1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591263 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2011-02-26

« · 1353699 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Man mår ju fysikt dåligt efter denna match mer än någonsin, men ska man vara lite sannsad så har de ju gått utför de tre senaste säsongerna med undantag att några få (typ Lindbäck, Caslava) lyckats rädda TIKs säsonger med att kravla oss till slutspel. Så vad kan vi ha väntat oss egentligen?

Att dessutom läsa i veckan att sportchefen "lärt sig" denna säsong att truppen måste breddas till nästa år är ju för fan inte klokt, det har ju varit samma problem i massor av år, tunn trupp och galet mycke skador och killen har lärts sig detta i ÅR!? På vilka meriter fick han sportchefsjobbet??? Att han bodde i Sundsvall???

Sen måste det fram vad det var som gjorde att Åkerlund fick stå i kväll!? Killen hade stått en halv match på två månader, vilken jävla coachning......PW är en vinnarkeeper, det är ett sådant här ickeförtroende som gör att han troligtvis inte står i Timrå nästa år, tack som fan Perra. Det behövde vi verkligen.
Kommentera

Olle: +1 +1 +1 +1
Kommentera

Olle: I det här läget är det lätt att försöka utse syndabockar. Jag tycker att Perra är den största syndabocken i detta spektakel. Jag begriper liksom inte varför han gör som han gör, varför han envisas med att spela - i mitt tycke - fel spelare flera gånger under match.

I dagens batalj är det lätt att bli förvånad varför Perra sätter Åkerlund i mål. Vad har han visat som inte PW har/haft? Sänka ett dalande självfötroende än mer och skicka in en matchotränad målvakt med ett rörelsemönster som gör mig orolig bara han kliver på isen.

Jag förstår heller inte att inte Perra GÖR NÅGOT ÅT BACKSIDAN. F-n, bänka en sån som Jokela, bänka Karlsson. Låt backar som åtminstone försöker att dubbla. Det orkar de i enstaka matcher. Vidare borde Perra sätta sig ner i personliga samtal med spelare som Murley och Lundmark och fråga dem om någon varit dum med dem eller vad det beror på att de verkar totalt viljeslösa.

Till sist tycker jag att Linkan skulle ta och visa sina kunskaper. Han skulle ha ett personligt samtal med Perra och fråga om han (Perra) är speldum eller om han bara har otur när han tänker. Jag tror att "självutnämnda sportchefer", som T J skulle ha uttryckt det, har f-n så mycket mer blick för spelet ishockey än vad som verkar vara fallet med Perra.

Ser ingen i ledande befattning i den här föreningen att det håller på att gå åt fanders? Det är så illa att en kvalserie känns livsfarlig. Är det ingen på kansliet med lite jävla blick för spelet som kan förklara för Linkan, eller T J, att det är kris. Inte bara i ekonomin utan också sportsligt. 

Redigerad kommentar

Kommentera

MB: +1 +1 +1 +1
Kommentera

MB: Helt korrekt. Så länge inte Linkan är helt felciterad så är det bara så pinsamt dumt så man saknar ord.

Bara en idiot matchar en matchotränad Åkerlund i en sån här match. BARA EN IDIOT!
Kommentera

ÖstrandsNisse: +1 +1 +1 +1

(nu väntar jag bara på ett 5-stjärnigt inlägg)
Kommentera

Kattgubben: Äsch, nu är ju de två boogiematcherna i slutspurten avklarade, BIF borta samt AIK. Årets säkraste torskar! Nu vädrar jag morgonluft, tre matcher kvar och bra häng. Det blir slutspel!

OBS! IRONI OBS OBS! OBS! IRONI OBS!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Öh, va, ligger vi inte trea längre?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det finns en joppe med det slutgiltiga ansvaret och sedan finns det ett par joppar som inte visar någon ansvarskänsla öht.

Självklart är det perras fel i slutänden, spelare som hirscho, Lander, Erixon och Pikkarainen är levande bevis på att det går att få ut mer av spelarmaterialet i truppen.
Kommentera

Det är tragiskt att se bloggaren Hamrin säga att Timrå gör många saker bättre än AIK..... Inse fakta nu att detta laget saknar kvalitet punkt slut. Målvaktssidan var en chansning som inte gick hem och som alla här noterade redan innan säsongen började.

