Det är intressant att se när AIK har pucken på blå, hur spelaren närmast puckförare väljer att stå raklång och killen 3-4 meter bakom honom slänger sig för skott. Ingen jobbar för laget.
RocknRolf2: linkans prestationer lär nog utvärderas, likt många andras, när vi sammanfattar den här säsongen. Vi spelar fortfarande hockey i Timrå, det är fortfarande svårt att vinna dragkampen om större namn. Personligen är jag betydligt mer besviken på enskilda insatser just nu.
Var det bara jag som lade märke till att i två mot en situation med Hirschovits och Pärssinen, så såg Hirschovits väldigt tagen ut, han fumlar med pucken i något som ser ut som osäkerhet och efter att AIK brytit kastar han en orolig blick mot Pärssinen.
Jag vet inte jag, men något är fel med Hirschovits..
Olle: Fast intentionerna räcker inte långt. Laget är i grunden felkomponerat ännu en gång. Man har gjort felaktiga avvägningar och det kommer ännu en gång stå föreningen dyrt. Pengar ryker för att man inte vet hur man ska spendera dem på ett vettigt sätt. Det här handlar om brist på omdöme. Sedan tycker jag att någon som inte har förstånd att fixa en bredare trupp, särskilt med tanke på vad vi har sett de senaste åren, bör lämna sin position i Timrå omgående.
"Pärra" borde ta av sina rutiga mysskjortor och linda in kroppen i läder och taggtråd. Sedan borde han hota alla underpresterande TIK-are med bandybollar i käften och avbrytna träklubbor i röven om man inte tar sitt hockeyspelande till en högre nivå!!!
RocknRolf2: Bitvis, i enskilda matcher, så ser man ju att det finns intentioner till att laget spelar som det är tänkt att vi ska spela. Jag tycker att det mer ser ut att vara en kemi/tränar-fråga. Därmed inte sagt att jag dömer ut perra.
Manderville: Man får inte förvänta sig för mycket av Kolan. Kan han skjuta ett par handledare i PP samt gnälla ut ordentligt i TV i nån periodpaus så har han levererat det man kan kräva av honom.
Tycker faktiskt att Hirso sett betydligt bättre ut idag. Tror att han fått sig en avhyvling och direktiv om att spela enklare, snabbare, och skjuta mer. Tror nästan att det blir mål av han idag.
Olle: Jo, det är Linkans fel att laget suger kamelpung. Det är hans ansvar att bygga lag och han har misslyckats i år igen. Eller hur menar du? Så länge man värvar spelare som har producerat så kan man inte göra fel?
Olle: Ja ett halvt skitmål. Pucken slängs in mot buren och styrs antingen på AIK:arens fot eller av TIK-spelaren (Larsson?) in i mål som jag tyckte det såg ut.
Spelmässigt mycket bättre än väntat men ineffektivt.
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀
Gör vi inte ett nu så är det nog helkört.