Var det "Jag vill leva, jag vill dö i Timrå" ?
Kommer ihåg dårarna som hela tiden sjöng : "Jag vill leva jag vill dö i KEMPIS".
Finns några detaljer i spelet som vädrar morgonluft. En för alla, alla för en.
Nu måste det spelas erektionshockey och hålla stånd till varje pris......
Intressant tredje period att vänta. För att fortsätta statistikonanin har Timrå bara vunnit en enda tredjeperiod mot AIK, och det var i det senaste mötet då Gnagarswinen drog sig tillbaka och mös med en 5-1-ledning.
Tror att ett trendbrott skulle betyda mycket, oavsett hur mycket man inom laget försöker tona ner förlustsviter av det här slaget. Men det blir snorsvårt. Dom är täta, dom där. Och sen har vi inte det spetsigaste anfallsspelet heller.
mikenomad: för att vara seriös för en gångs skull och prata lite Hockey. Jag har fan haft ett praktstånd nu i 45 minuter, vad fan ska jag göra...
hubbenorlen:
FAN VAD JAG TYCKER ATT jONTE FÖRSTÖR, SKA HA PUCK I TID OCH OTID, VAR TOG HANS FORMKURVA VÄGEN?
Ha, jag tänkte precis föreslå att Steijer skulle få hoppa in på straffarna och låta Jocke få fortsätta hålla nollan. Kul!
Redigerad kommentar
T T:
Seger tll varje pris, seger trots all terror, seger hur lång vägen än blir, ty utan seger finns ingen överlevnad. Winston Curchill.......
Redigerad kommentar
willysson:
Men meningen blir densamma, om du inte förstår det!!!
Bissett_19:
Kanske en del Jetleg, nja kan bli en reaktion efter hans fina insatts i VM, how knows.
Bissett_19: Förhoppningsvis är det bara ett tecken på att de övriga i truppen jobbat hårt och imponerat mer på träning än Friberg. Det är viktigt med konkurrens och hans konkurrenter är inte riktigt så dåliga som vissa möjligtvis tror.
----------------
Nu till något annat, sedan Ante tog över har spelet blivit bättre och bättre och sedan Tommy klivit in tycks försvarsspelet blivit bättre (2 matcher är iof inte mycket till måttstock i min värld men ändå)
Jag hoppas dock innerligt att Nubben presenterar några nyförvärv snart dock för jag tror det kommer behövas en back och en center iaf.
liston: Att han håller i och lugnar upp är bra. Det är inte många som har den kylan. Han ligger ju även bakom i stort sett allt vi skapar också. Han är den enda i det här laget som kan lägga en stenhård puck på bladet i fart. Det man kan anmärka på är väl effektiviteten och att han kanske borde avsluta själv mer ofta.
Matchen i sig var mer än ok, åtminstone i de två första perioderna. I tredje såg det ut som att orken tröt. BP i stort sett felfritt igen och med lite flyt i päpä så hade det kunnat blivit ett par mål i den spelformen.