nog hålla med dig där om att Micke Lind såg ut som en lättviktare..Sen tror jag att det är "Päran Styyyyyyf"som går bort sig så bedrövligt illa där uppe på AIKs blå för att han ska försöka hålla pucken kvar i AIKs zon i 5 mot 4....(mycket svagt agerande där)...det är ju därför AIK får komma två mot Lind med Styyyfen åkande på bakre stolpen för att stoppa den andra AIKarn som ska få passet...Timrås spel 5 mot 3 varför går det inte för forwards att släppa upp på back mycket snabbare!måste ju ha att göra med att dom inte litar på backarna något alls!faaan vad less man är nu den här matchen skulle vi ju ha vunnit eller hur!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
Vilken besvikelse, att efter 1:a perioden spelat mot ett mål och likväl se tavlan visa 0-0. Powerplayspelet var som under hela säsongen under all kritik, backarna måste VÅGA SKJUTA när lägena kommer !!!
Och varför envisas med att ha Hedberg som back i powerplay, han har inte avlossat ett enda slagskott vad jag kan minnas, nä in med Styf och stora bössan !
Våga skjuta.............

Hur f....n kan David Printz tillåtas spela hockey, karln är ju livsfarlig !

Nä nu måste vi glömma detta och ladda om inför 2 SVÅRA bortamatcher till veckan !

Timrå IK är de bästa.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
Vi som vill se TIK klara av UPPGIFTEN ses i Karlskoga på fredag !
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
För de som undrar. I dag var jag kvar till "the bitter end."
För övrigt tycker jag att David Halvardsson är väldigt effektiv i boxplay. Han håller rent på en större yta än vad hans försvarskollegor gör. Offensivt verkar det som han alltid skall spela till sin backkollega först. Inga egna uppspel.
För övrigt tycker jag att Timo Peltomaa har kommit starkt på slutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
Nr:33 kan den snubben överhuvudtaget trycka på ett slagskott, om han nu kan det varför gör han det då inte!Nu är man negativ igen,faan vad less man är nu måste försöka tygla mig nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
kämpa nu timrå!
gör så att vi slipper AIK i elitserien!
ut me 08:orna
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2002-04-07
Vilka är det som har kvalets bästa målvakt?jo,AIK förstås,Niklas Bäckström leder målvaktsligan med hela 93,90%
Och AIK har också kvalets bästa andra målvakt,Mike Valley,även om han inte har ståttt nån match än så vet jag att han är bäst!
Kommentera

« · 76406