Jokela, M Karlsson, Skogs är ju för dåliga, inte en PP back finns i denna trupp.
Boorks konstruktiva spel finns inte!!! Riv o slit och chanspuckar leder ju ingen vart.

Ansvariga för detta lagbygge måste ta konsekvenserna av detta och bör inte vara inblandad för mycket i nästa års lagbygge OM de klarar sig kvar.

En ny sportchef måste in och nya tränare oxå.

Timrå måste välja väg nu. Satsa eller ta ett kliv tillbaka dvs allsvenskan.

Att ränna omkring med klubbkavaj i arenan räcker liksom inte längre nu måste obekväma beslut tas.

Blåställ på om föreningen ska räddas kvar i eliten

Nu tror jag att vi klarar ingenmansland men säker är jag inte
Kommentera

Ångesten skär som knivar i kroppen :((
Kommentera

RocknRolf2: Att spela åkerlund och inte PW pga en olycklig matchstart sist är så ofattbart utan känsla för feeling att man baxnar. ALLA borde kunna räkna ut att en vinnarskalle som PW hade haft stora möjligheter att studsa tillbaka och göra en toppmatch idag ist. Har mkt svårt att tänka mig att han gör två plattmatcher i rad. Åke däremot, matchotränad och ett psyke som får Thomas Qvick att verka trygg, är ju förutbestämd att klappa ihop. Nu ska han inte ensam lastas, han har ju inget försvar framför sig...
Kommentera

erathoo: Äh va fan!!! Det var väl värt en femma hahaha.... ;-)
Kommentera

mikenomad: Vem fan bryr sig om Åkerlund överhuvudtaget, eller ahr dom tänkt att ha kvar han nästa år med. Näe det är PW vi ska ge chanser till och gulla med, det är PW vi vill ha kvar. Men blir väl AS så då får väl Åkerlund vara kvar då, och Kolan får 5år till och Jokela får livstid :)
Kommentera

Blizzard: Får Kolan nytt kontrakt så spränger jag upp nåt!
Kommentera

RocknRolf2: Säger som vanligt.....
Vilka BACKPAR Tik har ,,,,,

Skoogs - borde hålla till där o inte på en hockeyrink.
Karlsson M. - borde sitta o arbeta på en nagelsalong el. dyl.
Sonntag - Pimpla mört vore bättre
Granat - följ med Sonntag på fisketur
Jokela - Festfixare är han bättre som
Dahlroth - Dålig idag , kan bättre
Halonen - Bäst av backarna idag så det säger allt....

Åkerlund i mål ?????????????????
Sicken miss Perra o Clabbe....

Fy F....N
Kommentera

mikenomad: Helt riktigt, jag såg PW nästan hela förra säsongen och han KOM ALLTID tillbaka efter plattmatch, men mot BIF gjorde han ju ingen sån direkt, det var ju i princip som tre straffar i bandy som han släppte mot BIF pga ickebackspelet, och det straffas han för inför denna match.

Jag har (nästan) kunnat sätta mitt bidrag (lön) på att han hade vunnit denna match åt oss idag, även det att vi mäktade med hela ett mål bara idag.
Kommentera

Blizzard: Nu är det bara att svälja stoltheten och hoppas på att frölunda och SSK torskar resten. Det innefattar ju även en modovinst ikväll. Vi har inget ovanför ingenmansland att göra. Absolut inget alls. Modo och AIK får göra upp om slutspelsplatsen. Det är så det känns iaf. Man kanske inte ska analysera sitt egna lag medan man sitter och skäms ögonen ur sig.
Kommentera

MB: PW's ingripande på Lars Jonssons skott var undermåligt och en rejäl tabbe. Däremot skulle han ju naturligtvis ha spelat idag.
Kommentera

TIK55:
Jag skulle ge nästan vad som helst bara jag fick sitta med och höra när taktiken läggs upp.

Idag hade t.o.m jag lyckats bättre.

Undra vad man pratar om, planerar dom lagfesten redan nu eller var det den som var tidigare?
Kommentera

MB:
Han hade inte släppt ettan i varje fall.

Sedan är det nog troligt att han varit mer alert på tvåan också och trean, tar vi en gissningstävling på, vem var inne och hamnade på rygg på motståndaren?
Kommentera

Dunc:
FH-avdammad:

Vart är ni ni som tycker att Linkan är bra?

Eller tycker ni inte att Linkan är så bra längre?

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Inte igen nu. Du, jag och alla andra vet att det är en klubb i total kris med omedelbara behov av en grundläggande omstrukturering vi ser.
Kommentera

liston: Du, det är säkert inte mycket att lyssna på för "oss utomstående". Inte ens spelarna verkar ha lyssnat och förstått. Dom verkade spela helt utan plan över huvud taget.
Dagens match var det största bottennappet sen vi kom upp i elitserien. Så jävla dåligt så det är inte sant.
Till TIK-ledningen säger jag bara, -byt stordelen i backbesättningen och ta in lirare som kan ge järnet!!
Dessutom måste det finnas några som kan göra mål också!

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi åker ur och det kanske är lika bra, att få bygga upp allt från början igen?
AIK vinner som vanligt på att spelarna har ett större hjärta för sin klubb.
Kommentera

John K: jag har bara en synpunkt på ditt inlägg. Inte spelare som KAN ge gärnet...spelare som VILL ge gärnet.

För övrigt så tar Modo ledningen på grund av ren och skär fusk. Extremt konstigt domaringripande men målet landade väl i rätt kasse ändå i slutänden.
Kommentera

RocknRolf2: En fråga till dig Rolf: Vem av Linkan och Perra tycker du gör bäst/sämst jobb? (Jajaja.. jag vet att Linkan(TJ) anställde Perra)
Kommentera

Laken: Dom har säkert också supportrar som stöttar dem i både med och motgångar + att dom har en Målis som spelar på topp varje match, linkan fick
nog många gråa strån i dagens drabbning.
Kommentera

sargad: Jag har hellre kvar Perra än Linkan i klubben, om jag måste välja.

Edit: Perra har trots allt gjort något bra som tränare tidigare. Linkan har ingenting i ryggen. Absolut ingenting.

Redigerad kommentar

Kommentera

sarg ut: Det finns ju alla möjligheter att göra något bra till nästa säsong. Men då måste saker ske nu. Perra lär inte fortsätta i föreningen nästa säsong. Kanon, tycker jag. En personlig favorit när han kom men en total katastrof med facit i hand. Tomas Johansson kommer ju enligt starka rykten att lämna föreningen efter den här säsongen. Ryktet säger att han kommer att börja jobba för förbundet efter säsongen. Det är också ett mycket bra beslut. T J har gjort sitt, nu ska nytt folk in med andra egenskaper än enbart ekonomiska. I alla fall om man ska vara klubbdirektör.
Vidare så är väl Linkan en sportchef som Också han bör gå. Där vet jag inte hur kontraktet är skrivet. Men i värsta fall kan han ha ett år ytterligare. Är det så kan man låta honom vara kvar i föreningen men fylla på med en sportchef med ett kontaktnät som sträcker sig längre än kommungränsen, typ.

Spelartruppen bör ses om, redan nu. Bjud ut Jokela, Hirso och Pikkarainen. Det finns säkert någon sportchef, likt Linkan, som köper grisar i säck.
I övrigt sitter vi med utgående kontrakt på flera spelare som inte bör få ett nytt kontraktsförslag.

Gör man rätt nu så kan det bli början på något nytt nästa säsong. Först skall vi dock klara en kvalserie, vilket blir den största pärsen. Jag tror vi fixar det och gör vi det vill jag se stora organisatoriska förändringar i såväl klubbledning som spelartrupp. Om inte kommer jag att frysa inne mina i sammanhanget små sponsorpengar till den dagen då man förstått allvaret och vidtar nödvändiga åtgärder för att skapa lite hopp för den här föreningen igen.

Dags att agera!
Kommentera

RocknRolf2: Mysperra säger i intervjun efteråt att spelarna kanske hade annat än hockey i skallarna. Jaha, då är det alltså lagfest ikväll igen då.
Kommentera

John K: Bra kommentar , ditt lilla stycke, hihi
Kommentera

mikenomad: Skål påre.
Kommentera

mikenomad: Kanske pensionen?
Kommentera

TIK55: Din snuskis.
Kommentera

Huvudsaken är ju att vinna sina egna matcher , men Timrå lär väl inte ha tur med dom andra resultaten ikväll heller . Det bästa vore om Tälje vann på straffar , då har Timrå , Modo och nämnda tälje alla 68 poäng.
Kommentera

mikenomad: Snömos var vad dom hade i skallarna. Tydligen hade dom flesta också lämnat sina eventuella hjärtan för laget hemma.
Kommentera

- När blir förlust förlust? Jag är uppriktigt intresserad.

- Vad fan menar du nu?

2011-02-22 Luleå (h) - Tilltvålad!
2011-02-24 Brynäs (b) - Tilltvålad!
2011-02-26 AIK (h) - Tilltvålad!

- Men satan i gatan vilka jävla tilltvålningar. Man blir nästan imponerad...
Kommentera

RocknRolf2: Jag tyckte själv att Perra kändes som hand i handske med Timrå, lantissnubbe med rätt mentalitet för ett lantislag som Timrå men jag har uppenbarligen haft fel. Hur många spelare från Challetiden har växt under Perra? Lander givetvis men frågan är om han inte hade tagit ett snäpp till i utvecklingen oavsett gubbe i båset. Finns ju vissa omständigheter som förklarar tillen del vårat prekära läge:
- Alla skador som vanligt
- Pärssinens frånfälle
- Corsos frånfälle

Själv är jag mer besviken på Perras prestation, kanske mest på grund av att jag hade rejält höga tankar om Perra innan säsongen. Linkan såg jag före säsongen och även nu som en sportchef i ES mellan/nedre skikt dvs allt från nr 5-12 ungefär. Hans största misstag i mina(och de flestas verkar det som) ögon är tunnheten på truppen som vi går in med under hösten.

Kan du utan tvekan räkna upp mer än 4-5 ES-sportchefer som gjord ett tydligt bättre jobb utifrån föresättningar?
Kommentera

sargad: Vidareutveckla förutsättningar.
Kommentera

DJ Hemp: Det enda som kan vända denna golgata är ett klassiskt, rejält saltat, överdjävulskt och sjukligt superneggotips om hur mycket smisk vi ska få av Mora och Örebro m fl i kvalserien. Och ingen kan leverera det som Hempen själv. Det har lett oss ur kriser förr :-)
Kommentera

sargad: Det är väl knappast Perras fel.Jag var som vanligt och såg matchen på plats idag.Måste tyvärr säga att det såg ut som tidigare gånger vid mött AIK i år.d.v.s AIK var helt enkelt lite vassare.Sen kan man hoppa på vilken spelare i Timrå man vill.Jag utgår från att varje enskild spelare gör så gott dom kan för att vinna matcherna,men ibland är motståndarna för bra helt enkelt,som de flesta gångerna den här säsongen
Kommentera

sargad: Det är svårt att jämföra sportchefer rakt av eftersom just förutsättningarna är olika. Vi får koncentrera oss på oss själva och där går det inte, hur man än vrider och vänder på det, att frångå att Linkan har gjort ett totalt katastrofalt jobb med säsongens trupp. Samtliga nyckelspelare är mer eller mindre besvikelser. Ingen har överraskat positivt. De som får godkänt är istället spelare som går typ från fjärde till tredjekedjan och det räcker inte på långa vägar.
Kommentera

Realist: Det där var tamefan den mest naiva synen på årets Timrå IK jag hört!
Trollar du?

sån där skit blir man ju bara förbannad av att läsa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Klart han är. kolla historiken :)
Kommentera

Kattgubben: Jag vet inte hur man kollar historik men jag inser ju nu att han är en modoit.
Kommentera

Det oroar mig att HV71 går så dåligt mot Färjestad. Det kanske får dem att vara på tårna mot oss.
Kommentera

Vad gör Perra i båset...jo står och glor lite likgiltigt. Inget agerande eller peppande. Fy sjutton...men han har ju favoriten sin nr.9 på isen så då är han väl nöjd.
Kommentera

Olle: Gå in på hans profil och klicka på forumhistorik om du vill se.. han är jämt inne här när det går lite extra dåligt för Timrå
Kommentera

« · 1353699 · »